Akorat ze Velorex nevyrabela nikdy Jawa nybrz vyrobni druzstvo Velo (Velorex) Hradec Kralove, ale jinak bod za snahu. Ta firma dosud existuje a vyrabi sidecary.
rinspeed je dukaz,ze i v nemecky mluvicich statech jdou vyrabet originalni vozitka,ze tam neziji jen suchari.fandim jim.samozrejme ze zdejsim prispevatelum asi vic slusiny vyschlinky z dilen "klasickych" starych nudnych automobilek.design je zakon,a doufam ze nikdy nezestarnu natolik abych v aute hodnotil dilenske zpracovani,velikost kufru a jestli to ma vyhrivane sedacky
bezpecnost? nejvetsim faktorem pro bezpecnost je vzdy ridic,nema cenu se schovavat za nejake bezpecnostni prostredky.a tohle auto neni premistovadlo z A do B.tohle nijak nesouvisi s rinspeedem,ale kdyby meli vsichni ridici strach,pred kazdou jizdou se ptali jestli tuhle jizdu preziji,bylo by celkove bezpecneji.respekt
Tohle je neco jako motorka, emoce... Dotaz na bezpecnost u Catherhamu a podobnejch aut mi vzdycky zjezi chlupy na zadech ackoliv tam zadny nemam... Kdyz to hodis do pole, nic moc se Ti nestane, kdyz Te zvalcuje velky SUV, je po Tobe. Co vic chces vedet...
Je to presnej opak SUVecek a podobnejch plechovek. Aktivni bezpecnost (jizdni vlastnosti) vynikajici, pasivni bezpecnost (kdyz to narves do zdi) nizka...
Doporucuju Ti precist si nakou autobiografii nakyho zavodnika ze tricatejch let. O tom jak oni vnimali rychlost. Tri sta na uzkejch gumach ktery meli tendenci explodovat jen odtredivou silou, spatny silnice, zadny pasy, helmy, anatomicky sedacky, ochrany ramy. Vedeli ze to je o zivot, ale stejne na to vzdycky slapli. Je to fakt sila... O to vic clovek pred nima smekne. Dneska uz proste zijem v dobe strachu a obav, ach jo...
Jsi jako kovboj z divokého západu. Prvně střílíš, aniž byses ptal. Já moc dobře vím o čem jsou auta tohoto typu. Spíš jsem zauvažoval nad aplikovatelností podobné konstrukce i pro "běžnější" vozidla, než jen sportovní dvoumístné torpédo. Ostatně auty se zabývám už šest let jakožto způsobem obživy. Tak příště pověs kolty na hřebík a zkus používat hlavu.
Jojo, mas recht, trosku jsem prestrelil, moc emoci... Omlouvam se. Jen poznamka k ty technice - hlavni nosnou casti auta je porad trubkovej ram (pro vysokoseriovou vyrobu ne moc vhodnej), ten makrolon (driv hodne pouzivanej na skla u zavodaku kvuli hmotnosti) je tam jen misto laminatovyho kabatku - v tyhle aplikaci pouzili makrolon jenom aby bylo auto pruhledny. Takze vyuzitelnost tyhle konstrukce je rekl bych nizka. Jinou otazkou by bylo vyuziti makrolonu pri stavbe monokoku ale pochybuju ze je dostatecne tuhej (jinak by ho uz nekdo pouzil), a jestli casem nedegraduje (postupna ztrata tuhosti a krehkost). Budoucnost je ale urcite ve filozofii auta - nizka hmotnost=nizsi potrebny vykon=nizke emise=setrne k prostredi.