Nejprodávanější auto v Japonsku za rok 2009 se zároveň rovná nejprodávanější hybridní auto světa se mimo jiné rovná test spotřeby v Roadlook TV. Libor versus Hanička, ženský cit versus chlapská zkušenost a hlavně soutěživost.
Nemám ve zvyku moc psát, ale tentokrát mi to nedá...Já myslel, že reklamní sdělení musí být ze zákona uvedena sdělením:reklama, komerční prezentace, či něčím podobným. V podstatě už jen stačí dodat: cena od, a dostanete zdarma opici nebo zimní gumy a Váš tým od Toyoty...takže ode mne jednoznačně :no: .I přesto, že proti Toyotě či Priusu nemám vůbec nic, bohužel. V celku zbytečný PR spot.
dokud bude prius výrazně dražší než podobné auto s nějákým dieslem a dokud bude při stejném jízdním stylu jezdit diesel za stejno nebo i méně, tak se tyhle auta nemaj šanci prosadit... ;-\ Zatím stále jen pokus toyoty o ekologické auto... :-|
v eu to nikdy nepochopime, ale okrem spotreby je daleko tichsie ako akykolvek diesel. Chod sa niekedy prejst po vlastnych v rannej spicke a pocuvaj ten skvely sepot naftovych motorov pri kazdej krizovatke. Popri tom vsetkom este poriadne a zhlboka dychaj ten smrad. K tej mensiej spotrebe naftakov len tolko, ze stacilo precitat test na nove polo kde skonstatovali, po meste nema problem dosiahut, resp. prekonat 7l\100km
PS: toto nemala byt obhajoba priusu ako eko vozidla, ale poukazanie na iny zamer konstrukterov ako samotna spotreba
Ad spotreba a nove Polo -> to jsou jan vysledky te fatalni chyby manazeru z Vlkohradu, totiz odchodu (jak doufam jen docasneho) od technologie motoru s kompresnim pomerem okolo 20 k motorum s kompresnim pomerem 15. Vivat 1.9TDI PD!
ci to je, alebo nie je chyba na tejto diskusii nevyriesime....faktom je iba to, ze ta spotreba sa mne moc nepozdava a nepovazujem to za skvele cislo. Jednalo sa iba o poukazanie na fakt, ze v meste ten hybrid az taky strateny nebude
Souhlasim, ze v meste je hybridni reseni ok. Pokud by te spalovaci motor mel jeste vetsi energetickou ucinnost (tedy diesel s vysokym kompresnim pomerem namisto benzinu), bylo by to jeste lepsi. Bohuzel v dalnicnim provozu to neni zadna slava. A to uz ani nemluvim o ekologicke zatezi a omezene zivotnosti akumulatoru.
Zivotnost akumulatoru je 500 000 km dokazano taxikarem ve australii ktery ma nekolik priusu najeto od 300 do 500 000 km. Jinak souhlasim ve meste je lepsi hybrid nez diesel. Je potreba chapat ze prius je prvni a jediny zatim poradny hybrid a on prosazuje technologii aby se toho ostatni chytly tim pujde cena dolu, napr Mazda od nich bude kupovat technologii Hybridu. Na druhou stranu vetsi problem je ze baterie jsou neekologicke kovy "doprava ze kanady do evropy pak do ciny a pak do japonska nez jsou z toho baterie atd.. je treba to vse chapat jako prodlouzeni zivotnosti spalovaciho motoru a snahu usetrit prirodu. Jenze zaoceanske lode tankery a staci jich POZUZE 15 lodi : spali tolik paliva jako vsechny auta na SVETE !!! a kolik jich je ? tisice !!! podle me emise na auta uz prehaneji, lodni a letecka i zeleznicni doprava nema zadne danne na emisni povolenky atd.... TAKZE SCHRNU TO MA TO SVOJE + i -. :-)
já to pochopím až bude prius jezdit pod 3 litry... zatím jezdím s TDíčkem mimo město někde mezi 4-4,5 litry, při mimoměstském provozu a při ekorun jde jet i za 3.6-3.8 litru... Hluk mě teda nijak zásadně neobtěžuje, takže fakt moc nevím... :-|
Co se týká toho testu, tak bych to bral s rezervou. Novináři zrovna příliš nejezdí jako běžní uživatelé, takže si můžeš odečíst litr z toho co psali s klidným svědomím. ;-)
Myslim ze kdyby investovali stejnou castku co do vyvoje hybridu do odhlucneni dieselu, tak bys ten diesel uz asi taky skoro neslysel (tedy aspon vevnitr, jak moc to kadla venku je mi fakt ukradene, ja nespim s uchem na kapote).
s uchom na kapote spat nemusis a mimiochodom takto nespim ani ja, obcas treba ist cez mesto aj po vlastnych, resp. ak byvas pri nejakej frekventovanej krizovatke, tak mas o zabavu postarane
Na vozíku Prius není nic ekologického a používání tohoto stroje neznačí ekologické chování a cit k přírodě. Ekologické a vůči přírodě šetrné by bylo, koupit za 0.5mio normální auto a za zbytek peněz, do výše pořizovací hodnoty Priusu, nechat vysázet kus lesa...
Prvotním cílem hybridních aut bylo snížení emisí aut v přeplněných japonských městech. Holt se tam dusili a věděli, že diesely nepomůžou. Hybrid není globálně ekologický a ani takový být nikdy neměl. Je ekologický jen místně.
Až zelení fanatici ze strany zelených a "ekohnutí" z něj udělali spásu planety. A proč by toho marketing Toyoty nevyužil, že?
Treba sa trošku informovať. Výroba a recyklácia Priusu zaťaží o tretinu menej životné prostredie ako iné klasické auto so spaľovacím motorom. Toyota veľa investovala aj do tejto oblasti, preto sú podobné populárne tvrdenia na diskusných fórach bublinou. Prius vyrába najekologickejšia továreň v automobilovom priemysle.
Toho času sme rozmýšlali nad možnosťou ekologickej PR. Tak som sa trošku porozhliadol a Toyota mi k testu Priusu pribalila aj balík informácií ohľadne celkových emisií. Ak si dobre pamätám tak viac ako 50 % elektriny si vyrábajú pomocou solárnych článkov, majú eko čističku úžitkovej vody, ktorá púšťa do rieky 5 x čistejšiu vodu ako je v rieke. Používajú recyklované a recykolovateľné plasty. A to sa nejedná len o továreň Toyoty, ale aj Panasonicu, ktorý vyrába a recykluje batérie Priusu etc. Bolo tam dosť informácií aj s grafom celkovej životnosti a recyklácie auta. Prius bol o tretinu nižšie so záťažou prostredia, ako klasický voz.
Len im to spočítaj! A zarátaj aj spotrebu áut, na ktorých vozia svoje zadky do práce robotníci, úradníci, celé vednie podniku aj vývoj. A plus ešte príspevok potravinárstva, textilného a obuvníckeho priemyslu, výrobu elektriny a tepla - to všetko spotrebúvajú ľudia vyrábajúci ten hnusný špinavý Prius... ;-)
to je přesně stejný přístup jako u samotného priusu... vyrábím "ekologicky" pomocí solárních článků a neřeším to, že na výrobu solárního článku spotřebuji přibližně stejné množství energie jako za svojí celou životnost vyrobí. Ale když ho vyrobím v Číně, kde je samotná energie na výrobu levnější než v rozvinutých zemích a to znečištění z výroby mi také zůstane v té číně, tak se pak můžu chlubit tím, jak ekologicky to vyrábím. Prostě světový ekologický bussines... >:D Bohužel je to stejné i v celé EU... :'-(
a teraz si to porovnaj s atómovovou elektrárňou, kde dodnes nevyriešili skladovanie vyhoretého paliva a skladuje sa v medziskladoch. Postaviť trvalý sklad je tak drahá záležitosť, že je to potrebné riešiť na medzinárodnej úrovni, k tomu si prirátaj, stavbu atómky a skladiska, koľko železa a ocele je potrebné použiť na jej výstavbu, koľko železnej rudy je potrebné vyťažiť a nataviť pomocou koksu apod. Skladisko je potrebné vytvoriť hlboko v zemi, narušíš tým podzemnú štruktúru etc. etc. Keď to berieš z tohoto hľadiska, tak žiadna eko energia vôbec neexistuje. Ani atómová energia nie je tak lacná a ekologická ako sa propaguje, takže tak.
S dieselovou Fabii pojedu tu trasu touhle rychlosti za 3 litry taky. A za levnejsi naftu.
Co takhle vzit Totyotu Prius a Octavii 1.9TDI PD a jet s ni normalni rychlosti z Prahy do Mnichova a zpet. To by se ale asi firme Toyota moc nelibilo... :no:
A tak nejvice ma smysl prispevek "strycka Boba" vyse. Namisto Priusu si kupte dieselovou Octavku a za rozdil ceny vysazejte kus lesa! :yes:
Je to uhol pohľadu, kto jazdí pravidelne dlhšie trasy a kúpi si hybrid, tak nemá všetko v hlave pokope. Tam jednoznačne dominuje turbo diesel. Prius je alternatíva pre mešťanov, ktorí sa celý týždeň motajú v meste a maximálne každý druhý týždeň vypadnú na vidiek. Ja som s tým autom jazdil a práve osobná skúsenosť mi zmenila uhoľ pohladu. Pred tým som tiež tento hybrid pokladal za pokus o zelené auto. Najviac sa mi páčilo hlavne to ticho pri spotrebe lepšej ako pri turbo diesli a akcelerácia v meste. Mal som 2,5 TDI takže ohľadne hluku pri týchto motoroch no comment (hlavne v zíme), spotreba a pružnosť boli ok. Kolegovia už stovky metrov od kancelárie počuli, že šéf dorazil do roboty :-), alebo zas strihajú malotraktorom trávnik.
A dCi nie je moderný a kvalitný? Dlhodobá spotreba v Renaulte Scenic II 1.5 dCi na úrovni 5,3-5,6 litra, celoročne používaná klíma a 80-90% jázd v meste... ;-)
Ale vždyť si ty dvě auta můžeš lehce porovnat.Údaje o spotřebě máš na Spritmonitoru:[odkaz]
[odkaz]
I z tohoto pohledu vychází čistě na spotřebu Prius lépe než Octávia 1,9TDI,takže příspěvek "strýčka Boba" i tvůj Ado je zase silně mimo. ;-)
Jenže Ado nikdo nejezdí pouze po dálnicích,ale i po okreskách a v neposlední ředě po městech.Nebo snad parkuješ své auto vždy na výjezdu z dálnice a pak všude dojdeš pěšky?To je reálný provoz,i u toho TDI si tam mohl každý napsat co chce,ve skutečnosti třeba jezdí za více.
Zatím všechny testy obzvláště poslední generace Priusu dokazují,že dokáže být v běžném kombinovaném provozu úsporný.
ado, ten kto si kupi prius zrejme nema v plane hltat dialnicne kilometre - ak ano, niekde sa stala chyba. Vozidlo bolo a je urcene najma pre cesty v meste a okoli
mas pravdu, vyvoj je na *, sedneme si vsichni do Skody 120L a usetrime vsichni :-) nac nove tovarny, nac nove vozidla, nac pokrok :-) Hned jdu a hodim PC do *, bo to zere elektrinu a stoji to penize, radsi si vytahnu drevene pocitadlo a misto smseka mailu budu poustet holuby :-)
Panove smysl neni jen v ekologockem provozu Priusu ale i jeho pokrokovosti. Kdybychom vsichni jezdili nadosmrti v nedostiznych Octavkach PD tak brzo chcipnem (nehlede na to ze ani filtry castic nepotrebujem ze).
Ano, nejvetsi ekolog chodi pesky--- a ten uplne nejvetsi demagog zere listi na strome s opicema. Pokrok nezastavis, je jen dobre ze se o to stara aspon nekdo a nezdima jen penize. A je jen skoda ze to musi byt Made in Japan. Tam kde v japonksu uz jezdily elektromobily, Skodovka teprve objevila kouzlo 16V motoru.
"Rozjíždíte se na elektřinu a proto máte nulové emise" je demagogie jak z dob normalizace. :no: To taky můžu tvrdit, že nejúspornějším autem je Audi Q7 V12 TDI, protože má spotřebu na sto kilometrů 0,0 litru benzínu. Paráda 8-s
Na přístrojové desce Priusu dále chybí ukazatel "spotřeby" baterií. Dnes snad není problém si dohledat, že výměna baterií (dneska se provádí hlavně u modelů 2001 a 2002) nastáva po cca 100.000 kilometrech a stojí 60.000 Kč. Převeďte si to na litry benzínu a je jasné, že je to poměrně prů**r.
Jo a technická na závěr. V ČR není nejnižší povolená rychlost na dálnici 80km/h. ;-\
Primárním úkolem hybridu v době svého vzniku bylo snížit automobilové LOKÁLNÍ emise (plyny, hluk) na co nejmenší minimum, při zachování vlastností obdobně velkých vozů. Nikdy nemělo být globálně ekologické, nikdy nemělo býti ani nejekonomičtějším vozem. Pouze "jen" mělo srazit projevy automobilů v hustě osídlených aglomeracích, které v Japonsku jsou. Proto jsou veškeré přepočty na litry benzínu dost mimo.
Je to jako si koupit plachetnici a pak se divit, že nemá stejnou rychlost jako závodní člun.
pak se ale spíš bavme o elektroautě, resp. o autě, který pouze na baterie ujede alespoň 50 km, což prius není... tedy o tom, že ta ekologická zátěž se přenese jinam (do okolí elektrárny) a celkově to zatíží životní prostředí ještě víc (celková účinnost výroby a distribuce el. energie), ale nebude to tolik ve městě. Každopádně je to z bláta do louže.
ty znáš průměrný nájezd auta třeba v Tokyu? Já ne, v Toyotě a Hondě ano. Bude elektromobil flexibilní? Nebude, protože má prd a ne dojezd. Je na to někde vybudovaná infrastruktura? Není.
Že auto není ekologické ani ekonomické se shodneme. Na snížení lokální zátěže nemám názor, protože o tom nemám dostatek informací.
Nicméně můj příspěvek mířil na hlopoučkou masturbaci nad třemi litry "spotřeby", které nemají absolutně žádnou vypovídající hodnotu ani z ekologického ani z ekonomického hlediska.
nemůžu se shodnout na tom, že to není ekologické, protože to fakt nevím. Ekologické je jen to co se nevyrobí.
řekl bych, že výroba dieselu a hybridu vyjde nastejno, plus minus autobus.
Přestože je tento blábol na webu podepsaný ministerstvem dopravy, není to pravda. Přečtěte si zákon. Ten říká, že na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší povolená rychlost není nižší než 80 km/h. Výklad že konstrukční rychlost = minimální rychlost mě rozesmál >:D:no:
Placas nesmysly. Baterie se nemeni po 100k km, ale jejich minimalni zarucena zivotnost je 100k MIL nebo 8 let - tj pokud ti baterky kleknou do 160k km, mas je vymenene v zaruce... V nekterych statech jako kalifornie je dokonce minimalni zivotnost 240k km nebo 10let...
A neco ze zivota - taxikar, prius rv2005, najeto 550k km a baterky menil az po pul milionu km. [odkaz]
Jediny prů**r tvuj chory zfanatizovany mozecek
Cituji z vlastního příspěvku: "výměna baterií (dneska se provádí hlavně u modelů 2001 a 2002) nastáva po cca 100.000 kilometrech a stojí 60.000 Kč"
Tedy pro vás ještě jednou - výměny se provádějí hlavně u 8-9 let starých vozidel s průměrným nájezdem 100.000 km. Tedy po skončení záruky. Toytoa si to holt dokázala přesně spočítat :yes:
A můj chorý zfanatizovaný mozeček (pro co vlastně?) si s matematikou ze 3. třídy spočítá, že cena za kilometr a ekologická zátež na kilometr nejsou v reálném světě statistické většiny vůbec lepší, než u normálního auta. :-(
Hanicka je kus!!velice vtipna a krasna!!dobre udelany.Cesi vy si porad je stezujete,nic se vam nelibi,jen VW je pro vas skvely!se proberte a podivejte se nekdy do sveta.Cesko je vyrizeny.....the end!!vsechno ste to tam ***i s tim vasim stupidnim myslenim soudruzi!!
je otázka zda je to o tom co píšeš nebo spíš o tom, že se umíme zamyslet nad tím, co tady jednotlivé fabriky chrlí za vozy a díky tomu si je nekoupíme... Když budu muset v priusu každých 100 tisíc kilometrů měnit baterky, tak to jistě žádná ekologická zátěž nebude stejně tak i jiný věci. Ale asi to chce mít víc hamburgerovej mozek, aby si člověk koupil to co je "in" a víc nepřemýšlel... ;-)
Hele, brácho, ber to rozumně, auto si kupuj přesně takový, jakou máš holku. Jestli má horní můstek z porcelánu a místo voka skleněnku, seš náš muž. Chce to hybrida. Abys to dotáh, vetkni si do prsních bradavek kroužky vod klíčů, a do slipů strč dlahu. Budete dobrá trojka.
Tedy ale, pokud tvoje holka připomíná aspoň ze dvou kilometrů Haničku, ty sám se holíš jednou za tři dny, umíš se správně mračit v raybanech a místo treter nosíš boty, pak to chce... auto. Kapiš? Prostě auto, který budeš závidět i sám sobě. Třeba pětkovýho bavoráka, pořádnou nadupanou, silnou káru. Neduživý sny přenech velkoryse hlávkovejm salátům.
Nyní tedy něco k filmu. Jo, k filmu, neb to není jen tak nějakej amatérskej skeč bazarovejch kovbojů. Kamera, hudba, sakra ten dokonalej střih... no, je to tak uvolněné, sype se to jako... zlatej prach. Tady všechny palce hore. A pak slečna (?) Hanička. No vidíš, co máš vidět nevidíš, a tady máš přímo vizuální exklusiv rovnou na monitoru. Štíhlé, dlouhé prsty, kadeře v barvě sluncem zrozeného pole, jemně zdrsněný hlas, voči, co vidí. No, a pak... jasně, Mistr Zet... talent od přírody. Umí jezdit, umí psát a umí mluvit. Tvůj dokonalej protipól. No, vždyť i proto to zde všechno čteš.
Na závěr něco k autu - 8-s:-!
Jinak, pokud bys chtěl argumentovat, že Priuse má v garáži i Terminátor, pak by ses měl toho Terminátora zeptat, co všechno ještě v tý garáži má. Já jen, aby sis zejtra nenapsal hrdě na schránku - Terminátor.cz
Treba uznat, ze Hanicka je pekna holka. Podla mna jedna z tych co nema problem s "polykanim" ked uz na to dojde >:D Jo jo, sympaticka a hezka... Maly by ste ju obsadzovat castejsie... :yes: