Říjen přinesl 14 tisíc nových aut na českých silnicích

Říjen přinesl 14 tisíc nových aut na českých silnicích

 
 

Jako na houpačce si musí připadat český trh s novými automobily. Po slabém září je tu optimistická říjnová statistika. Celkově se letos prodalo o deset tisíc aut více než loni, ale také se dovezlo více ojetin.

Říjnový odbyt nových automobilů na českém trhu opět o něco vylepšil celkovou letošní bilanci. Celkově bylo v ČR, během desátého měsíce v roce, zaregistrováno 14008 automobilů, z čehož 26,3% tvoří lehké užitkové automobily. Ačkoli to je jen asi čtvrtina českého trhu, odhadují představitelé Svazu dovozců automobilů podíl firemní klientely na více než 50% trhu.

V říjnu byl nejžádanější značkou Renault, který tak dále vylepšil vedoucí pozici na trhu v roce 2005, před druhým Volkswagenem (viz také tabulka níže, shrnující období leden-říjen 2004 a 2005). Výrazně vzrostl prodej vozů značky Kia, tentokrát nejen díky zájmu zákazníků o Sportage a Sorento, ale také kvůli odbytu malého Picanta.

Celkový objem říjnového trhu je proti loňskému říjnu o 18% větší.

Pořadí prvních registrací dle značek, říjen 2005, OA + LUV
poř.značkaOA+LUV 10/2005OA+LUV 10/2004rozdíl meziročně [ks]rozdíl meziročně [%]podíl LUV
1.Škoda5477490657111,6%15,8%
2.Renault112356655798,4%28,0%
3.Volkswagen1009988212,1%42,6%
4.Ford8287369212,5%51,0%
5.Peugeot686772-86-11,1%36,2%
6.Hyundai59738820953,9%17,1%
7.Citroën56338617745,9%37,5%
8.Toyota4103149630,6%20,2%
9.Fiat3262963010,1%27,9%
10.Opel317458-141-30,8%38,5%
11.Kia301150151100,7%24,9%
12.Mercedes-Benz2862077938,2%58,7%
13.Suzuki22069151218,8%7,7%
14.Audi208192168,3%34,1%
15.Chevrolet203217-14-6,5%0,0%
16.Dacia18123158687,0%1,1%
17.Mazda180194-14-7,2%25,6%
18.Honda178978183,5%28,7%
19.Nissan173211-38-18,0%39,9%
20.Seat163269-106-39,4%14,7%
21.BMW135963940,6%26,7%
22.Mitsubishi693435102,9%27,5%
23.Volvo5670-14-20,0%57,1%
24.Iveco49341544,1%100,0%
25.Subaru494724,3%61,2%
26.Land Rover431330230,8%62,8%
27.Alfa Romeo321517113,3%0,0%
28.Jeep151141400,0%66,7%
29.Lada149555,6%7,1%
30.Chrysler138562,5%0,0%
 Celkem - Jiné značky104102-14-13,7%51,0%
 Celkem trh1400811868214018,0%26,2%

Za deset měsíců roku 2005 se u nás prodalo 136668 osobních a lehkých užitkových vozů, podíl LUV za toto období činí téměř 22 %, ale do konce roku lze očekávat ještě zvětšení tohoto podílu, protože zájem o lehká užitková auta neklesá.

V posledním sloupci tabulky je vždy uveden podíl LUV u každé ze značek, což je buď ukazatelem šíře portfolia vanů, dodávek a vozů pro rovážkovou službu (viz třeba Citroën nebo Fiat), nebo ukazatelem aktivity dovozce v oblasti schválení tolika odvozených modelů s odpočtem DPH, kolik se jen vejde do příslušného vzorečku vyhlášky (viz třeba Škoda, Audi, BMW). U většiny ostatních dovozců není snadné vystopovat přesné počty LUV-modelů, které reálně mají jezdit spíše jako osobní.

Podíl domácího výrobce, Škody Auto, na českém trhu klesl, když tvoří v letošním roce již jen necelých 40 % trhu.

Pořadí prvních registrací dle značek, leden-říjen 2005, OA + LUV
poř.značkaOA+LUV 1-10/2005OA+LUV 1-10/2004rozdíl meziročně [ks]rozdíl meziročně [%]podíl LUV
1.Škoda532495040928405,3%11,0%
2.Renault98047376242824,8%22,7%
3.Volkswagen952289455776,1%39,2%
4.Ford87058846-141-1,6%44,7%
5.Peugeot69567789-833-12,0%31,1%
6.Hyundai62944445184929,4%13,3%
7.Citroën497646922845,7%32,7%
8.Opel42674603-336-7,9%28,8%
9.Toyota376336461173,1%17,0%
10.Fiat32463359-113-3,5%30,1%
11.Mercedes-Benz249023401506,0%56,6%
12.Kia2444165479032,3%34,6%
13.Dacia2195537165875,5%1,0%
14.Seat21782604-426-19,6%13,4%
15.Audi2127168943820,6%23,1%
16.Chevrolet20542238-184-9,0%0,0%
17.Nissan19132411-498-26,0%36,0%
18.Honda1655133432119,4%19,5%
19.Mazda16262255-629-38,7%15,5%
20.Suzuki154680474248,0%11,7%
21.BMW1460103142929,4%29,2%
22.Volvo83573410112,1%49,6%
23.Mitsubishi60647912721,0%20,0%
24.Subaru56936520435,9%48,0%
25.Iveco3652887721,1%100,0%
26.Alfa Romeo28913715252,6%0,0%
27.Land Rover2562213513,7%72,3%
28.Lada158190-32-20,3%8,2%
29.Chrysler130923829,2%9,2%
30.Smart107142-35-32,7%0,0%
 Celkem - Jiné značky881816495,6%36,5%
 Celkem trh136668126472101967,5%21,9%

Říjen byl měsícem Picanta. Prodalo se rekordních 122 vozů, což dělá z tohoto modelu suverénně nejžádanější Kiu. Podobně zajímavé výsledky by dovozce jistě rád viděl také o třídu výše, kde má ve Fabia-klasse propracovanou novinku Rio. Nejlépe z kolínských je na tom i nadále Peugeot 107, kdybychom sečetli všechny tři Kolíňata, umístil by se takový model na třetím místě ve třídě, za Chevroletem Spark.

Mini vozy (OA+LUV), říjen 2005, Zdroj dat: SDA
poř.modelOA+LUV 10/2005OA+LUV 1-10/2005
1.Kia PICANTO122779
2.Chevrolet SPARK83450
3.Fiat PANDA71962
4.Peugeot 10745216
5.Fiat SEICENTO39122
6.Hyundai ATOS29496
7.Citroën C12482
8.Renault TWINGO23192
9.Ford KA18122
10.Citroën C212150
11.Toyota AYGO1290

Říjnové pořadí malých modelů na prvních místech ve třídě odpovídá celoročnímu odbytu, výrazněji ztrácí jen Ford Fiesta, kterého čeká již brzy facelift.

Malé vozy (OA+LUV), říjen 2005, Zdroj dat: SDA
poř.modelOA+LUV 10/2005OA+LUV 1-10/2005
1.Škoda FABIA318632651
2.Renault THALIA2463186
3.Peugeot 2062172679
4.Hyundai GETZ2032500
5.Volkswagen POLO1901704
6.Toyota YARIS1721585
7.Citroën C31291571
8.Ford FUSION118982
9.Suzuki IGNIS108728
10.Ford FIESTA1051418
11.Renault CLIO89821
12.Chevrolet KALOS75902

Renaultův úspěch nestojí jen na Thalii, jak vidíme z další tabulky. Mégane se v říjnu stal nejprodávanějším dováženým vozem nižší střední třídy a výrazněji se v celoročním měřítku vzdálil cenovému válečníkovi od Dacie.

Nižší střední třída (OA+LUV), říjen 2005, Zdroj dat: SDA
poř.modelOA+LUV 10/2005OA+LUV 1-10/2005
1.Škoda OCTAVIA195918174
2.Renault MEGANE3212292
3.Volkswagen GOLF2031882
4.Ford FOCUS1972071
5.Dacia Logan1792133
6.Hyundai ACCENT1741393
7.Opel ASTRA1462168
8.Peugeot 3071451676
9.Citroën C495703
10.Toyota COROLLA83826
11.Seat LEON61354
12.Mazda 354630
13.Audi A344530
14.Chevrolet LACETTI41406
15.Fiat STILO40535

Střední třída tvoří poklidné vody českého trhu, kde dominuje Volkswagen Passat a následují jej Mondeo (tentokrát s větším odstupem), 407 a první premiový model-Audi A4.

Střední třída (OA+LUV), říjen 2005, Zdroj dat: SDA
poř.modelOA+LUV 10/2005OA+LUV 1-10/2005
1.Volkswagen PASSAT1491739
2.Ford MONDEO991058
3.Peugeot 40778652
4.Audi A460583
5.Renault LAGUNA56461
6.Mazda 647485
7.Toyota AVENSIS39396
8.Citroën C536300
9.BMW 331301
10.Mercedes-Benz C31249

Také vyšší střední třída má své dlouhodobé vládce. Škoda Superb tvoří hlavní část objemu tohoto segmentu, Audi A6 udává krok mezi sedany a kombi přes milion Kč.

Vyšší střední třída (OA+LUV), říjen 2005, Zdroj dat: SDA
poř.modelOA+LUV 10/2005OA+LUV 1-10/2005
1.Škoda SUPERB2712022
2.Audi A679704
3.BMW 526303
4.Mercedes-Benz E23188
5.Peugeot 6077134

Luxusní vozy obsluhuje jen několik automobilek. Mercedes-Benz zde má hned dva moderní zástupce, takže nadvláda Audi v této třídě, zdá se, alespoň na čas končí.

Luxusní vozy (OA), říjen 2005, Zdroj dat: SDA
poř.modelOA 10/2005OA 1-10/2005
1.Mercedes-Benz S1229
2.Audi A81085
3.Mercedes-Benz CLS9125
4.BMW 7572
5.Volkswagen PHAETON121

Obchodníci se sportovními vozy již jen paběrkují. Je po sezoně, takže i u nejžádanějších kupé, kabrioletů a roadsterů vystačí na počet prodaných exemplářů prsty jedné ruky.

Sportovní vozy (OA), říjen 2005, Zdroj dat: SDA
poř.modelOA 10/2005OA 1-10/2005
1.BMW 6535
2.Peugeot 307523
3.Renault MEGANE472
4.Hyundai COUPE261

Několik měsíců kralování korejských SUV od Hyundaie a Kie střídá diesel v Hondě CR-V a také novinka od Suzuki. Brzy by se k nám měl dostat také nástupce oblíbené Toyoty RAV4. Pozornost zaslouží 20 (!) prodaných Range Roverů, z nichž 16 odjelo s odpočtem DPH.

Terénní vozy (OA+LUV), říjen 2005, Zdroj dat: SDA
poř.modelOA+LUV 10/2005OA+LUV 1-10/2005
1.Honda CR-V74514
2.Hyundai TUCSON66625
3.Suzuki GRAND VITARA42295
4.Kia SPORTAGE39368
5.Nissan X-TRAIL39299
6.Toyota RAV436335
7.Volkswagen TOUAREG31285
8.Mercedes-Benz ML3089
9.Kia SORENTO27305
10.Hyundai SANTAFE25233
11.BMW X 322245
12.RANGE ROVER2065
13.Subaru FORESTER20242

Známý obrázek se nám ukazuje ve třídě velkoprostorových vozů. Na čele segmentu jsou jako obvykle zsátupci Renaultu, Fordu, Citroënu a Volkswagenu, kterým sekunduje letošní novinka - Mazda5.

MPV (OA+LUV), říjen 2005, Zdroj dat: SDA
poř.modelOA+LUV 10/2005OA+LUV 1-10/2005
1.Renault MEGANE SCENIC115637
2.Ford Focus C MAX45433
3.Citroën XSARA PICASSO44297
4.Volkswagen TOURAN43396
5.Mazda 54280

Spolupracujeme s TipCars.com
Srbsko je na cestě stát se velmocí v těžbě lithia. Pláclo si s těžařským obrem Rio Tinto Srbsko je na cestě stát se velmocí v těžbě lithia. Pláclo si s těžařským obrem Rio Tinto

 Nadnárodní těžařský gigant Rio Tinto se dnes se srbskou…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Energetické koncepce Z energetiky Aleny Vitáskové: Energetické koncepce

V energetice se často setkáváme se zkratkami SEK či ASEK.…

Miliardář Beran rozšiřuje byznys s půjčkami v Rusku a na Filipínách Miliardář Beran rozšiřuje byznys s půjčkami v Rusku a na Filipínách

Skupina Profireal Group miliardáře Davida Berana, která…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 





 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Dnes 18:47

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

Proč zavítat do Bulharska? Je to země plná pozitiv!

V zemi, kde ano znamená ne – Bulhar na souhlas zavrtí hlavou, kdežto na vyjádření nesouhlasu přikývne – je…

Jak bankéř Pokluda zametá stopy: Podvedl Bohdalovou, pak se oženil, přepsal byt a zmizel

Jak bankéř Pokluda zametá stopy: Podvedl Bohdalovou,…

Podvodník, který zřejmě naletěl podvodníkům! Příběh VIP bankéře slavných Radka Pokludy (45), který pod falešnou…

 

iSport.cz

Hlinka o pokračování ve Spartě: Ještě bych jednou rád zažil titul

Hlinka o pokračování ve Spartě: Ještě bych jednou…

Matador nesložil zbraně. Velezkušený kapitán hokejové Sparty Jaroslav Hlinka zahodil myšlenky na konec aktivní…

Zápotočný končí v Baníku! Vliv mohl mít také debakl v přípravě

Zápotočný končí v Baníku! Vliv mohl mít také debakl…

Fotbalisté Ostravy vstoupí do nové sezony bez dosavadního kapitána Tomáše Zápotočného. Sedmatřicetiletý stoper…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…