Rolls-Royce chce expandovat na trzích mimo Evropu
Rolls-Royce hledá způsoby, jak se vyrovnat s prodejní krizí v Evropě. Chce tak expandovat na nové trhy. Plánem je zaujmout bohaté z rozvojových trhů.
Na rozvojových trzích roste poptávka nejen po běžných vozidlech, ale také po těch luxusních. Podle šéfa automobilky Torstena Müllera-Ötvöse má v Asii a Jižní Americe růst počet rodin, jejichž majetek je vyšší než pět milionů dolarů (cca 97 milionů korun). Díky tomu se rozšíří i potenciální klientela značky.
Rolls-Royce tak zvažuje otevřít nová oficiální zastoupení například v Chile nebo Vietnamu. Už v říjnu byl otevřen první oficiální showroom značky v Jižní Americe, který funguje v brazilském Sao Paulu.
V následujících pěti letech se má dealerská síť britské luxusní značky rozšířit na 120 zastoupení. Dnes Rolls-Royce provozuje 105 dealerství.
Expanzí na rozvojových trzích chce automobilka kompenzovat nízké prodeje v Evropě. „Cítíme, že nálada na některých trzích není nejlepší, jsme ale schopni to kompenzovat růstem v místech, jako je Rusko, Blízký východ a Čína,“ říká Müller-Ötvös.
Cílem britského výrobce není skokový nárůst prodejů, ale postupný růst. V loňském roce se na celém světě prodalo rekordních 3.538 Rolls-Royců, letos mají prodeje značky dále vzrůst. „Jsem přesvědčen, že v letošním roce prodáme alespoň o jeden automobil více,“ tvrdí šéf Rolls-Royce.
Automobilka přitom zatím v letošním roce registruje meziroční pokles prodejů. Za prvních devět měsíců letošního roku prodala 2.326 nových vozů, o 4,7 % méně než ve stejném období loňského roku. Pokles je ale dán i přechodem na výrobu modernizovaného Phantomu, automobilkou označovaného jako Phantom Series II.