Řidičův zrak: Jak zjistit, že už špatně vidíte?
8
/
13
Prohlédnout znovu
Řidičův zrak: Jak zjistit, že už špatně vidíte?
Řidičův zrak: Jak zjistit, že už špatně vidíte?
|
acz
Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.
|
acz
Měření automatickým refraktometrem odhalí hodně, ale stejně by vždy měla následovat tradiční kontrola optometristou, který vám před očima vyměňuje čočky a táže se, jak vidíte jednotlivé obrazce.
|
acz
Kvalitní brýle pro řidiče by měly mít antirefl exní vrstvu z obou stran. Jednak zabraňuje odleskům (plocha uprostřed), navíc pustí přes sklo více světla, což je v noci velmi prospěšné.
|
acz
Nerovnosti uvnitř oka způsobují různé deformace obrazu. Řeší se to čočkami zvanými cylindry.
|
acz
Blahoslav Žilka coby velmi zkušený pražský optik vzpomíná na zákaznici, která viděla protijedoucí auta dvakrát. I tento problém dokázal zcela kompenzovat brýlemi.
|
acz
Spolupráce očí a takzvané prostorové vidění se hodnotí speciálními testy.
|
acz
U dnešních brýlových čoček, které řeší i složité zrakové vady, je velmi důležité znát optický střed. Podle této informace vám optik čočku zabrousí do vybraných obrouček. Rozhodně si je pak sami různým ohýbáním neupravujte – brýle by přestaly fungovat.
|
acz
U dnešních brýlových čoček, které řeší i složité zrakové vady, je velmi důležité znát optický střed. Podle této informace vám optik čočku zabrousí do vybraných obrouček. Rozhodně si je pak sami různým ohýbáním neupravujte – brýle by přestaly fungovat.
|
acz
Abarth
|
acz
Modrá část spektra se v čočce oka láme jinak, takže se paprsky nestřetnou na sítnici a výsledkem je neostrý obraz. Proto ji brýle pro řidiče do oka vůbec nepouštějí.
|
acz
Samozabarvovací brýle (vpravo) se pro noční jízdy nehodí. Nikdy totiž nejsou úplně čiré, takže pohltí dost světla a vidíte hůře.
|
acz
Normálně vidíte světla včetně semaforů nějak takto. Jejich zmenšení na samotnou osvětlenou plochu nám paradoxně ze začátku dělalo problém.
|
acz
Subaru Legacy kvůli nízkým prodejům skončí. Jeho odkaz ale nezemře
BMW na umělecké vlně: Abstraktní i5 bude brázdit ulice Stockholmu
Tesla Model 3 Performance dá stovku za 3,1 sekundy. A nestojí jmění
Elektrický Mercedes-Benz G: Třítunový off-road o schopnosti nepřišel
Ford E-Transit dojede dál. S větší baterií zvládne až 402 km
TEST BMW M3 Touring – Na přání fanoušků