Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Řidič autobusu nadýchal ve službě 4,7 promile

Opilý řidič jedoucí s autobusem společnosti Autobusy Karlovy Vary na lince mezi Aší a Vernéřovem nadýchal 4,7 promile.
Zpět na článek
23. 11. 2011 15:43
23. 11. 2011 16:03
23. 11. 2011 16:35
23. 11. 2011 16:47
24. 11. 2011 07:37
23. 11. 2011 17:24
23. 11. 2011 18:23
23. 11. 2011 19:29
neregistrovaný "RayBan"
24. 11. 2011 09:50
23. 11. 2011 19:35
24. 11. 2011 07:39
24. 11. 2011 07:53
24. 11. 2011 09:26
24. 11. 2011 10:38
24. 11. 2011 11:25
24. 11. 2011 10:59
24. 11. 2011 11:22
24. 11. 2011 14:34
Avatar - saldy
23. 11. 2011 15:43
Jsem
si vzpomněl na českou chlastací ikonu Milana Čurdu, jak s 8 promile zaparkoval svůj traktor do rybníka 8-s >:D
Rozbalit vlákno
8
23. 11. 2011 16:03
Re: Jsem
Kdepak, tehdy mu naměřili pouze 4 promile, osmičku nadýchal s ***cucem, který zaparkoval do plotu a porazil při tom sloup elektrického vedení. Otázka ovšem zní, jak to tehdy změřili. 8 promile je nemožná hodnota mimo lidske hranice,
Avatar - gld
23. 11. 2011 16:35
Re: Jsem
Koľko ešte človek prežije? Počul som voľáke historky o ruských kamionistoch, čo nafúkali 5-6 promile no nie som istý..či je to možné >:D
24. 11. 2011 07:37
Re: Jsem
Dva faktory jsou ošidné a individuální.
1) Záleží, co má v dechu a co v krvi. Pokud ho nechají dýchat v okamžiku, kdy sotva dopil štamprdli, má v dechu jistě víc, než v krvi, protože jsou tam ještě nevstřebané výpary navíc.
2) Každý snese trochu jinou hladinu alkoholu. A dá se to trochu vypěstovat. Třeba Indiány při prvním setkání s "ohnivou vodou" půldecka naprosto odrovnala a druhá by je mohla třeba i usmrtit.
Jo a tak mě napadá - v Rusku jsou trénovaní skoro všichni a poměrně tvrdě... A navíc přesnosti jejich měřáků bych zrovna moc nevěřil.
Takže nejspíš nějaká kombinace uvedeného, a k tomu ještě si možná někdo snaživý ve snaze o senzaci trochu přisadil...
23. 11. 2011 17:24
Re: Jsem
No fakt, tých chobotín tu začína byť plno.... Pomala, dúfam že nie istá premena na bulvár... :-(
23. 11. 2011 18:23
Re: Jsem
to o tom bulvari som tu pisal zhruba dva mesiace dozadu a vsetci ma dojebali za to, ze to vraj nemam citat atd...ja len, ze mas pravdu
neregistrovaný "RayBan"
23. 11. 2011 19:29
Re: BULVÁR
Bohužel, je to tak - tohle už je prachobyčejný bulvární plátek pod opratěmi Blesku. Za chvíli tady budou reklamy na všelijaké pochybné celebrity, přípravky na vztyčené péro z gatí a podobně.

Vánoce po chlapsku.
Avatar - petrumr
23. 11. 2011 19:35
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
8
24. 11. 2011 07:39
Re: normálka
Většina šoférů ČSAD (či jak se to dneska jmenuje) parkuje autobusy doma a dispečera vidí akorát, když jedou do vozovny natankovat nebo kvůli servisu.
To není jako městský dopravní podnik.
Avatar - gld
24. 11. 2011 07:53
Re: normálka
No ak je to podobne ako u nás...dodnes mám v hlave obraz vodiča mestského autobusu, ktorý počas prestávky medzi spojmi uteká do staničného bufetu streliť si poldeco. Opitý autobusár-veselý vrah. A niet sa príliš čo čudovať. Pracovné podmienky sú mizerné. Na diaľkovej trase ešte stretne človek aj profesionála či mladší ročník..o stupeň nižšie- na prímestských spojoch už prichádzajú notorici a s mestskáčmi jazdí úplná spodina (česť výnimkám).

Lenže čo iné ako zamestnávať alkáčov im zostáva? Kto mladý vyjde zo školy a povie si, "hej, idem robiť vodiča autobusu. Treba mi na to drahý a zložitý vodičák a budem v mizerných pracovných podmienkach zarábať rovnako ako za pokladňou v kauflande.." ;-\
24. 11. 2011 09:26
Re: normálka
no, vidíš to trochu zjednodušene - ja mám info z prvej ruky, otec pracuje na SAD už cez 30 rokov, takže pár upresnení:

- pracovné podmienky mizerné - čo konkrétne máš na mysli? ano, niektoré autobusy sú staršie, ale park sa darí posledné roky (po privatizácii samozrejme) celkom obmeňovať. Oni konkrétne majú cca 200 vozidiel a vekový priemer 8 rokov. Horšie podmienky než traktoristi, vodiči náklaďákov a pod určite nemajú. Áno, musíš jednať s ľudmi, čo je na palicu, ale je to súčasť tej práce, nevyberieš si. Alebo možeš ísť na pás do nejakej fabriky, tak neviem či to je lepšie....
- dialkové linky - ano, to je taká elity medzi šoférmi. na druhú stranu nie každý o to má záujem a radšej prespí každý večer doma než lietať hore dole po republike.
- o vodičov núdzu nemajú - áno, uznávam je to región s vysokou nezamestnanosťou, ale napriek tomu neberú kohokolvek
- s alkoholom mali tiež niekolkokrát problém - často to nahlásia sami cestujúci, holt keď si šofér na konečnej skočí na poldeci tak ani dispečer ani riaditeľ to nevidia. Zaviedli však časté námatkové kontroly a za alkohol je hodinová výpoveď - pár fešákov nachytali (a jedno či si dá poldeci alebo len pivo po obede, nulová tolerancia), od tej doby si dávajú ostatní setsakra pozor
- testy na alkohol zavádza čoraz viac firiem - niektorí ich majú dokonca povinne každé ráno, iné námatkové. ako píšem vyššie, u šoférov je problematickejšie ich ustrážiť celý deň, ale ver tomu že sa snažia

proste tento konkrétny prípad, akokolvek šokujúci, len odráža realitu celej spoločnosti - opitý lekári, opitý šoféri autobusov, opitý sudcovia.... a tisíci opitých obyčajných šoférov deň čo deň na cestách....
24. 11. 2011 10:38
Re: normálka
Mno tak s tymi lekarmi zial mas pravdu, na druhu stranu studuje 6 rokov, potom atestacie, a kedykolvek sa nieco stane, aj ked za to nemoze lekar, kazdy sa snazi z nich nieco vysudit, neni to zrovna praca bez stresu. Mozes namietat, ktora je, ale ked ti ide o zivoty v podstate v jednom kuse, tak to je trosku ina vec. A teraz samozrejme nemyslim lekarky z dediny, ktore ti na vsetko daju antibiotika a v zivote neoperovali.
24. 11. 2011 11:25
Re: normálka
ono sú to vždy skor výnimky (našťastie)
Avatar - gld
24. 11. 2011 10:59
Re: normálka
Vidím to pohľadom bývalého (ehm) zákazníka autobusových spoločností. Nie som odborník cez dopravu, ani nemám prehľad ako to majú vnútorne zorganizované. Faktom zostáva, že chľast z vodiča tiahol neraz, plus zážitky z mestských autobusov.. to by vydalo na knihu.

Technický stav autobusov. Vekové priemery možno šli dolu, no reálny stav sa príliš nezlepšil. Vyhádzali staré karosy ako znak pokroku, no tie stroje boli aspoň kvalitne postavané. Nové karosy a irisbusy a neviem aká háveď...no to je katastrofa. Tie sa kazia už po pár rokoch. Dvere čo sa bez príčiny otvárajú za jazdy, v lete smrad v kabíne od motorového priestoru (horí lepidlo? tesniace hmoty?)..

A v neposlednom rade správanie autobusárov. Vravím- česť všetkým svetlým výnimkám, viem že tam sú. Ale priemerný autobusár? Také glosy k cestujúcim že: "načo sa mi tu jebeš, za 10 minút ti ide mestská"...akože komentár linkového vodiča k cestujúcemu čo išiel na zastávky v rámci mesta ;-\ Niekto fakt nemusí byť ani opitý aby bol hrozbou na cestách. Napríklad u istého vodiča som mal intenzívne podozrenie na nejakú psychickú poruchu (rozprával sa sám zo sebou za jazdy..).

Som rád, že odkedy mám vlastné auto do autobusu nemusím ani páchnuť.
24. 11. 2011 11:22
Re: normálka
samozrejme, ľudský faktor je doležitý. A nielen na strane vodičov, ale aj ich nadriadených. A samozrejme aby sa problém riešil, musí sa najprv identifikovať - takže keď máš zlú skúsenosť, tak ju musíš nahlásiť, aby sa tým niekto zaoberal. Nadávanie pri pive nič nevyrieši. Tiež som jazdil autobusmi, takže chápem, že človeka to nebaví riešiť, ale bohužial bez toho to nejde.

Skutočně vela pomohla práve tá privatizácia - jasná zodpovednosť, jasné vzťahy. U otca sa sťažnosti cestujúcich riešia docela často - od meškania/vynechania spojov, cez napr. nefungujúce kúrenie, až po nepríjemných šoférov. Netvrdím, že to je dokonalé, ale je tam vidieť pokrok.

Bohužial to o vyhádzaní starých Karos je trochu úlet, ale OK, budem to brať ako pokus o vtip. Na jednu stranu nadávate, že nechcete jazdiť v starých autobusoch, a potom plkáte na nové ;-) Nové autobusy (podobne ako nové osobné autá) sa kazia z jednoduchého dovodu - je tam viac vecí, čo sa može pokaziť. Fúra elektriky, filtry, moderné eko motory, a do toho samozrejme catovanie costov u výrobcov. Ale či sa kazia viac/menej ako staré, to by si sa musel pozrieť na nejaké interné štatistiky dopravných podnikov.

Alfou a omegou je v maximálnej možnej miere obmedziť štátne zásahy - stále je tam otázka dotácii na rozne linky, nekoncepčné objednávanie služieb a pod. Ale aspoň to už nie je ako pred nejakými 10-15 rokmi, keď ministerstvo dopravy z BA nariaďovalo, ktorý závod má kúpiť aký autobus. A aby sa podporovali ich kamarádičkovia čo si vybudovali na SVK tri fabriky na autobusy!!!!, tak sa nakúpilo napr 5 busov 3 rozny typov. Každý z nich bol drahší než konkurečné napr. z ČR a logisticky to bola tiež koncepcia jak hovado

Inak jazdil som napr busmi aj v US a UK, Grécku a Egypte (ale to je extrém uznáva) a nejaké extra rozdiely som nezaznamenal. Vždy je to o ľuďoch.
Avatar - gld
24. 11. 2011 14:34
Re: normálka
Súhlas. Len doplním k tým starým karosám. Áno, boli to podstatne kvalitnejšie stroje než sa robia dnes. Ako si napísal- cost cutting. Po 20 rokoch boli už nebezpečne opotrebené, lenže podobné nešváry vykazujú nové irisbusy po 3-4 rokoch v službe. Dosť silné kafíčko.

Do mesta zase nakúpili nízkopodlažáky s automatickou prevodovkou- veľmi rýchlo presiaklo že v praxi žerú 70 litrov na sto. Tiež vtipné.