Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rozhodnuto! Biopaliva budou od září

Po Parlamentu České republiky schválil novelu zákon a o ochraně ovzduší také český prezident a tak budeme od září tankovat naftu, do které bude přidán metylester, a od ledna příštího roku benzin s podílem biolihu.
Zpět na článek
27. 6. 2007 08:12
neregistrovaný "IT"
27. 6. 2007 10:19
neregistrovaný "nextrom"
27. 6. 2007 16:42
neregistrovaný "Adam"
27. 6. 2007 14:50
neregistrovaný "Wild Duck"
27. 6. 2007 15:01
neregistrovaný "IT"
27. 6. 2007 08:15
anonym
27. 6. 2007 08:40
neregistrovaný "TECH"
27. 6. 2007 08:55
anonym
27. 6. 2007 17:32
neregistrovaný "TECH"
27. 6. 2007 08:40
neregistrovaný "Ramses"
27. 6. 2007 10:40
neregistrovaný "Fitipaldi"
27. 6. 2007 09:08
neregistrovaný "Bart"
27. 6. 2007 09:56
neregistrovaný "MMM"
27. 6. 2007 09:44
neregistrovaný "V."
27. 6. 2007 11:25
neregistrovaný "Whoever"
27. 6. 2007 12:13
neregistrovaný "Bbleach"
27. 6. 2007 12:51
27. 6. 2007 13:08
neregistrovaný "freezer"
27. 6. 2007 13:14
neregistrovaný "Joe"
27. 6. 2007 13:27
neregistrovaný "biolih"
27. 6. 2007 14:52
neregistrovaný "IT"
27. 6. 2007 17:02
neregistrovaný "biolih"
27. 6. 2007 17:03
neregistrovaný "biolih"
18. 1. 2008 18:04
neregistrovaný "Turbosatan"
27. 6. 2007 17:53
neregistrovaný "Olda"
28. 6. 2007 11:09
neregistrovaný "Urbi"
27. 6. 2007 17:22
anonym
27. 6. 2007 16:37
27. 6. 2007 16:43
neregistrovaný "x"
27. 6. 2007 16:50
anonym
27. 6. 2007 21:59
neregistrovaný "Dda"
27. 6. 2007 22:58
neregistrovaný "nafťák"
28. 6. 2007 11:14
neregistrovaný "Urbi"
27. 6. 2007 22:59
neregistrovaný "nafťák"
27. 6. 2007 23:00
neregistrovaný "nafťák"
28. 6. 2007 11:51
neregistrovaný "anonym"
31. 8. 2007 21:30
anonym
neregistrovaný "IT"
27. 6. 2007 08:12
Brusel má další čárku o činnosti
Jako známý odborník na ekologii by Profesor měl vědět,že necelých 6% BIOsložky v naftě živ.prostředí nijak nezlepší,jen nastanou problémy lidem,kdo má common rail,neb BIO složka je méně stabilní,váže na sebe vodu....JJ, Brusel zase vykázal činnost a my vzorně respektujeme.Kdo se v pal.systémech vyzná,ví,co konkr.nás čeká či hrozí... :no:
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "nextrom"
27. 6. 2007 10:19
Re: Brusel má další čárku o činnosti
Biopaliva jsou problemem naseho budouciho zivotniho prostredi. Ne vykon a nebo tocivy moment, toho mame az priliz, ale obrovske monokultury zacnou byt velikym problemem, prekyselene pudy a dalsi problemy ktere s tim prichazeji. Vsechno zalezitosti, ktere neprimo zamestnaji i vasi penezenku, akorat to jeste neni tak zretelne. Lepsi by bylo si sundat ty silove-Powerbryle a jit o paar schodu se vsim dolu = mensi vaha ==> mene vybavy atd. . Auto musi byt opet autem a ne kasparkove divadlo kam se clovek uklidi a pusti na sebe vsechny ty oblbovaci instrumenty, zahalen milnym dojmem bezpeci v podobe nekolika desitek nafukovacich pytlu apod. .
Nebezpeci ciha dnes uplne jinde. Tam kde jsme si zivot usetrili a ziskali prostor, vznikla mezera kterou vyplnujeme zivotu nic pomahajici necinnosti v automobilu, jehoz ovladani dnes zvladne i male dite - tomu se rika pohoda, pohodli, infarkt ve fitnessstudiu...

Mene jezdit = vice radosti z jizdy !!
27. 6. 2007 12:50
Re: Brusel má další čárku o činnosti
S timhle nazorem jsi evidentne na spatne adrese..
anonym
27. 6. 2007 12:58
Re: Brusel má další čárku o činnosti
No horsi by bylo kdybys napsal, ze jsem se spatnym nazorem na dobre adrese...
neregistrovaný "Adam"
27. 6. 2007 16:42
Re: Brusel má další čárku o činnosti
rozhodne neni, to ty jsi spis s tim svym ...

nebo si snad myslis, ze nizsich emisi, ktery (jak to tak vypada) budou pro automobilky povinny, dosahnou tim, ze do 2,5 tunovyho auta daji V8? Tezko. Navic kdyz v kazdym takovym aute jede jeden nafoukanej blbecek do prace do centra. Copak k jizde do prace potrebujes mit v aute televizi, vykon 150kw, atd.??? Nebo jeste lepe, potrebujes snad k jizde po meste vubec auto? Zkus se nad tim trochu zamyslet. Nerikam, ze by auta mely byt jako pred 60 lety, ale rozhodne by se mel zmenit koncept, protoze SUV je akorat cesta do zahuby. Neskutecny plejtvani surovinama, palivem, kyslikem, mistem...

Vim, ze to co pisu prilis nesouvisi s bionaftou, ale na druhou stranu to ma co docineni s emisema, ktery auta produkuji a ty uz jsou duvodem, proc se tam ta bionafta bude pridavat.
neregistrovaný "Wild Duck"
27. 6. 2007 14:50
Re: Brusel má další čárku o činnosti
No, nevim na co seš odborník ty, ale ekologie ani motory to nebudou. 6% biosložky předsatavuje zhruba dvojnásobnou úsporu CO2, než jaký se dosáhne tím plánovaným limitem 130 g CO2/km. Měřeno v megatunách... Takže to nějakej smysl asi má - aspoň z tohohle pohledu. Prostě by nebylo nutný znásilňovat dál motory, když bude 6% bio v palivu. Jinak Metylalkohol problém v tomhle množství neudělá. Škodovka tvrdí, že i felda bez problémů zvládne až 10%. No a kdo někdy jezdil s autem na E85, ten ví, ja jde motor pěkně do otáček a že to jede fakt slušně. Akorát na to musí bejt samozřejmě motor upravenej - ale to se bavíme o 85% metylalkoholu a jen 25% benzinu...
neregistrovaný "IT"
27. 6. 2007 15:01
Re: Brusel má další čárku o činnosti
Stačí,že hyper odborník seš ty. Dva by bylo příliš >:D Co sem pleteš Feldu,to je etalon moderního auta s moderním vznět.motorem? Pak se nemáme o čem bavit."Samozřejmě motor upravenej".........to navrhuješ a myslíš vážně,že se dodatečně budou upravovat motory? Navíc "upravený",když už.To můžeš psát leda někde na vašich zelených stránkách pánů Bursíků, nebo té prdlé paní,co šéfuje školství,nevím,jak se jmenuje,ale vím,že byla přivázaná řetězem k bráně Temelína.Dobrá kvalifikace pro řízení školství. :no:
anonym
27. 6. 2007 08:15
výkon
Co to udělá s výkonem u benzínových motorů? Tankuji V-Power racing. Ten má 100 oktanů, budou to přidávat i do něho??
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "TECH"
27. 6. 2007 08:40
Re: výkon
Bože můj, tady se řeší nafta a on přijde s VPR. :-O
anonym
27. 6. 2007 08:55
Re: výkon
Kdybys pozorně četl, tak by sis všiml, že tam píšou i o benzínu.
neregistrovaný "TECH"
27. 6. 2007 17:32
Re: výkon
tak to se omlouvám, nevšiml jsem si. ;-)
neregistrovaný "Ramses"
27. 6. 2007 08:40
Re: výkon
Čistých 100 oktanů nelze při výrobě dosáhnout, nicméně V-Power Racing je na tom - podobně jako Super 100 - s oktanovým číslem dost dobře. A příměsi, hádám, se nevyhnou ani tyhle zlatíčka.
K první otázce: vliv na výkon neposoudím, ještě nemám osobní zkušenost s tímhle pohonem. Určitě to ale už někdo někde zkoušel, kdo hledá, najde.
neregistrovaný "Fitipaldi"
27. 6. 2007 10:40
Re: výkon
Nejlíp to jezdí na methylalcohol viz. plochodrážní stroje. Akorát je to trochu jedovatý.
neregistrovaný "Bart"
27. 6. 2007 09:08
Re: výkon
Myslim, ze by to nemelo udelat vubec nic, protoze biolih ma vyssi oktanove cislo, nez benzin...
neregistrovaný "MMM"
27. 6. 2007 09:56
Re: výkon
Přesně tak...
neregistrovaný "V."
27. 6. 2007 09:44
Pěkná blbost,
až se to bojím domyslet....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Whoever"
27. 6. 2007 11:25
Som zvedavy
Sa vazne tesim ako to ovplyvni starsie auta... Hlavne ten benzin... Som zvedavy ci taka Felda s predpotopnou riadiacou jednotkou nahodou nebude z toho zlozenia benzinu mierne zmatena... inak bude horiet, inak detonovat, ine mnozstvo sa bude vstrekovat, ine data bude posielat lambda... Takze najaka zmena tam predsa len bude, lenze aka???
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Bbleach"
27. 6. 2007 12:13
Re: Som zvedavy
bude horet uplne stejne..
27. 6. 2007 12:51
Re: Som zvedavy
ve spalovne odpadu >:D vtip...
neregistrovaný "freezer"
27. 6. 2007 13:08
BIO?
Proc se to nazyva biopalivem, kdyz to ma vyssi ekologickou zatez?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Joe"
27. 6. 2007 13:14
Re: BIO?
Protoze se to vyrabi ze zeleniny namisto z ropy ;-)
neregistrovaný "biolih"
27. 6. 2007 13:27
Bude to super
Nevím proč vám to tak vadí, před pár lety se tankovala bionafta zcela normálně a až když přišli šejkové a zaplatili všem automobilkám, tak přibyla v návodu větička: "Nedoporučujeme tankovat bionaftu". Konečně se někdo probral a naši zemědělci budou mít co pěstovat. Potravin je v Evropě přebytek, proto se různě dotujou dovozy a vývozy a tak si aspoň každá zem bude pěstovat část svojí spotřeby pro zajištění mobility. Výrobci jsou na tohle už dávno připravení a tahle nepatrná část bio paliva v normálním palivu vůbec provoz neovlivní. Jen těm šejkům přijde o pár % míň a ty peníze zůstanou pěkně doma zrovna v oboru, kterej by jinak zkrachoval. Bravo UNIE, ještě co nejdřív zvednout přidávané množství a budem všichni happy. Zajímalo by mě, kdy se někdo pořádně zamyslí nad spalováním energetických rostlin určených k topení. To je další cesta pro přírodu a zemědělce :)
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "IT"
27. 6. 2007 14:52
Re: Bude to super
Evidentně jsi zemědělec.OK,pokud chtějí něco direktivně nařizovat,pak musí mít výrobci pal.systémů, motorů a výrobci maziv a aditiv vše vyřešeno.Teprve potom se může jezdit třeba i na čistou bio naftu.Ale opačně to nefunguje,resp.někdo bude platit opravy.Že starý motor jede téměř na cokoliv sem nepleťme.Je propastný rozdíl v řadovém,rotačním vstřik.čerpadle a systémy CR. Ať EU vydá nařízení,že na silnici od 1.1.2008 NESMÍ žádné vozidlo, které nesplňuje alespoň EURO 3.To by byl přínos život.prostředí!!!Ne tohle. Ale to neudělají,neb by jim lidé udělali malou revoluci, tak se osolí ti,co jezdí s moderními motory. Fakt úžasná logika a nějaké šejky do toho nepleťme,ti jsou jen zástupný problém.Zatím má PSA jeden motor 2,2 HDI,který snese až 30% podíl bio nafty.Dává se do P4007. Chápeš o co tu jde?Ať mám možnost tankovat např. naftu bez bio složky za 35 Kč a klidně ať s bio stojí 25,- Kč.Každý si vybere.Já za 35 a vím proč.
neregistrovaný "biolih"
27. 6. 2007 17:02
Re: Bude to super
Nejsem žádnej zemědělec, jezdím fabia 1.4 TDi a žádnej problém v tom není. Samozřejmě nikdo z výrobců veřejně nepřizná, že už se na biopalivo v jeho vozech mohlo jezdit dávno. Zkus si třeba zjistit pár info o SETA dieslu, je to velice kvalitní palivo. V roce 2000 jsem jezdil toledo a A3 jenom na bionaftu, najel jsem mnoho tisíc km a nikdy se nevyskytl žádnej problém ohledně paliv. systému. Samozřejmě chápu názor na tankování čistý dražší nafty, to je stejný jako že někdo tankuje Vpower, ale ten přínos je v podstatě nulovej. ;-)

ps: Ještě k tomu zakázání starejch aut, celá tahle situace není kvůli životnímu prostředí, ale kvůli USA, kde probíhá podobná akce. Kdyby tady v ČR někdo chtěl živ. pr. řešit, tak by se musely zakázat všechny náklaďáky, armáda, letadla atd. Jak je možný, že u osobáku nesmí být viditelný únik oleje a u vojenský tatrovky teče odevšaď olej tak, že se ani pomalu nestíhá dolejvat. Nebo když jede tankovací kamion do Čepra a má zbytek v tanku, tak ho nepustí dokud nesplňuje váhu, řidiči pak nezbývá nic jinýho, než zajet k lesu a tam vypustit třeba 200 litrů paliva volně do příkopu.... :'-(
neregistrovaný "biolih"
27. 6. 2007 17:03
Re: Bude to super
Nejsem žádnej zemědělec, jezdím fabia 1.4 TDi a žádnej problém v tom není. Samozřejmě nikdo z výrobců veřejně nepřizná, že už se na biopalivo v jeho vozech mohlo jezdit dávno. Zkus si třeba zjistit pár info o SETA dieslu, je to velice kvalitní palivo. V roce 2000 jsem jezdil toledo a A3 jenom na bionaftu, najel jsem mnoho tisíc km a nikdy se nevyskytl žádnej problém ohledně paliv. systému. Samozřejmě chápu názor na tankování čistý dražší nafty, to je stejný jako že někdo tankuje Vpower, ale ten přínos je v podstatě nulovej. ;-)

ps: Ještě k tomu zakázání starejch aut, celá tahle situace není kvůli životnímu prostředí, ale kvůli USA, kde probíhá podobná akce. Kdyby tady v ČR někdo chtěl živ. pr. řešit, tak by se musely zakázat všechny náklaďáky, armáda, letadla atd. Jak je možný, že u osobáku nesmí být viditelný únik oleje a u vojenský tatrovky teče odevšaď olej tak, že se ani pomalu nestíhá dolejvat. Nebo když jede tankovací kamion do Čepra a má zbytek v tanku, tak ho nepustí dokud nesplňuje váhu, řidiči pak nezbývá nic jinýho, než zajet k lesu a tam vypustit třeba 200 litrů paliva volně do příkopu.... :'-(
neregistrovaný "Turbosatan"
18. 1. 2008 18:04
Re: Bude to super
To bych chtěl vidět toho *, kterej to vypustí do příkopu, když to může stočit do kanďáků a prodat po známejch. Takovejch lidí znám...
neregistrovaný "Olda"
27. 6. 2007 17:53
Re: Bude to super
Plně souhlasím. Jsem velmi zvědavý, kdo mi zaplatí zadřené naftové čerpadlo poškozené od bionafty, která určitě nebude mít stejné fyzikální a tudíž i mazací schopnosti. Mám Vectru C 2.2DTI a tenhle motor má velmi citlivé vstřikovací čerpadlo. Také bych preferoval možnost výběru mezi bio a klasickou naftou, také bych si klidně za klasickou naftu připlatil.
neregistrovaný "Urbi"
28. 6. 2007 11:09
Re: Bude to super
Zrovna mazací schopnosti má bio lepší...
anonym
27. 6. 2007 17:22
Re: krasna pohadka
bylo by to krasne, kdyby nasi zemedelci pestovali opravdu to, co vyzaduje trh a ne to, na co dostanou vyssi dotace. Zvedneme pridavane mnozstvi a budeme happy z exhalaci. A uplne nejkrasnejsi to bude, az budeme olej palit i pro topeni a vyrobu energie, proste vykacime vsechny lesy, zrusime pastviny, louky a ostatni pole, vsude poroste repka, stat nasype zemedelcum stovky miliard korun rocne na dotacich a exhalaci si nebudeme vsimat, opravdu idealni cesta pro prirodu a zemedelce.
Avatar - DanieliDesign
27. 6. 2007 16:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "x"
27. 6. 2007 16:43
Pažoutek
to nechci vidět ty filtry co pak budou tahat z mýho pažoutka 8-s chjo. A co výkon a krouťák u dieselů ? půjde níž ?
Rozbalit vlákno
3
anonym
27. 6. 2007 16:50
Re: Pažoutek
Nafta nebude bionafta?To by vazne nebylo dobre.
neregistrovaný "Dda"
27. 6. 2007 21:59
Re: Pažoutek
A ešte niečo: vazne to oni myslia! :-O To vieš dnes len všetko o ekológii! ;-) ( :-( ;-\ :-| :-( :-( :'-( :-O :*) :'-( ( >:D >:D >:D 8-s ) :-( :-(
Avatar - DanieliDesign
27. 6. 2007 19:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "nafťák"
27. 6. 2007 22:58
Taky mám common-rail
Taky jsem si myslel co nedělám pro ekologii, když si kupuji nový common-rail se spotřebou do 5 litrů, ale teď půjde moje super drahý vysokotlaký čerpadlo do pr.... a já se můžu utěšovat, že u čechů je tohle přece normální, my si vždycky necháme * na hlavu a nevadí nám to. Nemám ještě konkrétní zkušenost s problémy osobních motorů - ale Škoda do svých pumpe-duse striktně bionaftu zakazuje - pokud ale vím tak u kamiónů s common-rail, třeba mercedes actros, když najdou v servise ve vstřikovacím čerpadle jen stopy bionafty, tak rázem padají všechny záruky a téměř 100 tisícový obnos si provozovatel, který chtěl šetřit nebo se chovat ekologicky, za nové čerpadlo cvakne sám. Většina příspěvků v diskusi řeší osobní auta, taky starý plečky, s nájezdem do 15-20 tis.km za rok. Ale co kamiony na který tvrdě šlapou emisní limity, proto mají ty nejmodernější vstřikovací systémy pro nejvyšší vstřikovací tlaky a ročně natočí 150-250 tis.km! Pokud do toho nalejou bionaftu, tak nevím kdo nám každý ráno přiveze zboží do Tesca, asi strejda s párem koní !!!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Urbi"
28. 6. 2007 11:14
Re: Taky mám common-rail
Hmmm, možná do PD to zakazuje lejt škodovka teď. V roce 2003 psali v návodu jenom to, že při provozu na bionaftu se nemění filtr po 30 000, ale po 15... To se asi ten motor od tý doby nějak změnil... Prostě zalobovaly ropný společnosti a tak se bionafta nedoporučuje...
neregistrovaný "nafťák"
27. 6. 2007 22:59
common-rail
Taky jsem si myslel co nedělám pro ekologii, když si kupuji nový common-rail se spotřebou do 5 litrů, ale teď půjde moje super drahý vysokotlaký čerpadlo do pr.... a já se můžu utěšovat, že u čechů je tohle přece normální, my si vždycky necháme * na hlavu a nevadí nám to. Nemám ještě konkrétní zkušenost s problémy osobních motorů - ale Škoda do svých pumpe-duse striktně bionaftu zakazuje - pokud ale vím tak u kamiónů s common-rail, třeba mercedes actros, když najdou v servise ve vstřikovacím čerpadle jen stopy bionafty, tak rázem padají všechny záruky a téměř 100 tisícový obnos si provozovatel, který chtěl šetřit nebo se chovat ekologicky, za nové čerpadlo cvakne sám. Většina příspěvků v diskusi řeší osobní auta, taky starý plečky, s nájezdem do 15-20 tis.km za rok. Ale co kamiony na který tvrdě šlapou emisní limity, proto mají ty nejmodernější vstřikovací systémy pro nejvyšší vstřikovací tlaky a ročně natočí 150-250 tis.km! Pokud do toho nalejou bionaftu, tak nevím kdo nám každý ráno přiveze zboží do Tesca, asi strejda s párem koní !!!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "nafťák"
27. 6. 2007 23:00
common-rail
Taky jsem si myslel co nedělám pro ekologii, když si kupuji nový common-rail se spotřebou do 5 litrů, ale teď půjde moje super drahý vysokotlaký čerpadlo do pr.... a já se můžu utěšovat, že u čechů je tohle přece normální, my si vždycky necháme nadělat na hlavu a nevadí nám to. Nemám ještě konkrétní zkušenost s problémy osobních motorů - ale Škoda do svých pumpe-duse striktně bionaftu zakazuje - pokud ale vím tak u kamiónů s common-rail, třeba mercedes actros, když najdou v servise ve vstřikovacím čerpadle jen stopy bionafty, tak rázem padají všechny záruky a téměř 100 tisícový obnos si provozovatel, který chtěl šetřit nebo se chovat ekologicky, za nové čerpadlo cvakne sám. Většina příspěvků v diskusi řeší osobní auta, taky starý plečky, s nájezdem do 15-20 tis.km za rok. Ale co kamiony na který tvrdě šlapou emisní limity, proto mají ty nejmodernější vstřikovací systémy pro nejvyšší vstřikovací tlaky a ročně natočí 150-250 tis.km! Pokud do toho nalejou bionaftu, tak nevím kdo nám každý ráno přiveze zboží do Tesca, asi strejda s párem koní !!!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
28. 6. 2007 11:51
Co se skazenym palivem
Slysel sem ze po 3 mesicich se ta smes nafty s bionaftou skazi.
Mam Z25 s kterym jezdim parkrat za rok.
Takze nevim jestli budu muset po jizde vsechno vypustit?
(Nadrz, filtry, vstrikovaci cerpadlo?)
Pred kazdou jizdou odvzdusnovat?
Rozbalit vlákno
0
anonym
31. 8. 2007 21:30
RAF
Ahoj, moc automobilům nerozumim, ale mam HDi motor a myslim, že má common rail a ve Vaší diskuzi jsem se dočetl, že pro to biopalivo to neni moc dobrý, můžete mi někdo napsat v čem. Co jsem čelt různý články tak všude píšou něco jinýho, ale ve většině je napsáno že to zvýší spotřebu a sníží výkon, to je taky pravda, nebo někdo straší. Díky za odpověď
Rozbalit vlákno
0