Rover 75 2,0 V6 Aut. - Britská elegance

Rover 75 2,0 V6 Aut. - Britská elegance

 
 
30.7. 1999

Značka Rover byla založena roku 1904 a tvoří srdce britského automobilového průmyslu. Rover Group je taktéž dědic tradic mnoha dalších slavných britských automobilek, které se s ním časem spojily.

Každá z těchto značek byla nedílnou součástí historie britského motorového průmyslu. Již od prvních dnů existence Rover Car Company, sídlící v Coventry, si získala automobilka pověst dobré kvality a neotřelého designu. Továrna slavila úspěchy především s auty střední třídy a také s populárními malými vozy.

Rover 75 je prvním automobilem vzniklým po převzetí Roveru koncernem BMW. Rover 75 se výrazně odlišuje od ostatních, v současnosti vyráběných modelů, především kombinací klasického designu s moderními prvky.

Firma Rover využila kreativního ducha svých designérských a vývojových týmů v Gaydonu, ve střední Anglii a technický potenciál mateřské továrny BMW, aby zkonstruovala osobitý britský vůz. Design karoserie se vyznačuje nadčasovou přitažlivostí.

Na test jsme dostali velmi dobře vybavený "kus" s dvoulitrovým šestiválcovým motorem a pětistupňovou automatickou převodovkou. Cena testovaného Roveru 75 byla 1.389.300 Kč. Za tuto cenu dostane zákazník prakticky maximální výbavu, kterou si lze představit ().

Ani v otázce bezpečnosti by 75 neměl zaostávat za největšími konkurenty. Sériově je vybaven čtyřmi airbagy a za relativně nízký příplatek 11.100 Kč, je možné přiobjednat i tzv. hlavové airbagy, chránící hlavu cestujících na předních sedadlech při bočním nárazu. Pevnost karosérie je oproti již nevyráběnému Roveru 600 více než dvaapůlkrát větší!

Šestiválcový dvoulitr s nejvyšším výkonem 110 kW nepochází od BMW, jak by se mohlo zdát. Nejde totiž o řadový, ale o vidlicový šestiválec vyvinutý přímo Roverem. Jeho kombinace s pětistupňovým automatem se sice hodí k celkovému vzhledu vozu, ale na 1500 kg vážící automobil nemá dostatek točivého momentu. Jeho maximální hodnota 185 Nm při 4000 tisících otáčkách, logicky nutí automatiku neustále podřazovat na nižší rychlostní stupně, protože tah motoru není dostatečný. To má za následek vyšší hluk v interiéru i spotřebu. Motor samotný vyniká velmi kultivovaným chodem i zvukem a bez problémů se vytáčí až do 7000 ot/min. Spotřeba se pohybovala mezi 11-13 l/100 podle stylu jízdy.

Jízdní vlastnosti jsou díky propracovanému podvozku velmi dobré. Velký rozvor 2746 mm zajišťuje potřebný klid vozu ve vysokých rychlostech. Brzdová soustava je pochopitelně vybavena kotoučovými brzdami na všech kolech a ABS.

Pozoruhodný je interiér sedm-pětky. Především palubní deska ve stylu klasických anglických vozů mile překvapí. Přesto je řidičovo "pracoviště" přehledné, vše se ovládá přirozeně. I řízení samotné je bezproblémové, až na velmi omezený výhled dozadu, přes vysoký zavazadlový prostor. Velmi pěkná je zeleno-béžová kombinace kůže, plastů a potahů. Překvapivé je však umístění CD-changeru do odkládací schránky před spolujezdcem, kterou zcela vyplňuje. Běžné umístění CD-changeru je v zavazadlovém prostoru. Celkově je zpracování nového Roveru o třídu lepší než u starších typů 200 a 400.

Prostor na zadních sedadlech je na délku téměř 4,8 m dlouhého vozu spíše skromnější, ale postavy do 180 cm se sem přesto vejdou bez problémů.

Velikost zavazadlového prostoru s objemem 430 litrů je lehce pod průměrem, ale přesto dostačující. Pod ním se skrývá dojezdové náhradní kolo (plnohodnotné je za příplatek).

Co říci na závěr. Heslo "Jeden ze znamenitých britských vozů" (One of Britain's fine cars) používala společnost Rover od třicátých do padesátých let. V plném rozsahu se dá aplikovat na nový Rover 75.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 173 300 Kč Cena v testované výbavě: 1 389 300 Kč

Základní výbava:1.173.300 Kč):4x airbag, ABS, imobilizér + alarm, otáčkoměr, automatická klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovládáním, el. ovl. a vyhřívaná přední sedadla, výškově stavitelný volant potažený kůží, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání všech oken, nárazníky v barvě vozu, kožené čalounění, tónovaná skla, pylový mikrofiltr, 3 opěrky hlav vzadu + 3 tříbodové pásy, rádio s 6 reproduktory, el. výsuvná anténa, loketní opěrka vzadu s úložným prostorem, 15" kola z lehkých slitin, kožené čalouněnípříplatková

Výbava testovaného vozu:1.389.300 Kč):ostřikovače předních světel s vyhříváním (+ 11.300,-), alarm s prostorovým čidlem (+ 12.400,-), rádio Alpine (+ 11.300,-), changer na 6 CD (+ 17.900,-), sklopné zadní opěradlo se střední vyklápěcí částí (+ 11.300,-), zadní el. roletka (+ 14.900,-), antipachový filtr (+ 4.400,-), metalíza (+ 24.700,-), automatická převodovka (+ 71.800,-), tempomat (+ 12.400,-), protiprokluzový systém (+ 23.600,-)

Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 185 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16 / 8.3 / 11.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 430 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1460 / 540
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4747
b) šířka (mm): 1778
c) výška (mm): 1424
d) rozvor (mm): 2746
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1470
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Ojetý Rover 75/MG ZT (1998 - 2005):  Šlechtic zbavený titulu Ojetý Rover 75/MG ZT (1998 - 2005): Šlechtic zbavený titulu

Rover, tradiční anglická značka s relativně pohnutou…

Spy Photos: Rover 75 Spy Photos: Rover 75

Rover 75 není mrtvý. Další generace tohoto modelu se však…

 



 
Prohlédněte si populární obytný Volkswagen California ve všech jeho podobách!

Prohlédněte si populární obytný Volkswagen California ve všech jeho podobách!

Dnes 08:00

Volkswagen California, který je nejúspěšnějším kempovacím vozem své třídy, v letošním roce oslavuje 30 let od představení. Podívejte se na všechny jeho generace ve velké galerii.




Blesk.cz

Češka v Brně našla kabelku plnou peněz: Slovenská majitelka si jí převzala bez poděkování a odměny

Češka v Brně našla kabelku plnou peněz: Slovenská…

Tomu se tedy říká „vděk.“ Slovenka, která dostala zpět svou kabelku s doklady, platebními kartami a 7 tisíci…

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se, jak jí to slušelo!

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se,…

V sobotu vdal jednu ze svých tří dcer herec Vladimír Kratina (66)! Dceru Dominiku (25), modelku a někdejší…

 

iSport.cz

První po 29 letech! Američan Koepka obhájil titul na golfovém US Open

První po 29 letech! Američan Koepka obhájil titul na…

Americký golfista Brooks Koepka dokázal jako první hráč po 29 letech obhájit titul na US Open. Turnaj kategorie…

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi nohy, popsal svědek

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi…

Sedí tam jako v divadle. Jen ta opona chybí. Montované tribuny vedle stadionu v Jekatěrinburgu, kde včera kopali…

 

Reflex.cz

Když žít, tak naplno. To znamená v Benátkách

Když žít, tak naplno. To znamená v Benátkách

Jaké jsou dnešní Benátky? Navzdory všem řečem je to stále město, kde se dá prožít tisíc radostí, poznat tisíc…

JXD je šnek! Podívejte se na vysvětlení toho, jak ezoterici a léčitelé lžou, aby mohli krást

JXD je šnek! Podívejte se na vysvětlení toho, jak…

Předesílám: Nezbláznil jsem se, nepsal jsem text pod vlivem LSD, nedělám si ze čtenářů srandu a nemyslím si, že…