Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rinspeed v Ženevě 2010

Značka, patřící už neodmyslitelně ke koloritu ženevského autosalonu, se letos držela hodně při zemi, namísto ambiciózních projektů představila střízlivé městské mikroauto. Rinspeed UC? Rinspeed proslul především svými buď extrémně...

Značka, patřící už neodmyslitelně ke koloritu ženevského autosalonu, se letos držela hodně při zemi, namísto ambiciózních projektů představila střízlivé městské mikroauto.

Rinspeed UC?

Rinspeed proslul především svými buď extrémně sportovními, nebo alespoň extrémně šílenými koncepty, v posledních letech se ale zjevně vrací do reality. Rinspeed UC? je maličký (2590 x 1627 x 1488 mm, rozvor 1800 mm) dvoumístný elektromobil, určený do městského provozu. Je přitom v takovém stádiu rozpracování, nebo lépe řečeno dokončení, že by bylo možné ho malosériově vyrábět. Nemáte zájem?

Označení UC? Rinspeed vysvětluje jako přepis anglického You see? , tedy Vidíš? . My můžeme vidět autíčko vybavené asynchronním motorem o výkonu 30 kW a s točivým momentem 130 Nm. Koncept vážící kolem 980 kg zvládne zrychlení na 50 km/h za 4,1 s a je schopen jízdy rychlostí až 120 km/h. Jízdní dosah přitom činí až 105 km, což ovšem platí pro ustálenou jízdy rychlostí 75 km/h. Zajímavostí přitom je, že mu chybí volant – ovládá se totiž pomoci joysticku.

Jak už bývá i u Rinspeedu obvyklé, při vývoji, výrobě a propagaci se spojil se značným množstvím specializovaných firem, které pak neopomene důsledně prezentovat. Tak třeba pérování pochází od KW, sedmnáctipalcové ráfky od AEZ, pneumatiky 195/40 od Pirelli, vytápění od Eberspächeru, přístroje od VDO, elektrická část auta od společností ABB a Absaar, obrazovka je značky Sharp, audio od Harmann-Kardon a nechybí ani stylové hodiny od Carla F. Bucherera. A tak bychom mohli pokračovat ještě dlouho, dokonce až k obchodnímu řetězci Coop.

Michal Fokt