ma nejake sucasne luxusne auto upravene tie krabicky, kde sa zapinaju bezpecnostne pasy (neviem ako sa to presne vola) a aj celkovo pasy tak, aby tiez posobili aspon trochu luxusne a dotvarali dojem z interieru ? lebo mne osobne by dost vadilo, keby som si kupil nove luxusne auto, s rucne sitym interierom a v nom by boli napchate hentake bezp. pasy rovnake ako v kazdom inom beznom aute. ktovie co este ine je tam takto odflaknute... mozno som perfekcionista, ale rolls-royce by nemal podla mna mat taketo nedostatky...
Dost o tom pochybuji. Zrovna v tehlech ohledech bude asi problem dostat homologaci a kdyby byl ten pas z neceho jineho, nez z te "pasoviny", mohlo by to delat problemy. Mercedes v nich ma zabudovane airbagy, ale nejake designove kreace si nedovolil [odkaz] . Ty upinace (tj. tu krabicku, taky nevim, jak se tomu rika) asi dodava stejna fima, ktera dela ty pasy a i na ne se budou vztahovat nejake predpisy. Drive se do nekterych aut davaly zaoblene, ale ve vysledku to byl porad drzak s cervenym cudlikem. Je ale fakt, ze uplne detailisty by nejaky pas s vysivanym vzorem, nebo kozena/chromovana krabicka mohla potesit.
Ano. Typicky si můžeš koupit "krabičku" obšitou kůží (včetně ukotvení) a vybrat barvu pásu (plast na sponě je pak ve stejné barvě, stejně jako další viditelný HW - ještě jsem neviděl auto, kde by i spona byla obšitá kůží, pokud mě paměť neklame). Pás samotný bude pořád z nylonu/ polyesteru - musí pořád fungovat jako bezpečnostní pás. Nabízí to například Porsche. Ale není jediné. Čeho se nezbavíš, je červené tlačítko na uvolnění spony. Asi je na to nějaký předpis (aby bylo dobře viditelné, ale třeba v červené kůži se stejně ztratí).
Nějaké příklady? Tolik jsem o tom nepřemýšlel (beru to tak, že na to asi nějaká norma je, protože v Evropě jsem na možnost jiné barvy tlačítka nenarazil), ale když jsem se teď zamyslel, vzpomněl jsem si na Teslu. Tam jsem viděl jak červená, tak v barvě zbytku zámku (černá, béžová).
Tesla v EU by je měla mít červená, je to předpis (letitý předpis, který popisuje nejen barvu toho tlačítka, ale i jeho funkci - kdysi se pásy třeba zacvakávaly, to je dnes pasé), a kdybych nebyl línej, možná bych ho i našel :-)
Červenou kůži ten předpis řeší taky - proto je ten mechanismus skrytý v černé budce a červené je jen tlačítko.
Tak na to asi v Porsche zapomněli, protože zámek v červené kůži nabízí. :-) Tlačítko má jiný odstín a je vidět, ale ta myšlenka, že červenou lépe vidíme za všech podmínek, je trochu narušená tím, že červené je tam kde co.
Abych to upřesnil, k červenému interiéru to asi jako k jedinému nenabízí. To podporuje, co píšeš. Ale k černo-červenému, který má v nabídce Turbo S, ano. Sedadla jsou červená, zámky jsou červené, okolí sedadla je červené (kromě koberce). Takže výsledek stejný. Asi je v něm nějaká díra.
Jinak to, že dříve bylo více systémů uzamčení pásu, vím. I proto jsem si myslel, že taková norma bude. Díky za ujasnění.
Za chvíľu budú automobilky do áut pre Číňanov montovať
zlatom oblepené splachovacie záchody s bidetom a masážnou funkciou zadnice >:D
Ani vo sne by ma pred 25 rokmi (kedy na záberoch z Číny boli len tisíce bicyklov a žiadne osobné auto) nebolo napadlo, že o jednu ľudskú generáciu neskôr sa tie najluxusnejšie automobilky budú predbiehať v tom, akú špecialitku v Číne ešte ponúknu.