Rozhovor s finalisty designérské soutěže Peugeotu

Rozhovor s finalisty designérské soutěže Peugeotu

 
 

Dva Češi, Jan Rambousek a Michal Vlček postoupili se svými návrhy v konkurenci 3800 prací z celého světa do nejlepší třicítky soutěže Design Peugeot. V Brně jsme si s nimi popovídali.

Dva Češi, Jan Rambousek a Michal Vlček postoupili se svými návrhy v konkurenci 3800 prací z celého světa do nejlepší třicítky soutěže Design Peugeot. U příležitosti brněnského autosalonu jsme si s talentovanými českými designéry krátce popovídali.

Byli jste nějak omezení nebo jste dostali od Peugeotu volnou ruku?

Michal Vlček: V podstatě jsme měli volnost. Téma znělo navrhněte Peugeot svých snů a jediné omezení byl rok 2030.

Jak dlouho jste na projektu pracovali?

Michal Vlček: O soutěži jsem se dozvěděl na konci loňských prázdnin a uzávěrka byla někdy na začátku listopadu, takže asi dva měsíce.

Jan Rambousek: Já se tomu věnoval asi půl roku, ale nijak intenzivně, spíš když jsem měl čas.

Přemýšleli jste o praktickém využití vámi navrženého vozu? Například peugeot Honzi Rambouska vypadá jako měsíční vozidlo.

Jan Rambousek: To slyším docela často (smích). Podle mě to zase tak nereálné není. Před chvílí jsme zrovna přemýšleli, že musím jenom vyřešit nastupování a vystupování.

To nás zajímá. Pro koho je vlastně takové auto určeno, kolik uveze lidí?

Jan Rambousek: Takhle, je to auto pro dva až tři pasažéry, kteří budou sedět vedle sebe a zadní část je vyhrazená pro motor. Boční část se odklápí a právě tudy se dostane posádka dovnitř po nějakých schůdkách.

A rozměry?

Jan Rambousek: Uvažoval jsem o výšce okolo dvou metrů, ale upřímně řečeno jsem rozměry předem nijak neplánoval. Nejdřív jsem navrhl kabinu, světla a nakonec z toho vyplynulo, že velká kola jsou jediné východisko.

Co vy Michale? Proč jste zvolil právě tento tvar a proč tři kola?

Michal Vlček: Tvar kapky kvůli aerodynamice, tři kola proto, aby se s tím dobře manévrovalo ve městě. Uvažoval jsem o elektrickém pohonu, takže motory jsou v kolech (stejný systém úspěšně testuje například Mitsubishi - pozn. red.). Počítal jsem s délkou okolo čtyř metrů.

Dovedete si představit vaše studie v běžném provozu?

Jan Rambousek: Docela ano. Nedávno jsem si představoval, když jsem šel ze školy, jak by to vypadalo někde zaparkované. Asi by to bylo obrovský, ale rád bych to někde viděl, to ano.

Pokud vezmeme v úvahu poměr kabiny a kol, asi by to obrovské opravdu bylo, na rozdíl od Michala nic do města.

Jan Rambousek: Já jsem to právě zdůvodňoval i tak, že lidé budou chtít z měst utíkat, a proto jim přijde takové auto vhod.

Michal Vlček: Jo, v tom má Honza pravdu, města asi fakt budou pořádné nacpaná a lidi budou chtít pryč. Své auto si ale v provozu představit dokážu. Jen by bylo potřeba dořešit veškeré technické záležitosti.

Autoři: Libor Zezulka, Tomáš Votruba

Spolupracujeme s TipCars.com
Zoot získal investice ve výši 4,5 milionu eur, chce posílit logistiku Zoot získal investice ve výši 4,5 milionu eur, chce posílit logistiku

Největší český módní e-shop Zoot.cz na konci uplynulého…

ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí

Kdyby šéfa ANO Andreje Babiše nebo někoho z poslanců či…

Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti? Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti?

Počtvrté srovnáváme příbuzná SUV a kombi na českém trhu.…

 






 
Palubní napětí 48 voltů: Kdy se opravdu rozšíří? A co přinese?

Palubní napětí 48 voltů: Kdy se opravdu rozšíří? A co přinese?

Dnes 08:00

O výrazném zvýšení napětí palubní sítě vozidel se mluví už od konce 80. let. Reálnou podobu to celé ale dostává až v současné době. Důvodem je stále vyšší spotřeba elektrické energie.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Babiš slaví 1. máj na lodi, Sobotka na ostrově. Prahou projdou odpůrci islámu

Babiš slaví 1. máj na lodi, Sobotka na ostrově.…

Prvního máje má většina lidí v Česku volno a politici za nimi vyrází do ulic. Například šéf hnutí ANO Andrej…

 

iSport.cz

Sobotka vymyslel jediný gól St. Louis, Anaheim s Edmontonem snížil

Sobotka vymyslel jediný gól St. Louis, Anaheim s…

SOUHRN | Vladimír Sobotka asistoval u jediného gólu St. Louis, které podlehlo v Nashvillu 1:3 a ve druhém kole…

SESTŘIHY: Slavia doma s Jabloncem jen remizovala, blíže titulu je Plzeň

SESTŘIHY: Slavia doma s Jabloncem jen remizovala,…

Fotbalisté Slavie v 26. kole ePojisteni.cz ligy odvrátili pohromu. Remízu 1:1 s Jabloncem zachránili až v 90.…

 

Reflex.cz

Žili v poušti hobiti? Tuto otázku vyvolává nález miniaturního města v íránském Šahdádu

Žili v poušti hobiti? Tuto otázku vyvolává nález…

Nedaleko Šahdádu odkryli archeologové zvláštní sídlo. Úzké uličky s domky ne vyššími než metr, místnosti maličké…

Turecko zakázalo Wikipedii, prý šíří terorismus

Turecko zakázalo Wikipedii, prý šíří terorismus

Turecký úřad pro informace a telekomunikaci uvedl, v zemi jsou právě podnikány „administrativně-právní kroky“ k…