12.11. 2012 Lukáš Vaverka Google+ profil Lukáš Vaverka

Rozhovor: Aleš Novák, vedoucí divize SEAT

Rozhovor: Aleš Novák, vedoucí divize SEAT

SEAT v nejbližších měsících uvede na trh dva důležité modely: Toledo a nový Leon. Jaké jsou ambice španělské značky, která se chystá výrazně oživit svou nabídku?

Aleš Novák je od letošního roku novým vedoucím divize SEAT společnosti Porsche Česká republika (dříve Import Volkswagen Group), v této funkci vystřídal Michala Čížka. Už dříve pracoval pro SEAT a také u importérů značek Renault, Ford a Citroën. Poslední tři roky vedl pobočku prodejce Porsche Inter Auto v Hradci Králové.

S novým šéfem importéra jsme si povídali o blízké budoucnosti španělské značky na českém trhu.

K SEATu přicházíte z Porsche Interauto, je pro Vás tato zkušenost výhodou?

Jsem rád, že jsem si mohl vyzkoušet práci v mém oboru jak z pohledu importéra, tak z pohledu dealerské sítě. Také zkušenost v dealerské síti Porsche Inter Auto pro mě byla přínosná a zároveň vodítkem jak spolupracovat s prodejci SEAT. Ne vše, co se zdá z pozice importéra jako ideální, může fungovat a to samé platí samozřejmě i naopak. Díky tomu vidím nutnost aktivní spolupráce mezi dealery a importérem, bez vzájemné podpory bychom nebyli schopni v co nejkratší době značku SEAT pozvednout.

Jak vidíte dnešní postavení SEATu na českém trhu a čím Vaše značka oslovuje zákazníky, že volí právě ji?

SEAT je značka, která zde má historii a své místo, oslovuje své zákazníky designem, moderní technikou i přístupem k zákazníkům.

Ale v posledních letech patříte do druhé desítky nejprodávanějších značek, nejsou Vaše ambice vyšší?

To umístění nás netěší a určitě bychom se rádi v dohledné době umístili mezi nejlepšími deseti. Budeme se proto soustředit i na naši prodejní síť, abychom obsáhli nejvýznamnější lokality v České republice a v každém regionu měli minimálně jednoho silného partnera. Minulý týden jsme otevřeli nové dealerství Carnova v Brně. A chystáme se uvést několik nových modelů, které dokážou, že značka SEAT má plnou podporu mateřského koncernu.

Dnes jsou tři ze čtyř prodaných SEATů Ibizy, změní se to s nástupem Toleda a nového Leonu?

Ibiza je náš nejtradičnější model, nejenom v Česku, ale i celosvětově, na druhou stranu nechceme stavět pouze na tomto modelu. Chceme, aby Toledo, Leon a další novinky změnily poměr a získaly pro SEAT silnou pozici i ve vyšších segmentech. Tím se zlepší vnímání značky a zároveň posílí prodejní síť.

Můžete prozradit plánovaný poměr prodejů mezi Ibizou a dalšími modely?

Já osobně si přeji, aby Toledo a Leon společně tvořily nějakých 60 % celkového objemu. Uděláme všechno proto, aby to tak opravdu dopadlo, ale přesnější čísla nechci předjímat. Určitě se nebudeme fixovat jen na Ibizu, potřebujeme stát minimálně na dvou pevných nohách a to budou Ibiza a Leon, resp. Toledo. To jsou novinky, na které nečekáme jenom my jako zástupci značky, ale i zákazníci, kteří nás už kontaktují prostřednictvím dealerů i sociálních sítí. Tam působíme i aktivně, například s českým projektem Postavsenahlavu.cz, kde naši fanoušci soutěží o zájezd do Španělska.

SEAT Toledo: První jízdní dojmy

Slyší Vaši zákazníci na nabídku LPG?

Ano a nejsou to jenom soukromí zákazníci, od uvedení modelu Ibiza LPG máme již několik firemních zákazníků. Naše budoucnost bude určitě spojena s alternativními pohony a budeme se snažit o to, aby podíl prodaných aut s pohonem na LPG nebo CNG vzrostl.

A jak si tedy stojíte ve fleetových prodejích, pomohou vám chystané novinky?

Dnes proti předchozím rokům rosteme, ale čekáme na nové modely. Věřím, že díky své praktičnosti a schopnosti vyhovět nárokům určitých typů firemních zákazníků, bude mít co říct firemní klientele právě nové Toledo. Leon bude technicky na výši a v několika karosářských variantách, takže v daném segmentu určitě zákazníky zaujme.

Toledo se začíná vyrábět v Mladé Boleslavi, bude to přednost při jeho prodeji u nás?

Bude, například díky kratším dodacím lhůtám než u vozidel vyráběných v zahraničí. A u některých zákazníků může i samotná výroba v České republice být významným argumentem pro daný model. Určitě nebudeme jedinou značkou na našem trhu, která využije takovou výhodu. Design, technika nebo spolehlivost SEATu nemusí vždy zákazníkům stačit, takže výroba v České republice může přesvědčit ty, kteří zatím naše auta nekupovali.

Děkujeme za rozhovor.

Videoreportáž: Poprvé za volantem nového Seatu Toledo

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 

Štítky Seat Rozhovor

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích půjde psí specialista Sam

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích…

V Česku je letos nejvíc otrávených dravců od roku 2000, kdy se tyto případy evidují. Na rapidní nárůst upozornil…

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…