Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce: Hybridy ne, elektromobily ano! Dočká se už současný Phantom?

Stanislav Kolman
Diskuze (4)
Britská automobilka představila vlastní elektrický koncept už před šesti lety. Myšlenky elektromobilu se nevzdává, naopak v hybridních pohonech vidí jen přechodné řešení.

Před dlouhými šesti lety přivezl Rolls-Royce na autosalon v Ženevě koncept vlastního elektromobilu 102 EX. Myšlenku sice od té doby nepřetavil v sériovou produkci, ale zdá se, že se k tomu konečně schyluje. Vždyť nová platforma, kterou značka označuje jako architekturu luxusu, je na zabudování elektrického pohonu připravena.

Generální ředitel společnosti Torsten Müller-Ötvös navíc prozradil, že elektromobilem by mohla být už současná, osmá generace vlajkové lodi Phantom. To je ale hodně široký pojem, vezmeme-li v potaz, že životní cyklus předchozí generace trval dlouhých třináct let.

„Více než zájmem zákazníků se řídíme regulacemi,“ popsal Müller-Ötvös důvody, proč je elektrifikace aktuálně jedním z hlavních témat britské značky. „V příštích letech se může stát, že centra některých velkých měst zcela zakážou vozy se spalovacími motory. V takovém případě je elektrifikace nutností.“

Rolls-Royce se nicméně do stavby elektromobilu nevrhá po hlavě, což má svůj pádný důvod. „Ani jednou se mi nestalo, že by zákazník přišel a řekl, že chce náš luxusní vůz na elektřinu,“ uvádí šéf společnosti s tím, že výrazné zvýšení poptávky očekává v příštích deseti letech.

Mnoho výrobců sází na hybridní a plug-in hybridní provedení, které považují za jakýsi přechodný most mezi spalovacími jednotkami a elektromobily. Něco podobného ale Rolls-Royce nezvažuje. „Soustředíme se na plně elektrické vozy. Nechceme provádět žádná dočasná řešení, to je naše strategie,“ dodal lídr automobilky.

V oblasti autonomních systémů zůstává značka konzervativní. Zatím neplánuje využít vylepšené technologie BMW, chce si počkat na systémy s ještě vyspělejšími schopnostmi. „Vše závisí na vývoji. Není to pro nás důležité, jelikož většina našich zákazníků má vlastního řidiče,“ dodává Müller-Ötvös.

Připomeňte si slavnostní odhalení osmé generace vozu Rolls-Royce Phantom v přiloženém videu…

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (4)
19. 10. 2017 13:57
mimochodem
a jen tak mimochodem, ve chvili kdy retezec Peninsula zaveli ze chce jen elektricka auta pro dopravu svejch klientu, tak RR bude hned dodavat elektricke RR a bez kecu :-! dve predelana BMW 7 na elektrinu tenhle retezec jiz ma (krom treba i8 kterou maj na pujcovani hostum), a RR maj ve flotile taky nekolik desitek :-)
Avatar - vabis
19. 10. 2017 13:18
UK
V Britanii plati silnicni dan vsechna auta, narozdil od CR tedy i soukroma. Dan zavisi zejmena na obsahu CO2, ale i stari vozidla. Hybridy do urciteho dojezdu ciste na elektrinu plati take, ale od urciteho dojezdu zvaneho Pure Electric ( zrejme 60 mil ciste elektricky) uz od 2019 zadna dan nebude. Stejne je to i s poplatky za prujezd mestem.
Proto se vetsina automobilek bude snazit nabidnout i ciste elektrickou verzi. Coz se uz nyni stava otazkou mody a jakesi prestize. Na zaklade toho se snazi zareagovat i Rolls, rozdil zdaneni cca 2k Ł rocne [odkaz] pri cene auta 300 Ł neni markantni, ale kdyz pridame denni poplatky za prujezd Londynem spolu se spolecenskou histerii, elektricke reseni alespon do supliku pomalu zacina davat smysl. V nejblizsi dobe je vsak Rolls nabizet zatim nebude.
19. 10. 2017 12:23
Nechceme provádět žádná dočasná řešení ...
Fakt velké moudro. Ono snad někde existuje něco navěky ?
19. 10. 2017 11:48
aha jasne :D
„Ani jednou se mi nestalo, že by zákazník přišel a řekl, že chce náš luxusní vůz na elektřinu,“

a kolik zakazniku se jich ptalo na diesel, LPG, CNG, vodik? predpokladam ze taky ani jeden, zajimavejsi otazka spise je, kolikz akazniku RR vubec zajima na co danej RR jezdi, predpokladam ze vetsine zakazniku RR je to u zadnice, a zajima je spise to jaky luxus jim nabidnou zadni sedacky :-!

mimochdoem jeden jejich zakaznik se jich na to urcite ptal, sak to v jedne z epizod
Robert Llewellyn primo rekl ze se u RR ptal kolik by ho 102EX stal, a kdys jsou lidi ochotny dat 150 tisic dolaru za elektricky auto stredni tridy, navic kvalitativne ne prilis povedeny, proc by nebyli nekteri ochotny dat treba pul mice dolaru za elektricnej RR :-! pravdepodobne by to pro RR znamenalo ze by totalne nestihali vyrabet >:D