Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Reportáž: Dělníkem v automobilce na vlastní kůži - Jeden ze 750

Každých sedmdesát sekund vyjede z bran kolínské automobilky TPCA nový vůz. Jaký je fofr výrobu stíhat, jsme si zkusili na vlastní kůži.
Zpět na článek
Avatar - vabis
6. 2. 2013 12:07
a to jste zažil to lepší
No vidíte, a to v Nošovicích jdete na ostrou linku hned druhý den. Ono "zručnost" kterou popisujete je to daleko menší zlo. Spíše stíhat to tempo. Které je navíc nucené tím pásem, takže si nemůžete "předdělat" pro případ že něco nepůjde. A běda jak má nějaký šroubek otřepy v závitu atd (což je běžné) vaše chyba, nějaký změkčující koeficient tam není, materiál z Korey přece nemůže mít chybu. A nedejbože když se vám chce na záchod, nebo chytnete na obědě řadu a tímpádem už vám na wc nezbyde čas. A hlavně jet jet jet, každých 54 sec tedy cycle time je na vteřinu vyplněných, vítejte v lidské otrokárně. A to TPCA je ještě ta lepší. Pak ostatní nechápou, že v busech MHD z Nošovic po směně cca polovina lidí zalomí únavou. A na závěr ještě bonus, vaše výplatní páska, člověk pak neví zda má brečet nebo emigrovat. O tom jak jste trnem v oku, že máte doma auto konkurenční značky nebo v hale s 35C nedostanete ochranný nápoj nebo brýle už ani nemluvě. Vítejte ve světě montoven otrokáren, jejíž zisky plynou no zahraničí.
Rozbalit vlákno
8
6. 2. 2013 13:11
Re: a to jste zažil to lepší
To su problemy kazdej prace za montaznym pasom. Nie si uz panom svojho casu, a svojho pracovneho tempa. Rychlost pasu sa totiz neprisposobi tomu, ci mas dobru naladu, alebo ta bolia ruky, alebo si sa vcera zle vyspal (alebo dobre ozral). Mas pravdu ze je to v podstate otrocka robota...

Par krat som bol za dodavatelsku firmu v zilinskej fabrike kia, a co som tam videl, tak to mi teda stacilo. Tam by sa mali vodit na prehliadku triedy ziakov zo zakladnych skol a povedat im, ze ked budu skolu flakat, tak raz budu pracovat pri takom pase. To by bola "pozitivna" stimulacia k uceniu! :-)

A raz som bol vo fabrike na spracovanie dreva, robili tam dake dyhy a preglejky. Za pasom som tam videl jednu zenicku, ktora prekladala tie dyhy z jedneho pasu na druhy, a pritom spala. Prisambohu, to som videl na vlastne oci! Robosi mi vraveli, ze robi na tom istom mieste uz 30 rokov...
Avatar - sargis
6. 2. 2013 15:28
Re: a to jste zažil to lepší
Ja som bol v BA vo VW na linke pre SUV aj NSF ci ako sa volaju...ale iba ako pozorovatel-navstevnik, tempo sa mi nezdalo nejake vrazedne, ale aj tak, 8 hodin tam robit niektore ukony...cela partia sme hlavne zavideli testerom na vystupe linky.
Avatar - vabis
6. 2. 2013 21:54
Re: a to jste zažil to lepší
VW Bratislava je něco jiného, záleží jak se skládají MOSTy, tedy časové normativy práce, když každý úkol např (uchop-zašroubuj-zmáčkni-naskenuj-natáhn… ruku-úkrok ...) má předem daný čas co se sčítá. A papír pak snese všechno. Navíc jedna věc je trhnout fyziologický rekord, druhá věc je dělat fyziologický rekord non stop každý den. PS: Jak se v TV dívám na vrcholové sportovce, taky mi mnohdy nepřipadá žeby běželi nějak rychle.
6. 2. 2013 15:50
Re: a to jste zažil to lepší
A kdyby "zisk neplynul do zahraničí", pracovalo by se Vám lépe ?
6. 2. 2013 16:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - vabis
6. 2. 2013 21:50
Re: a to jste zažil to lepší
Já tam nepracuji - chraň Bůh !!! Ale ano, raději ať se postaví našim dětem škola, čistička nebo nemocnice, než aby za to v Koreji založili další budovu Samsungu.
7. 2. 2013 02:47
Re: a to jste zažil to lepší
a co bysme z toho měli, kdyby fabrika stála jinde? Nebo mi smysl příspěvku uniká?
7. 2. 2013 07:26
Re: a to jste zažil to lepší
Ono to je stejně jako jakákoliv jiná práce diskutabilní - základ je, že každý (opravdu každý) je svého štěstí strůjce a kdo v mládí něco zanedbal, nemůže se divit, že dělá kde dělá. Četl jsem diskuzní forum zaměstanců a takové výlevy na zaměstnavatele, to je teda odvaha - do práce šli dobrovolně, plat dostávají pravidelně, ale jak je v Čechách zvykem, jsou nas_aní už z principu.

A sice děláš v tempu, jenže máš taky pevně danou směnu a nemusíš při ní moc přemýšlet, někdo dělá u počítače třeba i více jak 12 hodin a přemýšlí permanentně, doktor si může při noční pospat, ale jak mu někoho dovezou, musí bezpodmínečně fungovat atd, nemyslím si, že jsou na tom dělňoši nějak hůř než ostatní, nicméně určitě je to náročná práce, o to nic.
3. 5. 2018 23:26
Hodnocení firem
To musí být zajímavá práce! Zajímalo by mě, jak to je v jiných automobilkách, a to nejen v ČR, ale třeba i na Slovensku. Pár recenzí jsem našla tady - [odkaz] - ale zajímaly by mě nějaké konkrétní informace nebo třeba i nějaké video, které by zachycovalo, jak to tam chodí. :-) Nevíte o něčem?
Rozbalit vlákno
0