Renomovaní úpravci Porsche SpeedART a 9ff krachují
Ačkoli se nás už někteří manažeři snaží přesvědčit o tom, že je automobilová Evropa z nejhoršího venku, minimálně ty firmy, které se živí výrobou nebo úpravou aut, by asi nesouhlasily. Za posledního půl roku skončili němečtí malovýrobci Melkus, Artega a Wiesmann, které doplnil i zdánlivě zachráněný Gumpert a jak vidno, potíže má i aftermarket.
A ne ledajaký, vsadím se, že i tuningem zcela nedotčení čtenáři znají monstra GT9 od 9ff a přestože SpeedART není zase takový pojem jako TechArt, také se od roku 1999, kdy začal fungovat, zařadil k těm známějším specialistům na Porsche.
Je tedy rozhodně překvapivé, že SpeedART vyhlásil po 14 letech existence bankrot a také 9ff oznámil 6. září německým úřadům dočasnou insolvenci. Zajímavé na této situaci je ale důvod, proč SpeedART skončil. Ekonomická krize je totiž jen vedlejším faktorem, německý úpravce dle slov svého zakladatele Strieninga doplatil na soudní spor s Porsche, které před časem vyhlásilo válku celé řadě úpravců.
Jestli se ale obdobné kroky automobilky vztahují i na aktivity 9ff a zda to tedy má nějaký vliv i na na situaci u 9ff, to není momentálně známo.