Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Reportáž: Se Škodou Rapid Spaceback za vánočními stromy

Ve kterém českém městě mají nejhezčí vánoční strom? Z této otázky vzešel nápad, jehož realizace jsme se s chutí ujali. V anketě pod článkem si vyberte svého favorita.
Zpět na článek
17. 12. 2013 18:19
17. 12. 2013 18:25
17. 12. 2013 18:39
17. 12. 2013 18:55
17. 12. 2013 19:07
17. 12. 2013 19:22
17. 12. 2013 19:37
17. 12. 2013 19:46
17. 12. 2013 20:04
17. 12. 2013 20:30
17. 12. 2013 20:44
17. 12. 2013 21:40
17. 12. 2013 20:43
17. 12. 2013 20:46
17. 12. 2013 21:16
17. 12. 2013 21:19
17. 12. 2013 21:25
17. 12. 2013 21:36
17. 12. 2013 21:38
17. 12. 2013 21:36
17. 12. 2013 21:41
18. 12. 2013 13:43
17. 12. 2013 21:13
17. 12. 2013 21:42
18. 12. 2013 00:16
17. 12. 2013 20:47
17. 12. 2013 21:45
18. 12. 2013 00:15
18. 12. 2013 00:14
17. 12. 2013 19:20
17. 12. 2013 19:21
17. 12. 2013 19:41
17. 12. 2013 20:01
17. 12. 2013 20:50
17. 12. 2013 20:57
18. 12. 2013 00:19
17. 12. 2013 20:50
18. 12. 2013 05:12
18. 12. 2013 17:46
17. 12. 2013 20:25
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 12. 2013 22:33
17. 12. 2013 23:18
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 12. 2013 00:21
18. 12. 2013 00:26
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 12. 2013 07:16
18. 12. 2013 07:39
18. 12. 2013 12:02
18. 12. 2013 12:00
18. 12. 2013 17:02
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 12. 2013 01:27
18. 12. 2013 07:07
18. 12. 2013 08:03
18. 12. 2013 08:48
18. 12. 2013 09:24
18. 12. 2013 18:08
18. 12. 2013 12:07
18. 12. 2013 22:42
18. 12. 2013 09:00
18. 12. 2013 11:58
18. 12. 2013 17:10
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 12. 2013 17:49
19. 12. 2013 01:24
19. 12. 2013 03:02
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 12. 2013 07:14
19. 12. 2013 08:55
19. 12. 2013 07:14
19. 12. 2013 09:15
19. 12. 2013 09:24
19. 12. 2013 10:00
18. 12. 2013 08:34
18. 12. 2013 17:07
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 12. 2013 17:27
18. 12. 2013 17:42
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 18:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Well-being
17. 12. 2013 18:25
Ale božinku,
každému snad musí být jasné, že o vánoční stromy zde vůbec nejde ...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Julča
17. 12. 2013 18:39
Re: Ale božinku,
JJ máš naprostou pravdu, na místo aby se zabývali a ukázali pěkné vánoční stromy, tak zase vnucují tu hrůzu od Škodovky! Kdy se jim už konečně rozsvítí v makovicích a dají pokoj! Je to jako za bolševika, kdy všechno nejlepší, největší a nejkrásnější bylo ze SSSR!!! :-!
17. 12. 2013 19:16
Re: Ale božinku,
jenže Ty máš narozdíl od bolševika jednu výhodu, nemusíš to číst když se Ti to nelíbí a můžeš si koupit auto jaký chceš :-!
Avatar - donPedro
17. 12. 2013 18:51
Nelze bohužel jinak ...
... když už si chlapi z redakce vyrazíte na fotovýlet po zemích českých předvánočních, tož jste si měli vzít sebou i fotografa s technikou. Kvalita fotografií jest bohužel žalostná, téma toto si žádalo mnohem lepší práci, jak kompozičně, tak technicky, i když jste web o autech, nikoliv stromech, potažmo vánočních. A tedy proto ani nehlasuji. Tož tak.

P.S. Pardon, nešlo jináč, neb už toho tu poslední dobou je dost co nás, vaše čtenáře "sejří", a toďtoto pro mne byl onen pověstý hřebíček do rakve. Veslé svátky vánoční a slunce v duši ;-)

P.P.S. Kdeže páně Zezulkovy časy jsou ... chjo :-(
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Warrual
17. 12. 2013 18:55
Re: Nelze bohužel jinak ...
Přesně tak. Je to hodně trapná reklama! Nechápu že každy, i ten co auto.cz otevře poprvé, musí hned vědět jak moc je tenhle servr podporovanej VW group. :-(
Avatar - donPedro
17. 12. 2013 22:57
Re: Nelze bohužel jinak ...
Otázku čím pánové z redakce jezdili jsem úplně ve svém příspěvku pominul, neb jset v jeho kontextu naprosto zcela irelevantní, i kdyby jeli třeba žebřiňákem nebo Maybachem, tož ty fotky nejsou ani čirý amaterismus, soudný fotograf by je na veřejnosti vůbec nepublikoval, ani jako své soukromé (já takovéto nepodarky rovnou mažu z karty při první selekci), a zde jsme prosím na profesionální webu, sice o autech, ale přesto profesionálním. A toto s profesionalitou, nechť vážená p.t. redakce promine, nemá společného ani zbla. Tož tak.
Avatar - Doval
17. 12. 2013 18:55
To su teda napady
Nabuduce bude clanok "Se Škodou Citigo za nejlepším českým pivem"
Rozbalit vlákno
5
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 19:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 20:00
Re: To su teda napady
Na moravě vaří nějaký pivo? :-| Když o něčem opravdu nic nevíš, nekomentuj to, prosím :-!
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 20:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 20:40
Re: To su teda napady
ty si normálně vševěd...
17. 12. 2013 21:51
Re: To su teda napady
Pytlík je všehoznalým chvástalem, který však v praktických otázkách zpočátku selhává. V pozdějších samostatných knihách o brouku Pytlíkovi nešikovnost i chvástavost postupně ustupují do pozadí a Pytlík je líčen spíše jako dobrosrdečná, úspěšná, aktivní a tvůrčí broučí osobnost, velmi podobná dřívějšímu Ferdovi, nejprve pronásledovaná několika nepřáteli a nakonec zavržená nevděčným živočišstvem.
Avatar - Ronault.
17. 12. 2013 19:02
Spotřeby, odchylky
Přiznám se, jsem zklamán. Lehoučký rapid speedback v ideální trase pro diesel, tzn. dlouhé trasy kolem nuly, bez většího deště či sněžení a výsledná spotřeba 5,2 dle pal. a dle odečtení z čerpání 6,1 l/100 km?

6,1? To jste jeli buď hodně hodně prasácky nebo je někde chyba.... s dvoulitrem budiž, ale jinak hyperúsporná 1,6 TDI...? To už pomalu dle předešlých testů spotřeby vychází jako úspornější motorizae 1,2 TSI, nemluvě o horentním příplatku za TDI 8-s
Rozbalit vlákno
16
17. 12. 2013 19:09
Re: Spotřeby, odchylky
Každé auto do kterého posadíš 5 redaktorů SM (přecapných pochoutkama z vánočních trhů) bude žrát jak Kaťuša.
Avatar - Ronault.
17. 12. 2013 19:59
Re: Spotřeby, odchylky
1. Kde by vzali 5 redaktorů. když ani nevzali fotografa

2. Kam by se jich 5 vlezlo? Leda jeden do kufru. Tohle není Superb stavěný na manažérské cesty ve 4 do Paříže >:-[]

Se svým těžším 1,6 dCi jsem se nedostal přes 6 litrů ani když jsem jel na GrossGlockner, obvykle jezdím ve 4 lidech dálnici s plným kufrem a jsem pořád na 5,2 l/100km, a to mám těžší auto a 20 kw k dobru...
Avatar - Ji/Ri
17. 12. 2013 20:41
Re: Spotřeby, odchylky
...ano, nemají redaktory >:D >:D >:D ale v kufru půl tuny ostudy.... Btw: super kára s tím deceičkem... díky za info... ;-)
Avatar - Ronault.
17. 12. 2013 21:43
Re: Spotřeby, odchylky
Vždyť jsi ho osobně viděl ;-) Chtěl jsem tě i povozit, ale tys mi nechtěl pučit 911 abych na ni ulovil tu obsluhu (nemyslím WL)... tak jsi měl smůlu.
Avatar - Ji/Ri
18. 12. 2013 00:12
Re: Spotřeby, odchylky
...chtěl, ale tys odhopsal kdes do temného kouta...s obsluhou /myslím WL/ >:D ;-) nicméně... lepší "Vídeň" neexistuje!!! ... plus ty žebírka :-( :-( aaaach... :-)
18. 12. 2013 09:01
Re: Spotřeby, odchylky
Žebírka... mňam mňam...
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 19:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
17. 12. 2013 19:59
Re: Spotřeby, odchylky
A u jiných dieselů to nedusí?
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 20:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 21:37
Re: Spotřeby, odchylky
Tak to se chtěl asi zbavit nějaké skladovky na benzín >:D
Avatar - Ronault.
17. 12. 2013 21:42
Re: Spotřeby, odchylky
Já tě potkat, tak tě taky odradím od toho abys cokoliv řekl >:D
17. 12. 2013 21:49
Re: Spotřeby, odchylky
Pane naftu nekupujte! Víte jakou na tom máme marži a o kolik vás oškubem?! Kupte si HTP na tom skoro nic nevyděláme. :-)
Avatar - Ronault.
17. 12. 2013 21:49
Re: Spotřeby, odchylky
Dlouhodobá spotřeba 1,5 dCi při běžném užívání se pohybuje v takto těžkých autech jako je Rapid kolem 5 l/100 km s FAPem či bez.

[odkaz]

[odkaz] - a to tam je zařazeno podstatné množství kombíků, kterou jsou o dost těžší

[odkaz] 80 kw verze, opět spoustu kombíků

[odkaz] hodně těží 81 kW 308

Na této trase to musí jít pod 5l /100km
Avatar - Ji/Ri
17. 12. 2013 20:40
Re: Spotřeby, odchylky
...jednoznačně!!! ...tohle jsem taky nečekal... já měl spotřebu s Peugeotem 308 II 92koníků v chrochtu 4 litry a to bylo 50/50 město/meziměsto..... tohle je opravdová hrůza....
Jinak Golf 6 1,2tsi, nejslabší verze s pětiqvaltem 5-5,5,
Peugeot 508 sedan, 2 hdi 140PS 4,3-4,8 a v kombi se 163 koniíkama 5,4 -5,7....
tak kde je chyba? ...
Tohle by mělo jezdit v rozmezí 3,8-4,5 víc ani chlup!!!
17. 12. 2013 22:19
Re: Spotřeby, odchylky
to jo greentec 1.6tdi a taková spotřeba? Bůhví jak s tim jezdili nebo bylo možná přicpané dpf a regenerovalo (i když na takovou vzdálenost se to nemůže takhle odrazit ve spotřebě?) nebo nevím.. Na takové výlety mixu dálnice a silnic I. třídy opravdu bere tsi +- 6l/100km (reálně, nejen dle PP)
Avatar - Choochoo
18. 12. 2013 12:06
Re: Spotřeby, odchylky
To neres, Golf taky papirove zere malo a skuecnost je o litr vetsi nez x-let stara konkurence. Proste uz koncernovy nalhany spotreby neresim.
Jinak zrovna trasu Praha -C.B dam za 5,5 s atmo 100kW benzinem. Pokud diesel, tak urcite ne od nespolehliveho a zraveho koncernu, ale treba Honda nebo Renault :yes:
1.6 i-DTEC Earth Dreams 88kW ve vetsim a tezsim Civicu by takto idealni trasu dal jiste pod 3 litry bez nejakch radoby skodovackych zelenych paketu s prefouklyma pneu. Dle konkurecniho webu mimo mesto usporne spotreba okolo 2,2l/100km.

Civic 110Kw, 2,2l
[odkaz]

papirove lepsi Golf 110kW, 2,0l
[odkaz]
17. 12. 2013 19:07
stromeček
Vejde se do toho Spacebacku i nějaký průměrný stromeček bez nutnosti ho na třikrát zlomit? A kolik vánočních baněk nepřežije cestu z Tesca domů na těch 17" kolech? Vejde se do schránky před spolujezdcem vánočka?
Rozbalit vlákno
28
17. 12. 2013 19:18
Re: stromeček
Ty rveš Vánoční stromeček do auta?
17. 12. 2013 19:22
Re: stromeček
Ne já mám umělej. ;-)
17. 12. 2013 19:24
Re: stromeček
už jsem se leknul..já taky. Ale kdybych ho vezl, tak ho narvu na střechu, i kdybych jel tranzitem.
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 19:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 19:46
Re: stromeček
Umělej nedělá bordel a za vůní jehličí vyrážím do přírody. Vánočku jsem už v mládí vyměnil za řízek ;-)
Avatar - Ronault.
17. 12. 2013 20:04
Re: stromeček
A ty ji pečeš nebo ti ji doma napečou?
17. 12. 2013 20:30
Re: stromeček
Jediný co kdy upekl byl olej v HTPéčku na trase Brno-Praha >:D
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 20:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 21:40
Re: stromeček
Pán se nevyzná v HTP která měla kat hned vedle olejové vany a dokonce i dnes stále nemá výměník olej - voda... ;-)
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 20:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 20:46
Re: stromeček
>:D :yes:

Ty si člověče přes všechno.. motorky, auta (hlavně BMW, Mercedes a ostatní premie), jachty(když jí vlastníš), zároveň znáš všechno od traktorů, protože jezdíš s vlečkou.. Taky si přes kamiony. Do toho všeho ještě učíš mladý kluky náklaďáky řídit (si přeci stará škola)...Taky si spořivej člověk - chodíš jen pro lahváče, aby si ušetřil. I tak si ale užíváš života na tý motorce, lodi a abych nezapomněl, taky jezdíš blbnout na čtyřkolce do lesa.. Ty si leda přes šaškárny >:D
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 21:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 21:19
Re: stromeček
Co to s tim má co společnýho, šašku? >:D Nezapomeň si dát kladný hlas >:D
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 21:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 21:36
Re: stromeček
Já někomu nadávam? jen sem ukázal, co tady ze sebe děláš >:D Ale neboj, beru to nějak v potaz, s kým mam tu čest. :yes:
Avatar - Ronault.
17. 12. 2013 21:38
Re: stromeček
Já měnil řiičák teď nedávno, protože jsem měl ještě starý a vůbec si nepamatuju kolik to stojí a najezdím toho hodně... prostě to neřeším... inu nemám HTp abych si to musel pamatovat.
17. 12. 2013 21:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 21:41
Re: stromeček
To bych mu ale věříl... evidentně se to na něm podepsalo >:D
Avatar - Julča
18. 12. 2013 13:43
Re: stromeček
A je to mistr přes techniku a tak si koupil Fabii MPI! >:D
Avatar - Ji/Ri
17. 12. 2013 21:13
Re: stromeček
...máš umělej jo? .... mmm...to musíš mít u dam úspěch :*) >:D >:D >:D >:D >:-[]
17. 12. 2013 21:42
Re: stromeček
Některé žený dávají přednost umělým... dneska co si člověk neudělá sám tak to stojí za hov.. >:D
Avatar - Ji/Ri
18. 12. 2013 00:16
Re: stromeček
.... nerozvádím... Topper by se toho chyt >:D >:D >:D
Avatar - Ji/Ri
17. 12. 2013 20:47
Re: stromeček
...a kam si ho má strčit? >:D >:D >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2013 20:45
Re: stromeček
co je to za nezmysel pchat vianocny stromcek do auta? pozri si crashtest auta s vianocnym stromcekom dnu v aute, hotovy horror , boze chran ked sa daco stane

dnes mas na to stresne nosice, pripadne ti stromcek za par eur donesu bez straty vetvicky priamo domov, niektorych ludi nerozumiem, pre par usetrenych centov kopec spaleneho benzinu, zasrate auto, ohrozovanie na ceste, a kdejake ine prusery, sme v 21 storoci vo svete plnom techniky,

napriklad na dovolenku mi staci aj miniauto a mam vsetko co treba, nosit kufre batoziny rozlozene po celom aute aj pod nohami aj pod zadkom ako za sociku uz fakt vyslo z mody, podaktori su ale stale akoby kdesi mimo, som rad ze uz nerozmyslam ako daktori "veterani" ktorym na bezny dvoj trojdnovy vylet nestaci ani MB E kombik a k moru musia karavanom lebo sa nevojdu, nezavidim im
17. 12. 2013 21:45
Re: stromeček
Toppere proboha! Ty mnou položené otázky jsou dementní a zcela záměrně. Chtěl jsem ti poukázat na debilitu článku nad touto diskusí. Ale nečekaně jsem poukázal na demenci i některých diskutérů... prostuduj to: [odkaz]
Avatar - BruceWayne
17. 12. 2013 22:47
Re: stromeček
On už je takovej a náš >:D
Avatar - Ji/Ri
18. 12. 2013 00:15
Re: stromeček
>:D >:D >:D >:D >:D podlaha a strop.... zabils...
17. 12. 2013 19:12
JEŽÍŠEK MÁ SPACEBACKA
Chválím redakci, výborný nápad. Hezké čtení, člověk "jede" očima stejnou trasu, vzpomíná při čtení, jakým autem kde kdysi též byl... do toho na okně v garáži doutná malý kominíček, tak ještě pohlazení a zítra zase spolu na vánoční cestě...

P.S. Jak koukám, Spacebacku by to slušelo pod každým stromečkem. A to myslím doslova... :yes: :-!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ronault.
17. 12. 2013 20:03
Re: JEŽÍŠEK MÁ SPACEBACKA
Čteš, vzpomínáš a jseš rád, že nemušíš tuhle trasu objíždět v Spacebacku na 17" kolech, lae v tom, co máš ;-)
18. 12. 2013 10:10
Re: JEŽÍŠEK MÁ SPACEBACKA
;-) No, přiznám se, že na spacebacka bych sedmnáctky neoblékl.
Avatar - Ji/Ri
17. 12. 2013 20:49
Re: JEŽÍŠEK MÁ SPACEBACKA
...hezky napsáno, mírná nostalgie zatahala za riflu i mě... Spbcku to opravdu sluší na fotkách, je to fešák... zbytek rozvádět nebudu, nechci kazit Ducha Vánoc....
Tak ať najdeš pod stromečkem toho svého "Spejsbeka" ;-)
18. 12. 2013 10:10
Re: JEŽÍŠEK MÁ SPACEBACKA
:-)
17. 12. 2013 21:47
Re: JEŽÍŠEK MÁ SPACEBACKA
Jestli má Ježíšek spejsbeka tak to budou letos Vánoce na prd! Do SupaB by těch dárků naložil víc >:D
Avatar - Ji/Ri
18. 12. 2013 00:17
Re: JEŽÍŠEK MÁ SPACEBACKA
...hlavně ať nebere stromček vnú... to by taky darčeky mohly skončiť v zápche 8-s >:D >:-[]
18. 12. 2013 10:10
Re: JEŽÍŠEK MÁ SPACEBACKA
>:D
Avatar - BruceWayne
17. 12. 2013 22:45
Re: JEŽÍŠEK MÁ SPACEBACKA
No ty jsi jelito, někdy máš rozsvíceno, ale dnes ... po úplňku máš totální tmu. Jestli někdy nějaký Jesus byl, tak možná drandil na oslu. Možná si tě osedlal ;-)
18. 12. 2013 10:11
Re: JEŽÍŠEK MÁ SPACEBACKA
Kupsi hlavu, třeba rybí... ;-)
18. 12. 2013 05:11
Re: JEŽÍŠEK MÁ SPACEBACKA
Vysaď dvéře z futer a trénuj parkovačku v obýváku…já si letos vystačím s obligátníma fuseklema a trenkama :-)
18. 12. 2013 10:11
Re: JEŽÍŠEK MÁ SPACEBACKA
:-)
17. 12. 2013 19:20
No já...
...to teda ani nečetl, ale skoro bych se vsadil, že nejlepší strom měli v Mladé Boleslavi :-)
Rozbalit vlákno
9
17. 12. 2013 19:21
Re: No já...
...a protože jsi to nečetl, tak nevíš, že nejhezčí strom si tady můžeš v anketě zvolit sám:-)
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 19:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
17. 12. 2013 20:01
Re: No já...
Zatímco v tom Zlíně určitě na tom náměstí vyrostl.
Avatar - Ji/Ri
17. 12. 2013 20:50
Re: No já...
...osobně jsem ho tam chodíl zalévat... >:D
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 20:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
18. 12. 2013 00:19
Re: No já...
...já tam viděl semínko.... [odkaz]
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 20:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2013 05:12
Re: No já...
…jak malej Jarda… Už máš zasazeno na balkoně na příští rok? :-)
Avatar - petrumr
18. 12. 2013 17:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 12. 2013 20:04
Trapné téma pro automobilový web...
;-\ :-( :'-( :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 20:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 12. 2013 20:25
Stromceky su zelene...
… a auto, o ktoreho reklamu tu ide, budged low-end.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
17. 12. 2013 20:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
18. 12. 2013 00:20
Re: Stromceky su zelene...
a je na hlínách a táhne vocpoda? >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - BruceWayne
17. 12. 2013 22:33
Hele
pro mě starýho sudětáka je tohle o h... hledat hlavní poštu v Karlsbad je jako hledat Hradčany. Ještě štěstí, že nehledal hrob prince Sigismunda na Kladský, to by možná vykopal Havla bez Olgy, z neznalosti :-) . Dej si ovar a možná budeš ve formě. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
17. 12. 2013 22:43
Umístění produktu
I kluci z autožurnálu do svých videí dávají takovéto upozornění....u článku o Škodovkách na acz mi to dost chybí :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
17. 12. 2013 23:18
Brno
V Brně jsou krásné trhy, strom i celé náměstí... naštěstí není staré Brno poznamenáno (oproti městům od něj na západ) českým šlendriánstvím a je z dominantní část tvořeno rakouskými tvůrci, proto v něm panuje krásná a malebná atmosféra.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Ji/Ri
18. 12. 2013 00:21
Re: Brno
...nebýt brňáků, bylo by Brno krásné město....
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 12. 2013 00:26
Re: Brno
S Brňáky nemám problém - vesměs mají své město rádi a pečují o něj (až na výjimky, pochopitelně). A permanentní šikanu od Pražáků snášejí nadmíru dobře.

Jinak souhlas, Brno je krásné město.
Avatar - Dinar
18. 12. 2013 07:16
Re: Brno
"Šikana od Pražáků", proboha kdes na tom byl?? :-O Rivalita Brno - Praha, bla, bla, nic takového brňáci neřeší, "velikost a význam" Brna je Brňákovi jasná, to o "boji brňáků" proti Praze jsou takové urban legends nebrňáků. Že mají brňáci z pražáků legraci pro způsob, jakým se obyvatelé metropole berou vážně, to ano, ale to je věc jiná. Hlavní město máme jedno, svým významem a velikostí Brno zcela jistě převyšující, ovšem že je Brno pro brňáka jen jedno, to je zichr! ;-)
Avatar - woody-alien
18. 12. 2013 07:39
Re: Brno
To je podle mě zase kus od kusu. Nejvážněji z Pražáků se berou ti, co v Praze bydlej sotva půl roku. Býval jsem léta Pražákem a neměl jsem problém nikde. A vůbec, v naší malé Roklince jsou všechny ty rivality, antagonismy a protivenství dosti směšné a většinou výplodem novinářů, případně chorobně ambiciózních jedinců v čele bezvýznamných politických uskupení.
Avatar - Righ
18. 12. 2013 12:02
Re: Brno
Tvou poslední větu tesat po celé republice do kamene. :yes:
Avatar - Righ
18. 12. 2013 12:00
Re: Brno
Permanentní šikana Brňáků od Pražáků? To je výrok na úrovni Blesku, anebo poslední putyky 4. cenový. Brněnský putyky, samozřejmě. ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 12. 2013 17:02
Re: Brno
Brno má kavárnu, ne putyku :-)
Avatar - Righ
19. 12. 2013 01:27
Re: Brno
Ovšemže, tak jako v "domovský" Vídni, tam taky žádný putyky nejsou, jenom kavárny. ;-)
Avatar - Dinar
18. 12. 2013 07:07
Re: Brno
Nepochybně, ale co taková Ostrava bez ostraváků, to by byla teprve perla. >:D ;-)
18. 12. 2013 08:03
Re: Brno
To ani nejde. Ostravsky buranov bez buranu nejde - ostatne ktere jine meste si sve nadejne budouci centrum zaplaca obchodnim domem? >:D
18. 12. 2013 08:48
Re: Brno
Ono je to trochu jinak - ten barák je vedle centra, problém je v tom, ze se kvůli nemu centrum poněkud vylidnilo a vylidnovani pokracuje...
18. 12. 2013 09:24
Re: Brno
Nadějné budoucí centrum? Tak vytas plány developere… Absolutně nevíš, která bije ;-)
18. 12. 2013 18:08
Re: Brno
Jako v cem bych mel vedet jaka bije? proc mam vytahovat nejake plany? Ostrava jako relativne stare mesto ma navic nez na krychli a upraveny most - neznam mesta, ktera maji ten luxus, ze okoli centra maji prazdna a rekultivovana. Pointa je, ze dnes je centrum mesta krychle a obchodak. Docela vypovidajici o tomto meste a jeho lidech vcetne politiku.
Avatar - Righ
18. 12. 2013 12:07
Re: Brno
Svý centra si frenetickou výstavbou obchodních megacenter na předměstích likvidují téměř všechna města v republice, protože jediný centrum města, který je schopný takovej tlak jakž takž ustát, je centrum Prahy. To není míněno jako žádná "chvála Prahy", to je prostý (a notně smutný) konstatování objektivního stavu.
Avatar - KubikCv
18. 12. 2013 22:42
Re: Brno
zapomněli jste na Jihlavu,kde je ten obchoďák už nějakej pátek :yes:
18. 12. 2013 09:00
Re: Brno
Ostravaci jsou na Ostrave to nejlepsi..:0)
Avatar - Righ
18. 12. 2013 11:58
Re: Brno
Co myslíš tím "českým šlendriánstvím ve městech na západ od Brna"? Myslíš tím třeba architekturu Hradce nebo Prahy? Nebo echt "německých" měst jako je Liberec, Cheb, Karlovy Vary, anebo třeba Jihlava? Nebo máš na mysli takový Český Krumlov, Písek, anebo Telč? O architektuře českých měst evidentně nevíš zhola nic, a proto ti doporučuju odpustit si podobný primitivní paušalizující soudy. Mimochodem zrovna to Brno je zajímavý mnohem víc moderními vilami jako Tugendhat, Stiassny, nebo třeba Bassova vila, spíš než "starým městem", které není žádný zázrak, a to ani na české poměry.

Jó kdybys psal o šlendriánství Čechů ve vztahu k vnější upravenosti svých rodinných domů a pořádku na zahradách a zahrádkách, pak bych ti s chutí přitakal. A ochotně bych připustil i to, že v tomhle ohledu je to na jižní Moravě podstatně lepší než v Čechách. Tak jak jsi to podal, jsi ovšem úplně mimo. Pro začátek sebevzdělávání ohledně architektury českých měst doporučuju shlédnout cyklus ČT Šumná města, to je dokonalá ukázka skloubení vzdělání a humoru.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 12. 2013 17:10
Re: Brno
Architektura českých měst (až na Prahu) je mi šumafuk, v té brněnské se orientuji nadstandardně. Ale líbí se mi, jak si své Čechy bráníte :-) Teď už jen propojit Moravu s Rakouskem a z pozice znovu nalezeného domova sledovat onu jistou pivní kotlinu, jak se bude vyvíjet.
Avatar - Righ
19. 12. 2013 01:24
Re: Brno
Rozumím, o tématu nevíš vlastně vůbec nic, ale to ti nebrání v pronášení různých kategorických a urážlivých soudů. Takových jako ty je na internetových diskuzích asi 2 miliardy, bohužel. ;-\
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
19. 12. 2013 03:02
Re: Brno
K tématu (brněnská architektura) vím vše podstatné - proto jsem bytostně přesvědčen, že opustíme-li Českou kotlinu a připojíme-li se k Rakousku, nalezneme ztracený domov. Kdybych o architektuře v Brně nevěděl nic, vůbec bych se do této diskuse nepouštěl.

Milý zlatý kolegáčku, Ty víš něco o architektuře, oné královské disciplíně? :-* Pokud ano, o vazbě mezi Brnem a Vídní bys pochybovat opravdu, ale opravdu neměl.
Avatar - Ronault.
19. 12. 2013 07:14
Re: Brno
Tak jsi měl ve škole na toto téma předmět a to tě tedy vede k tomu, že budeš psát takové nesmysly? Trochu se vzpamatuj Kubo.
Avatar - Righ
19. 12. 2013 08:55
Re: Brno
Tvým tématem bylo vymezování brněnský architektury vůči architektuře českých měst "na západ od Brna", na to konto přitom evidentně nevíš nic, a proto jsem tě odkázal do patřičných mezí. Proč mě kvůli tomu oslovuješ jako v gay klubu, to skutečně nevím, ale musím tě zklamat, tohle na mě jaksi nezabírá.

Co se týče tvýho "výkladu" českých potažmo moravských dějin, doporučuju četbu nějaký vlastivědný učebnice pro 1. stupeň ZŠ.
Avatar - Dinar
19. 12. 2013 07:14
Re: Brno
Naprostý souhlas. Architektonická přitažlivost Brna není v centru a neznám Brňáka vč. sebe, který by se dojímal krásou Svoboďáku. A souhlas také s druhým odstavcem, upravenosti moravských vsí (snad vyjma Sudet) se české rovnat nemůžou. Největší tragedie a projev českého šlendriánu jsou vesnice ve středních Čechách, stačí pár km za Prahou, kde to vypadá stále jako dva roky po revoluci, bordel a kopřivy. To je ta typická "čechiše élent", pro kterou na nás naši německy mluvící sousedé shlížejí s despektem.
Avatar - Righ
19. 12. 2013 09:15
Re: Brno
Jo, střední Čechy, to je vskutku perla republiky. Kdo nemá na pozemku poházeno aspoň pár starých pneumatik, orezlou vanu na "dešťovku", zbytky materiálu z nějaký geniální reálsocialistický přestavby a v koutě rozpadající se míchačku, jako by nebyl. A to vše obloženo různým dalším bordelem, kterýho je "škoda vyhodit" a kterej se postupně hromadí už desítky let. Korunu tomu ovšem nasazují všechny ty kůlny a kůlničky, sklady, skleníky a jiný opičárny, všechno samozřejmě z materiálu "co dům dal" a poskládáno dohromady tak, že to drží jenom silou vůle. Nemám rád různý zobecňující národní charakteristiky, ale jestli něco Češi milujou, tak je to tenhle druh pochybnýho kutilství.

Bohužel podobně jako střední Čechy by se dal popsat i sever republiky, tedy bývalý Sudety. Například kontrast mezi kdysi honosnými německými vilami a tou spouští, kterou popisuju výše, to je pro kohokoliv se vztahem k architektuře a ke krajině (míněno nikoliv krajině výlučně přírodní, ale i venkovský nebo městský) obzvlášť bolestný. Ten vztah ke krajině, to je právě něco, co maj Němci odjakživa zarytý hluboko pod kůží a je to podle mě věc, která jednoznačně zaslouží obdivu a následování.

Na druhou stranu se můžeme konejšit tím, že snad ani v poslední rozpadlý sudetský vsi to u nás nevypadá tak, jako na většině území jižní Itálie nebo Řecka. >:-[]
Avatar - Dinar
19. 12. 2013 09:24
Re: Brno
Ano, máme stejný voko, souhlasím do puntíku. A musím říct, že mě ten český přístup neskutečně s.e.r.e, vždycky říkám, že přece není otázka peněz, jestli mám plot rovně, posekanou trávu a obílenej barák. Bohužel ta rozkládající se stodvacítka na zahradě obložená starými barumkami a v pozadí hromada neidentifikovatelného šrotu (to se může ještě hodit) bude koloritem českých vesnic nejspíš ještě nějakou tu generaci. Ale nutno dodat, že v globále se to zlepšuje. ;-)
Avatar - Righ
19. 12. 2013 10:00
Re: Brno
Naprostej souhlas, kdykoliv se stočí diskuze na tohle téma, odjakživa tvrdím, že uklizený a aspoň minimálně upravený dům není otázkou peněz, ale určitýho elementárního citu pro estetiku a základní snahy pro to něco udělat. Případná relativní chudoba lidí odpovědných za tenhle svinčík jim proto nemůže být omluvou, nehledě na to, že hromadění bordelu není zdaleka jenom výsadou chudých. Máš pravdu, že v globálu toho klasickýho vesnickýho bordelu a šlendriánu asi ubývá, bohužel opačnym směrem působí velká část, ne-li většina, nový satelitní výstavby.

Kolem Prahy se vytvořil rezidenční prstenec o šírce snad 50 km, kterej zastavěl zásadní část dosud volný plochy a jehož kvalita je diplomaticky řečeno sporná. Nejde mi přitom ani tak o to, že někdo vyžaduje na domě v 21. století balustrádu a maximální možnej počet různých arkýřů, vikýřů a rizalitů, nebo třeba fialovou či zelenou barvu fasády, jde mi spíš o urbanistický řešení. Standardní postup je takovej, že se v územním plánu obce změní zemědělská půda na obytný území, pole se rozdělí na stavební parcely a ty se jednotlivě prodávaj. Výsledkem je jednak absolutní architektonickej kočkopes, jednak zcela nahodilý rozházení domů v "ploše", protože velká část parcel zůstane neprodaná, majitel nezačne stavět, anebo - a to je nejhorší případ - stavba se rozestaví, ale nedokončí. Pozemky s postavenými domy se tak střídaj s pozemkama zarostlýma metrovým plevelem, anebo nedokončenou ruinou. Navíc často chybí základní infrastruktura, myšleno asfaltový příjezdový cesty, chodníky, veřejný osvětlení atd., o školách, obchodech, nebo doktorech ani nemluvě.

Když k tomu připočtu asi tak bilión čtverečních metrů, který byly za posledních 20 let kolem Prahy zastavěný gigantickými sklady a supermarkety, nevím, jestli si střední Čechy za posledních 20 let po stránce krajinnýho rázu bůhvíjak pomohly.
18. 12. 2013 08:34
peníze
nuže zadarmo to tedy nebylo,volkswagen to umí jak oblbobat!!autori by mohli prozradit

za kolik táto reklama,urcite to nebylo málo! 8-s
Rozbalit vlákno
0
18. 12. 2013 10:27
NEJHEZČÍ HOLKY JSOU...
No tak jsme se to tady zase pěkně všechno dozvěděli, nejhezčí město v Evropě je údajně Brno a největší paka jsou pražáci. Neuvěřitelné, jak se mohou někteří diskutéři točit v kruhu vlastní nezralé úvahové podměrečnosti. Pravdou ovšem je, že když holt někdo netrefí z "kotvy do máje", je pro něho nejkrásnější město na světě třeba Sokolov.

Tak aby jako bylo jasno - nejkrásnější město na světě je vždy a výhradně to město, v němž jsi prožil dětství, v němž žije tvá první láska, město na jehož hřbitov chodíš k jednomu ze hrobů, ze hrobů do něhož jsi jednou pochoval i veliký kus sám sebe... To je tvé město jednou a navždy...

BRAVO BRNO, BRAVO PRAHA, BRAVO... MĚSTO :yes: :-!
Rozbalit vlákno
4
18. 12. 2013 10:46
Re: NEJHEZČÍ HOLKY JSOU...
Původně jsem chtěl odepsat něco "vtipného" na téma rivalita mezi Prahou a Brnem, ale po druhém odstavci by se to nehodilo. :-)
Díky. :yes:
18. 12. 2013 17:43
Re: NEJHEZČÍ HOLKY JSOU...
:yes:
18. 12. 2013 14:08
Re: NEJHEZČÍ HOLKY JSOU...
Druhý odstavec :yes:
18. 12. 2013 17:43
Re: NEJHEZČÍ HOLKY JSOU...
:yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
18. 12. 2013 17:07
...
Hezká diskuse, chlapci. Teď už jen propojit Moravu s Rakouskem a bylo by to ideální. Posílám pozdrav z rakouského Brna, jehož vazby na Vídeň se stále intenzivněji obnovují :-)
Rozbalit vlákno
2
18. 12. 2013 17:42
Re: ...
Ještě, že nevíš, co píšeš... 8-s