Rezvani Beast: Kalifornská bestie oficiálně odhalena

 

Kalifornští Rezvani Motors oficiálně odhalili svůj dvoumístný sporťák Beast. Lehká a výkonná konkurence bude mít zase o něco těžší spaní.

Je filozofie Colina Chapmana, tedy malý motor v co nejlehčím autě, už dnes přežitá? Malovýrobci přicházejí s okruhovými monstry se silniční homologací, která sice skoro nic neváží, ale mají vzhledem ke své hmotnosti obří výkony svých agregátů. Jedním z nich je i kalifornská firma Rezvani Motors. Tu loni založili Ferris Rezvani a Kam Hosn a oficiálně sídlí v Orange County. První jmenovaný muž to nevzdává, i když jeho předchozí projekty (Bulleta RF22 a Volarra GT) skončily fiaskem.

Beast začal odhalovat už před rokem, po nedávných teaserech se stříbrošedá placka (anglicky bestie, zvíře, šelma, dravec) ukazuje v plné kráse. Agresivní vnější tvary jsou dílem Samira Sadichova (správně česky, v anglickém přepisu Sadikhova), grafika a designéra z pro nás exotického Ázerbájdžánu. Při výrobě některých dílů, například zrcátek je využíván 3D tisk. Díky štědrému využití uhlíkových vláken váží 748 kg. Šasi kombinuje ocel s karbonem, on je to vlastně upravený, zesílený a „dooblečený“ Ariel Atom 3 a firma se tím nijak netají. Důležitá fakta ovšem představují hlavně zadní pohon, pětistupňová manuální převodovka, samosvorný diferenciál a šílených 372 kW výkonu ze čtyřválce 2,4 l. Jeho základ pochází opět z Atomu a my víme, že dárcem orgánů je vlastně Honda. Zatím se jedná o jedinou oficiálně potvrzenou variantu pohonného ústrojí. Má dvojité přeplňování: výfukovým turbodmychadlem i kompresorem Rotrex. Za příplatek je možné koupit také sekvenční skříň. Elektroniky však najdeme v autě naprosté minimum, proto si ostatně vybrali původně britský a také v USA licenčně vyráběný základ. Tak to má být!

Devatenáctipalcová kovaná kola obouvají pneumatiky 235/35, respektive 295/30. Na silnici určitě raketu takové obutí bez problémů udrží. Z klidu na 97 km/h zrychluje během 2,7 s, na stovku tedy přidává určitě alespoň desetinku, dvě. Beztak jsou to výkony z říše snů, stejně jako maximální rychlost 265 km/h. Lehounké supersporty přes tři sta nejezdí, to už by bylo opravdu moc. Tady je důležitá ovladatelnost v zatáčkách a akcelerace a i když se hned tak do Evropy Beast asi nedostane, milerádi věříme tomu, že umí poslouchat na slovo a do zatáček se vrhá s ochotou.

V interiéru je z karbonu skoro všechno: sedačky i volant, ten váží mimochodem jen 300 gramů. Pod ním má pilot k dispozici digitální přístrojový štít. Ale i sem si našla cestu moderní multimédia včetně středové obrazovky, majitelé chytrých telefonů s nakousnutým jablkem budou jásat, infotainment je kompatibilní s jejich přístroji, přímá integrace Apple CarPlay nechybí.

Peníze navíc bude stát kromě zmíněné převodovky a koženého, či Alcantarou potaženého interiéru hlavně čelní sklo, taková zbytečnost přece nemůže být v základu! Beztak zájemce zaplatí alespoň 165 tisíc dolarů a musí si počkat minimálně osm a maximálně dvanáct týdnů na to, až mu jeho nový Beast postaví. Může si ho jít nejprve prohlédnout do showroomu v Costa Mesa a rovnou objednat, když se mu bude líbit.

Video

AUTOFUN.CZ: Rezvani Beast: Sporťák z karbonu ukrývá Ariel Atom

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
Zdroj: Rezvani Motors

Štítky Honda Video Sportovní Roadster

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…