Rover-MG v Ženevě 2004

Rover-MG v Ženevě 2004

 
 

Ryze britský výrobce oslavuje letos výročí 100 let od vzniku automobilky Rover a 80 let značky MG. A shodou okolností to není jediná ostrovní značka, která letos slaví.

Století firmy je také na programu u Rolls-Royce. Zatímco malosériový a luxusní Rolls-Royce je ve vlastnictví německého kapitálu a dostává se mu také podpory v oblasti výzkumu a vývoje, MG Rover má jako samostatný výrobce obtížnější pozici v konkurencí nabitých velkosériových segmentech. Úplnost modelové nabídky proto automobilka vyřešila spoluprací s externími dodavateli. Na spodním konci nabídky je indická Tata Indica, upravená dle britských mravů na CityRover. Na druhém konci nabídky je nový Rover 75 s osmiválcovým motorem Ford. Sportovní image v této automobilové skupině obstarává značka MG, která dodává upravené vozy z produkce Roveru. Navíc je ve výrobě roadster MG TF a supersportovní MG XPower SV-R z vyšlechtěné stáje DeTomaso.

CityRover – to je přece Tata

Indický původ vozu umožnil Roveru nabídnout tu správnou "value for money" v třídě nejmenších vozů, které se v Britanii prodávají v cenové relaci 6500-8500 liber (nejlevnější Fabia 1.2 HTP stojí asi 7000 liber). Kompaktní karosérie má vyšší stavbu a relativně velký rozvor 2400 mm, což jsou při 5 dveřovém uspořádání karosérie dobré předpoklady pro dostatek místa v interiéru a snadné nastupování do vozu (úhel otevírání dveří je 90°). Sedadla jsou zabudována výše, což je pohodlné při nastupování i příjemné při jízdě po městě. Zadní řada sedadel je o něco výše než dvě přední sedačky, což zlepšuje výhled vzadu sedících osob. Dělené zadní opěradlo lze sklopit, čímž vzniká ze základního prostoru pro zavazadla (220 l) až 660 l objemu pro nákupy se zcela rovnou podlahou. Rover upravil také interiér, který je čalouněn různými materiály dle stupně výbavy a v nejvyšší verzi Style lze dokonce objednat kožený interiér.

Při uvedení CityRoveru bude v nabídce jediná motorová verze se zážehovým agregátem 1.4 OHC (62 kW/85 k) pod kapotou. Nejvyšší točivý moment 120 Nm je k dispozici při 3500 ot/min. Automobil jezdí na standardních pneumatikách 175/60 R14 a mimo základní verzi Solo je vybaven sériovým posilovačem řízení.

Rover spoléhá na výsledky průzkumu cílové skupiny zákazníků, kupujících nejmenší vozy, ze kterého plyne, že je většinou řídí ženy a jde zpravidla o druhé vozidlo v rodině. Zajímavé je, že až 60% zákazníků této třídy není vůbec loajální ke značce. CityRover vhodně doplňuje dosud nejmenší model 25, který je o 300 mm delší a v nejlevnějších verzích jen lehce cenově kryje s nejdražšími CityRovery.

Rover Streetwise – ne off-road ale on-road

Další oživení modelového programu Roveru vypadá na první pohled jako SUV. Designem Streetwise zapadá do nevelké skupiny osobních automobilů, z nichž byly odvozeny lehká SUV (Volvo XC 70, Audi Allroad Quattro,...). Jde o však především o image a dojem. Nové povrchové díly změnily design malého Roveru 25, ale pohon všech kol nečekejte. Sama automobilka nazývá Streetwise ne off-roadem, ale hlásí se k městským on-roadům. V Ženevě byl k vidění obdobně zaměřený Volkswagen Polo Fun.

Velká kola (15 nebo 16 palcová) a zvýšená světlá výška, spolu s mohutnými plastovými díly, dodávají malému Roveru image nezničitelnosti. Standardní jsou také střešní lyžiny, na které lze umístit sportovní náčiní, které se do malého auta nevejdou. Jen čtyřmístný interiér, je vybaven samostatnými sedadly s výrazným bočním vedením. Pětimístné provedení je k dispozici jen na přání. Streetwise je v prodeji se zážehovým motorem 1.4 l (dvě verze 61 kW a 75 kW) a vznětovým přeplňovaným agregátem (73 kW), všechny s 5 stupňovou manuální převodovkou. Později bude nabídka rozšířena o zážehový motor 1.8 s převodovkou Stepspeed CVT.

Rover 75 V8

Rover 75 dostal osmiválcový motor Ford a tak by měla být sedmdesátpětka teoreticky schopná konkurence se silnými a luxusními německými sedany. Osmiválec má zdvihový objem 4,6 l, dává největší výkon 191 kW a točivý moment 410 Nm. 75 V8 převzal hnací ústrojí s pohonem zadních kol z modelu MG ZT 260 V8, zde však s automatickou převodovkou. Zrychlení z klidu na 100 km/h je otázkou přibližně 7 sekund, nejvíce jede Rover 75 V8 rychlostí 150 mph, tedy asi 240 km/h. Luxusní vůz dostal novou masku, která nápadně připomíná nový styling Audi. Co bylo dříve, jestli slepice nebo vejce, si ani v tomto případě netroufáme říci.

Celá řada 75 prošla v lednu faceliftem, který zahrnoval úpravu přídě, zádě a zavedení tří provedení interiéru.

MG XPower SV-R – DeTomaso s novým kabátem

Shoda mnoha okolností přivedla MG k téměř hotovému automobilu, který je nyní v prodeji pod jménem MG XPower SV. Ve skutečnosti jde o De Tomaso (Qvale) Mangusta, která byla v 90.letech ve spolupráci s Fordem vyvinuta a krátce po zahájení výroby přejmenována americkým dovozcem De Tomaso na Qvale. Ani Američanům se projekt nepodařilo oživit a tak práva a část výrobních zařízení pro výrobu Mangusty odkoupil nový vlastník Rover Group, firma Phoenix Venture Holding.

Nový začátek kariéry je naplánován pod značkou MG. Malosériovou výrobu má na starost několik subdodavatelů. Podvozek vyrábí italská firma Vaccari & Bossi, díly karosérie vyrobené z uhlíkového kompozitu dodává firma OPAC z Torina. Motor převzatý z původní Mangusty je ve skutečnosti osmiválec Ford 4,6 l (235 kW, 410 Nm). S 5 stupňovou převodovkou zrychluje MG z klidu na 96 km/h za 5 s a maximální rychlost je prozatím 282 km/h. V plánu jsou totiž další verze osmiválce pod kapotou – 300 kW, 341 kW a 367 kW. S těmito motory by hranice 300 km/h neměla být problém.

Výrobní kapacita kupé XPower SV je 500-600 ks ročně a tak bude zajímavé sledovat, jak si novinka s designérsky nepříliš čistě navrženou karosérií najde své obdivovatele.

MG TF 80th Anniversary

80. výročí vzniku automobilky MG se slaví výročním roadsterem TF. V počtu 1600 kusů se s několika různými motory dostane na vybrané trhy v Evropě, ale také v Austrálii, Rusku nebo Japonsku. Nová jsou barevná provedení karosérie (laky s perleťovým efektem).


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky MG Ženeva 2004

 












Blesk.cz

Pohřeb manekýny Blanky Zelinkové: Ledovou královnu vyprovodily její kolegyně z přehlídkových mol

Pohřeb manekýny Blanky Zelinkové: Ledovou královnu…

Modelingový svět se v pátek dopoledne rozloučil s manekýnkou a ozdobou titulek časopisů 80. let Blankou…

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní světa. Je hluboká 404 metrů

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní…

Hranická propast na Přerovsku je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Potvrdil to v úterý výzkum česko-polské…

 

iSport.cz

Německo má na Česko všechny opory, Jarolím povolal obránce Brabce

Německo má na Česko všechny opory, Jarolím povolal…

Němečtí fotbalisté nastoupí 8. října proti České republice v plné síle. V nominaci na utkání nechybí trenérovi…

Inter to schytává! Na Spartě byl trapný, píší v Itálii. Hráči nadávají za selfie

Inter to schytává! Na Spartě byl trapný, píší v…

Po nečekané domácí prohře s izraelským Hapoel Beer-Sheva se dušovali, že na Spartě předvedou mnohem lepší výkon.…

 

Reflex.cz

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová událost týdne nebude v kinech, ale na Netflixu

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová…

Hranicí zábavy v českých kinech je tento týden originalita. Překvapivost. Jestli chcete vidět něco, co jste…

Britský velvyslanec v Saúdské Arábii konvertoval k islámu a vykonal pouť do Mekky

Britský velvyslanec v Saúdské Arábii konvertoval k…

Simon Collins se narodil roku 1956 a vystudoval univerzitu v Cambridgi. Během své kariéry působil na…