Rover 75 2,0 V6 Aut. - Britská elegance

Rover 75 2,0 V6 Aut. - Britská elegance

 
 

Značka Rover byla založena roku 1904 a tvoří srdce britského automobilového průmyslu. Rover Group je taktéž dědic tradic mnoha dalších slavných britských automobilek, které se s ním časem spojily.

Každá z těchto značek byla nedílnou součástí historie britského motorového průmyslu. Již od prvních dnů existence Rover Car Company, sídlící v Coventry, si získala automobilka pověst dobré kvality a neotřelého designu. Továrna slavila úspěchy především s auty střední třídy a také s populárními malými vozy.

Rover 75 je prvním automobilem vzniklým po převzetí Roveru koncernem BMW. Rover 75 se výrazně odlišuje od ostatních, v současnosti vyráběných modelů, především kombinací klasického designu s moderními prvky.

Firma Rover využila kreativního ducha svých designérských a vývojových týmů v Gaydonu, ve střední Anglii a technický potenciál mateřské továrny BMW, aby zkonstruovala osobitý britský vůz. Design karoserie se vyznačuje nadčasovou přitažlivostí.

Na test jsme dostali velmi dobře vybavený "kus" s dvoulitrovým šestiválcovým motorem a pětistupňovou automatickou převodovkou. Cena testovaného Roveru 75 byla 1.389.300 Kč. Za tuto cenu dostane zákazník prakticky maximální výbavu, kterou si lze představit ().

Ani v otázce bezpečnosti by 75 neměl zaostávat za největšími konkurenty. Sériově je vybaven čtyřmi airbagy a za relativně nízký příplatek 11.100 Kč, je možné přiobjednat i tzv. hlavové airbagy, chránící hlavu cestujících na předních sedadlech při bočním nárazu. Pevnost karosérie je oproti již nevyráběnému Roveru 600 více než dvaapůlkrát větší!

Šestiválcový dvoulitr s nejvyšším výkonem 110 kW nepochází od BMW, jak by se mohlo zdát. Nejde totiž o řadový, ale o vidlicový šestiválec vyvinutý přímo Roverem. Jeho kombinace s pětistupňovým automatem se sice hodí k celkovému vzhledu vozu, ale na 1500 kg vážící automobil nemá dostatek točivého momentu. Jeho maximální hodnota 185 Nm při 4000 tisících otáčkách, logicky nutí automatiku neustále podřazovat na nižší rychlostní stupně, protože tah motoru není dostatečný. To má za následek vyšší hluk v interiéru i spotřebu. Motor samotný vyniká velmi kultivovaným chodem i zvukem a bez problémů se vytáčí až do 7000 ot/min. Spotřeba se pohybovala mezi 11-13 l/100 podle stylu jízdy.

Jízdní vlastnosti jsou díky propracovanému podvozku velmi dobré. Velký rozvor 2746 mm zajišťuje potřebný klid vozu ve vysokých rychlostech. Brzdová soustava je pochopitelně vybavena kotoučovými brzdami na všech kolech a ABS.

Pozoruhodný je interiér sedm-pětky. Především palubní deska ve stylu klasických anglických vozů mile překvapí. Přesto je řidičovo "pracoviště" přehledné, vše se ovládá přirozeně. I řízení samotné je bezproblémové, až na velmi omezený výhled dozadu, přes vysoký zavazadlový prostor. Velmi pěkná je zeleno-béžová kombinace kůže, plastů a potahů. Překvapivé je však umístění CD-changeru do odkládací schránky před spolujezdcem, kterou zcela vyplňuje. Běžné umístění CD-changeru je v zavazadlovém prostoru. Celkově je zpracování nového Roveru o třídu lepší než u starších typů 200 a 400.

Prostor na zadních sedadlech je na délku téměř 4,8 m dlouhého vozu spíše skromnější, ale postavy do 180 cm se sem přesto vejdou bez problémů.

Velikost zavazadlového prostoru s objemem 430 litrů je lehce pod průměrem, ale přesto dostačující. Pod ním se skrývá dojezdové náhradní kolo (plnohodnotné je za příplatek).

Co říci na závěr. Heslo "Jeden ze znamenitých britských vozů" (One of Britain's fine cars) používala společnost Rover od třicátých do padesátých let. V plném rozsahu se dá aplikovat na nový Rover 75.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 173 300 Kč Cena v testované výbavě: 1 389 300 Kč

Základní výbava:1.173.300 Kč):4x airbag, ABS, imobilizér + alarm, otáčkoměr, automatická klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovládáním, el. ovl. a vyhřívaná přední sedadla, výškově stavitelný volant potažený kůží, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání všech oken, nárazníky v barvě vozu, kožené čalounění, tónovaná skla, pylový mikrofiltr, 3 opěrky hlav vzadu + 3 tříbodové pásy, rádio s 6 reproduktory, el. výsuvná anténa, loketní opěrka vzadu s úložným prostorem, 15" kola z lehkých slitin, kožené čalouněnípříplatková

Výbava testovaného vozu:1.389.300 Kč):ostřikovače předních světel s vyhříváním (+ 11.300,-), alarm s prostorovým čidlem (+ 12.400,-), rádio Alpine (+ 11.300,-), changer na 6 CD (+ 17.900,-), sklopné zadní opěradlo se střední vyklápěcí částí (+ 11.300,-), zadní el. roletka (+ 14.900,-), antipachový filtr (+ 4.400,-), metalíza (+ 24.700,-), automatická převodovka (+ 71.800,-), tempomat (+ 12.400,-), protiprokluzový systém (+ 23.600,-)

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu

Politika slabé koruny pomalu ztrácí jeden ze svých…

Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě

Ceny ropy na světových trzích dnes rostly třetí den po…

Křetínský koupil slovenského výrobce kotlů SES, použil k tomu pohledávky Křetínský koupil slovenského výrobce kotlů SES, použil k tomu pohledávky

Společnost EP Industries miliardáře Daniela Křetínského…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 185 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16 / 8.3 / 11.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1460 / 540
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4747
b) šířka (mm): 1778
c) výška (mm): 1424
d) rozvor (mm): 2746
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1470
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Ojetý Rover 75/MG ZT (1998 - 2005):  Šlechtic zbavený titulu Ojetý Rover 75/MG ZT (1998 - 2005): Šlechtic zbavený titulu

Rover, tradiční anglická značka s relativně pohnutou…

Spy Photos: Rover 75 Spy Photos: Rover 75

Rover 75 není mrtvý. Další generace tohoto modelu se však…

 



 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív strachem o syna, pak obličejem

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív…

Otevření největšího obchodu s luxusí módou si nenechali ujít Lukáš (37) a Veronika (34) Hejlíkovi. Pár, který…

 

iSport.cz

Sparta pyká za fanoušky. Pokuta 100 tisíc a uzavření míst pro ultras

Sparta pyká za fanoušky. Pokuta 100 tisíc a uzavření…

Disciplinární komise Ligové fotbalové asociace potrestala Spartu pokutou 100 tisíc korun a uzavřením části…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Následující příběh zasáhl pražskou společnost jako málokterý jiný. Při nevyzpytatelné a nikým nečekané tragédii,…