Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Revoluční slovenský motor: 800 koní a 7 l na 100 km(?)

Tým tvořený slovenským a americkým technikem tvrdí, že dokázali konvenční motor upravit tak, že má při extrémně vysokém výkonu velmi nízkou spotřebu paliva. Své know-how prý nabídnou formuli 1!
Zpět na článek
21. 11. 2012 08:15
21. 11. 2012 08:24
21. 11. 2012 08:36
21. 11. 2012 09:03
21. 11. 2012 09:46
21. 11. 2012 09:58
21. 11. 2012 09:59
21. 11. 2012 08:36
21. 11. 2012 08:42
21. 11. 2012 09:34
21. 11. 2012 08:37
21. 11. 2012 08:47
21. 11. 2012 15:39
21. 11. 2012 08:51
21. 11. 2012 09:35
21. 11. 2012 10:14
21. 11. 2012 10:15
21. 11. 2012 10:59
21. 11. 2012 11:29
22. 11. 2012 08:41
21. 11. 2012 15:07
21. 11. 2012 15:14
22. 11. 2012 08:43
21. 11. 2012 08:15
Spotreba 5,3l
Spotrebu 5,3l/100km ma dosahovat pri ustalenej rychlosti 115km/h mimo mesta.
Rozbalit vlákno
20
21. 11. 2012 08:21
Re: Spotreba 5,3l
a v takom rezime priemerne osobne auto potrebuje na udrzanie rychlosti vykon tak 15-20kW...
Avatar - Atlis
21. 11. 2012 08:24
Re: Spotreba 5,3l
co je v principe dosiahnutelne s pouzitim konvencnej technologie ;)

hadam si nikto nemyslel, ze to bude zrat 5 litrov na plnom kotli. >:D
21. 11. 2012 08:36
Re: Spotreba 5,3l
Az na to, ze podobne systemy su uz davno vymyslene, akurat nema nikto zaujem zavadzat ich do praxe (resp. nemoze), pretoze by na tom skrachoval cely roparensky priemysel and Co....
Avatar - KANKUNEN
21. 11. 2012 08:47
Re: Spotreba 5,3l
I stroj času je vymyšlený, ale nesmí se vrábět, protože by si lidi jezdili do minulosti pro levný benzín. >:D
21. 11. 2012 09:45
Re: Spotreba 5,3l
Ježiši. >:D :yes:
21. 11. 2012 10:04
Re: Jojo to už tady bylo ve více podobách
[odkaz] ... Nechápu, že si to v televizi neověří . Čekám, že někdo dá na střechu větrník, který vyrábí elektřinu a auto jede za méně .
21. 11. 2012 11:00
Re: Jojo to už tady bylo ve více podobách
>:-[]
21. 11. 2012 12:51
Re: Jojo to už tady bylo ve více podobách
xD
Avatar - Ham.
21. 11. 2012 08:58
Re: Jojo to už tady bylo ve více podobách
No tak to motor audi R5 dosahuje i bez vynálezců.
21. 11. 2012 09:29
Re: Jojo to už tady bylo ve více podobách
JJ Audi je proste perpetuum mobile, 5l benzinu totiz ma vyhrevnost 21.8 MJ (megajoulu) a tahle energie ma postacit na 100km "jizdy" s vykonem 814 koni (607 kW).

Ze znameho vztahu, ze vykon je energie za cas nam vychazi, ze vykon 607 kW vyzere tech 21.8 MJ energie za za 36 sekund :-!

A za tech 36 sekund musi ona Audi R5 ujet 100km, pokud teda nepredpokladam, ze ji po 36 sekundach nescipne motor a nepojede uz jen setrvacnosti.

dovolim si k tomu poznamenat, ze 100km za 36 sekund odpovida rychlosti 10.023 km/h, tedy skoro 8.5 nasobku rychlosti zvuku...

A to vsecko zvladne Audi A5 s peti litry benzinu v nadrzi.
WOW....
Avatar - Choochoo
21. 11. 2012 09:30
Re: Jojo to už tady bylo ve více podobách
Ty nechapes ze Audi ma naskok diky technice >:D
21. 11. 2012 15:57
Re: Jojo to už tady bylo ve více podobách
Jo jo, nejmin 95km >:D
Avatar - Ham.
21. 11. 2012 09:36
Re: Jojo to už tady bylo ve více podobách
Reagoval jsem na kolegu, že při ustálené rychlosti 115km/h má spotřebu 5,3 l na 100 km. Na takovou rychlost není potřeba výkon stovek kW ale tak 15kW. Takže nevím co motáš za nesmysly.
Avatar - KANKUNEN
21. 11. 2012 10:10
Re: Jojo to už tady bylo ve více podobách
Dokonale spočteno.
21. 11. 2012 14:52
Re: Jojo to už tady bylo ve více podobách
Onen, když už. R5 je motor, přesněji označení uspořádání válců a Audi má aktuálně jediný řadový pětiválec.
Avatar - KANKUNEN
21. 11. 2012 08:35
Vařím si kafe na studeném vařiči,
v pravoúhlém koutě kulaté místnosti. Chybí tam dodat, že to žere 5,3 při těch 800 koních.
Rozbalit vlákno
6
21. 11. 2012 08:54
Re: Vařím si kafe na studeném vařiči,
Nechtel jsem pod to vubec psat, protoze autori techhle CIPAREN jsou placeni od kliku na clanek.

Podle me je autor clanku bud takovej *, ze kdyby blbost nadnášela, tak tu létá jak holubička, anebo je tak silena naivka, ze uveri cemukoliv, i kdyby to byla ta nejhorsi kachna nejposlednejsiho ztroskotance vydana na Aprila.

V ramci novinarske etiky bych ocenil, kdyby autor poslal odkaz na technicky popis zarizeni na studene horeni benzinu a tepelneho motoru bez chladice.

Predpokladam, ze takove odkazy nebude schopen dodat, takze si dovolim predpokladat, ze clanek vznikl asi tak, ze se autor clanku s panem Kvetnanskym nekde v podhuri Tater spolecne ozrali do nemoty, takze seriove motory s postupujici hladinou promile alkoholu v krvi nabyvaly vykonu pres 800koni, kroutaku pres 1000Nm a spotreby pod 8l a nez padli do bezvedomi, zacali volat vsem stajim F1, jak maji vlastne delat motory. Po straslive opici a Toricelliho vakuu v hlave vznikl na druhy den tento clanecek, aby bylo z ceho zaplatit tu strasnou sekeru za chlast.
Avatar - Dinar
21. 11. 2012 09:07
Re: Vařím si kafe na studeném vařiči,
Ber to tak, že je aspoň trochu veselo, všichni přece víme, že dávno existují spalovací motory fungující tak, že prakticky žádné palivo nespalují, a když už, zahřejí se u toho maximálně na patnáct stupňů. Jenže je tu ta proklatá ropná lobby, která prostě nedovolí... a pak ještě zednáří a ilumináti... :-) ;-)
Avatar - romgator
21. 11. 2012 09:22
Re: Vařím si kafe na studeném vařiči,
Tak mám takový pocit, že fakt věříš na nějaké světové spiknutí. To, že tam nějaká lobby bude, je jasně. Co si ale myslíš třeba o toyotě, nissanu, tesla, fisker, atd.Investují do hybridu, elektromobilu apod. Ti jako lobby nepodlehli a statečně tomu čelí ?
Avatar - Dinar
21. 11. 2012 09:26
Re: Vařím si kafe na studeném vařiči,
Poposedni! >:D
21. 11. 2012 15:58
Re: Vařím si kafe na studeném vařiči,
You have been trolled >:-[]
21. 11. 2012 14:55
Re: Vařím si kafe na studeném vařiči,
:-)
Avatar - Slavek-TDM
21. 11. 2012 08:36
Teplota
Spalovat benzin pri nizkych teplotach... To by me teda opravdu zajimalo, co tim chtel autor rici. ;-\
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
21. 11. 2012 08:42
Re: Teplota
Normálka, vytvoříš podmínky ve válci, aby benzín hořel teplotou okolí a bez vytváření CO2. Věř, že dle směrnic EU je vše vpořádku. >:D
Avatar - Choochoo
21. 11. 2012 09:34
Re: Teplota
Ja to videl na Nove ve zpravach a kdyz to bylo na Nove tak to musi byt pravda >:-[]
21. 11. 2012 10:42
Re: Co rychlo zhori nestihne odovzdat teplo - adiabatic proc
Keby auto.cz nerecyklovalo clanky a autor by aspon 10min googloval tak by prisiel nato jak ten motor funguje.
Zakladna myslienka je: "Co rychlo zhori nestihne odovzdat teplo "

Jedna sa o tzv. adiabatic process (viac wikipedia) pomocou vysokej kompresie rychlej expanzie stlacenej vstupnej zmesy a vysokej volumetrickej ucinosti.
21. 11. 2012 13:19
Re: Co rychlo zhori nestihne odovzdat teplo - adiabatic proc
ty jsi tez ucinnost... reknu to jinak, at je prezentovana sebevetsi kravina sebevetsim sarlatanem, vzdycky se najde nekdo, kdo tomu uveri.

Myslenka s nestihanim odevzdavani tepla je asi ze stejneho soudku jako supervysavace za 40tisicKc pro duchodce...

Mas to spocitane o vlakno vyse, na tu energii co bys z toho benzinu potreboval vydolovat by ti pri takovem pozadovanem vykonu zadna optimalizace horeni nestacila, mozna kdybys ten motor komplet zastavil a k pohonu misto neho pouzil nejaky downsizovany trivalcovy chcipak z nejake moderni oturbene sekacky, tak bys mel sanci tu vzdalenost s tou spotrebou ujet, pokud by to auto nevyslo tim stojicim 800HP motorem moc tezke...
Ale to bys asi tezko mohl tvrdit, ze jedes s 800HP vykonu, maximalne bys jel s nejakyma 50HP >:D
21. 11. 2012 18:37
Re: Co rychlo zhori nestihne odovzdat teplo - adiabatic proc
Myslenka s nestihanim odevzdavani tepla u adiabatickyho deje je naprosto spravna, ale...
vzhledem k rychlosti pohybu pistu => kazdy spalovaci motor ma adiabatickou expanzi po hoření... nic noveho pod sluncem a rozhodne to nemuze udelat motor super ucinnym...takze to neni duvod, kdyz uz cokoliv...

"downsizovany trivalcovy chcipak z nejake moderni oturbene sekacky" :yes: >:-[] >:D
Avatar - skejpa
21. 11. 2012 08:37
kachna ?
No jestli je to opravdu realne, tak je to pecka. Mohli by to ale potvrdit nejake nezavisle zdroje. Kdyby to bylo takhle prulomove, jiste by se o to zajimal cely svet...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pretekar
21. 11. 2012 08:47
Viac info
Tu su linky od nas co preslo mediami, patent je z roku 2001 ak by niekto chcel vediet :-)

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
21. 11. 2012 15:39
Re: Viac info
V tom prvním odkazu jde hezky vidět teplota chladící kapaliny na rozhraní brzdy, světe div se je to 82°C... >:-[]
21. 11. 2012 08:51
Hmm
Jaktoze z nich uz davno nejsou miliardari? A proc to nabizeji jenom Formuli 1? Normalni automobilky by jim za tuto technologii utrhali ruce. 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - S8
21. 11. 2012 09:35
Re: Hmm
No prave - berzukej vynalezce muze bejt bohatej, ale ruce mu to nevrati.... :yes:
21. 11. 2012 09:50
Volovina jako hrom
Něco jako eCAT ne ? Toho bambulu z univerzity bych okamžitě poslal do důchodu. Prej celosvětově uznávaný odborník. Vynález je jako vždycky "blackbox" ani zmínka o principu fungování ale zato spousta žvástů kolem. Ještěže na Slovensku existují rozumní lidi, kteří si najdou pár údajů a usnadní mi práci - viz příspěvek na slovenském diskusním foru :
keby to zralo len 6litrov/100km, a islo by to priemerkou 300kmph (tomu zhruba zodpoveda vykon 800koni), tak to za hodinu zozere 18litrov benzinu. Jeden liter benzinu ma vyhrevnost 32MJ=8.9kWh. Tzn ze z 18litrov sa the za hodinu vydolovat 160kWh tepelnej energie. Cize pri 100% (!) tepelnej ucinnosti benzinoveho motora (ktora je realne cca 30%), moze mat motor maximalny teoreticky vykon 160kW! 800koni ani teoreticky. Keby chcel z benzinu vyzdimat viac, motor by musel byt nie spalovaci (tepelny), ale nejaky chemicky - co nie je. A aj tak neviem ci je v benzine tolko chemickej energie. To sa neda ani uvazovat, pretoze ide o to, k akej chemickej reakcii, by ste benzin donutili. Jedine by motor musel benzin atomarne stiepil, lenze to bohuzial :). Takze je to ovina ako hrom, a vy ktori tu tarate o pohrdani uspechom, zacnite trocha studovat.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Choochoo
21. 11. 2012 09:58
Re: Volovina jako hrom
Solaroli's patented system, which he unsuccessfully pitched to numerous companies before getting a shot with Fountain, creates an adiabatic system -- principles similar to how a refrigerator or air conditioner work. It takes hot compressed air and rapidly releases it, causing it to cool. It is much like a can of spray air for computer key boards.

Inside the motor, Solaroli writes "the pre-expansion of air on its way into the combustion chamber, prevents excessive temperatures being generated ..."

"We have three basic phasing going on inside the motor," he said. "We've got a depressurization (which cools the engine), then we can lean burn the motor because of the temperature of the charged air that is going in, and we have changed the efficiency from 15 percent to 85 percent."

Breaking the law of physics, Solaroli has shortened the length of the flame.

The explain why a shortened flame is more efficiency, Solaroli said, "You hold your hand over a candle flame, it gets hot, you run your finger through the flame at the wick and you don't feel it. Everything beyond the point where you do not feel it, is wasted energy."

To musi fungovat chca nechca >:-[]
Avatar - Papír1
21. 11. 2012 10:04
Re: Volovina jako hrom
Jdeš na to moc vědecky. Tito experti jsou schopni vydolovat z benzínu daleko více energie než je možné a měřitelné, pozemskýma metodama. Ten amík je převlečenej Klingon.

Jen jsem se podíval na datum, zda nebyl apríl. Nebyl. Ale je to můj sen, mít 800koní při spotřebě 7l.
Avatar - baca42
21. 11. 2012 17:16
Re: Volovina jako hrom
Mě by bohatě stačilo 200 koní při spotřebě 2 litry. :-)
21. 11. 2012 17:37
Re: Volovina jako hrom
mozna by to slo... nejaky tekuty stepitelny material a jaderny reaktor a mohl bys mit i 200 koni po dobu 100let pri spotrebe 2 litry.

Akorat nevim nevim, co by ti na to rekli hosi od Greenpeace
22. 11. 2012 00:23
Re: Volovina jako hrom
Popravdě na topení v baráku je naprosto nejlepší kontejner s vyhořelým jaderným palivem. Uvolňuje se z nej pouze teplo a tak by dokázal vyhřívat barák naprosto ekologicky skoro neomezeně dlouho s nulovou produkcí CO2. Podobně by možná šel řešit i pohon aut. Jen, kde ho sehnat... :-)
Avatar - jozephko
21. 11. 2012 10:06
Spotreba 5,3 litra samozrejme nie je pri plnom výkone
Neviem, či ten motor je alebo nie je reálny. Ale účastníci diskusie si trochu pletú dojmy s pojmami. 5,3 litra je spotreba pri priemernej jazde, 800 koní je maximálny výkon. Kde ste kto videl uvádzať spotrebu automobilov pri plnom výkone? Aj také M5 má vyše 500 koní, ale spotreba sa uvádza pri normálnej prevádzke.
Z fyzikálneho hľadiska je zníženie spotreby či zvýšenie výkonu motora teoreticky možné, ak by sa im podarilo zvýšiť účinnosť motora na 90 %, ako tvrdia (neviem či v tomto príspevku, ale v iných sa tento údaj objavuje). V bežnom motore sa z paliva na pohyb využije 40-45%. Zvyšok - teda väčšina energie sa premení na odpadové teplo, ktoré sa musí odvádzať chladičom.
Takže ak by motor pri normálnej jazde dokázal 90% energie premeniť na pohyb, tak teoreticky je možná aj polovičná spotreba. A naopak, ak pri plnom výkon vyrobí z rovnakého objemu paliva 2x viac energie, tak aj ten výkon motora potom môže byť dvojnásobný. Litrový výkon je cca 300 koní, Ford už v súčasnosti predáva litrový motor so 125 koňmi a v pláne je ďalšie zvýšenie výkonu.
Tak ak ten motor naozaj funguje (to ak je tam dôležité), tak potom celú kúzlo spotreby a výkonu spočíva v účinnosti motora - teda koľko % z energie obsiahnutej v palive je motor schopný využiť na pohon vozidla.
Rozbalit vlákno
4
21. 11. 2012 10:31
Re: Spotreba 5,3 litra samozrejme nie je pri plnom výkone
A naviac je to spotreba motora a nie auta s jeho hmotnostou a aerodynamikou, iduceho urcitou rychlostou na pneumatikach s urcitym trenim.
21. 11. 2012 16:27
Re: Spotreba 5,3 litra samozrejme nie je pri plnom výkone
kdyby jsi byl konstrukter, tak by ti bylo asi jasne, ze kdyz mas zaoceansky parnik a v nem lodni motor wartsila-sulzer rta96 s nominalnim vykonem 80MW (nejakych 106tisic HP)

[odkaz]

a kdybys nejakou nahodou nebo pomatenim mysli chtel ten obrovsky motor pustit na vykon rekneme 40koni, tak i pres veskerou snahu by ta ucinost byla jen zlomky promile, protoze jen aby se ten hovadsky motor protocil bude potreba nasobne vic energie nez je 5 litrech nafty a vykonu nez je tech 40koni

Pokud ti to po cele tehle sahodlouhe diskusi doted nedocvaklo, ze ani 106tisic konovy, ani 800set konovy motor NELZE blemcat s ucinnosti rekneme 40% na rekneme desetitisicinu, tisicinu nebo dokonce jen na setinu jeho maximalniho vykonu, tak se znovu podivej na fotku te wartsily, podivej se na tri petflasky naplnene naftou (5litru) znovu na ten motor, znovu na ty pet flasky a neprestavej a neprestavej, az ti to konecne docvakne.
Dekuji.
Avatar - jozephko
21. 11. 2012 16:44
Re: Spotreba 5,3 litra samozrejme nie je pri plnom výkone
Bolo by vhodné, keby si vysvetlil, čo básnik svojím dlhým príspevkom chcel povedať. Ak nevieš, aká je účinnosť benzínových a naftových motorov alebo prečo sa prídavné kúrenie dáva častejšie do nafťákov ako do benziňákov, tak sa radšej do odborných diskusií nezapájaj. :-)
21. 11. 2012 16:47
Re: Spotreba 5,3 litra samozrejme nie je pri plnom výkone
>:D
tak tobe neni pomoci... mala napoveda... nepochopils.

za domaci ukol 1000x zamyslet nad touto pasazi:

kdybys nejakou nahodou nebo pomatenim mysli chtel ten obrovsky motor pustit na vykon rekneme 40koni, tak i pres veskerou snahu by ta ucinost byla jen zlomky promile, protoze jen aby se ten hovadsky motor protocil bude potreba nasobne vic energie nez je 5 litrech nafty a vykonu nez je tech 40koni

konkretne u te wartsily tipuju, ze jen jeho starter bude mit bratru 100kW. Odber celeho motoru na volnobeh tipuju tak 1MW.
Pokud ho pustis na 40koni, vychazi ti ucinnost radove zlomky promile..., 40 koni ti pujde jako uzitecny vykon a 1MW ti pujde do ztrat, jen aby se to udrzelo v chodu..

az to pochopis, aplikuj tento poznatek v malem na onen slovensky 800konovy motor, ktery ti na dvacetinu plynu s vykonem 40koni taky pojede s uplne mizernou ucinnosti.. protoze je na to zkratka moc predimenzovany, velky a tezky a pojede to uplne mimo optimalni otacky a zatizeni.
Avatar - Choochoo
21. 11. 2012 10:14
Solaroli
The Respected Engineer

According to CET Racing’s press releases, Mr. Solaroli is an accomplished and respected engineer active in the automotive industry.

Solaroli holds a Bachelor of Science in Mechanical Engineering and a Masters of Science in Thermodynamics. He attended the University of Toronto. He maintains professional affiliations with:

American Society for Testing Materials (ASTM) — Chairman of ASTM F15-10
Society of Automotive Engineers (SAE) — Member
Canadian Society of Mechanical Engineers (CSME) — Member
American Combustion Institute (ACI) — Member (3)

His resume is more specific in regard to academic credentials in the text of Infinite Network’s Security and Exchange Commission Report dated March 19, 2007.

Mr. Solaroli holds Bachelors and Masters Degrees in Mechanical Engineering and Thermodynamics, respectively, from the University of Toronto (1976 and 1978). He is a member of the American Society for Testing Materials (ASTM, Chairman of ASTM F110-10), Society of Automotive Engineers (SAE), Canadian Society of Mechanical Engineers (CSME), and the American Combustion Institute (ACI). (4)

The University of Toronto Convocation Office, responsible for degree verification, can find no record of degrees in that period granted to anyone with the surname Solaroli. (5) (6)

Without a degree in Engineering, membership is doubtful in the Canadian Society of Mechanical Engineers, (CSME) which did not respond to our inquiries. However, we did hear from the Combustion Institute. Having “checked our member data base,” the Institute was “unable to confirm a membership…” (7)

The Society of Automotive Engineers was direct: “Our records show that he is not a member of SAE.” (8)

There’s also a variance in the committees that Mr. Solaroli claims to chair at ASTM (originally American Society for Testing and Materials, now ASTM International), listed in different biographies as either F110-10 or F15-10. Neither designation is similar to any actually used by ASTM, but no matter, since it isn’t quite normal to chair technical committees of organizations of which you are not a member. ASTM’s answer to our inquiry was that there is no “record of the last name ‘Solaroli’ in the ASTM membership database…” (9)
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2012 10:15
ja ti nevim, karle
Tie vypocty pri maximalnych vykonoch mozno aj sedia, ale nie su relevantne. Pri takomto sposobe uvazovania by aj sucasne auta museli pisat katalogove spotreby asi trojnasobne. Cize pre porovnanie mohli vychadzat z realneho pouzivania, respektive sucasnej (aj tu niekolkokrat kritizovanej) metodologie merania spotreby, kde sa jednoducho na tie potencionalne kone nedostane a staci na to stara skodovacka 105-ka. Takze ako argument na podporu 'kacice' to nemusi stacit.

Tym ale samozrejme ani nahodou nedavam za pravdu spekulaciam o realnosti bezneho pouzitia tohto riesenia. Ze je niekde pes zakopany je jasne z interview a pre mna aj z medii, ktore tuto spravu prebrali. Medzi nimi totiz nevidim ani jedno, ktore by sa seriozne aspon tvarilo. A ani svet uz dnes nepotrebuje dva roky na to, aby sa dozvedel o niecom zaujimavom. Ale toto sa zatial vonku nedostalo ani k zvieratkam vestiacim pocasie.
Rozbalit vlákno
1
21. 11. 2012 16:27
Re: ja ti nevim, karle
viz 2 vlakna vyse a lodni motor wartsila...

[odkaz]
21. 11. 2012 10:31
Uvedeno na pravou míru
Zde vám vložím něco od lidí, co o tom něco ví. ;-)

zdroj : [odkaz]

OK, ja k tomu neco malo napisu... Snad se tim nikoho nedotknu,ale v zadnem pripade se nejedna o nejaky "motor ze Slovenska", "Slovensky motor", etc., ale motor, jehoz koncept byl vyvinut (a patentovan) v USA uz v 90tych letech. Nechci tady nic rozmazavat, takze se jen zminim, ze po seriich financnich a legalnich podvodu, investicnich skandalu, nekolika soudnich zalobach a ztraty zazemi v USA utekl Alberto Solaroli (vlastnik patentu tohoto motoru) do Slovenska, ktere v soucasne dobe pouziva k zpenezeni sveho patentu. To ale neznamena, ze tento motor byl nejak "vynalezen" a poprve postaven na Slovensku (mohu se zminit, ze Solaroli se ho snazil zpenezit uz pred nekolika lety pomoci Fountain Powerboats anebo Porsche zavodniho tymu v USA), anebo ze by Slovensko melo byt na nej hrde (protoze odtam v zadnem pripade nepochazi).
Z osobniho pohledu, ja nepokladam Solaroli, Krupa, Evans a jim podobne za nejake "pionyry", kteri nejak prispivaji k rozvoji automobilove technologie a kterym by se melo nejak fandit, ale naopak za chamtive brzdy zneuzivajici patentu k drzeni automobilovy prumysl rukojmim za ucelem vlastniho obohaceni. Vpodstate nejde o to, co kdo vyvine, ale o to, kdo si ten koncept (i presto, ze vyvinuty nekym jinym, anebo obecne znamy) prvni privlastni a necha patentovat (a v tomto pripade to byl Solaroli, ktery na patentu tohoto motoru sedi uz pres 12 let). Asi takhle: Ten motor se mohl pouzivat v automobilech uz nekdy pred 10 lety a sam Solaroli nabidl jeho patent k prodeji 37 prednim automobilkam - za tak nehoraznou sumu (v radach stovek milionu dollaru), ze si ho proste nikdo dovolit koupit nemuze. To ale neznamena, ze ten motor nebyl postaven (a neni nadale staven) mnoha jinymi lidma, kteri o tom ale nemluvi...

Co se tyka samotneho principu tohoto motoru, jedna se o adiabitic system (ktery neni nicim novym anebo prevratnym) za pomoci vysoke komprese pistu, rychle expanze ztlacene vstupni smese a vysoke volumetricke ucinosti. Ten concept je vseobecne kazdemu znamy a kazdy si ten motor muze postavit sam. Jen se o tom (z legalnich duvodu) nesmi nikde zminovat.
Rozbalit vlákno
6
21. 11. 2012 10:44
Re: Uvedeno na pravou míru
"od lidí co o tom něco ví " ???? Ale neví o tom, že patent má omezenou časovou platnost - 10 let ? Takže Solaroli nebo jak se ten "vynálezce" jmenuje brzdí rozvoj automobilového průmyslu ? Napiš další podobnou hovadinu ať se zasměju ......
Avatar - KANKUNEN
21. 11. 2012 10:59
Re: Jdu do toho
Jdu s Copperfieldem napůl, on má motor, ale mě napadlo to prodat číňanům a ti mají ropné společnosti u zadku. My, tedy já, Copperfield a číňani zaplavíme svět nicnežeroucíma autama při obrovském výkonu. PS: prodám titanovou pánev v zaváděcí akci, plastová miska zdarma.
21. 11. 2012 11:23
Re: Jdu do toho
Tobě to dneska jde. >:D :yes:
Avatar - KANKUNEN
21. 11. 2012 11:29
Re: Jdu do toho
Už jsem volal na Slovensko, vraj chýbá iba 10 mil a budě to fungovať v komerčných autách, keď ich zoženěm tak zo mňa urobí boháča. Prosím kdo mi půjčí, do roka vrátím 3x víc.
21. 11. 2012 15:07
Re: Jdu do toho
Nemohou dovolit stovky milionů dolarů? >:D Takže továrny dostávají od Ježíška, nebo jak to je? >:-[] Nemluvě o vývoji nových modelů, který se pohybuje v miliardách.
Avatar - Snaphands
21. 11. 2012 11:38
RUKA V NOČNÍKU
SUPER VYKON, NIZKA SPOTREBA, BEZ CHLADICA....... a potom som sa zobudil a mal som ruku v nočníku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
21. 11. 2012 17:30
To je doba! Superšport má 5 miest a spotrebu 5 litrov!
No ja neviem... Keď už má Audi S6 motor ako Gallardo... Keď už má kombík (Audi S4) výkony ako superšport... Keď už má 800koňový motor spotrebu 5l...

...potom už športové autá niesú výnimočné! Športové autá sú na to, že ich obdivujem v garáži a von ich vytiahnem cez víkend. Práve to, že sú nepraktické, hlučné a majú vysokú spotrebu spôsobuje, že niesú vhodné na každodenné jazdenie. A z toho vyplýva, že kedže so športovým autom jazdím len raz za čas, viac si ho vážim. Viac sa z neho teším. Viac si ho užívam, je viac výnimočné. To ako že superšporty budú mať v roku 2080 motor z lietadla a výkon 2000 koní (viem, EÚ to neumožní, ale tá už snáď - aspoň nie v súčasnej podobe - nebude existovať)?
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2012 22:50
To je jasný.
Ten motor je mazaný brynzou. >:D
Rozbalit vlákno
1
22. 11. 2012 08:43
Re: To je jasný.
8-s tak a ted jsi vyzradil nejstrezenejsi prumyslovy patent a zabil slibne zacinajici prumyslovou revoluci :-) :-) :-) :-) :-)