Rover 75 2,0 V6 Aut. - Britská elegance

Rover 75 2,0 V6 Aut. - Britská elegance

 
 
30.7. 1999

Značka Rover byla založena roku 1904 a tvoří srdce britského automobilového průmyslu. Rover Group je taktéž dědic tradic mnoha dalších slavných britských automobilek, které se s ním časem spojily.

Každá z těchto značek byla nedílnou součástí historie britského motorového průmyslu. Již od prvních dnů existence Rover Car Company, sídlící v Coventry, si získala automobilka pověst dobré kvality a neotřelého designu. Továrna slavila úspěchy především s auty střední třídy a také s populárními malými vozy.

Rover 75 je prvním automobilem vzniklým po převzetí Roveru koncernem BMW. Rover 75 se výrazně odlišuje od ostatních, v současnosti vyráběných modelů, především kombinací klasického designu s moderními prvky.

Firma Rover využila kreativního ducha svých designérských a vývojových týmů v Gaydonu, ve střední Anglii a technický potenciál mateřské továrny BMW, aby zkonstruovala osobitý britský vůz. Design karoserie se vyznačuje nadčasovou přitažlivostí.

Na test jsme dostali velmi dobře vybavený "kus" s dvoulitrovým šestiválcovým motorem a pětistupňovou automatickou převodovkou. Cena testovaného Roveru 75 byla 1.389.300 Kč. Za tuto cenu dostane zákazník prakticky maximální výbavu, kterou si lze představit ().

Ani v otázce bezpečnosti by 75 neměl zaostávat za největšími konkurenty. Sériově je vybaven čtyřmi airbagy a za relativně nízký příplatek 11.100 Kč, je možné přiobjednat i tzv. hlavové airbagy, chránící hlavu cestujících na předních sedadlech při bočním nárazu. Pevnost karosérie je oproti již nevyráběnému Roveru 600 více než dvaapůlkrát větší!

Šestiválcový dvoulitr s nejvyšším výkonem 110 kW nepochází od BMW, jak by se mohlo zdát. Nejde totiž o řadový, ale o vidlicový šestiválec vyvinutý přímo Roverem. Jeho kombinace s pětistupňovým automatem se sice hodí k celkovému vzhledu vozu, ale na 1500 kg vážící automobil nemá dostatek točivého momentu. Jeho maximální hodnota 185 Nm při 4000 tisících otáčkách, logicky nutí automatiku neustále podřazovat na nižší rychlostní stupně, protože tah motoru není dostatečný. To má za následek vyšší hluk v interiéru i spotřebu. Motor samotný vyniká velmi kultivovaným chodem i zvukem a bez problémů se vytáčí až do 7000 ot/min. Spotřeba se pohybovala mezi 11-13 l/100 podle stylu jízdy.

Jízdní vlastnosti jsou díky propracovanému podvozku velmi dobré. Velký rozvor 2746 mm zajišťuje potřebný klid vozu ve vysokých rychlostech. Brzdová soustava je pochopitelně vybavena kotoučovými brzdami na všech kolech a ABS.

Pozoruhodný je interiér sedm-pětky. Především palubní deska ve stylu klasických anglických vozů mile překvapí. Přesto je řidičovo "pracoviště" přehledné, vše se ovládá přirozeně. I řízení samotné je bezproblémové, až na velmi omezený výhled dozadu, přes vysoký zavazadlový prostor. Velmi pěkná je zeleno-béžová kombinace kůže, plastů a potahů. Překvapivé je však umístění CD-changeru do odkládací schránky před spolujezdcem, kterou zcela vyplňuje. Běžné umístění CD-changeru je v zavazadlovém prostoru. Celkově je zpracování nového Roveru o třídu lepší než u starších typů 200 a 400.

Prostor na zadních sedadlech je na délku téměř 4,8 m dlouhého vozu spíše skromnější, ale postavy do 180 cm se sem přesto vejdou bez problémů.

Velikost zavazadlového prostoru s objemem 430 litrů je lehce pod průměrem, ale přesto dostačující. Pod ním se skrývá dojezdové náhradní kolo (plnohodnotné je za příplatek).

Co říci na závěr. Heslo "Jeden ze znamenitých britských vozů" (One of Britain's fine cars) používala společnost Rover od třicátých do padesátých let. V plném rozsahu se dá aplikovat na nový Rover 75.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 173 300 Kč Cena v testované výbavě: 1 389 300 Kč

Základní výbava:1.173.300 Kč):4x airbag, ABS, imobilizér + alarm, otáčkoměr, automatická klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovládáním, el. ovl. a vyhřívaná přední sedadla, výškově stavitelný volant potažený kůží, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání všech oken, nárazníky v barvě vozu, kožené čalounění, tónovaná skla, pylový mikrofiltr, 3 opěrky hlav vzadu + 3 tříbodové pásy, rádio s 6 reproduktory, el. výsuvná anténa, loketní opěrka vzadu s úložným prostorem, 15" kola z lehkých slitin, kožené čalouněnípříplatková

Výbava testovaného vozu:1.389.300 Kč):ostřikovače předních světel s vyhříváním (+ 11.300,-), alarm s prostorovým čidlem (+ 12.400,-), rádio Alpine (+ 11.300,-), changer na 6 CD (+ 17.900,-), sklopné zadní opěradlo se střední vyklápěcí částí (+ 11.300,-), zadní el. roletka (+ 14.900,-), antipachový filtr (+ 4.400,-), metalíza (+ 24.700,-), automatická převodovka (+ 71.800,-), tempomat (+ 12.400,-), protiprokluzový systém (+ 23.600,-)

Předchůdce Passatu od soudruhů z NDR. Připomeňte si Wartburg 355 Coupé Předchůdce Passatu od soudruhů z NDR. Připomeňte si Wartburg 355 Coupé

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme především s…

Krok k ukončení obchodní války: Čína nabízí výrazné zvýšení dovozu z USA Krok k ukončení obchodní války: Čína nabízí výrazné zvýšení dovozu z USA

Čína nabídla Spojeným státům, že během šesti let výrazně…

Obraně i vnitru zůstaly miliardy z loňska Obraně i vnitru zůstaly miliardy z loňska

Hospodaření silových rezortů, které mají podobnou…

Reuters: Křetínský se připravuje na převzetí německé firmy Metro Reuters: Křetínský se připravuje na převzetí německé firmy Metro

Český investor Daniel Křetínský se připravuje na převzetí…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 185 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16 / 8.3 / 11.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1460 / 540
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4747
b) šířka (mm): 1778
c) výška (mm): 1424
d) rozvor (mm): 2746
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1470
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

 



Ojetý Rover 75/MG ZT (1998 - 2005):  Šlechtic zbavený titulu Ojetý Rover 75/MG ZT (1998 - 2005): Šlechtic zbavený titulu

Rover, tradiční anglická značka s relativně pohnutou…

Spy Photos: Rover 75 Spy Photos: Rover 75

Rover 75 není mrtvý. Další generace tohoto modelu se však…

 



 
Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Dnes 18:45

Nový mladoboleslavský kompakt je v tuto chvíli dostupný se třemi motory, zážehovým tříválcem 1.0 TSI, čtyřválcem 1.5 TSI a turbodieselem 1.6 TDI.




Blesk.cz

Boháči se sešli u slumů: Babiš na setkání elity a ostrý kontrast s chudými dětmi

Boháči se sešli u slumů: Babiš na setkání elity a…

Toulaví psi, chatrče, slumy a sem tam i volně pochodující krávy. Do toho děti pobíhající mezi stany v prachu a…

Andrea Pomeje vyhrožuje svému svalovci rozchodem: Budeš brečet!

Andrea Pomeje vyhrožuje svému svalovci rozchodem:…

Andrea Pomeje (30), manželka s rakovinou bojujícího Jiřího Pomeje (54), se již nějaký ten pátek hřeje v náručí…

 

iSport.cz

Češi v Austrálii letí! Kukal o štíhlé Kvitové, českém finále i Berdychovi

Češi v Austrálii letí! Kukal o štíhlé Kvitové,…

Australské slunce prospívá českým tenistům! Tomáš Berdych na prvním grandslamu sezony v Melbourne suverénně…

TOP 50 talentů: Obránce Leicesteru, útočník Fiorentiny i naděje z Atalanty

TOP 50 talentů: Obránce Leicesteru, útočník…

POŘADÍ OD 11. DO 20. MÍSTA | Deník Sport dal již tradičně dohromady výběr největších českých fotbalových…

 

Reflex.cz

Na pražském Václavském náměstí se zapálil muž, kolemjdoucí ho uhasili

Na pražském Václavském náměstí se zapálil muž,…

V Praze na Václavském náměstí u sochy svatého Václava se dnes kolem 15:00 polil hořlavinou a zapálil…

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let pohledem tamních časopisů

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let…

Na přelomu 60. a 70. let bylo v Íránu velice módní zcela kopírovat zvyky západních států, a to včetně minisukní…