Reportáž: V Ománu se jezdí jako v ráji
10
/
28
Prohlédnout znovu
Reportáž: V Ománu se jezdí jako v ráji
Reportáž: V Ománu se jezdí jako v ráji
|
acz
Abarth
|
acz
Autoškolu poznáte podle hnědých pruhů. Výcvik probíhá v improvizovaných podmínkách, nejdostupnější rekvizitou jsou jak jinak než sudy.
|
acz
Čištění aut bez vody je běžnou službou v nákupních centrech, stojí 70 Kč.
|
acz
Hlavní silnice mají dokonalý povrch, odbočkami do vesnic jsou často jen prašné cesty. Napříč zemí vede jediný, tisíc kilometrů dlouhý tah bez zatáček.
|
acz
Cesta na jih podél pobřeží je přerušena stavbou, kam jsme omylem vjeli a málem už nevyjeli.
|
acz
Konečně chápeme, k čemu jsou terénní pick-upy. V Ománu jich jezdí mraky,
|
acz
Kromě Hiluxu v Ománu potkáte i pick-up odvozený od staršího Land Cruiseru.
|
acz
Ochranu přístrojové desky před spalujícím sluncem zajistí ozdobné, na míru šité koberce. Tvrdost nebo měkkost plastů se tu vážně neřeší...
|
acz
Jemný prach se dostane všude, v boji s ním pomůže igelit: dělají se z něj potahy sedadel a dveří, dokonce jsme viděli ve svačinovém pytlíku zabalené páčky blinkrů a volič převodovky.
|
acz
S ekologickou likvidací si Ománci hlavu nelámou. Kde auto nabourá nebo doslouží, tam zůstane.
|
acz
Pohroma: tisíce zpomalovacích prahů, řada z nich není večer vidět.
|
acz
V půl jedné se zavřou školy a terénní auta začnou rozvážet žáky z měst domů do hor.
|
acz
Jasný důkaz, že dopravní značení se nemá podceňovat.
|
acz
Kruhových objezdů jsme v Ománu projeli stovky. Jsou všude, dokonce i na dálnici, kde nahrazují u nás běžné sjezdy a nájezdy. Na velkých kruháčích je třeba respektovat pravidlo, že vnějším pruhem se míří k nejbližšímu exitu a nelze v něm pokračovat dál po
|
acz
Překvapilo nás, a po pravdě i značně potěšilo, že všechny ofi ciální cedule a nápisy jsou kromě arabštiny i v angličtině.
|
acz
Upozornění na velbloudy a písečné duny jsme na silnici viděli poprvé.
|
acz
Abarth
|
acz
Číslice jsme se naučili číst celkem snadno, stačilo nabifl ovat značky omezující rychlost.
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Stodvacítka platí pro dálnici, radarů je požehnaně. V Ománu se píše a čte zprava doleva, každé písmeno má svůj znak jako u nás.
|
acz
Zaujalo nás množství typů registračních značek. Běžný soukromý motorista dostane žlutou.
|
acz
Policie používá modré tabulky.
|
acz
Taxi a vozy autopůjčoven červenou.
|
acz
vojáci zase černé – znak na červeném pozadí prozradí armádu.
|
acz
letci používají světle modrý podklad a námořníci tmavě modrý. Sultán vozí na autě zlatou cedulku s arabskou jedničkou, jeho rodina používá číslice od 10 do 99 na bílém podkladu. Čísla 1000-9999 najdeme na vozech stráže, i ona má specifický design.
|
acz
Abarth
|
acz
Subaru Legacy kvůli nízkým prodejům skončí. Jeho odkaz ale nezemře
BMW na umělecké vlně: Abstraktní i5 bude brázdit ulice Stockholmu
Tesla Model 3 Performance dá stovku za 3,1 sekundy. A nestojí jmění
Elektrický Mercedes-Benz G: Třítunový off-road o schopnosti nepřišel
Ford E-Transit dojede dál. S větší baterií zvládne až 402 km
TEST BMW M3 Touring – Na přání fanoušků