Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozhovor Auto.cz s Billem Donnellym, ředitelem marketingu značky Aston Martin

Aleš Jungmann
Diskuze (0)
O chystaném Aston Martin Rapide, jeho ceně, o novém One-77 a o budoucnosti motorů z německého Kolína nad Rýnem jsme hovořili při příležitosti otevření nového shoroomu Aston Martin v pražských Vysočanech s Billem Donnellym.

Při příležitosti otevření oficiálního zastoupení slavné britské značky na českém trhu jsme měli vzácnou příležitost položit Billu Donnellymu, řediteli marketingu, prodeje a poprodejní péče značky Aston Martin několik otázek.

Auto.cz: Můžete nám prozradit, kolik bylo loni prodáno vozů Aston?

Donelly: Přesné číslo vám z hlavy nepovím, ale bylo jich přibližně 6.500. Asi 60 % z toho je řada V8 Vantage, zhruba 25 % připadá pro řadu DB9 a zbytek je DBS.

Auto.cz: Porsche chce prodávat v průměru 20.000 Panamer ročně. Jejich auto má sice jen osmiválce a image nedosahuje té u Astonu, ale přesto se nabízí otázka: Je světový trh opravdu tak velký, aby uživil hned několik nových superluxusních sedanů? Zvyšuje se poptávka, nebo půjde spíše o přerozdělení stávajících tržních podílů jednotlivých značek?

Donelly: Nemáme obavu z toho, že by na trhu nebylo pro Rapide místo. Víte, nové produkty se vždy prodávají dobře a já věřím, že nové pojetí luxusních sedanů, se kterými přicházíme my i Porsche si najde dostatečný počet zákazníků. Navíc ekonomická krize by snad měla v několika málo letech odeznít, takže to nevidíme jako problém. Co se týče druhé části otázky, tento segment posledních 15 let stále rostl a o sportovně-luxusních vozech jako je Aston Martin dnes uvažují čím dál tím více například i starší lidé, takže by si Rapide měl najít své zákazníky, toužící po špičkově postaveném, luxusně sportovním automobilu bez problémů.

Auto.cz: Jakou cenu můžeme v případě Rapide očekávat?

Donelly: Bude se pohybovat v pásmu mezi DB9 a DBS.

Auto.cz: V poslední době se i automobilky, které léta prosazovaly vysokootáčkové atmosférické motory přiklánějí k přeplňování. Potká v nejbližších letech podobný osud i motory v Aston Martinech?

Donelly: My jsme tradičně zakládali svou strategii na silných, atmosférických motorech. Vezměte si například One-77 a jeho velký dvanáctiválec s objemem 7,3 l. Jeho síla je prostě úžasná. V této generaci motorů neuvažujeme o žádném typu přeplňování, pro generace příští to vyloučit nemohu, žádné konkrétní rozhodnutí ale ještě v tomto ohledu nebylo přijato.

Auto.cz: A co spotřeba paliva a snahy Evropské unie o její snižování?

Donelly: Tento problém bereme velmi vážně. Pochopitelně, naše společnost zřejmě nikdy nebude vyrábět vozy s nejmenšími emisemi na trhu, protože naší doménou jsou silné, luxusní vozy. Ale v posledních šesti letech jsme snížili spotřebu o 20 procent, což je myslím dobrý výsledek. V tomto trendu budeme i nadále pokračovat.

Auto.cz: Jaká je vlastně budoucnost výroby motorů pro Aston Martin? Počítáte dlouhodobě s výrobou motorů v německém Kölnu?

Donelly: Motor považujeme za srdce vozu a proto je nemyslitelné, aby jeho vývoj probíhal mimo Aston Martin. Pochopitelně máme řadu subdodavatelů, ale naší filosofií je mít pod kapotou vždy náš motor. Za patnáct, dvacet let, kdo ví, budeme možná vyrábět třeba hybridy a pak by patrně nějaké širší technologické partnerství s někým dalším přicházelo v úvahu. Co se týče Kölnu, zatím máme podepsánu smlouvu do roku 2012 s opcí na další období. Jsme s tamější továrnou a kvalitou její práce velmi spokojeni, takže zde pravděpodobně zůstaneme.

Auto.cz: Vozy jako One-77 jsou velmi exkluzivní, ale bezesporu také mimořádně drahé na vývoj a přivedení do sériové výroby. Je vůbec reálné generovat s takovými skvosty ekonomický zisk?

Donelly: Ano. Jinak bychom do takovéhoto projektu nemohli jít. Nejsme velká automobilka jako třeba Volkswagen a nemůžeme si dovolit dotovat naše vozy tak, jak se to děje v případě Veyronu. Před finálním rozhodnutím musí být jasné, zda se nám projekt vyplatí či nikoliv. I proto postupujeme strategií konceptů – pokud vidíme, že model má dobrý ohlas u zákazníků (a nyní je jasné, že všech 77 kusů svého majitele bez problému nalezne), dostane zelenou. [Pozn. redakce: jeden z vozů One-77 by se mohl objevit i v České Republice, automobilka totiž vede s jedním Čechem na toto téma jednání.]

Auto.cz: Děkujeme za rozhovor a přejeme značce Aston Martin na českém trhu hodně štěstí a prodejních úspěchů.

Aleš Jungmann
Diskuze (0)