12.11. 2012 Lukáš Vaverka Google+ profil Lukáš Vaverka

Rozhovor: Aleš Novák, vedoucí divize SEAT

Rozhovor: Aleš Novák, vedoucí divize SEAT

SEAT v nejbližších měsících uvede na trh dva důležité modely: Toledo a nový Leon. Jaké jsou ambice španělské značky, která se chystá výrazně oživit svou nabídku?

Aleš Novák je od letošního roku novým vedoucím divize SEAT společnosti Porsche Česká republika (dříve Import Volkswagen Group), v této funkci vystřídal Michala Čížka. Už dříve pracoval pro SEAT a také u importérů značek Renault, Ford a Citroën. Poslední tři roky vedl pobočku prodejce Porsche Inter Auto v Hradci Králové.

S novým šéfem importéra jsme si povídali o blízké budoucnosti španělské značky na českém trhu.

K SEATu přicházíte z Porsche Interauto, je pro Vás tato zkušenost výhodou?

Jsem rád, že jsem si mohl vyzkoušet práci v mém oboru jak z pohledu importéra, tak z pohledu dealerské sítě. Také zkušenost v dealerské síti Porsche Inter Auto pro mě byla přínosná a zároveň vodítkem jak spolupracovat s prodejci SEAT. Ne vše, co se zdá z pozice importéra jako ideální, může fungovat a to samé platí samozřejmě i naopak. Díky tomu vidím nutnost aktivní spolupráce mezi dealery a importérem, bez vzájemné podpory bychom nebyli schopni v co nejkratší době značku SEAT pozvednout.

Jak vidíte dnešní postavení SEATu na českém trhu a čím Vaše značka oslovuje zákazníky, že volí právě ji?

SEAT je značka, která zde má historii a své místo, oslovuje své zákazníky designem, moderní technikou i přístupem k zákazníkům.

Ale v posledních letech patříte do druhé desítky nejprodávanějších značek, nejsou Vaše ambice vyšší?

To umístění nás netěší a určitě bychom se rádi v dohledné době umístili mezi nejlepšími deseti. Budeme se proto soustředit i na naši prodejní síť, abychom obsáhli nejvýznamnější lokality v České republice a v každém regionu měli minimálně jednoho silného partnera. Minulý týden jsme otevřeli nové dealerství Carnova v Brně. A chystáme se uvést několik nových modelů, které dokážou, že značka SEAT má plnou podporu mateřského koncernu.

Dnes jsou tři ze čtyř prodaných SEATů Ibizy, změní se to s nástupem Toleda a nového Leonu?

Ibiza je náš nejtradičnější model, nejenom v Česku, ale i celosvětově, na druhou stranu nechceme stavět pouze na tomto modelu. Chceme, aby Toledo, Leon a další novinky změnily poměr a získaly pro SEAT silnou pozici i ve vyšších segmentech. Tím se zlepší vnímání značky a zároveň posílí prodejní síť.

Můžete prozradit plánovaný poměr prodejů mezi Ibizou a dalšími modely?

Já osobně si přeji, aby Toledo a Leon společně tvořily nějakých 60 % celkového objemu. Uděláme všechno proto, aby to tak opravdu dopadlo, ale přesnější čísla nechci předjímat. Určitě se nebudeme fixovat jen na Ibizu, potřebujeme stát minimálně na dvou pevných nohách a to budou Ibiza a Leon, resp. Toledo. To jsou novinky, na které nečekáme jenom my jako zástupci značky, ale i zákazníci, kteří nás už kontaktují prostřednictvím dealerů i sociálních sítí. Tam působíme i aktivně, například s českým projektem Postavsenahlavu.cz, kde naši fanoušci soutěží o zájezd do Španělska.

SEAT Toledo: První jízdní dojmy

Slyší Vaši zákazníci na nabídku LPG?

Ano a nejsou to jenom soukromí zákazníci, od uvedení modelu Ibiza LPG máme již několik firemních zákazníků. Naše budoucnost bude určitě spojena s alternativními pohony a budeme se snažit o to, aby podíl prodaných aut s pohonem na LPG nebo CNG vzrostl.

A jak si tedy stojíte ve fleetových prodejích, pomohou vám chystané novinky?

Dnes proti předchozím rokům rosteme, ale čekáme na nové modely. Věřím, že díky své praktičnosti a schopnosti vyhovět nárokům určitých typů firemních zákazníků, bude mít co říct firemní klientele právě nové Toledo. Leon bude technicky na výši a v několika karosářských variantách, takže v daném segmentu určitě zákazníky zaujme.

Toledo se začíná vyrábět v Mladé Boleslavi, bude to přednost při jeho prodeji u nás?

Bude, například díky kratším dodacím lhůtám než u vozidel vyráběných v zahraničí. A u některých zákazníků může i samotná výroba v České republice být významným argumentem pro daný model. Určitě nebudeme jedinou značkou na našem trhu, která využije takovou výhodu. Design, technika nebo spolehlivost SEATu nemusí vždy zákazníkům stačit, takže výroba v České republice může přesvědčit ty, kteří zatím naše auta nekupovali.

Děkujeme za rozhovor.

Videoreportáž: Poprvé za volantem nového Seatu Toledo

Spolupracujeme s TipCars.com
Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude Deutsche Bank se brexitu nebojí, z Londýna se stěhovat nebude

Největší německá bankovní skupina Deutsche Bank zůstane…

Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady Kritika Putina zabil ruský agent, tvrdí ukrajinské úřady

Ukrajinské úřady identifikovaly vraha bývalého ruského…

Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou Kontroverzní ropovod dostal od Trumpových lidí zelenou

Administrativa prezidenta Spojených států Donalda Trumpa…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s turistkou, za chvíli byl mrtvý

Mrazivé foto: Hrdinný policista se vyfotil s…

Zapózoval s americkou turistkou a za 45 minut byl mrtvý. Statečný policista zemřel, když se snažil zastavit…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov zázračně probudil

Růžička zase ožil, po klidu ani památky. Chomutov…

ONLINE 17:30 | „Uklidnil jsem se. Na střídačce, v kabině i při tréninku už všechno tolik neprožívám,“ přemítal…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je špión. Pak se stal americkým diplomatem

Jak FBI podezřívala čtrnáctiletého kluka, že je…

Američan Robert F. Dorr byl vlastenec, příslušník letectva, diplomat a byl úspěšný publicista. Přesto byl ve 14…