Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rozhovor s Filipem Sajlerem: Nechápu lidi, kteří jezdí sto přes vesnici

Většina lidí ho zná z kuchařského pořadu České televize Kluci v akci. Zasvěcenější však vědí, že Filip Sajler nadevše miluje rychlá auta.
Zpět na článek
30. 11. 2014 15:13
30. 11. 2014 15:50
2. 12. 2014 07:02
30. 11. 2014 16:56
30. 11. 2014 16:56
1. 12. 2014 10:07
1. 12. 2014 13:17
1. 12. 2014 18:25
1. 12. 2014 19:35
2. 12. 2014 12:04
2. 12. 2014 07:03
30. 11. 2014 18:27
30. 11. 2014 18:35
30. 11. 2014 21:41
2. 12. 2014 07:21
2. 12. 2014 07:27
30. 11. 2014 20:43
1. 12. 2014 10:38
1. 12. 2014 19:15
1. 12. 2014 20:54
Avatar - Ja Prvni 123
30. 11. 2014 12:17
Hezky cteni.
Zvlast ta cetnost Alf je sympaticka.
;-)
Rozbalit vlákno
12
30. 11. 2014 14:25
Re: JA ZAS NECHAPU LIDI CO BRM BRM V ZÁVOĎÁKU SAJLER !!
jj
ekologie mu asi nic moc neříká co
Kdyby alespoň tu energii věnoval něčemu smysluplnějšímu, ale je vidět že ty stresy vod plotny musí někde ventilovat, holt vybral si brmbrm závoďáky :no: co se dá dělat ;-)
Avatar - DawQa
30. 11. 2014 15:08
Re: JA ZAS NECHAPU LIDI CO BRM BRM V ZÁVOĎÁKU SAJLER !!
Běž už se někam schovat, zapni jsi elektrickej mixer a chrochtej si, jak ti ho pohání třeba Temelín. Nebo jsi kup nějaké RC autíčko, tam baterky patří!
Každopádně jsou ty tvý plky tady otravný a nudný!
30. 11. 2014 20:56
Re: JA ZAS NECHAPU LIDI CO BRM BRM V ZÁVOĎÁKU SAJLER !!
na tady mas nejaký to pochrochtáníčko [odkaz] >:D
ALE KDYBY SES PŘECIJENOM CHTĚL TROŠKU POLEPŠIT TAK [odkaz] ;-)
Avatar - DawQa
30. 11. 2014 15:10
Re: JA ZAS NECHAPU LIDI CO BRM BRM V ZÁVOĎÁKU SAJLER !!
věř, že spousta čtenářů by jásala, kdyby jsi ze zdejších diskuzí ZMIZEL.
30. 11. 2014 20:54
Re: JA ZAS NECHAPU LIDI CO BRM BRM V ZÁVOĎÁKU SAJLER !!
covece DawQa ty ses nějakej novej hej, tebe jeste neznam :-) Kerýpak ventily ty proháníš? ;-)

Citroën Xantia X2 ?? VETERAN
Ford Focus ZLEJ AMERIČAN
Peugeot 607 FUJTAJBL DOUFÁM ŽE TO NENÍ RAKOVINOMET DÍZL!! [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
No a co je todleee [odkaz] zač ?? :-)
Avatar - DawQa
1. 12. 2014 08:53
Re: JA ZAS NECHAPU LIDI CO BRM BRM V ZÁVOĎÁKU SAJLER !!
když už jsi nebyl líný rozkliknout můj profil, tak jsis mohl sám zjistit co ty auta pohání.
Jinak pro tvou potěchu 2 ze 3 těch aut už nejezdí. Ale jestli tě to potěší mám malinkej 6 válec od Bmw. ;-)
A k té s13 se radši nebudu vyjadřovat, pro mě je to taková automobilová modla.. :-)
Avatar - JDM
2. 12. 2014 06:48
Re: JA ZAS NECHAPU LIDI CO BRM BRM V ZÁVOĎÁKU SAJLER !!
a co proháníš ty? kromě tohohle [odkaz]
Avatar - rohYpnol
30. 11. 2014 15:02
Re: JA ZAS NECHAPU LIDI CO BRM BRM V ZÁVOĎÁKU SAJLER !!
přesně stajná slova mě napadla po dočtení článku - "hezký čtení". Po Mesarošové, Vydrovi a čutálistovi trojnásob.
Avatar - Emel
30. 11. 2014 15:49
Re: JA ZAS NECHAPU LIDI CO BRM BRM V ZÁVOĎÁKU SAJLER !!
Jj, rozumně napsané... Oply a Alfy jsou zvláštní kombinace, ale asi to má historické kořeny od toho GSI na plakátu... :-)

4C jednoznačně super :yes:
30. 11. 2014 16:14
Re: JA ZAS NECHAPU LIDI CO BRM BRM V ZÁVOĎÁKU SAJLER !!
V Top Gearu teď byla nějaká její "tuningová verze" s motorem 4,7 od Ferrari a luxusnějším interiérem. Ale i ta obyč 4C je fakt dobrá.
30. 11. 2014 20:41
Re: JA ZAS NECHAPU LIDI CO BRM BRM V ZÁVOĎÁKU SAJLER !!
Bolo to Disco Volante, ktora vychadza z AR 8C.
[odkaz]
30. 11. 2014 22:16
Re: JA ZAS NECHAPU LIDI CO BRM BRM V ZÁVOĎÁKU SAJLER !!
dík za info. Já měl za to že je to ze čtverky.
Avatar - 29radek
30. 11. 2014 15:13
zase jeden....
to je zase čteni..na dálnici mi naměřili 153km/h..nic dramatického..asi neví co říká..přesně...taky jsme si vzpoměl na toho čutálistu co nesnáší kamiony.....
Rozbalit vlákno
9
30. 11. 2014 15:37
Re: zase jeden....
Vzhledem k tomu, že jezdí rallye, tak bych řekl, že to má v ruce. Navíc rovně na dálnici jet 153, to se divím, že se vůbec obtěžovali ho měřit. I když jo, oni to mají nastavený na 150, takže se ani nedivím.
Co tak vidím, tak na dálnici jede 150-160 snad úplně každý...
1. 12. 2014 10:03
Re: zase jeden....
Ne, nejede. Nebo nevím, kde jsi to viděl.
Avatar - Emel
30. 11. 2014 15:50
Re: zase jeden....
Do +30 na dálnici je to drobnost... reálně i formálně.
30. 11. 2014 16:34
Re: zase jeden....
No to je hrůza 153km/h,měli by mu sebrat řidičák aspoň na 5let.
30. 11. 2014 16:54
Re: zase jeden....
no jo 153 to je na dálnici vražedná rychlost >:D >:Ty si přeci pako.
Avatar - rohYpnol
30. 11. 2014 17:47
Re: zase jeden....
153 kmh, dálnice, rally jezdec, Alfa 4C ... opravdu závažný přečin 8-s 8-s
Avatar - Bully_
30. 11. 2014 22:22
Re: zase jeden....
Jedna vec jsou predpisy a druha realna nebezpecnost. Leckdo jede bezpecneji vzacne na okresce 180 km/h nez jiny 110 km/h na dalnici. Nerikam tim, ze by mel kazdy jezdit jak chce, snad jde pochopit vyznam meho prispevku.
Avatar - JDM
2. 12. 2014 07:02
Re: zase jeden....
souhlasím , ale když to vezmeš tak 180km\h je prostě nebezpečná rychlost kdekoliv v čemkoliv . Stát se může hromada věcí Jde o to že ikdyž cestu znáš a auto ovladáš tak na silnici se vždycky může stát něco s čím nepočítáš. ;-) ale jo když se jedu projet, jedu sám kde to znám a situace to dovolí tak jedu jako havado co to dá >:-[]
30. 11. 2014 16:56
...
No já myslím, že je to jen obyčejnej bazarovej kovboj co nemá na novou káru. Je to jako by dojídal přežvejkaný housky po druhejch. Takovej póvl by sem neměl ani psát. >:D
Rozbalit vlákno
7
1. 12. 2014 10:07
Re: ...
Teď jezdí novou M135i a koupil novou 4C.
1. 12. 2014 13:17
Re: ...
Já to myslel jako vtip pro exoty typu mariachi a white label a čekal jsem kdo se chytí. Pro ně je člověk, který nekupuje auta s 0 km na tachometru něco méněcenného. Socka, která nemá na nový, tak si kupuje "přežvejkaný housky" Mě je to úplně fuk. Jen jsem si tak rejpnul. ;-)
1. 12. 2014 18:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 12. 2014 19:35
Re: ...
dost lidí to nepobralo podle bodového stavu:)
2. 12. 2014 12:04
Re: ...
I když jsem nebodoval, taky jsem to nepochopil tak, jak bylo myšleno :-)
Avatar - Aoyagi
30. 11. 2014 18:27
Zarážející
"Dřív jsem býval trochu divočejší, ale teď už jsem se uklidnil."

"Na dálnici mi naměřili 153 km/h. Takže zase nic dramatického."

--

"Nechápu lidi, kteří jezdí sto přes vesnici. "

--

Jak může být někdo takový pokrytec a nevidět to, to mi není jasné.
Rozbalit vlákno
58
30. 11. 2014 18:35
Re: Zarážející
A jak bys nazval cloveka, ktery dava rovnitko mezi kilo ve vesnici a 153 na dalnici?
Avatar - rohYpnol
30. 11. 2014 20:57
Re: Zarážející
= Aoyagi Aichou >:D >:D >:-[]
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 00:07
Re: Zarážející
Nikdo mezi nic rovnítko nedává, nicméně obojí je dost značné porušení zákona a obojí způsobuje ohrožení nejen dotyčného vepře, ale i ostatních účastníků provozu.

Ale předpokládám, že "vy to víte líp" a budete mi tvrdit, že 150 na dálnici je vlastně bezpečná jízda.
1. 12. 2014 08:47
Re: Zarážející
Je třeba rozlišovat překročení zákona, které je akceptovatelné a to které je už neakceptovatelné. Na rozlišení těchto dvou eventualit stačí trocha selskýho rozumu, který tobě očividně chybí. Ty budeš zřejmě ten případ, který všude kolem sebe na silnicích vidí všude samý piráty silnic, že? >:D
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 09:36
Re: Zarážející
No jo, když jedu po dálnici 130 a nějaký frajírek myslící si, že zákon je jen doporučení, se nalepí metr za mě (protože třeba předjíždím řadu kamionů nebo něčeho), tak je to samozřejmě v pořádku. Stejné krysy, kvůli kterým musí slušní řidiči často brzdit nemohouce plynule někoho předjet, protože je někdo jiný zrovna předjíždí.
Ten váš selský rozum vám říká, že překračovat zákon je akceptovatelné, takže ano, to mi opravdu chybí.
1. 12. 2014 12:55
Re: Zarážející
Ale to zase špatně čteš. My se tu bavíme o jízdě 150 po dálnici ne o tlačení se dopředu v provozu a vynucování si levýho pruhu. Bavili jsme se tu o tom když to situace dovoluje tak není problém jet rychleji. Co je na tom nejasnýho? Jestli ti vadí, že musíš koukat do zrcátka když chceš do levýho, tak ty slušnej řidiči radši odevzdej řidičák. Takovýhle řidičský jelita způsobujou akorát nehody a krizový situace. Lidi který tupě dodržujou veškerý zákony co jim kdo předhodí nejsou normální. Já si furt říkal, kdo mohl za války bejt taková sketa, že udával Gestapu a oni to byli lidi jako ty. Zákon to přikazoval tak prostě udávali.
1. 12. 2014 14:05
Re: Zarážející
Za to jelito >:D :yes: Jinak máš pravdu.
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 15:51
Re: Zarážející
Ne, vadí mi jiné věci, které už jsem to popisoval několikrát (když už jsme u toho čtení). A děkuji za naplnení české obdobý Godwinova zákona, komunisti nesmějí chybět.

A klidně si po "prázdné" dálnici jezděte 300, ale až se kvůli svojí neschopnosti vysekáte, udělejte to laskavě někam mimo vozovku. Na to snad "selský rozum" stačí.
1. 12. 2014 16:01
Re: Zarážející
Ty prostě nemáš mozek. Ty potřebuješ, aby ti někdo seshora řekl kolik můžeš jet. Sám na to nejsi schopný přijít. Bavíme se tu o 150 na dálnici ne o 300. To je právě ten selskej rozum, kterej postrádáš. 150 není problém 300 je moc. Když ti to nikdo nenapíše do zákona, tak to prostě sám nejseš schopnej selským rozumem odvodit. 8-s
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 16:26
Re: Zarážející
Já nejsem ten, co není schopný pochopit, že těch 130 není kvůli tomu, že "žádný řidič by víc nezvládl", ale kvůli tomu, že to tak zvládne každý a pak můžou všichni hezky pohodlně jet těch 130 v jenom pruhu, 90 ve druhém pruhu a absolutně se nestresovat. Nepotřebuji být takový rebel, jako vy, který si řekne "já zvládnu rychlost X a víc mě nezajímá".

No nic, přeji hezký den, bavit se s někým, kdo argumentuje selským rozumem a svévolnými čísly je nuda.
Avatar - rohYpnol
1. 12. 2014 18:30
Re: Zarážející
Úplně špatně, od základu. "kvůli tomu, že to tak zvládne každý a pak můžou všichni hezky pohodlně jet těch 130 v jenom pruhu" - ne, 130 rozhodně každý nezvládne. Stačí když začne pršet nebo jako dnes ledovatět. Ne, 130 za určitých okolností nezvládne ani Vettel... Navíc když pojedu 130 v Š105, tak ohrožuju sebe i své okolí.

Ano, 130 by měl být strop, kde kdybychom nežili v banánové zemi tupých opic (ČR), tak se většina bude snažit pohybovat. Jedeš víc? Ok, trest je na místě. Ale že někdo má být trestán ani zdaleka neznamená, že svým jednáním někoho ohrožuje. Viz např. 22 roční mladík, co vjel s VW Polo na závodní okruh v Británii. 8 měsíců natvrdo, aniž by kohokoliv ohrozil... Ale takto se ti to určitě líbí - porušil zákon, tak ať pyká, *** jedna! 8-s 8-s 8-s :no:
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 19:54
Re: Zarážející
Pochopitelně jsem myslel 130 za sucha, ne na náledí při krupobití. A je to 130, protože se dlouhodobým zkoumáním proste zjistilo, že je to nejlepší poměr praktičnost / riziko.

150 je vzhledem k rozdílu rychlostí oproti kamionům a jiným "devadesátkařům" prostě moc a většinu aut tahle rychlost už dost trápí, pokud jí vůbec dosáhnou. A můj tempomat nebrzdí.

Páni, nečekal jsem, že najdu někoho, kdo by nepřál Cottlovi nejmíň dlouhý čas na přemýšlení v chládku. Prej nikoho neohrozil... No nic, aspoň vím, na čem stojím.
Avatar - rohYpnol
1. 12. 2014 22:35
Re: Zarážející
Aha, už to začíná. Já myslel tohle a né tamto... >:D >:-[] 8-s A co když je řidič unavený? To je 130 taky OK? Nebo tos taky nemyslel? Co když řídí 18-letý absolvent? Nebo naopak 65-letý důchodce? Jasně, bylo přeci zjištěno 130, tak pofičíme 130...

150 většinu aut trápí, pokud ji vůbec dosáhnou? Kristovy rány, 150 dala snad i Fabia Junior s litrovým motorem...

Ano, 22-letý pomatenec nepochybně zasloužil trest. Ale 8 měsíců natvrdo? Za co? Jak se závažně společensky provinil? Koho ohrozil? Víc než co je to ostuda pro organizátora soutěže.
2. 12. 2014 09:52
Re: Zarážející
Hele zavírat ho za tuhle klukovinu do basy je přehnaný. Měli mu sebrat papíry a napálit pokutu eventuelně dát podmínku. Fakt je že spolujezdce s sebou tahat nemusel. Kdyby byl v autě sám tak celá věc vyzní v úplně jiným světle a navíc by se mu dařilo líp držet krok s ostatníma autama. ;-) 8 měsíců natvrdo je prostě nesmysl
2. 12. 2014 08:35
Re: Zarážející
Celou dobu ti tady melu do hlavy, že tak jezdím jen když není provoz. Ve chvíli kdy je silnice plná aut jedu tak jak jedou ostatní. Takže nejsem žádnej rebel, co se tlačí těm před sebou do kufru. Co na tom prokrista pána nechápeš? Prostě když vidím, že je přede mnou volno tak přidám a když se dostanu do chumlu tak uberu. Celá tahle diskuze se rozjela jen kvůli tomu, že nechápeš jak si může někdo dovolit jet na dálnici 150, což je hrozně úsměvný.
1. 12. 2014 14:05
Re: Zarážející
A jedeš 130, nebo si myslíš že jedeš 130? Podle čeho tak soudíš? Podle tachometru? Nebo podle GPS? Docela by mě to zajímalo. Protože jak jistě dobře víš, každý tachometr už z výroby proměřuje a vždycky do minusu, tzn. že pokud si myslíš že podle ručičky co na ni koukáš jedeš 130, tak na to zapomeň, máš tam slabejch 120. Já mám třeba změřeno, že když mám na tachometru 140, tak ve skutečnosti jedu 132-133 kmh. A vzhledem k tomu, že i policajti na dálnici používají radary co mají odchylku +3 %, tak mě z uvedeného důvodu nemůžou nikdy chyti za překročení rychlosti.
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 15:45
Re: Zarážející
Ochocho, ještě s tím aby se mě tu někdo nepokusil "dostat". Jedu tachometrových 136, což je podle všech ostatních ukazatelů +-130.
1. 12. 2014 15:48
Re: Zarážející
Tak hlavně bedlivě sleduj tachometr, aby si náhodou nejel o pár kilometrů za hodinu víc to už by mohlo bejt dost nebezpečný. Jen se blbě zeptám. Trávíš ve státech hodně času?
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 16:20
Re: Zarážející
Tachometr sleduji, jen když jedu skopce, na jiné případy mám tempomat. Další věc neznámá lidem nestarajícím se o rychlostní předpisy. Přitom to je tak pohodlné ^^

Hodně asi určitě ne, tak tři týdny ročně.
Avatar - rohYpnol
1. 12. 2014 18:33
Re: Zarážející
Tempomat udržuje rychlost i z kopce >:-[] >:-[] >:-[]
2. 12. 2014 08:28
Re: Zarážející
No jak píše správně Rohypnol. Tempomat udržuje rychlost i z kopce. Já teda tempomat moc nepoužívám. Jedině po dálnici když není provoz a nepospíchám tak tam si ho zapnu a kochám se. Jinak jedu podle situace před sebou a na tachometr kouknu jen sem tam. 50 ve městě poznám po sluchu na to nemusím ani koukat na tachometr. Jinak si nehlídám úzkostlivě kolik jedu. Hlavně se snažím vnímat okolí a stav silnice a jedu podle toho. To je na bezpečnost silničního mnohem důležitější než jen slepý dodržování rychlosti.
3. 12. 2014 15:42
Re: Zarážející
Nesouhlasím - tempomat z kopce neudrží rychlost u většiny aut, pouze u pár vybranejch modelů. U těch zbylejch musíš kontrolovat rychlost sám a případně si podřadit, to ti ale zase většinou vypadne tempomat, nebo u automatickejch převodovek si pomoct levou páčkou pod volantem, pokud je tam máš samozřejmě.
S ostatním souhlasím.
Avatar - rohYpnol
1. 12. 2014 18:35
Re: Zarážející
když pojede provoz 150, všichni rovnoměrně s dostatečným odstupem, pak jediný, kdo bude kolizní a bezpečnost ohrožující, bude ten co drží rafičku na 136 kmh 8-s 8-s :-! :no:
30. 11. 2014 19:21
Re: Zarážející
Probůh. Překročit povolenou rychlost o 20% nebo o sto to je sakra rozdíl...
Avatar - Emel
30. 11. 2014 21:41
Re: Zarážející
Hlavně jde o to, že do dálnice ti nevběhne dítě, provoz tam je vcelku přehledný a pokud před sebou vidíš kilometr prázdné dálnice, můžeš jet se slušným autem klidně 200+ aniž bys někoho ohrozil... a to je přece nejsvětější pravidlo silničního provozu, neohrožovat ostatní.
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 00:20
Re: Zarážející
Ano, pokud se nějaké spěchající pako kvůli tomu pak vyseká (netvrďte mi, prosím, že je auto v rychlostech 150+ stejně ovladatelné, jako ve 130 a že má člověk stejný přehled), nikoho snad neohrožuje?

A navíc, prázdná dálnice? V ČR?
1. 12. 2014 08:42
Re: Zarážející
Emel má naprostou pravdu. Jezdit rychle po městě může jen magor, protože tam hrozí obrovský riziko, že ti odněkud vyběhne dítě, pes, důchodce, někdo ti nedá přednost a tak dále, takže někdy i 50 je hodně. Namísto toho na dálnici kór když je oplocená ti nic takovýho nehrozí, takže pokud je volno není problém tam letět 200 (což se konec konců v Německu normálně děje a nikdo se nad tím nepozastavuje) Ovladatelnost auta ve 130 a ve 150 je stejná. Pokud není provoz a je suchá silnice, tak o nic nejde, tak to tady nedramatizuj.
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 09:45
Re: Zarážející
Normálně 200? Nikdo se nad tím nepozastavuje? Vy v Německu asi moc nejezdíte, že? To české oplocení zastaví leda tak malé srnky, "volno" v ČR je (za světla) velmi vzácně a nevím, co to máte za auto, ale ovladatelnost se v takových rychlostech u běžných (VAG třeba) aut zhoršuje dost.

A samozřejmě, jsme v ČR, takže já zase "dramatizuji", já jsem ten "moralista" nebo "svatej" nebo co >:D . Je úžasné, jak v téhle zemi se považuje dodržování zákonů za něco zavrženíhodného.
1. 12. 2014 10:16
Re: Zarážející
V zásadě je mi tvůj postoj sympatický, nejsme tady od toho, aby jsme si vybírali, které zákony dodržovat budeme a které ne. Nicméně bych opravdu nedával na stejnou úroveň 150 na dálnici a 100 v obci.
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 10:47
Re: Zarážející
No to já samozřejmě taky ne, ale to za předpokladu, že ta dálnice je opravdu prázdná (nepředpokládám, že byla; kdyby ano, určitě by se pan Sajler zmínil) a že v té obci bylo 50 a ne 70 (a samozřejmě že odhad byl správně).
Znám pár lidí, kteří, podobně jako pan Sajler, berou zákony jen jako doporučení a většina z nich rozhodně nejezdí bezpečně (i když samozřejmě oni tvrdí, že ví co dělají, že mají vše pod kontrolou, že policajti jsou ***, atd. >:D ), takže když profesionální řidič řekne v rozhovoru "150 na dálnici není nic dramatického", tak mě to trochu nadzvedne. Pak se pochopitelně přidají další, co tak jezdí (na každém autowebu takových je dost) a diskuse je na světe.

Edit: Je celkem těžké najít řidiče, kteří nejezdí "každý sám za sebe" ale taky mají trošku sociální cítění, viz ta padesátka na magistrále, o které píšete níže. Ta nejenže snižuje hluk, ale také trochu ulevuje od zacpání Nuselského mostu, ale zdá se, že většina lidí to odmítá pochopit. Jinak by se tam samozřejmě dalo jet třeba stovkou...
1. 12. 2014 13:13
Re: Zarážející
Jinak vítám na ACZ. Tady není nutný abychom si vykali. Ani já to nevyžaduju.

No zrovna minulý týden jsem jel trasu Liberec - Kolín nad Rýnem. Vzhledem k tomu, že Oktávka víc než 200 nejede jsem musel co chvíli uhýbat rychleji jedoucím autům a kupodivu mě to ani nijak neobtěžovalo. To české oplocení je normální pletivový plot. Pravda, pokud by tam běžel hroch tak ho to nezastaví, ale srnky a divočáci to prorážet nebudou. Na R10 kde dost často jezdím je volno celkem často a oplotovali ji za posledních pár let taky solidně. D5 z Plzně na hranice je taky dost často poloprázdná, tam taky není problém. Na D1 je to pak nemyslitelný tam prostě musíte jet tak jak jedou všichni ostatní. Dodržování zákonů není nic zavrženíhodného. Taky někdy jedu jen 130, když jedu na výlet, ale rozhodně se nečertím na ty kolem, kteří jedou rychleji. Nijak mě to neobtěžuje, tak ať si klidně jedou 150. Nevím, že tobě to tak vadí.
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 13:50
Re: Zarážející
Právě že pletivo divočák proběhne celkem snadno. Ne že by to často dělali... Já jezdím (z těch velkých silnic) relativně často D11, D1 a R4, občas D5 a pořád se mi stává, že prostě musím zbytečně brzdit, protože někdo strašně spěchá, čili by se dalo i říct, že mě to obtěžuje. A samozřejmě když nebrzdím a normálně ve sto třiceti začnu předjíždět, tak se mi někdo začne cpát do kufru.

A co mi na tom vadí? To samé, co mi vadí na tom, když někdo projede zákaz průjezdu, předjíždí na zákazu předjíždění, svítí jasnými mlhovkami, nesvítí vůbec (nebo těmi pěticentimetrovými LED pásky, to je jedno)... a na jiných věcech, které "nikoho přece neohrožují a neomezují" podle těch, kdo je dělá.

Jak krásně se mi jezdí v některých státech USA, někdy ve Španělsku, v Singapuru, v Japonsku, na Novém Zélandu a v jiných zemích, kde řidiči mají trochu disciplíny...
1. 12. 2014 14:09
Re: Zarážející
Jestli musíš kvůli rychleji jedoucím autům brzdit, tak to jen svědčí o tvých "řidičských schopnostech". Pokud jedu v rámci limitů a vidím před sebou pamaleji jedoucí auto, který nemůžu předjet, tak už předem sundám nohu z plynu a srovnám s ním rychlost.

Pokud by mi toto brždění motorem vadilo, tak mi nečiní problém krátkodobě zvýšit rychlost o 20 - 40 km/h a v pohodě předjet aniž bych někoho omezil.

Ale takových jako ty na dálnicích potkávám často, jedou si bezmyšlenkovitě svých (tempomatových) 130 km/h a při dojetí pomalejšího auta na pár metrů to buď švihnou do levýho pruhu anebo začnou prudce brzdit a ještě se přitom rozčilují a vyhrožují pěstma. Takovým jedincům se pak člověk musí jen smát.

Možná si to neuvědomuješ, ale pokud tam někomu ve 130 vjedeš a on musí kvůli tobě brzdit, tak sám spácháš dopravní přestupek, kterým někoho přímo omezíš nebo i ohrozíš, takže si nejdříve zameť před svým prahem ;-)
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 15:40
Re: Zarážející
Ano, vám překračování rychlosti problém nedělá, mě ano. Chápu, že je to pro vás nepochopitelné, stejně jako pojem "plynulá jízda".

A co se týká toho "omezování", tak ano, stejně tak tímto způsobem zákon porušuji, když prostě předjíždím řadu na sebe nalepených kamionů. Takže v ten moment musí člověk porušit buď nedomyšlený zákon o "omezování", nebo překročit rychlost, protože jí někdo jiný nerespektuje. Bravo.
1. 12. 2014 15:57
Re: Zarážející
Takže ve chvíli kdy dojedeš pomaleji jedoucí auto a musíš ho předjet, tak je pro tebe zásadní morální problém zvýšit krátkodobě rychlost, aby si ho předjel? Chápu to správně? Pokud dojedu někoho kdo předjíždí kolonu kamionů na dálnici tak v klidu vyčkám až ukončí předjížděcí manévr. Zásadně netroubím neblikám a nelepím se mu na zadek. Pokud předjíždím já a vidím, že se za mě blíží rychleji jedoucí auto snažím se abych se co nejdříve uklidil zpátky do pravýho. Není na tom nic omezujícího ani divného to je prostě naprosto běžná situace, která se na silnici děje.
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 16:10
Re: Zarážející
Jo, běžně se děje na silnicích českých a dál na východ. A samozřejmě, proč já bych měl i třeba na pár vteřin překračovat rychlost (a tím se vystavit riziku změření) kvůli někomu tak netrpělivému, že konstantně porušuje zákon? Proč bych si kvůli takovému měl zvyšovat spotřebu, opotřebovávat motor (zvlášť mé druhé auto je přes 120 už dost dýchavičné, ale 130 si udrží) a vůbec se nějak nervovat? 130 je horní limit, ne doporučená rychlost, tak nemá co otravovat.

No nic, tady se zjevně neshodneme, jako na většině českých autowebů :-)
2. 12. 2014 08:16
Re: Zarážející
No koukám, že seš zvláštní nátura. Tak jezdi hlavně opatrně, koukej hodně do zrcátek ať si kvůli tobě někdo nerozbije hubu, až tě zase bude nějaký pirát silnic "otravovat" předjížděním.
1. 12. 2014 15:46
Re: Zarážející
No neznám přesně chování divočáků. Spíš bych si myslel, že se nebudou prát s pletivovým plotem, ale s jistotou to tvrdit nemůžu. Jinak mi není jasný proč brzdíš, když za tebou někdo pospíchá. To by možná bylo lepší přidat aby si rychle předjel a zařadit se zpátky do pravýho ne? V USA se jezdí nesmyslně pomalu na to jak tam mají široký a přehledný silnice. S jinými státy nemám zkušenost, ale musím říct, že v Čechách se mi taky nejezdí špatně. Jediný co mi vadí je mnohdy hustý provoz na některých přetížených okreskách. Chce to jen trochu předvídat a sledovat provoz. :-)
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 16:17
Re: Zarážející
No samozřejmě to není běžné, ale stává se.
Brzdím, protože i přestože mě ten dotyčný nebo ta dotyčná "omezuje" svým porušováním zákona, tak nejsem bezohledný a nebudu mu/jí vjíždět před čumák, když vím, že bych prostě nezrychlil tak, aby nemusel lamač rychlostních rekordů brzdit.
V USA se v některých státech jezdí těch 120-130, ale jedou to tam skoro všichni, ne že si čtvrtina řidičů razí cestu vpřed "svojí" rychlostí.

Je tedy pravda, že v ČR je pořád příjemnější jezdit než na Ukrajině (a předpokládám i v Rusku) nebo v některých afrických státech, a nebo v Číně. Tam ani pruhy nejsou pevně daná věc >:D
Avatar - Emel
1. 12. 2014 21:04
Re: Zarážející
Teď mícháš víc věcí dohromady. Bezohlednost je jedna věc a rychlost druhá. Jezdit rychle z mého pohledu znamená, že musíš brát více ohledů na ostatní. Dodávka má právo předjíždět kamion, stejně tak má to právo i ten kamion, i když mu to někdy trvá minutu.

Jediné o co bych rád poprosil ty pomalejší je, aby se dívali dozadu a používali blinkry. Pokud uvidím dodávku vpravo s blinkrem na sto metrů, dám nohu z plynu a hezky a plynule tu situaci všichni zvládneme. Pokud se ale řidič v té dodávce poprvé podívá do zrcátka až těsně za kamionem a uvidí rychlejší auto blízko za sebou, pak už mu holt nezbude než být naštvaný na piráty a brzdit, nebo se do toho levého pruhu přece jen nacpat a ohrozit / naštvat toho rychlejšího.
1. 12. 2014 10:11
Re: Zarážející
Třeba jel od Vyškova do Kromclu :-)
1. 12. 2014 14:07
Re: Zarážející
Tak s tím bych zase úplně tak nesouhlasil, klidně můžeš jet dál svejch 130 ;-)
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 00:15
Re: Zarážející
Předpokládám, že nemáte na mysli "překročit rychlost o sto", protože o tom tu nikdo nemluví.
Rozdíl mezi tím samozřejmě je, nicméně jsou tu dva problémy. Dotyčný si může v rámci svého pokrytectví přidávat a hlavně neřekl, jestli ona tam "ve vesnici" nebyla sedmdesátka, jako často bývá.

A rozhodně to nijak neomlouvá jeho "150 není nic dramatického".
Avatar - cerrbion
1. 12. 2014 09:05
Re: Zarážející
Nechte ho bejt, zas jeden svatej, co potřebuje na všechno zákon a předpis aby nemusel používat zdravej rozum. Většina těhle kazatelů jsou stejně pokrytci co kážou vodu a pijou víno. Určitě nikdy nic neporušil. A teď tu o karkulce. Jezdit se má v první řadě podle rozumu a sebektriticky s ohledem na své schopnosti. Předpisy jsou sice hezký, ale dělá je zas jen člověk a často jsou vyloženě zhovadilé, příkladem pro všechny je 50km/h na tří proudové magistrále na Brno...
Takže já taky na dálnici jezdívam 140-150, výjimečně i více, a jsem přesvědčen, že nikoho neohorožuju. Zajímavé je, že mezi ČR a SRN je nějaká magická čára, kde najednou jet přes 130 nebezpečný není a to tam zdaleka ne všechny dálnice jsou lepší než naše. Pokud jedu v obci nějakou hustě obydlenou uličkou, tak to tam samozřejmě nepálim kilo ale 30, pokud jedu jedu po průmyslovém okruhu kde jedou 2 auta a nikde nikdo tak tak klidně jedu 70. První hlava pak předpisy. A to že jsou naši řidiči horší je jen mediální blud, jako všechno co naše media o češích plkají.
1. 12. 2014 10:37
Re: Zarážející
Na druhou stranu, snad všichni, co někoho vybourali, byli přesvědčeni, že nikoho neohrožují a že jedou podle jejich rozumu a schopností a hlavně bezpečně.
Padesátka na magistrále, to je doslova polarizující téma. Osobně tama nejezdím často, tak mi to jako problém nepřijde. Když už ale jedu, říkám si, že to muselo lidem, kteří bydlí podél, hodně ulevit. Přece jen, když jede auto 50, je to mnohem menší randál, než když jede 70.
Avatar - cerrbion
1. 12. 2014 12:14
Re: Zarážející
magistrála je příklad, ale když se chytneme zrovna tohoto příkladu, tak na toto téma už bylo řečeno mnoho. Argument hluku je bezpředmětný, jelikož rozdíl mezi 50km/h a např. 70 km/h jsou 3 decibely, což lidské ucho nemůže zaznamenat, nemluvě o tom, že při těch 50km/h se u některých aut musí podřadit a ve výsledku jsou při nižší rychlosti hlučnější. Nikdo neříká, že tam má být 130. Argument průjezdnosti Nuselského mostu co je uveden výše je také zcestný, opět je na to několik studií, a stav před a po se nezměnil k dobrému, spíše naopak a pokud vezmu směr z Prahy tak je to vyloženě nemysl, vyšší rychlost by Nuseláku naopak ulevila. Ano, zákony mají nějaký smysl, ale za prvé existuje "status občanské neposlušnosti", který já prostě na nesmyslné zákony a předpisy uplatňuji. Jak říkávala moje matka, až vyskočí z okna ostatní, skočíš taky? Slepě poslouchat jakékoliv nařízení je prostě proti lidskému rozumu a rozum ve své podstatě popírá. Neustále se ohánět požadavky na větší a ještě větší bezpečnost všeho druhu je cestou do pekel.

Ti, kteří se vzdají základní svobody, aby si zajistili bezpečí, si nezaslouží ani jedno a nakonec přijdou o oboje
Benjamin Franklin

Svoboda znamená zodpovědnost. To je důvod, proč se jí většina z nás obává.
George Bernard Shaw
1. 12. 2014 12:23
Re: Zarážející
>:D Kdybys dával ve škole pozor, věděl bys, že decibel je logaritmická jednotka. Tudíž rozdíl 3 decibelů je v podstatě poloviční hlučnost oproti té 70. To už lidské ucho zaznamená, co myslíš ;-) dále ti asi netřeba připomínat, že odvalující se pneumatika suše přehluší i motor ječící v 3000 otáčkách.
Avatar - cerrbion
1. 12. 2014 13:10
Re: Zarážející
No holt jsi chytřejší než pražští hygienici.

"Mezi hlukem, jež způsobí auto jedoucí padesátkou, a tím, které jede 80 km/h, z laického pohledu zas tak velký rozdíl nebyl. "Rozdíl je 1 až 2 decibely. Takže vliv na snížení hluku to má. Z hlediska hodnot měření je to výrazné. Ale člověk rozpozná rozdíl až při třech decibelech,"

Zdroj: [odkaz]

3 decibely jsou prostě na hranici rozpoznatelnosti lidského ucha rozumbrado. Rozdíl mezi 50-80 je dokonce jen 1-2 decibely, mezi 50-70 to bude nula celá nic.

A kdybys četl pořádně co píšu, dočetl byses, že je hodně aut co při 50tce musí podřadit a pak mají vcelku logicky vyšší otáčky než na vyšší stupeň při vyšší rychlosti, ale to ty jako kovaný fyzik určitě výš.
1. 12. 2014 13:13
Re: Zarážející
Tys napsal, že rozdíl byl 3 decibely ;-) Alespoň teď víš, co to ten decibel je, rozumbrado >:D
Avatar - cerrbion
1. 12. 2014 13:18
Re: Zarážející
No já to vím, ale tobě asi uniká smysl psaného textu. Jdu radši dělat zas něco smysluplného, na tebe tu nemá smysl plýtvat energií.
1. 12. 2014 13:30
Re: Zarážející
Jo, jdi se třeba doučit věci, co se probírají na základní škole, ať si někde neuřízneš ostudu ;-)
1. 12. 2014 13:19
Re: Zarážející
Jinak je-li padesátka na takové komunikaci už čistě v extravilánu, jak z článku vyplývá, tak je to opatření opravdu šikanózní.
Avatar - JDM
2. 12. 2014 07:27
Re: Zarážející
jo taky po dálnici jezdívám 140-150 a nepřijde mi to nebezpečný , ale používám mozek a na nikoho se nelepím neblikám a když už teda jedu rychle davám bacha a nerozčiluju se když mě někdo zpomalí , o to víc mě štvou ti co jedou ještě víc a není jich málo a dojedou mě v levým 3cm na zadek a kroutí hlavou a kdyby mohli tak mě pošlou ze silnice . já jedu rychle tak bych se měl přizpůsobit těm co jedou dle předpisů , neznamená že jsem král a všichni mě budou uhýbat z cesty.
Avatar - twistedTSD
1. 12. 2014 14:30
Re: Zarážející
Opravdu nechápu tvé hysterčení kvůli +20km/h na dálnici (a ještě ve 4C). Chceš říct, že ty jsi 130 nikdy nepřekročil?

Pokoušet se něco takového srovnávat s vymaštěnými prasaty, která nemají problém řítit se kilem v obci a nepatří jim do ruky ani tříkolka, natož auto, je úplně mimo.
Avatar - Aoyagi
1. 12. 2014 15:44
Re: Zarážející
Hah, tohle je hysterčení? >:D Jen jsem někoho nazval pokrytcem a seběhlo se tu stádo zastánců porušování zákona. Pokud to nechápete, tak s tím patrně nemáte zkušenosti, což může znamenat jen jedno, že...

Ano, 130 jsem párkrát překročil, protože jsem si chtěl uchránit auto od toho vola, co se řítil za mnou.
Avatar - Emel
1. 12. 2014 20:58
Re: Zarážející
O sto procent, to je ta stovka v obci.
Avatar - Pepa_007
1. 12. 2014 20:48
Re: Zarážející
JJ. Co je nebezpečnější?
Frčet 153km/h (160 tacho) po dálnici s dvěma pruhy kdy pravej je plnej kamionu a nebo frčet 100 tacho (90km/h reálně) kolem značky začátek obce kde od této značky je nejbližší dům, přechod, chodník, budova, atd... nejméně 500m ???

Zákon mluví jasně. Obojí je špatně. Aktuální situace na silnici ale může být z pohledu nebezpečnosti diametrálně odlišná a to na obě strany. :-)
Avatar - m.z.
30. 11. 2014 20:43
dobrý vkus
Konečně někdo, kdo ví o čem mluví. Musím pochválit výběr auta >:D
Rozbalit vlákno
2
1. 12. 2014 10:38
Re: dobrý vkus
Kterého? :-)
Avatar - marek.g
1. 12. 2014 12:52
Re: dobrý vkus
všech Alf :yes:
1. 12. 2014 19:15
...
Nechápu lidi, kteří přepadávají kvůli pár korunám. Já už jsem se uklidnil, už jsem jen kapsář.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
1. 12. 2014 20:54
Re: ...
To mě nepřekvapuje.