Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renaultu Espace je už 20 let

Když se na konci sedmdesátých let rozhodovalo o budoucím výrobním programu firmy Matra, přišel někdo s nápadem vyrábět evropskou podobu amerických vanů. Automobil původně určený pro značku Talbot,patřící skupině PSA, nakonec skončil pod křídly Renaultu...
Zpět na článek
27. 7. 2004 18:20
neregistrovaný "lonestarstate"
28. 7. 2004 09:15
neregistrovaný "free"
28. 7. 2004 11:36
neregistrovaný "lonestarstate"
28. 7. 2004 11:55
neregistrovaný "free"
28. 7. 2004 17:44
neregistrovaný "lonestarstate"
28. 7. 2004 23:54
neregistrovaný "mr.modena"
28. 7. 2004 17:58
neregistrovaný "lonestarstate"
29. 7. 2004 07:31
neregistrovaný "free"
29. 7. 2004 14:07
neregistrovaný "lonestarstate"
29. 7. 2004 15:15
neregistrovaný "free"
29. 7. 2004 17:17
neregistrovaný "lonestarstate"
24. 11. 2004 11:27
neregistrovaný "Petr"
28. 7. 2004 08:09
neregistrovaný "ricz"
28. 7. 2004 09:44
neregistrovaný "Alex"
30. 7. 2004 11:00
neregistrovaný "Josef"
30. 7. 2004 18:05
neregistrovaný "lonestarstate"
10. 8. 2004 20:37
neregistrovaný "Petr"
10. 1. 2005 12:32
neregistrovaný "David"
30. 10. 2005 17:36
neregistrovaný "T.M.R."
10. 12. 2006 18:25
neregistrovaný "ee"
neregistrovaný "lonestarstate"
27. 7. 2004 18:20
nápad?
no tak okopírovali tehdy rok starý vynález z USA - Dodge/Chrysler Voyager. a je z toho slávy.....
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "free"
28. 7. 2004 09:15
Re: chlape ty máš nervy
Specifikuj co bereš jako rok starý vynález z USA - nerad bych zase zbytečně diskutoval. Jelikož však nepočítám design, tak tím asi myslíš velkoprostorovou lim., i když v americe to je spíše bus stejně jako například T1 od vw z roku cca 78 a dokonce i straší.
Vynález byl v tom udělat to auto takové aby ho brali lidi jako osobák a né autobus. A pamatuji, že v té době to bylo něco fantastického :o))
neregistrovaný "lonestarstate"
28. 7. 2004 11:36
Re: mám nervy z ocele, za pravdu se musí bojovat
chrysler/dodge voyager je (a vždycky byl) brán jako osobní auto a nikoliv jako autobus. najdi mi ho v seznamu autobusů, prosím. já ho vidím na všech stránkách o osobních vozech.....
fantastické to opravdu bylo. bylo to však v USA a o rok dříve než to ve Francii okopčili.
hlavní důkaz: prodloužená verze Renaultu se jmenuje Grand Espace, což je tradiční americký přídomek a používá ho i prodloužený Grand Voyager.
neregistrovaný "free"
28. 7. 2004 11:55
Re: mám nervy z ocele, za pravdu se musí bojovat
No dobře představme si, že například v létě roku 85 vyjede Chrysler Voyager (v podstatě dodávka) a Francouzi to za rok představí jako svoji novinku - tedy podle tebe kopírovali. Ale řekni mi jak dlouho se tvoří a dělá na autě myslíš, že je někdo tak dobrý že za rok postaví auto do stejné kategorie kde předtím neměli zástupce.
A mimochodem chrysler měl klasické dveře vepředu a vzadu zhrnovačky na jedné straně - jako dodávka (např 1203) zatímco espace používal čtyři dveře v klasickém provedení jako každý druhý osobák.
Prostě nebylo co kopírovat jo a mimochodem hlavní důkaz Grand ve francii znamená velký v anglčtině spíše impozantní. Takže když frantíci napsali grand espace mysleli v překladu velký espace a to v rodné řeči :o)) a myslím, že by to auto neprodali kdyby řekli, že je inspirovala amerika
neregistrovaný "lonestarstate"
28. 7. 2004 17:44
Re: mám nervy z ocele, za pravdu se musí bojovat
podívej se na siluetu Espacu a Voyageru první generace! prakticky identické vozy.a vykašli se na dveře. podle tebe je asi Pevgeot 1007 dodávka?!? posuvné dveře jsou praktické, proto jsou na 1007 a proto byly na Voyageru. ne proto, že by se jednalo o přestavěnou dodávku. pro Voyager byla vyvinuta kompletně nová platforma. nedošlo k žádnému předělání dodávky!!!
slovo grand je mozna z francouzštiny, ale v USA se uz desetiletí predtím používalo k označení velkých verzí aut.(Grand Cherokee, Grand Marquis, Grand Am atd.)

opravdu ti to nepřijde jako strašlivá náhoda?
neregistrovaný "mr.modena"
28. 7. 2004 23:54
Re: mám nervy z ocele, za pravdu se musí bojovat
na identickou siluetu zapomeň, protože jednoprosotorovost u Voyageru je dost problematická (stačí porovnat fotky z linků)! opravdu ti to nepřijde jako strašlivá náhoda, že Renault vyvinul Espace dle tebe za rok, když v té době trval vývoj 3-4 roky a více.....?????
neregistrovaný "lonestarstate"
28. 7. 2004 17:58
Re: mám nervy z ocele, za pravdu se musí bojovat
Voyager ročník 1984:
[odkaz]
a první Espace (taky vypadá jako prosklená dodávka)
[odkaz]
neregistrovaný "free"
29. 7. 2004 07:31
Re: mám nervy z ocele, za pravdu se musí bojovat
Krasný důkaz jak jsou ty auta jiná - najdi tři zhodné body :o))
ps. nepočítá se čtyři kola
neregistrovaný "lonestarstate"
29. 7. 2004 14:07
Re: selektivnost a jednostranost
chtěl bych vidět, jak byste křičeli, kdyby rok po uvedení Meganu Scénic uvedl Chrysler/Dodge model Neon Scénic. Co na tom, že část jména by byla identická.....vždyť každá vůz by měl jiný design a za rok nelze vyvinout novou platformu....
neregistrovaný "free"
29. 7. 2004 15:15
Re: selektivnost a jednostranost
Podívej se na to tak kdyby se název jednoho výrobku (auta) podobal druhému tak ta první firma tu druhou zažaluje (a nebo zahrozí stejně jako renault fiautu k vůli nové pandě)
A jelikož se tady nedá diskutovat beru tuto debatu za ukončenou, najdi někde jinou kopii ale snaž se více - toto bylo marné
neregistrovaný "lonestarstate"
29. 7. 2004 17:17
Re: selektivnost a jednostranost
velkoprostorová auta vymyslel Chrysler. uvádí to i všude ve svých materiálech. kdyby to nebyla pravda, Renault by ho zažaloval a neuváděl u svého jen "první v Evropě". já se snažit nemusím.
neregistrovaný "Petr"
24. 11. 2004 11:27
Re: Doporučuji si přečíst !!!!!
Renault Espace má jednu velkou originalitu na kterou trochu zapomínáte hoši!! Je celý z kompozitních dílců nalepovaných na dané části karosérie!To byla bomba na rok vzniku.Proto dneska jezdí Espace např. 1985 a je jako nový. Další věc: Espace měl od vziku modelu v celém vozidle samostatné sedadla, což se nedalo srovnat s odpornými lavicemi v Chrysleru nebo Dodge.Další věc. Espace byl vždy pojmem v bezpečnosti .Navíc přední část Espacu s dalšími okínky /špičkový a bezkonkurenční výhled z vozu/ dodnes nikdo z evrop. výrobců neumí.Teď trochu o hadce k desingu!Podívejte se na nejnovější americkou produkci a u uvidíte, že v americe je to prostě takový styl. začínající u velkých kamionů až po malé trucky a Chraislerem Voyagerem konče. DODÁVKA, která nemá přední klasickou kapotu prostě není v USA auto.Takže Chraysler prostě dodávka je!!! PS: nevím, nevím jestli boční posuvné dveře mají něco zpolečného se slovem praktičnost při stálém nastup.a vystupování?? Naštěstí už se dělají elektr. zavíratelné.
neregistrovaný "ricz"
28. 7. 2004 08:09
Espace Rulez!
Espace IV je supr kára, která nemá na trhu konkurenci.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Alex"
28. 7. 2004 09:44
Re: Espace Rulez!
Me se ctyrka taky libi, absolvoval jsem kratsi jizdu s 3.0dCi a moc fajn auto.... Nikdy ale nezapomenu na prijemny vikend s Vel Satisem 3.5 V6. Vive Renault!
neregistrovaný "Josef"
30. 7. 2004 11:00
První byla Honda Shuttle
1983
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "lonestarstate"
30. 7. 2004 18:05
Re: První byla Honda Shuttle
tak jsem se podíval na fotky, neboť si mě opravdu zarazil (v životě jsem o tom neslyšel) a uspokojením se teď dívám na fotky obyčejného kombíku. tohle opravdu není MPV řešení prostoru pro cestující. vždyť sedí těsně nad zemí.
neregistrovaný "Petr"
10. 8. 2004 20:37
Espace F1 je fakt kour !
Teda z toho Espace F1 jsem uplne mimo. Proc to nenasadi jako Safety car ???? To by pak nemely F jednicky problemy se zahrivanim pneu. Stejne by to byla *, kdyby za deste Schumacher nestihal dodavku :-))))
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "David"
10. 1. 2005 12:32
A co Matra dělá dnes?
Zajímalo by mě, co se dělá v továrnách Matry dnes. Někde jsem viděl nějakou studii auta (myslím z roku 2002), ale jinak nic. Je škoda, že automobilky jako Simca, Matra zaniknou, ač dělali opravdu dobré auta. Myslím si, že např. Rancho bylo nadčasovým autem, které je v užitných vlastnostech schopno s přehledem převálcovat drtivou většinu dnešních rádoby aut. Kdyby se v jeho vývoji pokračovalo (verze 4x4, 5-ti dveřové verze, design), mohla z něho být nesmrtelná legenda. Takovéto "univerzální" auto už v dnešní době stěží někdo vyrobí. Velká škoda.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "T.M.R."
30. 10. 2005 17:36
Re: A co Matra dělá dnes?
Máš pravdu,proto dodneška s jedním Ranchem jezdím.
neregistrovaný "ee"
10. 12. 2006 18:25
nic se mi nezobrazuje
a já bych si zrovna tady chtěl tu diskusi přečíst!
Rozbalit vlákno
0