Diskuse

Rozhovor s Jozefem Kabaněm: Dejte mi tři čtyři roky, aby se moje práce u BMW projevila

17.3.2018

Dlouholetý šéfdesignér Škody od loňska působí u BMW. Na ženevském autosalonu jsme si s ním popovídali, jak se mu v nové pozici daří.

 

  • 69 Reagovat !

    foto kaiserlabus

    kaiserlábus 17.03.  10:00

    Přefikávač světel

    Za 4 roky budeš na pracáku, šmejde.
    • 22 Reagovat !

      foto Disponent

      Disponent 17.03.  10:22

      « Re: Přefikávač světel

      Zavede obálkový design zadních partií mezi světly, tzv. krystalický výraz britských granátů. Ten se na pracák nedostane :-)
    • 52 Reagovat !

      foto Krtek-no1

      Krtek_no1 17.03.  10:34

      « Re: Přefikávač světel

      Já měl za to že Koktu zmrvili až po jeho odchodu, jako pomstu. Jestli ty 4 světla z(ne)tvořil on tak je to popření veškerý jeho dosavadní práce. Nejde mi do halvy jak by někdo, kdo ztvořil nádhernou O3 a aktuálního Superba, moh doj..bat ten předek 4 světlama a účastnit se oblud jako Karotka a Kardiak.
      • 31 Reagovat !

        foto Jaros71

        Jaros71 17.03.  10:39

        « Re: Re: Přefikávač světel

        Superb mu evidentně otevřel dveře k BMW...
        Designové zrůdičky Kodiaq a Karoq? Jsou i škaredejší SUV...a jistě i pohlednější..vč. Seatu Ateca.
        • 04 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 17.03.  13:31

          « Re: Re: Re: Přefikávač světel

          Kodiaq je paradny .... aj interier.... ale inak suhlasim ze superb mu vysiel to skodoviek asi naj..... fakt skoro uz taka audina
          • 32 Reagovat !

            foto kaiserlabus

            kaiserlábus 17.03.  14:14

            « Re: Re: Re: Re: Přefikávač světel

            Vždyť jenom tu audinu okopčil - nízké a široké, úspěch jak prase.
      • 20 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 17.03.  15:22

        « Re: Re: Přefikávač světel

        No už mnohokrát před odchodem naznačoval, že mu VW, potažmo ve škodovce nedali pro ten facelift moc prostoru. Jak moc ne na tom pravdy nevím, a čtyřočko taky nepovažuji za povedenou "prerábku". :-)
  • 61 Reagovat !

    foto ramtlah

    ramtlah 17.03.  10:00

    design

    tak Pepa bude navrhovat montérky - taky dobrý ;-)
  • 52 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 17.03.  10:24

    Pánové,

    trochu tady smrdí závist, ne? ;-)
    • 54 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 17.03.  10:35

      « Pánové,

      Počkej kdyby věděli kolik bere :-)
      • 33 Reagovat !

        foto Jaros71

        Jaros71 17.03.  10:40

        « Re: Pánové,

        Celkem je mi jedno kolik bere , úspěšnej chlap si to zaslouží..i když ne vše se mi od něj líbí. :-)
      • 12 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 17.03.  13:28

        « Re: Pánové,

        ;-) iste ma dost...... je to macher ;-)
    • 14 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 17.03.  13:22

      « Re: Pánové,

      tak to si pis,,, u nas aj u vas sa uspechy skratka neodpustaju... Jozo je dnes spolu s Petom z kie top dizajner v danom fachu a mnohi to proste nevedia stravit.. rovnako tu vidim istu zavist ze ma super pracu a super auto a ze skratka robi to co ho bavi .. ale je to len boj samotnych zavistlivcov v podstate samych so sebou... s ich vlastnym neuspechom ... ;-)

      na Jozove baworaky som uz teraz zvedavy ... lebo facelift octavky to bol fakt narez a pritom takmer za babku .... a nakoniec sa mi mozno opat zapacia vrtule ako z cias Bangla a aj z cias este pred nim .. ved cas ukaze ... ;-)
      • 30 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 17.03.  15:16

        « Re: Re: Pánové,

        Taky mám k němu výhrady, ale každý člověk se profesně vyvíjí a roste. Třeba posune BMW dál, třeba taky ne. Je to na něm, ale už mnohokrát ukázal, že má potenciál. A považuji za úspěšného každého, kdo se dostane do designového centra BMW, i kdyby tam kreslil jen páčky blinkrů.
        • 10 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 17.03.  17:14

          « Re: Re: Re: Pánové,

          Mam taky pocit ze az taku volnost aku dali Bangleovi, Kabanovi urcite nedaju.
    • 50 Reagovat !

      foto JDM

      JDM 17.03.  18:08

      « Re: Pánové,

      Ja mu zavidim jeho praci ..ne ani tak primo designovani aut ale to ze dela neco kreativniho neco co spatri celej svet a ovlivni to treba celej prumysl ... Myslim ze ten pocit kdyz jdes po ulici a vidis ty auta ktery jsi navrhl je super...
  • 55 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 17.03.  12:31

    tak jsme se dozvedeli

    ze uz nasel kantynu a ze za tri ctyri rocky doku*rvi baworaka, teda jestli toho slovenskyho vandraka nevykopnou
    • 83 Reagovat !

      foto mikinko

      mikinko 17.03.  12:40

      « Re: tak jsme se dozvedeli

      samozrejme oni manažeri v BMW žerú trávu a nevedia posúdiť jeho prácu. Ty síce nie si vandrák ale to len preto že ťa nikto nikam nechce ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 18.03.  01:15

      « Re: tak jsme se dozvedeli

      Co ti provedl tak strašného, kromě toho, že pracoval pro koncern?
  • 30 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 17.03.  14:55

    Dejte mi tři čtyři roky?

    To jako za to čtyřočko? A není to málo? Řekl by J. Cimrman..... ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 17.03.  14:57

      « Re: Dejte mi 3 nebo 4 roky?

      Taky jde o to, v jaké nápravné skupině. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 17.03.  15:14

        « Re: Re: Dejte mi 3 nebo 4 roky?

        No přece v té skupině pro nevidomé....... ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 17.03.  15:18

      « Re: Dejte mi tři čtyři roky?

      Co se ti na naší "Kabáňce" nelíbí? >:D >:D >:D
      • 40 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 17.03.  15:41

        « Re: Re: Dejte mi tři čtyři roky?

        No, s tím čtyřočkem FL to bylo asi tak: "Jožo, potřebuji FL na O2. Ale spěchá to. Máš na to polední pauzu a dvě stovky....a hni sebou"...Jožo urobil jak mu bylo poručeno, ale hned po obědě si našel novou práci v Mnichově....ne Hradišti.....v Bavorsku.... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 17.03.  15:55

          « Re: Re: Re: Dejte mi tři čtyři roky?

          A nebo řekl dejte mě 4 roky a vyšlo mu to až na FL O3. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 17.03.  17:58

          « Re: Re: Re: Dejte mi tři čtyři roky?

          >:D >:D
  • 22 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 17.03.  16:18

    První rozhovor

    Kabaně, který se dá číst nebo poslouchat.
    Na jeho práci v BMW jsem zvědavej, s venkem by zahýbat mohl (bylo už i líp), vnitřek doufám +- nechají na pokoji.
    • 00 Reagovat !

      foto Machyrek

      Machýrek 17.03.  19:45

      « Re: První rozhovor

      Jj taky jsem zvedavy s cim prijde.
      Akorat ty soucasny vnitrky mi prijou moc nacanacny, tady bych naopak uvital navrat ke strohosti a jednoduchosti.
      • 11 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 17.03.  19:58

        « Re: Re: První rozhovor

        Tak to mě překvapuje. Poslední, co bych řekl o aktuálních interiérech, tak je "načančaný" v negativním smyslu. Ale pravda, strohý teda nejsou. Za mě momentálně zřejmě nejhezčí z D3. :-)
  • 14 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 17.03.  17:56

    Radikálnější změna je třeba

    Dnšní BMW určitě nejsou škaredá. Nicméně vykazují podle mě jistou dávku designérského vyhoření, kdy evoluční změny mezi modely vedou k začarovanému kruhu. Ledvinky jsou stále větší a větší, agels eyes byly kruhy, zhranatělé kruhy, vlnky, ...

    Chce to zkrátka trochu svěžího větru... Svého času Christian Bangle taky přinesl (možná až příliš) radikální změnu, která se však časem ukázala v tom nejlepším světle. Zpětným pohledem bangelovská 5 nebo 7 nijak výrazně nezestárla a linie jsou prostě krásné dodnes. Takto si představuji nadčasový design.

    Podobně se Kabaň rozloučil se Škodovkou s FL Octavie III. Zprvopočátku zděšení, které však měly na svědomí grafici a fotografové. Naživo se ukázalo, že čtyřoká Octavia III je jednoznačně nejkrásnější Škodovkou za hooodně dlouhou dobu. Navíc změna nejen že model nezabila, ale z ryze tuctové nudné přídě vykřesala diamant.

    Stejné očekávání mám od Kabaně i u BMW, měl by dát značce nový jasný směr, přijít s novou vizí. Ne jen zvětšit ledvinky a z kruhových agels eyes udělat tisícihran... :-! ;-)

    Tak, pane Kabaň, držím palce a přeji hodně úspěchů :yes:
    • 03 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 17.03.  18:05

      « Re: Radikálnější změna je třeba

      To je hodně hodně odvážné - tvrdit, že je fl OIII "jednoznačně nejkrásnější" a dokonce "diamant". Jen velmi subjektivní názor.
      Ale souhlas, že by BMW slušelo trochu svěžího vánku.
      • 14 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 17.03.  19:21

        « Re: Re: Radikálnější změna je třeba

        Podívej, ten diamant ber s nadhledem ;-) Smyslem poukázání na diamant bylo především to, že když ho najdeš, je to často jen šutr. A skvosty vnikají z té hroudy vybroušením. Podobně je to právě s Octavií III. Od počátku nebyla zlá, ale zvláště zepředu zoufale nudná šedá myš. FL jí dodal osobitost. Ano, mírně kontroverzní, ale tak to je vždy. Charakter vždy polarizuje.
        • 31 Reagovat !

          foto aproximus

          aproximus 17.03.  21:09

          « Re: Re: Re: Radikálnější změna je třeba

          bože to jsou bláboly ...
    • 10 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 17.03.  18:18

      « Re: Radikálnější změna je třeba

      Zdravím, rohYpnole. Nemohl jsem Vám dát palec nahoru, a to kvůli Bangleovi. Se vším ostatním ve Vašem příspěvku souhlasím. Dost nechápu tradiční nenávistné komentáře na konto pana Kabaně od ostatních diskutujících: opravdu přinesl škodovce jasný designový jazyk, z nějž škodovka živí svoje prodeje už pěknou řádku let. A přitom to nebylo nic kontroverzního, všechny nové škodovky byly přijaty publikem velmi dobře. až na ty přístrojové desky (ale zde se díky Kodiaqu a Karoqu snad blýská na lepší časy)..
      I já se hluboce domnívám, že design BMW potřebuje naprosto nutně nový impuls. V sérii se střádají vcelku povedené kousky s těmi naprosto nepovedenými (které mohly být tvarovány mnohem lépe). U konceptů se sice projevují nové "impulzy", ale je to dost chaos a navíc nepříliš pohledný (viz studie X7). Věřím, že pan Kabaň to "něco" zformuluje, a to bez zbytečných kontroverzí, které by uvrhly design BMW do opakovaných zmatků a slepých uliček.
      Jeho práce bude velmi těžká, protože požadavky na design BMW zahrnuje neobvykle vysoký počet tradičních prvků. Je ale možné, že celá práce Kabaňová týmu bude jednodušší, než se dnes zdá: opravdu stojí generace budoucích kupců BMW o cosi designově ikonického? Spíš se obávám, že ty propojené počítače postačí umístit do jakési plastové bubliny, jejím jediným účelem bude, aby poskytla trochu toho pohodlí a ochrany proti dešti 8-s
      • 13 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 17.03.  19:25

        « Re: Re: Radikálnější změna je třeba

        no, klasické 3, 5, 7 jsou podle mě ještě ok. To, co je mezi, lítá od zdi ke zdi. A s X je to podobné.

        Bangle se mi zpočátku taky nezamlouval, ale tím kam se posunul design dnes, byl Bangle prostě nadčasový. Třeba koncepce interiéru je vlastně dodnes stejná a už se přidává pouze nesmyslný balast typu ovládání gesty... By mě zajímalo, co udělá nová 7 když jí ukážu vztyčený prostředníček >:-[]
    • 10 Reagovat !

      foto 125S

      125S 17.03.  18:24

      « Re: Radikálnější změna je třeba

      Musím souhlasit s tím F/L. Máme jí doma měsíc a nemůžu se na ten předek vynadívat, z blízka je to velmi propracovaný design. Ale velmi záleží na barvě a zvolených předních světlech. V maple a s halogenama s černým pozadím je hezká kombinace. Neříkám, že je to nekrásnější auto na světě, ale ve své třídě ten design působí velmi hodnotně.

      Konečně si za dlouhou dobu užiji "negativní" palce :-)
      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 17.03.  19:26

        « Re: Radikálnější změna je třeba

        FL nutně potřebuje LED světla, jinak je to nic moc ;-)
    • 31 Reagovat !

      foto aproximus

      aproximus 17.03.  21:04

      « Radikálnější změna je třeba

      jako, napsat, že čtyřvoká oktávka je nejkrásnější škodovka za hodně dlouhou dobu, to už je na hodně mokrý hadry 8-s :no:
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 18.03.  01:14

      « Radikálnější změna je třeba

      To je tvůj subjektivní názor, za mě se FL nepovedl.

      Ale souhlasím s tím, že design BMW je v začarovaném kruhu. iXkové modely směšné, jen závod o to vypadat co nejvíc nabubřele, jinak ve srovnání s RR nuda. Klasické modely vesměs jak dělané podle šablony, jen s libovolně pozměněnými prolisy a oblinami.
  • 23 Reagovat !

    foto mozgog

    mozgog 17.03.  18:05

    Odpornej člověk ...

    Odpornej člověk ...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…