Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Řízení bez mechanické vazby. Má i výhody, ale neujalo se

Takzvané „řízení po drátě“ (steer-by-wire) se v osobním autě historicky poprvé objevilo před čtyřmi lety ve voze Infiniti Q50. Ač systém přináší některé výhody, negativa převládají.
Zpět na článek
14. 8. 2018 20:09
14. 8. 2018 14:18
Neujalo se???
Ja jiz pres rok jezdim s Q50S s 3.0V6 405k a dle meho se tohle rizeni u me ujalo naprosto normalne. Tohle auto je sen a mohu jen nedoporucit, protoze pak by ho mel kazdy a uz by to nebyl takovy unikat... :-)
Rozbalit vlákno
5
14. 8. 2018 17:00
Re: Neujalo se???
Hmm, tak to sorry, mám sice spoustu automobilových snů, ale jakékoliv Infinity do nich určitě nepatří. A vzhledem k mizerným prodejům této značky v Evropě (i v ČR, ze které se tato značka po krátkém účinkování pro minimální zájem zákazníků stáhla) nás takových bude určitě mnohem víc! :-O A řízení po drátě, to je pro každého nadšeného řidiče ztělesněním opravdového automobilového horroru. Brr! 8-s
Avatar - lamal
14. 8. 2018 18:32
Re: Neujalo se???
co ma spolocny tvoj sen s tym, ze Q50S je velmi dobre auto ? V EU sa celkovo sedanom nedari a je jedno ci su lepsie alebo horsie taky Accordik by vedel rozpravat...

[odkaz]
15. 8. 2018 07:46
Re: Neujalo se???
Infinity se se neprodava nikde to mas pravdu.
Avatar - kosmonaut
15. 8. 2018 08:11
Re: Neujalo se???
jako prodává, jen v trochu jiných obchodech: [odkaz] [odkaz]
15. 8. 2018 23:19
Re: Neujalo se???
Ach bože, no tak Infiniti. Už má dušička pokoj? :-)
14. 8. 2018 14:26
A kdeže vzniká ta prodleva ?
"... Tím hlavním ovšem měla být okamžitá odezva na pohyb volantu. Tedy bez prodlevy, která v mechanicky ovládaném systému s třením a pasivními odpory vždy nějaká je..."

Kde konkrétně vzniká ta prodleva ??
Rozbalit vlákno
2
14. 8. 2018 14:32
Re: A kdeže vzniká ta prodleva ?
kdyz mas starou vykloktanou sunku >:D
14. 8. 2018 17:01
Re: A kdeže vzniká ta prodleva ?
Přesně, jedině tak, jinak je jakákoliv prodleva v kvalitním mechanickém hřebenovém řízení naprostá blbost! >:D
14. 8. 2018 17:02
Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že?
Řízení po drátě je typickou a odstrašující ukázkou toho, kam by se vývoj automobilismu neměl ubírat! 8-s :no: Čím míň elektroniky v autě, tím větší je požitek z řízení a tím menší je riziko drahých oprav! :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - lamal
14. 8. 2018 18:38
Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že?
esteze to tak nebrali aviácie... inak sa mas na co tesit, autonomne vozitka uz cakaju >:D
Avatar - 3_diamanty
14. 8. 2018 19:18
Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že?
niektore veci sa daju robit proste viacerymi sposobmi ... a aj ked to moze byt dobre riesenie ... tak elektronika je predsa len tak nejak viac chulostivejsia ( zranitelnejsia ) na mozne pripadne poruchy a s tym spojene komplikacie ... nic nie je dokonale to je jasne.. ale za mna niektore veci proste nejde dnes uz moc menit ani ani vymysliet uz nic nove ... hoc kazdy sa snazi vsetko vzdy nejak v autach vylepsovat.... od kolesa ces sedacky volant az po riadenie... este by to chcelo navrat mechanickej rucnej brzdy ... a mechanickych kompresorov... ale ok uz mlcim :-) ... a aj ked elektrika je silny pan a dobry sliuha tiez nezmoze vsetko a nehodi sa zase vsade ;-\

hlavne je za mna vacsia skoda ze tuto znacku uz u nas v predaji nemame ... lebo ich SUV su za mna vizazou jednoducho brutalne a peckove .. kam sa na nich hrabe gycove prasce ako X6 ci GLE kupe
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2018 12:58
Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že?
Dobrá mechanická řešení jsou ve skutečnosti dražší, než dnešní elektronika. Navíc nenabízí zdaleka takové možnosti, v podstatě v jakékoli oblasti. A že by mechanická řešení byla odolnější vůči poruchám? To taky není pravda.
16. 8. 2018 12:44
Re: Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že?
Nevim, myslim, ze dobre udelane SBW je lepsi, nez elektricky posilovac. A pritom neni ani o moc slozitejsi.

Nechapu vytky k necitlivosti rizeni. I mnoha "konvencni" auta maji mizivou zpetnou vazbu. Naopak u SBW by nemel byt problem implementovat mnohem silnejsi zpetnou vazbu, jen vyvojari v Infiniti nejspis usoudili, ze se to k danemu typu bozidla nehodi
14. 8. 2018 20:09
Pár poznámek
V letectví se elektroimpulzní řízení (FBW) využívá nejen k tomu, aby se ohlídala tzv. letová obálka t.j. nebyly překročeny bezpečné limity, ale i k tomu aby se letadlo dalo dostat na limity, které by už člověk nemusel zvládnout. Stíhací letadla se dnes konstruují jako přirozeně nestabilní a to řízení umožňuje tu nestabilitu udržet pod kontrolou a využít ji k ostrým obratům. U civilních letadel se zase používá vysoký úhel náběhu (také zdroj nestability), ke zkrácení přistání.
Jinak pro ten "czenglish" paskvil - "aktuátor" existuje v terminologii automatického řízení český výraz akční člen (nebo také výkonný člen).
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2018 21:02
Vlastní zkušenost
Já bych se ještě vrátil k Diravi od citroenu. I toto řízení mělo nouzové mechanické spojení volantu s koly. Dalo se, i když ztuha, zatočit i při vypnutém motoru, Další vlastností bylo, že plný rejd (na jednu stranu) byla necelá otáčka volantem, žádné ručkování. Dále toto řízení mělo snižování výkonu v závislosti na rychlosti (bylo to čistě mechanicky podobným bovdenem jako k tachometru). Je samozřejmé, že je potřeba si na takové řízení zvyknout. Ale není to nic, co by se nedalo zvládnout. Ten pocit z jízdy je potom úžasný.
A ještě dvě poznámky. Jak je napsáno výše, i dnes je mnoho aut přeposilovaných, a velké citroeny a infinity nejsou určeny k protahování okresek.
Co se týká elektroniky, je to hlavně o nastavení. A spoustu těch dnešních pomocníků pravověrní řidiči zatracovali, dnes bez nich auto nesjede z linky.
Rozbalit vlákno
1
4. 9. 2018 23:01
Testy súčasných Infiniti Q50 a Q60
Viacerí ste písali, že je málo Infiniti áut na Slovensku a v Českej republike... Poznám chalana, ktorý išiel kvôli nim do Poľska, kde je oficiálna distribúcia. Viac si o nich môžete prečítať tu
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0