Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLK 320 CDI: škatule (Roadlook TV)

Libor Zezulka
Diskuze (49)
Nový Mercedes-Benz GLK je SUV kompaktní, luxusní, pohodlné a s naftovým šestiválcem i dostatečně svižné. Hlavně je ale pořádně hranaté.

Mercedes není v třídě SUV a ostatně i off-roadů žádný nováček. V roce 1997 jako první z trojlístku prestižních německých značek představil velké luxusní SUV (třídu M), které později doplnil o ještě větší SUV s nádechem skutečného off-roadu – třídu GL. Avšak dávno před tím, než třída M nebo GL spočinula svou tíhou na asfaltových či prašných polních silnicích, značka Mercedes pomáhala překonávat nejen malé, ale i velké výzvy v lehkém i těžkém terénu.

Třída G zastupující v portfoliu Mercedesu skutečný off-road oslaví letos třicetiny, a bude se mít přitom čím chlubit. Už samotný fakt, že „géčko“ vydrželo ve výrobě takto dlouhou dobu zaslouží hlubokou úctu, a pak tu máme skutečnost, že jeho hranatý design přežil všechny módní vlny a nakonec zřejmě inspiroval designéry při navrhování nové třídy GLK.

Mercedes se svým kompaktním luxusním SUV zariskoval a vytvořil auto nejen velmi hranaté, ale také menší než konkurenční Audi Q5 ale i zavedené BMW X3. Takže buď v Mercedesu někdo hodně přemýšlel, nebo se úplně zbláznil. Co si o novém GLK myslí zákazníci, ukáže hlavně čas, co i o novém GLK myslíme my v Roadlook TV, ukáže naše další reportáž. Mimochodem, testovali jsme verzi GLK 320 CDI.

Libor Zezulka
Diskuze (49)
Avatar - Hammunasakra
22. 1. 2009 13:55
Re: Milý Lucky11!
Ano, u freelander je onen "mix" laděn maličko více ve prospěch terénu. Je škoda, že se do něj dává jen "kompromisní" verze onoho 2.2 HDi - "plná" verze s dvěma turby je VÝRAZNĚ zajímavější! (takové "smutné" vítězství "marketingu/politiky" nad technikou ;-\ )
A šestiválec 2.7 HDi tam měl již DÁVNO k dispozici být - myslím si já ..
320 CDi se mi zdá jako "nej-" volba a "chápu", že jste spokojen.. :yes: :-)
Jak jsem již řekla, mně tento typ vozů až tak NEimponuje (já vím že "měl by", abych "do škatulek" zapadala ;-) ). Nicméně teď nedávno v "chnusném" počasí jsem jízdy v ML63AMG "ocenila" a "průjezd" neočekávaným "rybníčkem" na dálnici, kdy ostatní vozy zoufale přibržďovali snad na městské rychlosti, při NEzměněné plynulé jízdě na tempomat, kdy se mohutný "příval" vody uboze "roztříštil" o 2,5 tuny oceli mi "vyhovoval/líbil se/imponoval" ;-)
PS: Ale mým HLAVNíM "přibližovadlem" zůstává Citroën C5 V6 a "spokojenost s ním" :yes: :-)
Pěkný den
22. 1. 2009 13:24
Re: Milý Lucky11!
Tohle uz je debata nekam jinam a hlavne na dyl...
Jde o to, ze jsem s SUV najezdil za necele dva roky pres 70tis. km a behem te doby jsem si doujasnil co od toho auta chci.
Freelander asi docela dobry, ale... Zere jak tank na 2.2D a zadny kufr. Navic na silnici je znat vysoka hmotnost a teziste, srovnal bych ho na silnici s velkymi offroady. Proste zabava a svizne projizdeni zatacek se k tomu autu nehodi. Takze i kdyz by byl lepsi v terenu, tak je z meho pohledu o vic horsi na silnici. Kde co si budeme povidat, bude vetsinou jezdit.
Motor urcite diesel, 320CDI je super, ale 220CDI papirove taky vypada hodne dobre, navic nizsi spotreba, naklady na servis a o 150 tisic nizsi porizovaci hovori spis pro slabsi variantu.
Ale jeste nekupuju a nez nadejde cas, treba se objevi jeste neco lepsiho. Nebo koupim WRX a bude... :-)
Avatar - Hammunasakra
22. 1. 2009 11:52
Re: Milý Lucky11!
Tak jsem na vaši radu ODHODILA katalogy a reklamní materiály a "mrkla" na (německé/domácí) testy Mercedes(u) GLK. V auto moto und sport byla testována verze GLK 280 4matic a ... byť dopadla "slušně/dobře", tak až TAK nadšeni z terénních vlastností (jako vy) nejsou. S "komercí" typu Peugeot 4007 si ještě poradí, ale nájezdové úhly 23 a 25´ spolu s nízkou světlou výškou (pro zájemce o terén je doporučována příplatkový "Offroad-Paket s terénními pneu - pak ale příjde zase určité "omezení" na silnici/dálnici) pouhých 20 cm z GLK žádný "teréňák" NEdělají (preferujete-li spíše terén, trochu lépe dopadá Land Rover Freelander.
Moje zkušenosti jsou, že "kompromis" že vždy JEN kompromis, takový šampon+konditioner 2v1.
Závěrečné hodnocení GLK je KLADNÉ a pokud vám vyhovuje přesně TENTO mix/poměr silnično/terénních vlastností - věru PROČ NE? Ale to že by "drtil" konkurenci ať na silnicích či v terénu, to testy NEnaznačují (aby NEdošlo k NEdorozumění, není ani o nic HORŠí - záleží spíše na konkrétní motorizaci a přesném/konkrétním využití).
PS: Já tuto kategorii vozů NEvyhledávám, je-li možno, preferuji použití šamponu a konditioneru či ještě vlasové masky, každé zvlášť
PPS: Na zábavu třeba Lotus či Cayman(ka), na delší cesty něco pohodlného typu Citroën C6, do hor "pravý" off-road (kombinace a mixy jsou /musí být/ vždy trochu kompromis(y) - ale ten váš NEní špatný ;-)
Jaký motor jste vybral pro váš "kompromis" :-)
22. 1. 2009 10:31
Re: Milý Lucky11!
Nikoliv, prioritou je univerzalnost, bez dramatickeho ubytku pohodli na silnici se slusnymi terenimi schopnostmi. A to vse zabalene a kastli takove velikosti aby se s tim dalo rozumne pohybovat i po meste... ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2009 17:39
Re: Milý Lucky11!
Tak to ano - teď už to CHÁPU! Tak pokud je TOTÁLNí prioritou terén, možná bych do "souboje" s GLK Defender, nebo jiný Land Rover "nasadila" ... ;-)