Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rozhovor: Karel Abraham vs. Lukáš Pešek - Dva soupeři v MotoGP

V mistrovství světa jezdili ve stejné třídě pět sezon. Teď se Karel Abraham a Lukáš Pešek potkají znovu – v MotoGP, královské třídě mistrovství světa silničních motocyklů.
Zpět na článek
31. 3. 2013 14:08
V současné době máme v ČR dva druhy motocyklových závodníků,
ti první mají talent, ti druzí zase bohaté a vlivné rodiče. Takže jsme v mezinárodním soupeření zcela bez šance.
Nechci vytahovat dobu před rokem 89, ale tehdy byl výběr talentů skutečně řešen - v motoklubech mohl začít závodit v nižších kubaturách každý, bez ohledu na to kolik měl peněz. Všichni soupeřili mezi sebou na shodných strojích. Ti nejlepší potom postupovali výše a ti nejlepší z nejlepších nás reprezentovali na mezinárodních soutěžích. Rozhodoval jen talent a výsledky. Žádné protěžování, žádní sponzoři. A potom jsme vyhrávali. Jasně, i technicky byly naše motorky na světové úrovni. A dnes? Je to bída, naši reprezentanti dělají jen křoví a nevypadá to, že by se to mělo zlepšit. Není divu, když do vyšších kubatur přestupují paradoxně i přesto, že v nižších nedokázali uspět...
Rozbalit vlákno
3
31. 3. 2013 14:28
Re: V současné době máme v ČR dva druhy motocyklových závodn
To, že nechceš vytahovat dobu před rokem 89, děláš jen dobře.

A měl jsi touto větou skončit. Cokoliv jsi napsal po ní je špatně. Každý, kdo se závodění na motorkách, zejména silničních, v době před rokem 1989 přiblížil, ví, že to nebylo tak idealistické a idylické, jak píšeš. Jestli byly nějaké motokluby, kde by závodil každý bez ohledu na to, kolik měl peněz vlastně ani nevím. Vím ale jistě, že nikdo nikam moc nepostoupil a těch pár bílých vran, které v ČSSR jezdilo a nějak i vyniklo, si muselo opatřit alespoň z části konkurenceschopnou techniku víceméně svojí - soukromou. A za prachy. Většinou za svoje.

Technicky byly naše motorky na světové úrovni naposled když ještě závodil Vondřich.

A dnes ? Ať si každý jezdí na čem chce a jak chce. Reprezentuje sebe a své schopnosti, jak jezdecké tak třeba i manažerské. To už tak moc neplatí, že v těchto sportech se reprezentuje rodná vlast jako dřív.
31. 3. 2013 16:29
Re: V současné době máme v ČR dva druhy motocyklových závodn
Nemůžu souhlasit s tím, že dřív bylo všechno špatně a teď je všechno dobře. Co třeba takový Svazarm? Pamatujete? Ten byl zrušen a veškerý jeho majetek rozkradlo pár šmejdů. Takže dnes už se o mladé talenty nestará nikdo a to nejen v motoristickém sportu.
Jde o to, že jezdec by měl rozumnět motorkám a umět je řídit. Tyto schopnosti vyhrávají závody. Že je jezdcův otec pracháč, dobrý manažer, a synka do závodů protlačí, to mu moc nepomůže ve chvíli, kdy ho talentovanější konkurenti na podobné technice předjíždí.
A pořád platí, že jezdec reprezentuje svoji zem i když třeba ne oficiálně jako dřív, proto taky se na naše závodníky chodíme dívat na okruh :-)
31. 3. 2013 17:02
Re: V současné době máme v ČR dva druhy motocyklových závodn
To je na velmi dlouhou diskuzi (a tu nechci absolvovat). Nechtěl jsem, aby z mé reakce vyznělo, že dřív všechno špatně, nyní všechno dobře. SVAZARM pamatuji velmi dobře, ale nemám pocit, že by jsme ztratili nějakou hodnotu s jeho zrušením.

Současný "model" závodění je celosvětový vývoj, do něj patří jak tatínci s prachama, tak i sponzoři, dokonce i výrobci, majitelé přenosových práv a nevím co ještě.

Aby někdo byl první, na to ale nestačí všechny prachy světa. Zrovna jako nestačí jen talent. Bez skloubení obojího spolu s osobními morálně volními vlastnostmi jezdce a i lidí v týmu, se dnes těžko může v závodech někdo umisťovat stabilně na bedně.

Někomu může stačit, že se jeho logo na motorce nebo autě objeví v závodě a v TV přenosech, bez větších ambicí na výsledek. Vyhrávat pak stojí mnohokrát víc peněz - jak za techniku, tak za jezdce.

Reprezentují vlast, ale už ne tak moc, jako dřív. (Tak jsem to taky nahoře napsal.)
Avatar - flyboyeda
31. 3. 2013 17:59
Hodně štěstí kucí
;-)
Rozbalit vlákno
0