Rozhovor Auto.cz s Billem Donnellym, ředitelem marketingu značky Aston Martin

Rozhovor Auto.cz s Billem Donnellym, ředitelem marketingu značky Aston Martin

 
 
30.4. 2009 Aleš Jungmann Aleš Jungmann - aj.png Google+ profil

O chystaném Aston Martin Rapide, jeho ceně, o novém One-77 a o budoucnosti motorů z německého Kolína nad Rýnem jsme hovořili při příležitosti otevření nového shoroomu Aston Martin v pražských Vysočanech s Billem Donnellym.

Při příležitosti otevření oficiálního zastoupení slavné britské značky na českém trhu jsme měli vzácnou příležitost položit Billu Donnellymu, řediteli marketingu, prodeje a poprodejní péče značky Aston Martin několik otázek.

Auto.cz: Můžete nám prozradit, kolik bylo loni prodáno vozů Aston?
Donelly: Přesné číslo vám z hlavy nepovím, ale bylo jich přibližně 6.500. Asi 60 % z toho je řada V8 Vantage, zhruba 25 % připadá pro řadu DB9 a zbytek je DBS.

Auto.cz: Porsche chce prodávat v průměru 20.000 Panamer ročně. Jejich auto má sice jen osmiválce a image nedosahuje té u Astonu, ale přesto se nabízí otázka: Je světový trh opravdu tak velký, aby uživil hned několik nových superluxusních sedanů? Zvyšuje se poptávka, nebo půjde spíše o přerozdělení stávajících tržních podílů jednotlivých značek?
Donelly: Nemáme obavu z toho, že by na trhu nebylo pro Rapide místo. Víte, nové produkty se vždy prodávají dobře a já věřím, že nové pojetí luxusních sedanů, se kterými přicházíme my i Porsche si najde dostatečný počet zákazníků. Navíc ekonomická krize by snad měla v několika málo letech odeznít, takže to nevidíme jako problém. Co se týče druhé části otázky, tento segment posledních 15 let stále rostl a o sportovně-luxusních vozech jako je Aston Martin dnes uvažují čím dál tím více například i starší lidé, takže by si Rapide měl najít své zákazníky, toužící po špičkově postaveném, luxusně sportovním automobilu bez problémů.

Auto.cz: Jakou cenu můžeme v případě Rapide očekávat?
Donelly: Bude se pohybovat v pásmu mezi DB9 a DBS.

Auto.cz: V poslední době se i automobilky, které léta prosazovaly vysokootáčkové atmosférické motory přiklánějí k přeplňování. Potká v nejbližších letech podobný osud i motory v Aston Martinech?
Donelly: My jsme tradičně zakládali svou strategii na silných, atmosférických motorech. Vezměte si například One-77 a jeho velký dvanáctiválec s objemem 7,3 l. Jeho síla je prostě úžasná. V této generaci motorů neuvažujeme o žádném typu přeplňování, pro generace příští to vyloučit nemohu, žádné konkrétní rozhodnutí ale ještě v tomto ohledu nebylo přijato.

Auto.cz: A co spotřeba paliva a snahy Evropské unie o její snižování?
Donelly: Tento problém bereme velmi vážně. Pochopitelně, naše společnost zřejmě nikdy nebude vyrábět vozy s nejmenšími emisemi na trhu, protože naší doménou jsou silné, luxusní vozy. Ale v posledních šesti letech jsme snížili spotřebu o 20 procent, což je myslím dobrý výsledek. V tomto trendu budeme i nadále pokračovat.

Auto.cz: Jaká je vlastně budoucnost výroby motorů pro Aston Martin? Počítáte dlouhodobě s výrobou motorů v německém Kölnu?
Donelly: Motor považujeme za srdce vozu a proto je nemyslitelné, aby jeho vývoj probíhal mimo Aston Martin. Pochopitelně máme řadu subdodavatelů, ale naší filosofií je mít pod kapotou vždy náš motor. Za patnáct, dvacet let, kdo ví, budeme možná vyrábět třeba hybridy a pak by patrně nějaké širší technologické partnerství s někým dalším přicházelo v úvahu. Co se týče Kölnu, zatím máme podepsánu smlouvu do roku 2012 s opcí na další období. Jsme s tamější továrnou a kvalitou její práce velmi spokojeni, takže zde pravděpodobně zůstaneme.

Auto.cz: Vozy jako One-77 jsou velmi exkluzivní, ale bezesporu také mimořádně drahé na vývoj a přivedení do sériové výroby. Je vůbec reálné generovat s takovými skvosty ekonomický zisk?
Donelly: Ano. Jinak bychom do takovéhoto projektu nemohli jít. Nejsme velká automobilka jako třeba Volkswagen a nemůžeme si dovolit dotovat naše vozy tak, jak se to děje v případě Veyronu. Před finálním rozhodnutím musí být jasné, zda se nám projekt vyplatí či nikoliv. I proto postupujeme strategií konceptů – pokud vidíme, že model má dobrý ohlas u zákazníků (a nyní je jasné, že všech 77 kusů svého majitele bez problému nalezne), dostane zelenou. [Pozn. redakce: jeden z vozů One-77 by se mohl objevit i v České Republice, automobilka totiž vede s jedním Čechem na toto téma jednání.]

Auto.cz: Děkujeme za rozhovor a přejeme značce Aston Martin na českém trhu hodně štěstí a prodejních úspěchů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Babišův muž chystal v ČEPS obří transakci Babišův muž chystal v ČEPS obří transakci

Člen představenstva ČEPS Jakub Skavroň plánoval, že…

Mezinárodní festival filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady se blíží Mezinárodní festival filmové hudby SOUNDTRACK Poděbrady se blíží

Lázeňské město Poděbrady bude 30. 8. - 2. 9. 2018 opět…

Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat Trump odebral prověrku bývalému šéfovi CIA, další mají následovat

Americký prezident Donald Trump odebral bezpečnostní…

Policie žádá Sněmovnu o vydání komunisty Ondráčka Policie žádá Sněmovnu o vydání komunisty Ondráčka

Policie dnes odpoledne požádala o vydání poslance KSČM…

 
 






Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 





 
Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Automobilům jsme mohli říkat jinak. Třeba kolojezd nebo lokomobil...

Včera

Kolojezd nebo kočár bez koní, i tak se v minulosti říkalo vynálezu, který dnes známe pod označením automobil.




Blesk.cz

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

Táta by byl spokojený, že jsme to s Heidi dali dohromady, říká Adam Pavlík

Táta by byl spokojený, že jsme to s Heidi dali…

V neděli to bylo přesně 12 měsíců, kdy se pro muzikanta Adama Pavlíka (42) uzavřel zatím nejtragičtější rok. Jen…

 

iSport.cz

Přežil tragickou nehodu Humboldtu a vrací se. Mladík chce zlato z olympiády

Přežil tragickou nehodu Humboldtu a vrací se. Mladík…

Už více než čtyři měsíce utekly ode dne tragické nehody autobusu kanadského hokejového týmu Humboldt Broncos.…

Fanoušci Zbrojovky volají po konci Pivarníka. Klub raději řeší posily

Fanoušci Zbrojovky volají po konci Pivarníka. Klub…

Největší soupeři vesele sčítají body, Zbrojovka inkasované góly. Favorit FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY vstoupil do nové…

 

Reflex.cz

Vzpomínky na Srpen 68: Jak jsme se ve Švýcarsku rozhodli, že neemigrujeme a přece nás někdo udal

Vzpomínky na Srpen 68: Jak jsme se ve Švýcarsku…

Bylo mi patnáct. Léto jsem trávil ve Švýcarsku, kde táta v té době půl roku pracoval. Ale 20. 8. jsem již byl s…

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje ochranu, dotace a možná i zvláštní zákon

Česká pošta má být kulturní památkou! Zasluhuje…

Zažil jsem díky České poště nádherné odpoledne, kdy jsem si v úplnosti zavzpomínal na mládí, vrátil se do…