Rozhovor s Lukášem Langmajerem: V běžném provozu se dost bojím

 

Lukáš Langmajer patří do kategorie herců, kterým volant automobilu učaroval. Dokonce natolik, že se mu věnuje v závodní kombinéze.

Minulý rok absolvoval tři rallyesprinty (jednodenní podniky), ve Slušovicích exhibiční Mikulášskou rallye a Pražský rallye sprint. Tím ovšem Langmajerovy ambice nekončí.

Je to náhoda, že startujete v automobilových soutěžích?

Rallye je můj sen od útlého dětství, o kterém jsem doma často mluvil a doufal, že si ho jednou splním. A ejhle, už je to tady.

Jiný druh motorsportu vás nelákal?

Snažím se sledovat povšechně i jiné disciplíny, například formuli 1, ale rallye je pro mě královnou motoristického sportu. Je úžasné, jak se soutěžní speciál podobá reálnému automobilu, který si můžete v civilu pořídit.

Takže tu královnu uctíváte?

Zatím se nedá říci, že závodím. Své dosavadní počínání za volantem bych označil jako učení se na to, abych se jednou mohl cítit být jezdcem rallye.

Co vás letos čeká v automobilových soutěžích?

V první řadě musím dělat svou profesi a zabezpečit rodinu. A pak podle finančních možností bych rád jel čtyři až pět jednodenních soutěží sprintrallye. Zatím s Hondou Civic Vti 1400, což je na mé současné možnosti tak akorát.

Sledujete rallye v televizi?

Doma musí být absolutní klid. Nesmím být ničím, nikým a za žádných okolností rušen. Sledovat záběry z mistrovství světa v rallye je neskutečně krásná záležitost, když vidíte ta krásná auta jako volkswageny, fordy nebo citroëny. Škoda že tam není více značek jako dříve.

Vzpomenete si na řidičské začátky?

No jak by ne, byly dost dramatické.

Proč?

Své učení za volantem jsem završil v sedmnácti letech havárií, při které jsem zrušil maminčin Fiat 127.

Jak na tuhle situaci reagovala?

Přežil jsem to bez sebemenší úhony a to pro ni bylo hlavní. Má se mnou nekonečnou trpělivost. Moje žena v tomhle přístupu naštěstí úspěšně pokračuje.

Řidičský průkaz jste si udělal hned v osmnácti letech?

Pravda je, že jsem zkoušky dělal, ale neúspěšně. To mi však nebránilo pořídit si vůz. Oficiálně se ze mě stal řidič v šestadvaceti.

Do té doby jste jezdil načerno?

Nejsem si jistý, zda je to správné ventilovat, ale bohužel to tak bylo. Jednou mě v Brně zastavili příslušníci a já řekl, že jsem řidičák zapomněl doma. Z vysílačky bylo slyšet: Pan Langmajer je neřidič.

Co následovalo?

Začal jsem se různě vymlouvat, až policista řekl: Podívejte se, pane Langmajere, dáte nám tisíc korun. Já se pak na dvě minuty otočím a za tu dobu tady nebudete. Splnil jsem to.

Vzpomenete si na auta, která jste vlastnil?

Poslední tři roky jsem byl hodně zatížený na fordy v úpravě ST, to je krásné svezení. A z fordu nejde přestoupit na jiný vůz než BMW. V současné době kočíruji model 530 xd v kombíku. Je to dostatečně dynamický a rodinný automobil v jednom.

Co od auta vyžadujete?

Musí mít duši a charakter.

Co si pod tím máme představit?

Podívám se na vůz a musí mě oslovit. Je to hodně subjektivní záležitost, ale musím mít pocit, že auto se mnou komunikuje a já se do něj těším.

A to je všechno?

Mám také rád patřičný zátah motoru a sedačky s pevnými bočními opěrkami. Mám dlouhé nohy a chci vystoupit po pěti stovkách kilometrů bez velké únavy. Auto musíte vnímat zadkem, protože tak nejlépe poznáte, co chce a jak reaguje. Také mi musí nabídnout stabilitu, abych se při jízdě cítil jistě.

Považujete se za řidiče konzumenta, nebo labužníka?

Víte, jak by se mé rodině ulevilo, kdybych byl pouze konzumentem? Nezadlužil bych ji a nezatěžoval svými motoristickými zájmy. Manželku jsem však do nich zdárně namočil a ona to statečně zvládá.

Jak po motoristické stránce vycházíte se starším bratrem?

Často spolu hrajeme, ale na představení cestujeme v drtivé většině našich putování každý sám. Jednak Jirka jezdí rád sám, navíc nejsem vůbec dobrý spolujezdec.

Máte tendenci mluvit do řízení?

V jednom kuse musím kibicovat, upozorňovat na dění před sebou, sykat, když se mi něco nelíbí. A to nemá nikdo moc rád. Proto raději sedávám za volantem.

V seriálu Sanitka 2 jste fungoval jako novinář na motocyklu. Odjezdil jste všechny akce sám?

Při konzultacích s režisérem Filipem Renčem jsem tvrdil, že na motorce umím. Než začalo natáčení, musel jsem se urychleně naučit jezdit. Při první jízdě mi ta cestovní jedenáctistovka ujela pod zadkem, ale nakonec se mi ji podařilo zvládnout. Natáčení se stopadesátkou už byla brnkačka. Ale samotné jezdění na motorce v civilním provozu mě neláká, z toho mám velké obavy.

Jak se vám ve filmech Bobule a 2 Bobule líbilo řízení starého Citroënu 2CV přezdívaného Kachna?

To auto miluju díky jeho historii. Jak ho někdo dokázal vyrobit, aniž by tušil, jaké kultovní auto postavil. Pravda, není rozkoš ho řídit, ale je krásné v něm jet, rozhlížet se kolem a mávat zdravícím lidem. Naopak v nadupaném bouráku vás okolí nenávidí.

Kolik kilometrů ročně zdoláte?

Minimálně čtyřicet tisíc. Bydlíme čtyřicet kilometrů od Prahy, také se nacestuji po představeních. Navíc máme díky rallye hodně známých na Moravě, kam od loňska často jezdíme.

Co byste řekl k tomu, co denně zažíváte na silnicích?

Často mívám pocit, že je nemálo řidičů, kteří nezvládají rok od roku dokonalejší auta. V téhle souvislosti mi například vadí, jak si lidé často berou na paškál rallye, když samotný sport za to nemůže. Proč nikdo neřeší smrtelné nehody, ke kterým prakticky dnes a denně dochází na silnicích? A je smutné, když člověk dodržuje všechno, co má, a přesto to nemusí být moc platné.

Proč myslíte?

Přiznávám, že v autě mívám v denním provozu občas strach. Rád se svezu rychle, ale někde v uzavřeném prostoru. Na silnici potřebuji silné a dynamické auto, abych se dostával z problémů, nikoliv do nich.

Máte ještě nějaký motoristický sen?

Rád bych si zkusil jízdu na okruzích a snažil se učit závodní stopu. Pokud se mému kamarádovi Tomáši Kostkovi podaří vrátit na okruhy, možná se mi ta příležitost naskytne.

S Tomášem jste si jako spolujezdec vyzkoušel rallye ve voze WRC. S jakými pocity?

Byla to hodně drsná zkušenost a mám po ní k rallye ještě větší respekt než dosud.

Lukáš Langmajer

  • Narozen: 25. 8. 1980 v Plzni
  • Stav: ženatý (manželka Lucie, syn Mikuláš)
  • Povolání: herec, dabér
  • Divadla: účinkuje v Divadle na Jezerce, Palace Theatre a Divadle Dialog
  • Záliby: automobilové soutěže (rallye)
  • Filmové a televizní role: Bobule, 2 Bobule, Okresní přebor, Ordinace v Růžové zahradě, Setkání s hvězdou, Román pro muže, Muži v naději, Okresní přebor: poslední zápas Pepíka Hnátka, Perfidie, Sanitka 2, Babobřesky, Babovřesky 2.
Spolupracujeme s TipCars.com
Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
Zdroj: Foto: I.Nesrovnal, J. Beneš

Štítky Rozhovor

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Online: Velká cena Monaka 2017

Ferrari po 16 letech vyhrálo v Monaku! Triumfoval Vettel před Räikkönenem

Dnes 13:30

Vettel si připsal třetí vítězství sezóny formule 1, když vyhrál Velkou cenu Monaka! Úspěch Ferrari podtrhl druhým místem Räikkönen.




Blesk.cz

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a nejhorších chvílích života

Manželka Charlese Camilla otevřeně: O nenávisti a…

Dnes se manželka prince Charlese (68) Camilla (69)může pyšnit titulem vévodkyně z Cornwallu a valná většina…

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Pražané, připravte se na horký týden. Podle předpovědi odborníků bude teplý ráz počasí pokračovat i v…

 

iSport.cz

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

Nový kouč Sparty: Začínám se učit česky, musíme uspět doma i v cizině

Nový kouč Sparty: Začínám se učit česky, musíme…

Nechce dávat sliby dopředu, ale uvědomuje si, že Sparta musí být úspěšná nejen na domácí půdě. Nový trenér týmu…

 

Reflex.cz

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…