Rolls-Royce v Ženevě 2004

Rolls-Royce v Ženevě 2004

 
 
10.3. 2004

Rolls-Royce oslavuje sté výročí vzniku firmy konceptem 100EX. Hned na úvod je třeba poznamenat, že se tento otevřený krasavec do výroby v této podobě rozhodně nedostane.

I když Tony Gott, šéf automobilky Rolls-Royce slíbil, že některá řešení se v budoucnu objeví na nových modelech.

Rolls-Royce 100EX – Rolls na ex

Sto let po prvním setkáni pánů Rollse a Royce se tradiční britská automobilka ocitla v náruči movitého BMW, které se k prestižní značce dostalo po souboji s Volkswagenem. Od ledna 2003 je BMW pánem automobilů značky Rolls-Royce a hned na počátku minulého roku bylo tohoto práva využito, když byl představen zbrusu nový Phantom. Nyní se v Ženevě ukázalo první "experimentální" (odtud EX v názvu) vozidlo, které vzniklo u Rolls-Royce již pod dohledem BMW. Označení EX mělo několik vývojových verzí Rollsů z první poloviny minulého století, které automobilka využívala k odzkoušení nových prvků, ještě před zavedením do výroby.

Design otevřeného automobilu, který sdílí podvozek Phantomu, vznikl v kalifornském design centru koncernu BMW, pod taktovkou šéfdesignera Rolls-Royce, Iana Camerona. Z návrhů pak byl v Mnichově vyroben prototyp, který se představil v Ženevě.

Hliníkový podvozek Phantomu má ve studii o 100 mm zkrácený rozvor, celková délka 5669 mm je menší o 165 mm. Impozantní šířka 1990 mm zajišťuje maximum prostoru čtyřem cestujícím ve všech směrech. Rolls-Royce 100 EX je poháněn atmosféricky plněným vidlicovým šestnáctiválcem o zdvihovém objemu 9 litrů. Studie dostala kola o rozměru 21 palců a pneumatiky 255/50 resp. 285/45 (vzadu). Zajímavý není jen celkový dojem z vozu, který připomíná dřevěným obložením interiéru i zavazadelníku námořní jachtu, ale také proti směru jízdy otevíraná dvojice rozměrných dveří. Hliníková přední kapota nedostala lak, ale pouze pečlivé vyleštění, takže opticky navazuje na stylizovanou masku chladiče Rolls-Royce, dále pak na rám čelního skla a obvodovou linii, která obklopuje obyvatelný prostor tohoto kabrioletu.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
Zdroj: redakce

Štítky Rolls-Royce Ženeva 2004

 












Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…