Rozhovor Auto.cz s Billem Donnellym, ředitelem marketingu značky Aston Martin

Rozhovor Auto.cz s Billem Donnellym, ředitelem marketingu značky Aston Martin

 
 
30.4. 2009 Aleš Jungmann Aleš Jungmann - aj.png Google+ profil

O chystaném Aston Martin Rapide, jeho ceně, o novém One-77 a o budoucnosti motorů z německého Kolína nad Rýnem jsme hovořili při příležitosti otevření nového shoroomu Aston Martin v pražských Vysočanech s Billem Donnellym.

Při příležitosti otevření oficiálního zastoupení slavné britské značky na českém trhu jsme měli vzácnou příležitost položit Billu Donnellymu, řediteli marketingu, prodeje a poprodejní péče značky Aston Martin několik otázek.

Auto.cz: Můžete nám prozradit, kolik bylo loni prodáno vozů Aston?
Donelly: Přesné číslo vám z hlavy nepovím, ale bylo jich přibližně 6.500. Asi 60 % z toho je řada V8 Vantage, zhruba 25 % připadá pro řadu DB9 a zbytek je DBS.

Auto.cz: Porsche chce prodávat v průměru 20.000 Panamer ročně. Jejich auto má sice jen osmiválce a image nedosahuje té u Astonu, ale přesto se nabízí otázka: Je světový trh opravdu tak velký, aby uživil hned několik nových superluxusních sedanů? Zvyšuje se poptávka, nebo půjde spíše o přerozdělení stávajících tržních podílů jednotlivých značek?
Donelly: Nemáme obavu z toho, že by na trhu nebylo pro Rapide místo. Víte, nové produkty se vždy prodávají dobře a já věřím, že nové pojetí luxusních sedanů, se kterými přicházíme my i Porsche si najde dostatečný počet zákazníků. Navíc ekonomická krize by snad měla v několika málo letech odeznít, takže to nevidíme jako problém. Co se týče druhé části otázky, tento segment posledních 15 let stále rostl a o sportovně-luxusních vozech jako je Aston Martin dnes uvažují čím dál tím více například i starší lidé, takže by si Rapide měl najít své zákazníky, toužící po špičkově postaveném, luxusně sportovním automobilu bez problémů.

Auto.cz: Jakou cenu můžeme v případě Rapide očekávat?
Donelly: Bude se pohybovat v pásmu mezi DB9 a DBS.

Auto.cz: V poslední době se i automobilky, které léta prosazovaly vysokootáčkové atmosférické motory přiklánějí k přeplňování. Potká v nejbližších letech podobný osud i motory v Aston Martinech?
Donelly: My jsme tradičně zakládali svou strategii na silných, atmosférických motorech. Vezměte si například One-77 a jeho velký dvanáctiválec s objemem 7,3 l. Jeho síla je prostě úžasná. V této generaci motorů neuvažujeme o žádném typu přeplňování, pro generace příští to vyloučit nemohu, žádné konkrétní rozhodnutí ale ještě v tomto ohledu nebylo přijato.

Auto.cz: A co spotřeba paliva a snahy Evropské unie o její snižování?
Donelly: Tento problém bereme velmi vážně. Pochopitelně, naše společnost zřejmě nikdy nebude vyrábět vozy s nejmenšími emisemi na trhu, protože naší doménou jsou silné, luxusní vozy. Ale v posledních šesti letech jsme snížili spotřebu o 20 procent, což je myslím dobrý výsledek. V tomto trendu budeme i nadále pokračovat.

Auto.cz: Jaká je vlastně budoucnost výroby motorů pro Aston Martin? Počítáte dlouhodobě s výrobou motorů v německém Kölnu?
Donelly: Motor považujeme za srdce vozu a proto je nemyslitelné, aby jeho vývoj probíhal mimo Aston Martin. Pochopitelně máme řadu subdodavatelů, ale naší filosofií je mít pod kapotou vždy náš motor. Za patnáct, dvacet let, kdo ví, budeme možná vyrábět třeba hybridy a pak by patrně nějaké širší technologické partnerství s někým dalším přicházelo v úvahu. Co se týče Kölnu, zatím máme podepsánu smlouvu do roku 2012 s opcí na další období. Jsme s tamější továrnou a kvalitou její práce velmi spokojeni, takže zde pravděpodobně zůstaneme.

Auto.cz: Vozy jako One-77 jsou velmi exkluzivní, ale bezesporu také mimořádně drahé na vývoj a přivedení do sériové výroby. Je vůbec reálné generovat s takovými skvosty ekonomický zisk?
Donelly: Ano. Jinak bychom do takovéhoto projektu nemohli jít. Nejsme velká automobilka jako třeba Volkswagen a nemůžeme si dovolit dotovat naše vozy tak, jak se to děje v případě Veyronu. Před finálním rozhodnutím musí být jasné, zda se nám projekt vyplatí či nikoliv. I proto postupujeme strategií konceptů – pokud vidíme, že model má dobrý ohlas u zákazníků (a nyní je jasné, že všech 77 kusů svého majitele bez problému nalezne), dostane zelenou. [Pozn. redakce: jeden z vozů One-77 by se mohl objevit i v České Republice, automobilka totiž vede s jedním Čechem na toto téma jednání.]

Auto.cz: Děkujeme za rozhovor a přejeme značce Aston Martin na českém trhu hodně štěstí a prodejních úspěchů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš seznámil Junckera s plánem Česka na školku pro sirotky v Sýrii Babiš seznámil Junckera s plánem Česka na školku pro sirotky v Sýrii

S českým plánem na postavení školky a školy pro zhruba…

Volkswagen přesune do českých Kvasin výrobu vozů Passat Volkswagen přesune do českých Kvasin výrobu vozů Passat

Volkswagen přesune do roku 2023 výrobu vozů rodiny Passat…

Babiš: Evropská komise si při prodeji ostravských oceláren bude klást podmínky Babiš: Evropská komise si při prodeji ostravských oceláren bude klást podmínky

Splnění určitých dodatečných podmínek bude asi vyžadovat…

První český autonomní vlak má vyjet do tří let První český autonomní vlak má vyjet do tří let

Konsorcium tuzemských firem vedených AŽD Praha investuje…

 
 






Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 





 
Australská rallye po 1. dnu: Vedou citroëny, na titul útočí Ogier

Australská rallye po 1. dnu: Vedou citroëny, na titul útočí Ogier

Dnes 14:55

Oba vozy továrního týmu Citroën po prvním dnu Australskou rallye, třináctý a závěrečný podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích.




Blesk.cz

Razantní krok Ester Geislerové: „Odstřihla

Razantní krok Ester Geislerové: „Odstřihla" se od…

Celý život platila Ester Geislerová (34) za rusovlásku stejně jako její starší a slavnější sestra Aňa Geislerová…

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok do zimy. Na horách až -10°C

Počasí s Dagmar Honsovou: Víkend přinese první krok…

Třetí listopadový víkend udělá definitivní tečku za dny babího léta. V neděli k nám začne proudit studený vzduch…

 

iSport.cz

Rekordman Johnson po mrtvici! Změřil si čas na 200 metrů, rozdíl je velký

Rekordman Johnson po mrtvici! Změřil si čas na 200…

Při svém světovém rekordu zvládl Michael Johnson dvousetmetrovou trať za 19,32 sekundy, nyní na stejnou…

ZNÁMKY po Polsku: Pavlenka si řekl o místo, výborný Schick i Jankto

ZNÁMKY po Polsku: Pavlenka si řekl o místo, výborný…

Nová tvář fotbalové reprezentace, kterou se jí snaží vtisknout kouč Jaroslav Šilhavý, vydržela i v přípravném…

 

Reflex.cz

Je skandální, že Babiš nerezignuje, klesáme na úroveň banánové republiky, říká Markéta Pekarová Adamová

Je skandální, že Babiš nerezignuje, klesáme na…

Kauza Andreje Babiše nabourává důvěru v právní stát v České republice, každý politik i na východ od nás by…

Mayová bojuje o přežití v čele vlády a brexit míří do další slepé uličky

Mayová bojuje o přežití v čele vlády a brexit míří…

Souboj o podobu a vlastně i přežití brexitu dospěl v těchto dnech na další, rozhodující křižovatku. Po měsících…