Malý Range Rover přijde na trh i s pohonem předních kol
V Británii se vše připravuje na příchod nejmenšího modelu. I když studie z ledna 2009 nesla logo Land Roveru, produkční verze ponese značku Range Rover, představí se zřejmě už letos a do prodeje se dostane v roce 2011. Automobil ponese typické designové prvky Range Roverů, jako jsou zatmavené sloupky, vznášející se střecha nebo tvar kapoty s podélnými prolisy. Výroba bude probíhat v továrně Halewood v Merseyside nedaleko Liverpoolu.
Land Rover je pod tlakem předpisů v oblasti spotřeby paliva. Jako výrobce převážně velkých SUV a terénních aut má jeden z nejvyšších flotilových průměrů na trhu. Po tom, co nové předpisy vstoupí v platnost, hrozí automobilkám, které překročí stanovené limity, vysoké pokuty.
Jedním z řešení jak spojit tradiční výrobní program s novými pravidly je zavedení nových menších modelů, které budou mít nižší spotřebu paliva a bude se jich současně prodávat dostatečně velké množství, aby mohly ovlivnit flotilový průměr kombinované spotřeby.
Další cestou je zavedení hybridních verzí, které alespoň část testovacího jízdního cyklu absolvují s vypnutým spalovacím motorem. I na hybridech se v Británii pracuje. Hybridizaci podstoupí vznětový šestiválec 3,0 TDV6 spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF v Range Roveru Sport.
Prototyp range_e se na silnicích objeví v závěru letošního roku, sériové provedení bude připraveno v roce 2012 a na silnicích bude jezdit od roku 2013. Výrobce počítá s jízdou na čistě elektrický pohon v úseku 20 mil (32 km), nejvyšší rychlostí 192 km/h a emisemi CO2 pod 100 g/km.