16.6. 2015 Michal Fokt

Reportáž: Volkswagen Transporter Sraz 2015

 

Ve Strážnici se konalo o uplynulém víkendu již 11. setkání majitelů a příznivců Volkswagenů Transporter. Byli jsme se na něm podívat.

Motoristé jsou vcelku družný živočišný druh a nenechají si ujít možnost setkat se s ostatními majiteli vozů, s nimiž mají něco společného. A tak se v Česku už jedenáctý rok potkávají i majitelé automobilů, známých v těchto končinách zejména jako Volkswagen Transporter.

Tato dodávka, kterou v minulosti proslavilo hnutí hippies, se vyrábí od roku 1950 aktuálně v páté generaci, nemůže tedy být pochyb o tom, že si našla spoustu příznivců – a nemusí mít zrovna dredy a květované šaty. Komunita současných majitelů, to už jsou (téměř :) ) lidé jako my a ti čeští (plus pár účastníků z Německa) se setkali na velkém tuzemském srazu již po jedenácté.

Takzvaný 11. Transporter Sraz proběhl od pátku do neděle v kempu v jihomoravské Strážnici a nás zajímalo, jak takové setkání „dodávkařů“ vlastně probíhá, případně jak se liší od podobných akcí u jiných vozů a značek.

Dá se říci, že tropické počasí (a pražská akce Legendy) uplynulého víkendu akci příliš nenarušilo, poslední informace, které jsem zaznamenal, hovořily přesně o 189 dorazivších automobilech VW Transporter, což je velmi slušná účast, ke dvoustovce už mnoho nechybělo. Co se skladby vozů týče, převažovaly aktuální T5 a minulé T4, jistě k nemalé radosti značky Volkswagen Užitkové vozy, která lákala potenciální zájemce na zkušební jízdy s aktuálními modely této divize Volkswagenu.

Tento fakt měl ovšem i svou stinnou stránku – tahákem podobných akcí bývá zejména to, že na ně s oblibou jezdí majitelé různých exotů, které běžně v provozu nepotkáváte. Já se těšil zejména na klasické Busy, kterých byla spousta na srazu brouků na Vítkově, ty byste ovšem ve Strážnici spočítali na prstech jedné ruky a ještě by vám nějaký volný zbyl. A to byla, zejména tedy z fotografického hlediska, docela škoda. Zachraňovalo to alespoň pár zajímavých T3.

I přesto měl kemp svou specifickou atmosféru, čímž se chci vrátit k tomu, že jsou majitelé téček téměř normální. :) Vlastnictví takového vozu totiž do jisté míry předurčuje k onomu „kočovnictví“ květinových dětí. Zatímco v kempu stojí běžně u aut rozbité stany, tady k pohodlí stačilo zvednout páté dveře, z lůžka v zadní části vozy vystrčit nohy a před auto postavit skládací křesílka, kempingový stoleček, popřípadě gril. A když se posádka rozhodne, že je třeba popojet, do pěti minut jsou pryč…

To ovšem nebyl tento případ, do Strážnice se přijelo „pobejt“, i když v odpoledních hodinách se areál vylidnil a snad každý se odebral na místní koupaliště, které navazuje na areál kempu. Tedy, ehm…, kromě jednoho šílence s foťákem.

Setkání téček ovšem nebylo jen o tom, že si majitel popovídají o svých radostech i starostech s „Das Autooo“, připraven byl i neobvykle bohatý doprovodný program pro děti i dospělé, v němž nechyběly při pátečním pozdním odpoledni i méně obvyklé sportovní aktivity, jako je jízda zručnosti na segwayi, aerotrim, bungee trampolíny, skákací boty nebo chůze bludištěm - ostatně sraz měl podtitul Cesta za dobrodružstvím. Ty mi bohužel kvůli neméně dobrodružně komplikované dopravní situaci na páteční D1 utekly. Dorazil jsem až na večerní koncert skupiny Divokej Bill, která hrála v zámeckém amfiteátru exkluzivně pro návštěvníky akce …a pro každého, kdo se nacházel v areálu parku a jeho blízkém okolí. :) Zajímavým bonusem navíc pak byla noční česká premiéra Volkswagenu Transporter T6, jenž se představil poprvé právě klubové komunitě téček.

Hlavním bodem sobotního programu pak byla spanilá jízda, kterou jsem absolvoval ve voze jednoho z účastníků (ještě jednou díky za poskytnutý azyl). Dost krátká na to, aby se (snad) nikdo neztratil a současně určitě dost dlouhá na to, aby si ji účastníci i obyvatelé okolních obcí náležitě užili. Nejlepším momentem spanilky bylo, když se na dvou místech obě kolony téček potkaly. Jestlipak může klakson ochraptět?

Krom toho měli účastníci možnost nakoupit zboží z klubového butiku, zkusit štěstí v tombole nebo hlasovat o nejhezčí Téčko srazu. Prostě sraz jako spousta jiných, jen s poněkud specifickým typem aut. Z mého pohledu bych uvítal více zajímavých objektů na focení (nemyslím nutně jen auta ;-) ), jsem však přesvědčen o tom, že ti, jimž byl sraz určen především, byli spokojeni. A já rád napřesrok přijedu zase, zkontrolovat, jestli se pochlapili veteránisté.

Spolupracujeme s TipCars.com
Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí Borisov může získat bulharské premiérské křeslo. Potřetí

Občané za evropský rozvoj Bulharska (GERB) expremiéra…

Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce

Americký jaderný koncern Westinghouse čeká bankrot. Firmu…

ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník ANO má vůdce: schválené stanovy hnutí jsou nezákonné, tvrdí právník

Úředníci odmítli stížnost exhejtmana Oty Košty, který…

Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky

Když od března do září 1969 probíhala na Dálném východě…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




VW Transporter T6 Van 2.0 TDI BMT: Na spotřebu VW Transporter T6 Van 2.0 TDI BMT: Na spotřebu

Už jsme informovali o extrémně úsporné jízdě Gerharda…

Video: Pekelný Volkswagen T1 se 7,7litrovým osmiválcem Chevrolet Video: Pekelný Volkswagen T1 se 7,7litrovým osmiválcem Chevrolet

Na první pohled působí tento Volkswagen T1 z roku 1963,…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu u postele platí denně 13 tisíc!

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu…

Jako v ráji se teď cítí tanečnice Lucie Hunčárová (31). Její nový partner, ženatý kuchař Emanuele Ridi (43), ji…

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a Evu Braun mu vzala sociálka

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a…

Žádost o změnu příjmení po vzoru vůdce nacistického Německa posvětil soud americkému neonacistovi. Isidore Heath…

 

iSport.cz

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch pečetily krásné góly

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch…

Čeští fotbalisté do 19 let postoupili na mistrovství Evropy, kde si zahrají poprvé od roku 2011. Tým trenéra…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…