Rozhovor s Lukášem Langmajerem: V běžném provozu se dost bojím

 

Lukáš Langmajer patří do kategorie herců, kterým volant automobilu učaroval. Dokonce natolik, že se mu věnuje v závodní kombinéze.

Minulý rok absolvoval tři rallyesprinty (jednodenní podniky), ve Slušovicích exhibiční Mikulášskou rallye a Pražský rallye sprint. Tím ovšem Langmajerovy ambice nekončí.

Je to náhoda, že startujete v automobilových soutěžích?

Rallye je můj sen od útlého dětství, o kterém jsem doma často mluvil a doufal, že si ho jednou splním. A ejhle, už je to tady.

Jiný druh motorsportu vás nelákal?

Snažím se sledovat povšechně i jiné disciplíny, například formuli 1, ale rallye je pro mě královnou motoristického sportu. Je úžasné, jak se soutěžní speciál podobá reálnému automobilu, který si můžete v civilu pořídit.

Takže tu královnu uctíváte?

Zatím se nedá říci, že závodím. Své dosavadní počínání za volantem bych označil jako učení se na to, abych se jednou mohl cítit být jezdcem rallye.

Co vás letos čeká v automobilových soutěžích?

V první řadě musím dělat svou profesi a zabezpečit rodinu. A pak podle finančních možností bych rád jel čtyři až pět jednodenních soutěží sprintrallye. Zatím s Hondou Civic Vti 1400, což je na mé současné možnosti tak akorát.

Sledujete rallye v televizi?

Doma musí být absolutní klid. Nesmím být ničím, nikým a za žádných okolností rušen. Sledovat záběry z mistrovství světa v rallye je neskutečně krásná záležitost, když vidíte ta krásná auta jako volkswageny, fordy nebo citroëny. Škoda že tam není více značek jako dříve.

Vzpomenete si na řidičské začátky?

No jak by ne, byly dost dramatické.

Proč?

Své učení za volantem jsem završil v sedmnácti letech havárií, při které jsem zrušil maminčin Fiat 127.

Jak na tuhle situaci reagovala?

Přežil jsem to bez sebemenší úhony a to pro ni bylo hlavní. Má se mnou nekonečnou trpělivost. Moje žena v tomhle přístupu naštěstí úspěšně pokračuje.

Řidičský průkaz jste si udělal hned v osmnácti letech?

Pravda je, že jsem zkoušky dělal, ale neúspěšně. To mi však nebránilo pořídit si vůz. Oficiálně se ze mě stal řidič v šestadvaceti.

Do té doby jste jezdil načerno?

Nejsem si jistý, zda je to správné ventilovat, ale bohužel to tak bylo. Jednou mě v Brně zastavili příslušníci a já řekl, že jsem řidičák zapomněl doma. Z vysílačky bylo slyšet: Pan Langmajer je neřidič.

Co následovalo?

Začal jsem se různě vymlouvat, až policista řekl: Podívejte se, pane Langmajere, dáte nám tisíc korun. Já se pak na dvě minuty otočím a za tu dobu tady nebudete. Splnil jsem to.

Vzpomenete si na auta, která jste vlastnil?

Poslední tři roky jsem byl hodně zatížený na fordy v úpravě ST, to je krásné svezení. A z fordu nejde přestoupit na jiný vůz než BMW. V současné době kočíruji model 530 xd v kombíku. Je to dostatečně dynamický a rodinný automobil v jednom.

Co od auta vyžadujete?

Musí mít duši a charakter.

Co si pod tím máme představit?

Podívám se na vůz a musí mě oslovit. Je to hodně subjektivní záležitost, ale musím mít pocit, že auto se mnou komunikuje a já se do něj těším.

A to je všechno?

Mám také rád patřičný zátah motoru a sedačky s pevnými bočními opěrkami. Mám dlouhé nohy a chci vystoupit po pěti stovkách kilometrů bez velké únavy. Auto musíte vnímat zadkem, protože tak nejlépe poznáte, co chce a jak reaguje. Také mi musí nabídnout stabilitu, abych se při jízdě cítil jistě.

Považujete se za řidiče konzumenta, nebo labužníka?

Víte, jak by se mé rodině ulevilo, kdybych byl pouze konzumentem? Nezadlužil bych ji a nezatěžoval svými motoristickými zájmy. Manželku jsem však do nich zdárně namočil a ona to statečně zvládá.

Jak po motoristické stránce vycházíte se starším bratrem?

Často spolu hrajeme, ale na představení cestujeme v drtivé většině našich putování každý sám. Jednak Jirka jezdí rád sám, navíc nejsem vůbec dobrý spolujezdec.

Máte tendenci mluvit do řízení?

V jednom kuse musím kibicovat, upozorňovat na dění před sebou, sykat, když se mi něco nelíbí. A to nemá nikdo moc rád. Proto raději sedávám za volantem.

V seriálu Sanitka 2 jste fungoval jako novinář na motocyklu. Odjezdil jste všechny akce sám?

Při konzultacích s režisérem Filipem Renčem jsem tvrdil, že na motorce umím. Než začalo natáčení, musel jsem se urychleně naučit jezdit. Při první jízdě mi ta cestovní jedenáctistovka ujela pod zadkem, ale nakonec se mi ji podařilo zvládnout. Natáčení se stopadesátkou už byla brnkačka. Ale samotné jezdění na motorce v civilním provozu mě neláká, z toho mám velké obavy.

Jak se vám ve filmech Bobule a 2 Bobule líbilo řízení starého Citroënu 2CV přezdívaného Kachna?

To auto miluju díky jeho historii. Jak ho někdo dokázal vyrobit, aniž by tušil, jaké kultovní auto postavil. Pravda, není rozkoš ho řídit, ale je krásné v něm jet, rozhlížet se kolem a mávat zdravícím lidem. Naopak v nadupaném bouráku vás okolí nenávidí.

Kolik kilometrů ročně zdoláte?

Minimálně čtyřicet tisíc. Bydlíme čtyřicet kilometrů od Prahy, také se nacestuji po představeních. Navíc máme díky rallye hodně známých na Moravě, kam od loňska často jezdíme.

Co byste řekl k tomu, co denně zažíváte na silnicích?

Často mívám pocit, že je nemálo řidičů, kteří nezvládají rok od roku dokonalejší auta. V téhle souvislosti mi například vadí, jak si lidé často berou na paškál rallye, když samotný sport za to nemůže. Proč nikdo neřeší smrtelné nehody, ke kterým prakticky dnes a denně dochází na silnicích? A je smutné, když člověk dodržuje všechno, co má, a přesto to nemusí být moc platné.

Proč myslíte?

Přiznávám, že v autě mívám v denním provozu občas strach. Rád se svezu rychle, ale někde v uzavřeném prostoru. Na silnici potřebuji silné a dynamické auto, abych se dostával z problémů, nikoliv do nich.

Máte ještě nějaký motoristický sen?

Rád bych si zkusil jízdu na okruzích a snažil se učit závodní stopu. Pokud se mému kamarádovi Tomáši Kostkovi podaří vrátit na okruhy, možná se mi ta příležitost naskytne.

S Tomášem jste si jako spolujezdec vyzkoušel rallye ve voze WRC. S jakými pocity?

Byla to hodně drsná zkušenost a mám po ní k rallye ještě větší respekt než dosud.

Lukáš Langmajer

  • Narozen: 25. 8. 1980 v Plzni
  • Stav: ženatý (manželka Lucie, syn Mikuláš)
  • Povolání: herec, dabér
  • Divadla: účinkuje v Divadle na Jezerce, Palace Theatre a Divadle Dialog
  • Záliby: automobilové soutěže (rallye)
  • Filmové a televizní role: Bobule, 2 Bobule, Okresní přebor, Ordinace v Růžové zahradě, Setkání s hvězdou, Román pro muže, Muži v naději, Okresní přebor: poslední zápas Pepíka Hnátka, Perfidie, Sanitka 2, Babobřesky, Babovřesky 2.
Spolupracujeme s TipCars.com
Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
Zdroj: Foto: I.Nesrovnal, J. Beneš

Štítky Rozhovor

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe pracovat s playlisty

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe…

Uživatelé bezplatné verze Spotify se můžou začít těšit. Hudební streamovací služba chystá změny, díky kterým…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

To se jen tak nevidí! Zlámal zlomil tyč, v Boleslavi museli měnit bránu

To se jen tak nevidí! Zlámal zlomil tyč, v Boleslavi…

Kuriózní moment, který fanoušci neuvidí jen tak ani ve světě, se včera odehrál v Mladé Boleslavi. V 26. minutě…

 

Reflex.cz

Parker Solar Probe: Sonda proletí kolem Slunce v rekordně malé vzdálenosti. Jakému žáru bude čelit?

Parker Solar Probe: Sonda proletí kolem Slunce v…

Vstříc samotnému peklu. Do míst, kam se ještě žádná sonda nikdy neodvážila. Parker Solar Probe mine Slunce v…

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…