Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rozhovor s Peikem von Bestenbostelem: Fabia Sedan nebude!

Autosalon ve Frankfurtu je příležitostí k vyzpovídání zajímavých lidí. Šéf komunikace Škody Auto Peik von Bestenbostel je jedním z nich, navíc se jeho jméno mezi zpovídanými často nevyskytuje. Byla tak šance dozvědět se něco víc.
Zpět na článek
16. 9. 2013 08:18
16. 9. 2013 08:32
16. 9. 2013 08:40
16. 9. 2013 16:44
16. 9. 2013 08:54
17. 9. 2013 07:54
17. 9. 2013 09:13
16. 9. 2013 12:48
16. 9. 2013 13:35
16. 9. 2013 19:09
17. 9. 2013 08:27
17. 9. 2013 10:16
17. 9. 2013 10:30
17. 9. 2013 13:13
17. 9. 2013 09:56
17. 9. 2013 13:15
17. 9. 2013 13:22
17. 9. 2013 13:30
17. 9. 2013 19:03
16. 9. 2013 15:33
16. 9. 2013 17:26
16. 9. 2013 18:45
16. 9. 2013 18:17
16. 9. 2013 18:28
16. 9. 2013 19:36
17. 9. 2013 17:56
17. 9. 2013 18:45
18. 9. 2013 09:10
Avatar - nalimer
16. 9. 2013 08:18
k modelom
myslím si, že zaujímavým krokom by boli 3 dv. verzia pre novú Fábiu (než kombi) a rovnako kupé pre Rapid.
nepriamo sa inak potvrdilo, že chystané MPV neponesie pravdepodobne meno Roomster.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
16. 9. 2013 08:32
Re: k modelom
Přečti si první větu odpovědi. Člověče a kdo by to kupoval, kupé které je designově nezajímavé se zaměřením na nízkou cenu.
Avatar - nalimer
16. 9. 2013 08:40
Re: k modelom
prvá veta - len vyhýbava odpoveď. u Seat-u sa rozhodli pozastaviť výrobu Altei a má ju nahradiť Leon ST. plán však je počkať na predaje. to isté platí aj pri VW, ktorý zatiaľ predstavil len štúdiu nástupcu Golf+. ;-)
chlape, pozri sa na predaj napr. 3 dv. verzií Kia Ceed (naschval porovnávam tento model, keďže nie je to trhač asfaltu) v Nemecku, Slovinsku či Taliansku. Hlboko pred 5 dv. verziou či kombi.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
16. 9. 2013 14:16
Re: k modelom
.. TENTO SOC RODINNÝ NÁKUPNÍ KUFR BY TÍM TOTIŽ PŘIŠEL O KUFR A TO BY BYL PRŮŠVIH >:D KAŽDOPÁDNĚ BYCH SI DOVOLILA SOUDRUHŮM NAVRHNOU VYMĚNIT SPALOVÁK NA SHNILÝ DINOSAURY ZA BEZÚDRŽBOVÝ ELEKTROMOTOR NA ČESKOU ELEKTŘINU jako má TESLA MODEL S [odkaz] :-) abysme jezdili za 100Kč/100km :-)
Avatar - Emel
16. 9. 2013 16:44
Re: k modelom
Až budou chtít soudruzi prodávat 2.500 aut ročně místo 250.000, jistě si rádi přijdou pro radu jak toho dosáhnout. Zatím řeší opačný problém.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
17. 9. 2013 14:39
Re: k modelom
No to je blbost samozřejmě, Škodovkáři momentálně stejně jako soudruzi v Evropě řeší propady prodejů a budoucí zavírání fabrik leda tak. [odkaz] Protože nemají co nabídnout krom jejich spalovací kraksny na shnilý dinosaury, který nikdo nekupuje :-) [odkaz] Bodejť by taky jo, každej by totiž chtěl jezdit bez AUTOSERVIS SPONZORINGU za 100Kč/100km ČESKÝ ELEKTŘINY která navíc příští rok 2014 bude o 1/5 levnější. [odkaz] No ta TESLA MODEL S má momentálně cca 20.000 ks prodaných za posledních 365 dní no a do konce 2013 to dá na těch 26.000 ... ;-)
16. 9. 2013 08:46
Změny u modelů Rapid a O3
Včera jsem měl možnost projet Rapid a oproti tomu,který byl při uvedení,tak je tišší a líp odhlučněný včetně filtrace nerovností.

U O3C je ta torzka je líp naladěná než u liftbacku.
Rozbalit vlákno
8
16. 9. 2013 12:15
Re: Změny u modelů Rapid a O3
Ono se to liší i motor od motoru. O3C 2,0 TDI přenáší od zadní nápravy tvrdší rázy při přejezdu nerovností, než třeba O3C 1,4TSI... A musím říct, že jsme se na tom shodli všichni,kdo jsme měli možnost těma autam bezprostředně po sobě jezdit... Obě auta měla 17" kola...
16. 9. 2013 14:04
Re: Změny u modelů Rapid a O3
Treba Koubek rika, ze mu 1.4 kombik prijde, jako auto se spatne vytunenym podvozkem. Otazka je, jestli nemel nejakou predprodukcni verzi.
Avatar - Verny_2013
16. 9. 2013 16:41
Re: Změny u modelů Rapid a O3
minulý týden jsem projížděl asi 30km O3 hatchback 1,6 TDi Elegance na 17 kolech. Na kvalitní silnici OK ale na rozbité silnici ať okreska, nebo ve městě při nízkých rychlostech je to prostě tragédie. Rázy od podvozku jsou opravdu děsivé akusticky i pocitově. Auto prostě nezvládá tlumení obzvlášť sérii příčných nerovností a děr. Dobře odladěný podvozek si opravdu představuji jinak. Po takové zkušební jízdě bych s O3 v žádném případě nekoupil, byť škodovce velmi fandím a mám najeto od Š100 až po O2 snad 0,5 mil. km. Pro srovnání jsem projel tutéž trasu svým golfem s multilinkem a to je prostě nebe a dudy. To nastavení podvozku je podle mě obrovský kiks až bych řekl šlendrián který jinak povedené auto degraduje.
16. 9. 2013 16:54
Re: Změny u modelů Rapid a O3
Souhlas... :yes:
16. 9. 2013 17:44
Re: Změny u modelů Rapid a O3
Tak to je hezky no... Ta 1.6ka by mela mit tvrdsi podvozek a na golfu mas o dva palce mensi kola, ale stejne by to nemelo hrat takovou roli. Co akustika? Myslim aerodynamicky hluk, odvalovani kol atd.
Avatar - Verny_2013
16. 9. 2013 18:51
Re: Změny u modelů Rapid a O3
S kolama souhlas na 15 by to určitě bylo o něco lepší Ale když jedu předváděčku a auto mi ve 30 na sérii děr a nerovností začne mlátit tak že si myslím že se musí utrhnout náprava, no to jsem fakt ještě u žádného auta nezažil. Opravdu doporučuji projet při předváděčce na horší silnici. Já osobně bych za takové auto které je jinak povedené ty prachy prostě nedal. Jinak Interiér obzvášť ve výbavě elegance vypadá fakt dobře stačí pár chromových rámečků velká obrazovka navigace a posuvá ho téměř na úroveň Golfa. Akustika je taky velmi dobrá ale víc než 110 jsem s tím jet nemohl. Motor je na diesela Ok ale oproti TSI je hlučnější a línější. Já bych u O3 volil jasně TSi, rozdíl ve spotřebě bude do 1l ne víc. Ale ten podvozech to je prostě trestuhodné.
Avatar - twistedTSD
16. 9. 2013 18:11
Re: Změny u modelů Rapid a O3
Mluvilo se tu o tom, že u O3 liftback došlo (podobně jako u Rapidu) k úpravě podvozku "za pochodu", u nových kusů by to v takovém případě mohlo být lepší. Ale oficiálního jsem o tom nečetl nic.
16. 9. 2013 18:47
Re: Změny u modelů Rapid a O3
Verny_2013, v O3 sa staci pozriet do kufra. Plechy su hole!!!, takze hluk ma jasny povod.
A ajhla, v Golfe su na plechy v kufri aplikovane protihlukove a antivibracne bitumenove pasy!
16. 9. 2013 08:54
PROFILIGA
Tak přesně takhle se to má dělat. Tázající umí špičkově klást dotazy, a odpovídající na ně umí špičkově odpovídat. To víš, Škoda, to není žádná ukoptěná snaha vyrábět kladiva na bavoráky, to je regulerní automobilka, která cílí svojí produkci na střední sociální třídu. Hrdá auta, hrdí lidé...

Osobně velmi oceňuji věty o Fabii. Ano, dodnes je fabia se svojí nejprogresivnější karoserií třídy velmi atraktivní pro skutečně vysoké procento těch, co o autech jen nekafrají, nýbrž těch, co auta kupují a následně je i jezdí. A co se týká zdejších diskusí právě na téma ŠKODA FABIA, snad se i nabízí úvaha, že mezi intenzitou odsuzujícího příspěvku a intelektem diskutéra panuje nepřímá úměra.

Čísla. To je to co se počítá. Zde si všimněme úspěchů, jakých Fabia dosahuje v oblasti podnikových kontraktů. V segmentu subkompakt prakticky nenajdeš atraktivnější vůz pro podnikové užití, než je FABIA. Proč tomu je? No je to prosté - Podniky sledují nejen výši pořizovacích nákladů, nýbrž i servisní náklady, blízkou dostupnost servisu jakož i dlouhodobou spolehlivost aut. Pro "civilní" nákupy je to samozřejmě návodná, protože racionální politika. Kdo jednou totiž zkusí Škodu, zpravidla u ní zůstává.

Oceňuji též akcent na segment SUV a na pravdu sdělenou na margo segmentu MPV. Jistě, věcnou logiku má MPV, do něhož se pohodlně usadí nejméně čtyři/pět dospělých lidí. Tento požadavek bezezbytku naplňuje Koncernový SHARAN či dvojče od SEATU. Trh není natolik bezbřehý, aby pojal ještě velké MPV od Škody. Je však na druhé straně doslova "nadržený" na vozy ze segmentu SUV. Jistě, vyšší posaz s gloriolou ostrého hocha, své okolí drtící rovina očí šoféra, robustnost, styl, to je výzva dne, to je výzva doby.

Konečně, pokud tu snad někdo čekal nějaké cenové žalmy či jemnocitné cenové proklamace, nebo snad čekal, že mu dokonce Mistr Bestenbostel odpoví na to, kdy si bude moci koupit své první auto, ten bude zklamaný. Na tohle zná totiž jedinou možnou a správnou odpověď výhradně tvůj... šéf.

BRAVO MISTR BESTENBOSTEL :yes: :-!
Rozbalit vlákno
2
16. 9. 2013 11:01
Re: PROFILIGA
Podniky sledují blízkou dostupnost servisu. s tim se da osle souhlasit ten je potreba casto a vsude.
17. 9. 2013 07:54
Re: PROFILIGA
Tie otázky aj odpovede sú špičkové, súhlas.
Akurát tie špičky idú smerom dolu...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
16. 9. 2013 09:00
Fabia sedan
Ona nebude? Jsem v šoku :-!
Rozbalit vlákno
2
16. 9. 2013 15:21
Re: Fabia sedan
Ja by som bol v soku, keby bola. Uz F1-sedan bolo velmi podivne auto. Ale aspon malo ako-tak rozumny pomer vyska/sirka. Ale ak by z tejto generacie urobili sedan, vyzeral by ako Superb zmenseny v meritku 2:3, akurat vysku by asi mali rovnaku. Brrr, hrozna predstava...
Avatar - Lukin3
17. 9. 2013 09:13
Re: Fabia sedan
Fabia sedan bude ale pro Indický trh ale tam se bude jmenovat Rapid. Jako to udělali u stávající Fabie. Taky říkaly že nebude sedan a volala on existuje a říká si v Indii Rapid.
16. 9. 2013 12:48
2GTI:
Promin, ja vim, ze ses nekritickej zastance koncernu VW group, nicmene ses uplne zaslepenej.

Skodovku sem vyzkousel a diky nechci - za ty prachy si koupim auto srovnatelny kvality a vetsinou i lip vybavene.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - daffyduck
16. 9. 2013 13:35
1. otázka
Auto.cz: Kdy se můžeme těšit na velké MPV? České rodiny na něj jistě čekají.

To je na základě nějakého výzkumu mezi českými rodinami? Co ty rodiny teď bez Škoda MPV dělají? Chodí pěšky?
Jsem hlavou jedné české rodiny a na MPV od Škody tedy nečekám. Beru(vzal jsem) co je na trhu a na co mám, nebo za co chci ten průměrný český plat utratit. Nenapadlo mě čekat a chodit pěšky nebo co to mám během čekání dělat >:D
Rozbalit vlákno
13
16. 9. 2013 19:09
Re: 1. otázka
Odpověď je jednoduchá, české rodiny na MPV od Škody nečekají. Kupují konkurenci - Citroen C4GP, Renault Grand Scenic, P5008, Dacia Lodgy, dvojici Berlingo/Partner a Touran/Caddy ;-)
17. 9. 2013 08:27
Re: 1. otázka
Ale ani jedno z toho není velké MPV. Malé MPV přeci škoda má - roomster. Tady šla řeč o velkém MPV (škoda by si tam ráda udělala svoji třídu, ale ta už je jaksi obsazena, tak se na to vykašlou. Ono třeba C4GP je sice střední MPV, ale vnitřní prostor není o mnoho menší než Alhambra/Sharan). U středních MPV jsi zapoměl na korejce (Orlando a Carens), japonce (Verso) a koncernovou, sic pětimístnou, Alteu XL. Škoda by ve velkých MPV musela postavit něco velikosti Voyageru a ten zrovna prodejní rekordy neláme, takže proč...
Avatar - daffyduck
17. 9. 2013 08:40
Re: 1. otázka
Zdroj Wikipedia:

Examples of mini MPVs:

Ford B-Max
Citroën C3 Picasso
Opel/Vauxhall Meriva

Examples of compact MPVs:

SEAT Altea
Opel Zafira Tourer
Ford C-MAX

Both categories are equivalent to the EuroNCAP class "Small MPVs".

Examples of large MPVs / minivans:

Mazda5
Ford Galaxy
SEAT Alhambra

This category is equivalent to the EuroNCAP class "MPVs".
17. 9. 2013 10:16
Re: 1. otázka
Btw Mazda 5 je střední MPV, nikoliv velké ;-)
Avatar - daffyduck
17. 9. 2013 10:21
Re: 1. otázka
Napiš na Wiki, že to mají špatně. Budou mít radost.
17. 9. 2013 13:13
Re: 1. otázka
Na wikipedii je tolik chyb, že je těžké ji brát za relevantní zdroj. Navíc ono je někdy těžké kategorizovat...
Jinak se omlouvám, že jsem vynechal jízdní premianty třídy středních MPV - Grand C-Max a Zafiru Tourer. Mazda 5 by už zoufale potřebovala nástupce, snad se dočkáme. V mezitřídě, kam by třeba Škoda mohla mířit (mezi střední a velká MPV) kraluje S-Max.
17. 9. 2013 09:56
Re: 1. otázka
Tak pokud vím, v souvislosti s MPV se u Škody mluvilo o nástupci Roomstera v kategorii středních MPV, tedy na bázi Touran, kde je hlavní boj o zakazníka. Současný Room je MiniMPV, nikoli střední, takže se se jmenovanými opravdu měřit nemůže.

Ohledne velkých MPV, ty jsou na vymření, jsou moc velké a dost drahé, obvzlášť pro české rodiny ;-)
17. 9. 2013 13:15
Re: 1. otázka
Hm, ale míval jsem svého Sharana 2.8i moc rád... Dokonalá variabilita a miloučký šestiválec... No jo už je to dávno...
17. 9. 2013 13:22
Re: 1. otázka
zas malé MPV je třeba Venga nebo C3 Picasso a ten růmstr je o 20cm delší, je prostě přesně vprostřed. Škodovka si vytváří ty svý mezitřídy, ale utkat se v mezitřídě s S-Maxem může tak jedině cenou a tak to asi ani nemá smysl zkoušet.
Avatar - daffyduck
17. 9. 2013 10:12
Re: 1. otázka
Jinak česká statistická rodina:
Zatímco v roce 2010 to bylo 1,49 dítěte, v roce 2011 už jen 1,43 na rodinu.

Takže dvoudětná česká rodina je už nadprůměr a stejně se vejde do Fabia Combi, nebo Octavia. České rodiny MPV nepotřebují, některé si to jenom nalhávají.

Přesně jak tu někde někdo psal. Čech čeká své první dítě a hned si koupí sedmimístné MPV, protože je rodina! :-) DDRáci jezdili Trabantama Kombi až k Balatónu, na dovolenou. A dnešní maminky bez MPV nepřevezou ani díte do 5km vzdálené školky. Nevracím se na stromy a chápu nutnost prostoru pro dětské sedačky, ale kombi střední třídy se dá použít jako rodinné auto úplně stejně. Zajímalo by mně kolik % lidí využívá variabilitu MPV. Jestli vyndavají sedačky a tak.
17. 9. 2013 13:30
Re: 1. otázka
Ono zase střední nebo malé MPV je v 90% případech o 10-15cm kratší než odpovídající kombi a manipulace s dětmi je v něm výrazně jednodušší. A často je třeba říct, že čím dál jsou ty dvě děti vzadu od sebe, tím líp ;-) . Prostě dobře navržené MPV má svůj smysl. Argumentem proti je v podstatě jen vyšší spotřeba.

Jinak vyndavací sedačky už mají jen velká MPV, střední už ne. Manželka má MPV a jeho variabilita je využívána velmi často, dokonce se v něm i spí, když je třeba.
17. 9. 2013 19:03
Re: 1. otázka
Naprostý souhlas ;-)
Avatar - Choochoo
16. 9. 2013 15:33
Fabia III
Auto.cz: Zde ve Frankfurtu jste představili Rapid Spaceback. Nebude příliš konkurovat chystané nové generaci Fabie?

von Bestenbostel: Oba vozy patří do jiných segmentů. Fabia se nachází ve třídě malých automobilů, zatímco Rapid Spaceback patří do nižší střední třídy. Doposud jsme prodávali Fabii velmi úspěšně, tento model je zákazníky považován za mimořádně atraktivní, avšak v nižší střední třídě jsme žádný hatchback neměli. To se muselo změnit, protože v Evropě jde o nejatraktivnější segment.
Určitá dělící linka zde existuje. Zákazníci, kteří chtějí model ze segmentu malých vozů, se rozhodnou pro Fabii a ti, kteří jsou ochotni utratit o něco více peněz za větší automobil se rozhodnou ve prospěch nižší střední třídy.

Pan Bestenbostel timto rika ze Fabie III bude cenou pod Rapidem, tudiz asi nesedi ty zvesti, ze Fabie bude s kvalitou a cenou o tridu jinde nez Rapid. Vypada to spise ze Fabie III bude lowend ve stopach Rapidu. Otazka je jen za co bude vydavan ;-)
Rozbalit vlákno
3
16. 9. 2013 17:26
Re: Fabia III
Neboj dží-tí-aj už něco ve stylu superduperlowendmainstream vymyslí. ;-)

On už i Mistr nahoře zaperlil s umisťením Rapidu. Buď mu ho raději neukazali nebo ho nepustili dovnitř.
Avatar - twistedTSD
16. 9. 2013 18:14
Re: Fabia III
A co jsi čekal? Že bude Fabia konkurovat A1 a startovat bude na 300 000 Kč?
16. 9. 2013 18:45
Re: Fabia III
Náběh výroby je 35 a 44KT/14. :-!
Avatar - beibej
16. 9. 2013 17:42
Jsou ve škdovce hloupí? nebo ...
půjčit novinářům nedodělky. nedoladěný podvozky a pak kecat že zákazníci dostanou něco jinýho. Proč nenechali novináře rovnou vozit ve feliciích s tím, že zákazníci dostanou O3. Není to spíš stylem: vojebem to co to dá a když se někdo ozve tak to teda trochu pořešíme. :-(
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2013 18:17
Auto.cz
"Auto.cz: Tak to gratuluji." Dobre mu to vpalili >:D :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 18:28
Re: Auto.cz
Asi ne. "...(pozn. red.: von Bestenbostel narážel na výstup ze zahraniční prezentace internetového média Autoweb)...". Autoweb je český, těžko tedy může být zahraniční. Musel to tedy psát nejspíš někdo z AutoBildu, zde čteš překlad >:-[]

Takže kdo ví, co vlastně opravdu řekl >:D
16. 9. 2013 19:26
Re: Auto.cz
Výstupem ze zahraniční prezentace je myšleno to, čemu my zde říkáme "první jízdní dojmy". Rozhovor je náš ;-)
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 19:36
Re: Auto.cz
Tak 1 : 0 pro vás ;-)
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 18:37
Vyjádření jak bič
"...Auto.cz: Na silnicích v Portugalsku nebo Španělsku to opravdu nemusí být poznat. Verze s multilinkem jsou však mnohem lepší v tlumení krátkých nerovností, rychlých nárazů, které se méně přenášejí do interiéru, což je, speciálně na českých silnicích, velmi důležitá vlastnost.

von Bestenbostel: Nicméně co se týče jízdních vlastností při brzdění, tak Octavia ve srovnání s konkurencí vyhrává. ..."

No to je gól. V testech tady stále čteme, jak je torzka geniální a že rozdíl mezi víceprvkem vzadu nepozná ani Esapekka Lappi, a nyní tvrdí opak?

A reakce je opravdu dokonalá - ale vždyť Octavia skvěle brzdí >:D >:D >:D
Opravdu výstavní vyjádření...

"...Toto jsou zlepšení, která se promítnou i do dříve představené verze Rapidu, aniž by zákazníci pocítili nějaké cenové navýšení. ..."

Tak proč to tak voje_bali, když se to na ceně neprojeví??? Jistě, na 1 voze ušetřili 10 Kč, na milonové sérii hned zisk 10 M 8-s

"...víme, že zákazníci jsou víceméně spokojeni s tím, jak je podvozek liftbacku Rapid nastaven. ..."

Víceméně spokojeni? Překlad - oprávněně si stěžovali 8-s
Rozbalit vlákno
12
16. 9. 2013 18:57
Re: Vyjádření jak bič
Je jasne, ze tvrdohlavi sudruhovia to sfusovali a potom sa zacali tvarit, ze akoze "Pocuvame hlas ludu"!
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 19:38
Re: Vyjádření jak bič
a hned se zabijou 3 mouchy jednou ranou:
- zpočátku se víc vydělá
- vyslyší se hlasu lidu
- model dozná 101 vylepšení >:-[]
Škoda to vážně umí :yes: A ještě si troufnou přijít s cenou Spacebacku na úrovni Golfa... Tohle prostě nemá chybu. Pro Škodu.
16. 9. 2013 19:53
Re: Vyjádření jak bič
Počkej, on začíná Golf na 269k jako Spaceback? ;-)
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 19:56
Re: Vyjádření jak bič
porovnatelná výbava, porovnatelná motorizace.
16. 9. 2013 20:28
Re: Vyjádření jak bič
Tak jsem to zkusil srovnat, takže Golf 1.2TSI 63kW Trendline 349k základ. Spaceback 1.2TSI 63kW Ambition Fresh za 299k, přidal jsem El. okna vzadu, Automatickou klimu a jsem na tom za 315k, tedy pořád je tu 34k rozdíl ;-)

Golf je samozřejmě v hierarchii výš (o tom žádná) a lze dovybavit vším možným, nicméně pro někoho těch 34k může být rozhodující ;-) Proto Spaceback je již od 269k a je na spodním okraji nižší střední a řekl bych, že těžiště prodejů bude kolem 300-350k, kdežto Golf se většinou pohybuje kolem 400-450k :yes:
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 21:13
Re: Vyjádření jak bič
a má Rapid asistent rozjezdu, 2-zónovou klimu, multikolizní brzdu, 7-bagů, kontrolu tlaku v pneu, ... ;-)

A garantuji ti, že reálně pořídíš toho Golfa za míň. Škoda ti neslevní ani píď, u VW si stačí říct. Předpokládám, že G VII určitě nepůjde s cenou vůdči ceníku tak dolů, jako VI, ale i tak...
16. 9. 2013 22:48
Re: Vyjádření jak bič
možná by byly ve stejné výbavě cenově srovnatelné, ale spoustě lidí bude stačit auto s manuální klimou a okny v elektrice jen vpředu. A takového Rapida vč. alu kol lze koupit už za 280k (skladové vozy). To se bude týkat do 0,5 roku i verze Spaceback. To je skoro 70k rozdíl ... což je docela dost :-(
16. 9. 2013 23:00
Re: Vyjádření jak bič
přesně ;-) :yes:
Avatar - rohYpnol
16. 9. 2013 23:09
Re: Vyjádření jak bič
za půl roku ani ten Golf nejspíš nebude za 340,-

Jestli ovšem o hodně jednodušší Rapid je prodáván za ceny Golfu v porovnatelné výbavě, tak je Rapid neúměrně drahý. Že spadne vůdči Golfu díky absenci výbavy cenově níž je přirozené. Horší technický základ by ale neměl stát stejně. Že to zákazníkům bude stačit, je zcela jinou záležitostí.
17. 9. 2013 00:23
Re: Vyjádření jak bič
No jo, jenomze ten "fresh" cennik plati jenom pro zidovinu od SkoFinu. Normalne je za 327 a bez te extra vybavy.
17. 9. 2013 01:24
Re: Vyjádření jak bič
Pravda, Rapid Sportsback "fresh" je od 269k a pokud si na to vezmeš leasing od Škofinu, tak dostaneš další slevu 20k, tedy auto je za 249k ;-)

To by me zajímalo, jaký procento se prodá cash...
Avatar - S8
17. 9. 2013 19:18
Re: Vyjádření jak bič
jak se pocitaji procenta z nuly? >:-[]
Avatar - jozephko
17. 9. 2013 01:29
A čo Citigo sedan?
V Indii by to bol trhák >:D
Sedany, resp. autá do 4 metrov sú tam daňovo zvýhodnené. A Indovia hatchback skoro ani nepovažujú za auto.
Pre našich mikro chalupárov by bolo zase super Citigo Combi. Ideálne v úprave Scout :-) .
Rozbalit vlákno
2
17. 9. 2013 07:52
Re: A čo Citigo sedan?
Ty si Indiu nevidel ani na obrázkoch, len si o nej počul, že?
V Indii je najrozšírenejším autom skúter alebo motorka, potom nasledujú rikše, potom dlho nič a až potom autá ako ich poznáme.
To s tým sedanom je blbosť, to platí skôr v Turecku. V indii je najviac áut značky Tata, a to sú väčšinou malé autá tak do veľkosti Golfa, a väčšinou hatchbacky. Sedany Hindustan sú už na ústupe a tých nových až toľko nie je. Pre väčšinu obyvateľstva je aj maličké auto pridrahé.
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2013 17:16
Re: A čo Citigo sedan?
Kdoví, předchůdce NSF sourozenců se v kombíku se Scout úpravou v Brazílii prodává. >:-[]
17. 9. 2013 08:09
Vyzerá to tak, že...
...úroveň škodoviek pôjde postupne o niečo dole a viac sa priblíži lowendu.
Aspoň mne to evokuje zmienka a výpĺňaní medzery medzi Octaviou a Fabiou práve Rapidom - pritom až doteraz som bol v tom, že to má byť iba cenovo dostupnejší doplnok ponuky namierený hlavne proti konkurenčným sedanom ako sú Logan, Thalia alebo Peugeot301/Citroen Elysée.
Keď to má byť tak, že Rapid zapadne do existujúceho portfólia, pôjde možno materiálmi a výbavou trošičku hore, ale Fabia a Octavia musia ísť zákonite dolu...

Roomster - tiež som bol v tom, že pokračovateľ bude, len to už bude klasické malé MPV, nie ten doterajší hrbáč. Odrazu je to na vážkach? Pritom konkurent pre C3Picasso, Kiu Venga a spol. stále chýba, VW Group nemá čo ponúknuť ak si odmyslíme Alteu, ale tá je o krok vedľa.

O stúpajúcej popilarite SUV by som si vdnešnej dobe už dovolil pochybovať, stúpajúci trend majú podľa mňa skôr crossovery so vzhľadom terénnych áut ale len s predným pohonom a podvozkom na asfalt. Tie ale MPV celkom nenahradia, nedokážu ponúknuť taký priestor a variabilitu ako MPV.

Beriem to tak, že Škoda má od Nemcom portfólio proste nalinkované a všetky reči sú zbytočné. Z novinárskych otázok vždy vykľučkujú a peknými rečami si obhája čokoľvek, aj keby chceli vyrábať trojkolky... (ktovie, či nás to po trojvalcoch nečaká - veď ušetriť jeden disk, pneumatiku, brzdu a celé zavesenie je riadna úspora...).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2013 17:21
Re: Vyzerá to tak, že...
Rapid namířený proti Thalii a Loganu? Ale no ták...Není to nic jiné, než takový Tour III.
17. 9. 2013 17:56
No
co sa tyka Octavii 3 tak tam by som par veci vylepsil co sa tyka zadnej napravy tak u 1,4 TSI 2,0 TDI by som dal multiling a nie klukovku, dalej vypln dveri by som dal tam textil, dobre pre niekoho je lepsie m. plast pre niekoho textil lebo ja ked som sa uprel o ten plast tak som ani necitil ze sa opieram o plast ale samozrejme je trochu mäkceny. Dalej, neviem ci to blba politika VW by to schvalila, tak dal by som do OIII adaptivne tlmice.

Ale ja by som tam dal este jednu otazku: ci uvazuju v OIII o vybave L&K.

Tak a co sa tyka Rapida. Tak tu nejde o naladenie podvozka ale Rapid mal byt postaveny na MQB platforme aby Rapid dostal modernejsiu tech a az potom podvozok. :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2013 18:45
Re: No
Osobně si myslím, že O3 L&K přijde určitě. Ale ani u Superbu s tím nijak nespěchali.
18. 9. 2013 09:10
multilink
"Já si myslím, že žádný rozdíl mezi těmito nápravami není a nevím, proč se o tom tolik hovoří." >:D >:D >:D
Vlastne multilink je uplna zbytocnost, na vyvoj ktorej sa uplne zbytocne vyhodili miliardy... :-!
Rozbalit vlákno
0