Range Rover: Nové motory 5,0 V8 (276 kW) a 5,0 V8 S/C (375 kW) + facelift v New Yorku

Range Rover: Nové motory 5,0 V8 (276 kW) a 5,0 V8 S/C (375 kW) + facelift v New Yorku

 
 

Co se osvědčilo, nemusí se příliš měnit – tímto heslem se pravděpodobně řídili designéři při faceliftu Range Roveru, který tak jako u Range Roveru Sport a Land Roveru Discovery jen ladí detaily celku. O to větší jsou ale změny na poli benzinových motorů.

Na faceliftovaném Range Roveru na první pohled upoutá mohutněji působící příď s hladkým nárazníkem. Jednolitá plocha zdůrazňuje nově tvarovaná menší přední světla se světelnými diodami a naopak zvětšenou masku chladiče. K tomuto efektu také přispělo přesunutí předních mlhovek do nasávacího otvoru pod nárazník. Moderní a energeticky úsporné světlené diody se objevují také na bočních směrovkách a zadních světlech, která si ale uchovávají typické kruhové rozdělení.

Uvnitř došlo ke změnám čalounění a výdřevy, nejvíce ale upoutá 12palcový TFT displej, který nahradil konvenční přístrojový štít s kruhovými ukazateli. Ty jsou nahrazeny virtuálními „budíky“ a mezi nimi se nachází displej, který slouží jako grafické rozhraní pro palubní informační systém. Kromě toho se na středovém panelu nachází dotyková obrazovka, která sdružuje audiosystém, vestavěný navigační systém a DVD přehrávač.

Hlavní novinkou je ale nasazení dvou nových motorů – atmosférického 5,0 V8 (276 kW, 508 Nm) a kompresorem přeplňovaného osmiválce stejného objemu (375 kW, 625 Nm). Tyto pohonné jednotky pocházejí ze společného vývoje Land Roveru a Jaguaru a disponují přímým vstřikováním paliva a splňují přísnější emisní normy.

Konstrukční novinkou je také nasazení nového typu variabilního časování sacích i výfukových ventilů, které je místo tlakem oleje řízeno odporem při otevírání a zavírání ventilů. Kromě toho mají nové osmiválce proměnlivou délku sání a variabilní zdvih sacích ventilů. Motory mají snížené vnitřní tření a výměník tepla pro ohřívání oleje od chladicí kapaliny při studeném startu.

Standardem je pro obě nové verze modernizovaná převodovka ZF HP28. Atmosférický motor zrychlí s Range Roverem z klidu na 96 km/h (60 mph) za 7,2 sekundy, což je jen o 0,1 s více, než dosahuje stávající přeplňovaný 4,2 V8. Pětilitr s kompresorem pro překonání 96 km/h dokonce potřebuje jen 5,9 s.

Další změny zahrnují adaptivní tlumiče, posílenou brzdovou soustavu (přední kotouče 360 mm a zadní 350 mm, za příplatek Brembo 380/365 mm) a vylepšený systém pohonu všech kol Terrain Response. Poprvé se do Range Roveru dostává adaptivní tempomat, který pracuje se 76GHz radarem.

Všechny uvedené novinky platí také pro motor 3,6 TDV8 o výkonu 200 kW, který se dodává s převodovkou ZF HP26.

Spolupracujeme s TipCars.com
Flixbus expanduje na východ, bude jezdit na Ukrajinu Flixbus expanduje na východ, bude jezdit na Ukrajinu

Německý autobusový dopravce Flixbus rozšíří od 27.…

Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři

Poloviční podíl v opravně letadel Job Air Technic, která…

Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky

V okurkové sezoně se před Obvodním soudem pro Prahu 1…

Zrušení Obamacare Trumpovi neprošlo. Proti byli i někteří republikáni Zrušení Obamacare Trumpovi neprošlo. Proti byli i někteří republikáni

Republikáni v americkém Senátu prozatím zrušení zdravotní…

 

Štítky ZF Land Rover

 

Tapety

Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover
 

Přidat názorDiskuse: Range Rover: Nové motory 5,0 V8 (276 kW) a…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

 

iSport.cz

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je na MS v semifinále

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je…

Simona Baumrtová postoupila na plaveckém mistrovství světa do semifinále také na nejkratší znakařské trati.…

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo, vzkázal brankář

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo,…

Zatím žert? Nebo brzy už realita? Legendární útočník Jaromír Jágr po konci na Floridě sice ještě touží…

 

Reflex.cz

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které jej přežily, žijí v chudobě na okraji společnosti

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které…

Nedaleko průmyslového města Tuzla, které se nachází v severovýchodní části Bosny a Hercegoviny, se nachází osada…

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…