Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rolls-Royce v Ženevě 2009

Diskuze (1)
Rolls-Royce se vrací do třídy luxusních sedanů s délkou přes pět metrů. Zatímco dříve byla tato auta stěžejním bodem výrobního programu, po převzetí skupinou BMW se Rolls-Royce zaměřil výhradně na velký Phantom.

Nový model je zatím prezentovaný jako studie 200EX, jeho definitivní název znám není.

Otázkám týkajícím se sériové výroby nového menšího modelu předchází automobilka konstatováním, že "200EX je designovou studií čtyřdveřového sedanu a představuje některé prvky modelu RR4, jehož produkce se má rozběhnout v průběhu roku 2010". Faktem ale je, že špionážní fotografie z testování nového modelu naznačují právě takové tvary, jaké jsou k vidění na konceptu 200EX.

U menšího modelu Rolls-Royce sází na dynamičtější tvary a svalnatější proporce, vše ale v rámci designových tradic značky. Novinkou je výrazně jiná maska chladiče. Výchozím tvarem je stále "řecký chrám", typický pro Rolls-Royce po více než jedno století. Maska je ale zapuštěná do přídě - designér Ian Cameron hovoří o inspiraci vstupním otvorem proudového motoru. Před přední kapotou se nachází tradiční soška Spirit of Ecstasy.

Koncept 200EX zůstává věrný druhému páru dveří otevíranému proti směru jízdy a zcela bezproblémové nastupovaní i vystupování zajistí otevírání v úhlu 83°. Zadní sedadla jsou stejně jako u většího Phantomu posunuta více dozadu mezi podběhy. Celý interiér je provedený ve světlé krémové barvě s černými rámy oken a horním dílem palubní desky.

Pod kapotou pracuje blíže nespecifikovaný nový dvanáctiválcový motor. Jedinými zveřejněnými technickými údaji jsou vnější rozměry - délka 5.399 mm, šířka 1.948 mm, výška 1.550 mm a rozvor 3.295 mm. Dvacetipalcová sedmipaprsková kola obouvají pneumatiky o rozměru 255/45 R20 vpředu a 285/40 R20 vzadu.


Diskuze (1)