Range Rover: Nové motory 5,0 V8 (276 kW) a 5,0 V8 S/C (375 kW) + facelift v New Yorku

Range Rover: Nové motory 5,0 V8 (276 kW) a 5,0 V8 S/C (375 kW) + facelift v New Yorku

 
 

Co se osvědčilo, nemusí se příliš měnit – tímto heslem se pravděpodobně řídili designéři při faceliftu Range Roveru, který tak jako u Range Roveru Sport a Land Roveru Discovery jen ladí detaily celku. O to větší jsou ale změny na poli benzinových motorů.

Na faceliftovaném Range Roveru na první pohled upoutá mohutněji působící příď s hladkým nárazníkem. Jednolitá plocha zdůrazňuje nově tvarovaná menší přední světla se světelnými diodami a naopak zvětšenou masku chladiče. K tomuto efektu také přispělo přesunutí předních mlhovek do nasávacího otvoru pod nárazník. Moderní a energeticky úsporné světlené diody se objevují také na bočních směrovkách a zadních světlech, která si ale uchovávají typické kruhové rozdělení.

Uvnitř došlo ke změnám čalounění a výdřevy, nejvíce ale upoutá 12palcový TFT displej, který nahradil konvenční přístrojový štít s kruhovými ukazateli. Ty jsou nahrazeny virtuálními „budíky“ a mezi nimi se nachází displej, který slouží jako grafické rozhraní pro palubní informační systém. Kromě toho se na středovém panelu nachází dotyková obrazovka, která sdružuje audiosystém, vestavěný navigační systém a DVD přehrávač.

Hlavní novinkou je ale nasazení dvou nových motorů – atmosférického 5,0 V8 (276 kW, 508 Nm) a kompresorem přeplňovaného osmiválce stejného objemu (375 kW, 625 Nm). Tyto pohonné jednotky pocházejí ze společného vývoje Land Roveru a Jaguaru a disponují přímým vstřikováním paliva a splňují přísnější emisní normy.

Konstrukční novinkou je také nasazení nového typu variabilního časování sacích i výfukových ventilů, které je místo tlakem oleje řízeno odporem při otevírání a zavírání ventilů. Kromě toho mají nové osmiválce proměnlivou délku sání a variabilní zdvih sacích ventilů. Motory mají snížené vnitřní tření a výměník tepla pro ohřívání oleje od chladicí kapaliny při studeném startu.

Standardem je pro obě nové verze modernizovaná převodovka ZF HP28. Atmosférický motor zrychlí s Range Roverem z klidu na 96 km/h (60 mph) za 7,2 sekundy, což je jen o 0,1 s více, než dosahuje stávající přeplňovaný 4,2 V8. Pětilitr s kompresorem pro překonání 96 km/h dokonce potřebuje jen 5,9 s.

Další změny zahrnují adaptivní tlumiče, posílenou brzdovou soustavu (přední kotouče 360 mm a zadní 350 mm, za příplatek Brembo 380/365 mm) a vylepšený systém pohonu všech kol Terrain Response. Poprvé se do Range Roveru dostává adaptivní tempomat, který pracuje se 76GHz radarem.

Všechny uvedené novinky platí také pro motor 3,6 TDV8 o výkonu 200 kW, který se dodává s převodovkou ZF HP26.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zahraniční média si všímají Zemanova mlčení k 50. výročí začátku invaze Zahraniční média si všímají Zemanova mlčení k 50. výročí začátku invaze

Zahraniční média si dnes povšimla mlčení prezidenta…

Konec spekulací. Nejvyšší správní soud povede Mazanec Konec spekulací. Nejvyšší správní soud povede Mazanec

Po několika měsících skončily spekulace o tom, kdo…

 

Štítky ZF Land Rover

 

Tapety

Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover Land Rover Range Rover
 

Přidat názorDiskuse: Range Rover: Nové motory 5,0 V8 (276 kW) a…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty! Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

V případě nejnovější legislativy GDPR o ochraně osobních…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 





 
Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Škoda už vyrobila milion SUV. Který model vede v počtu kusů?

Dnes 18:43

Mladoboleslavská automobilka dnes nabízí tři SUV, v Evropě známý Karoq a Kodiaq doplňuje v Číně Kamiq. A chystají se další takové vozy.




Blesk.cz

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

Buďte neodolatelní pro opačné pohlaví. Víme, jak na to!

Buďte neodolatelní pro opačné pohlaví. Víme, jak na to!

Říká se, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše. Nevíme sice, co je na tom pravdy, ale faktem zůstává, že zaujmout…

 

iSport.cz

Furch v ocelovém městě. Mluvil o konci v Omsku i inspiraci Hudáčkem

Furch v ocelovém městě. Mluvil o konci v Omsku i…

Obří ocelárna Severstal. A stejnojmenný hokejový klub. Dvě místa, která vyskočí, pokud vás přepadne nutkání…

Svorada vstoupil do síně slávy deníku Sport. Česká cyklistika je světová, řekl

Svorada vstoupil do síně slávy deníku Sport. Česká…

Dokázal, co žádný jiný Čech. Během své kariéry nasbíral Ján Svorada mimořádné triumfy, které si zaslouží…

 

Reflex.cz

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte si ujít návštěvu muzea slavného klubu

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte…

Rok 1899 je zapsán v historii Barcelony výrazným písmem. Tehdy vznikl slavný FC Barcelona, který je dodneška…

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je výmluvný dostatečně

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je…

V oknech visí červené trenky, mluvčí prezidenta Ovčáček je terčem všeobecného posměchu na sociálních sítích.…