Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Wind: Superamerica pro všechny

Ondřej Láník
Diskuze (137)
Renault se nesoustřeďuje jen na elektromobilní vlnu, ale taky na okrajové produkty, které nemají v době snižování nákladů u většiny konkurenčních automobilek šanci na zavedení do výroby.

K celé řadě sportovně zaměřených derivátů Twinga, Clia a Meganu se brzy přidá malý roadster s pevnou skládací střechou. Nový model, postavený na technickém základě Twinga, se jmenuje Renault Wind.

Nejzajímavější na celém dvoumístném vozidle je bezesporu řešení střechy, ze kterého vychází jak design, tak i další užitné vlastnosti 3,83 m dlouhé karoserie. Místo nákladných mechanismů představili Francouzi jednodušší jednodílné řešení. Otočný střešní díl se elektricky během 12 sekund odklápí směrem vzad, pod kryt v zádi vozidla. Jednoduchá konstrukce střešního dílu by mohla přinést tomuto otevřenému vozu cenovou výhodu v řádu několika tisíc euro ve srovnání s dalšími konkurenty.

Systém otvírání střechy, který má patentován designérské studio Fioravanti, se poprvé objevil na studii Alfa Romeo Vola (2001) a na Ferrari 575 Superamerica (2004).

Plochý střešní díl Renaultu Wind zabírá poměrně málo místa, ve srovnání s vícedílnými střechami malých kupé-kabrioletů, a tak v zádi zbylo nadprůměrných 270 l objemu pro zavazadla, bez ohledu na to, zda je střecha ukryta nebo ne.

Automobilka zatím nezveřejnila nic o motorech nebo dalších parametrech Windu. Vzhledem k příbuznosti s Twingem lze předpokládat instalaci malých čtyřválců 1,2 Turbo (74 kW), případně motoru 1,6 16V (98 kW) z Twinga Renault Sport. Bližší technické údaje zveřejní Renault na autosalonu v Ženevě.

Ondřej Láník
Diskuze (137)
8. 2. 2010 11:59
Re: D.o.K.o.N.aL.é.
Jeste pro tebe mam smrtici veci ze testu auto.cz :

Renault Fluence :
U základní výbavy Confort je pouze výškově stavitelný volant
Při snaze o ostřejší svezení vynikne přeposilované a nepřímé řízení, díky němuž je v zatáčce potřeba neustále provádět korekce volantem.
Změny rychlostních stupňů jsou při snaze o rychlé přeřazení kostrbaté a dráhy mají gumové dorazy.
Klíčovou zprávou pro všechny čtenáře je to, že Fluence za méně než 300 tisíc plní to, co Renault slibuje.

a ted interiery :
[odkaz]

a

[odkaz]

:-! . Uz jsem prisel na to, s cim porovnavat Francii...s Italii a hlavne s Chevroletem , Kii a Hyundaiem.
8. 2. 2010 10:48
Re: D.o.K.o.N.aL.é.
Tech bude..ja se ti pak pozeptam v Dijonu.
8. 2. 2010 10:48
Re: D.o.K.o.N.aL.é.
Takhle si predstavujes idealni svet podle poga26?.
8. 2. 2010 10:45
Re: D.o.K.o.N.aL.é.
uz se v tech prispevcich trosku ztracime, nemyslis :-) :-)
8. 2. 2010 08:57
Re: D.o.K.o.N.aL.é.
Megan je všude na západ od nás dražší. U nás je dražší Astra, ale zase ji nikdo nekoupí. Interiér Megana II, byl v době svého vzniku nejlepší ve své třídě. Octavia I byla kvalitou materiálu o třídu níže. Mimochodem byl i ten Megane II ve své době i v ČR dražší než Astra nebo Octavia. Pokud teda nebereme sedany z Turecka.