Rozhovor s finalisty designérské soutěže Peugeotu

Rozhovor s finalisty designérské soutěže Peugeotu

 
 

Dva Češi, Jan Rambousek a Michal Vlček postoupili se svými návrhy v konkurenci 3800 prací z celého světa do nejlepší třicítky soutěže Design Peugeot. V Brně jsme si s nimi popovídali.

Dva Češi, Jan Rambousek a Michal Vlček postoupili se svými návrhy v konkurenci 3800 prací z celého světa do nejlepší třicítky soutěže Design Peugeot. U příležitosti brněnského autosalonu jsme si s talentovanými českými designéry krátce popovídali.

Byli jste nějak omezení nebo jste dostali od Peugeotu volnou ruku?

Michal Vlček: V podstatě jsme měli volnost. Téma znělo navrhněte Peugeot svých snů a jediné omezení byl rok 2030.

Jak dlouho jste na projektu pracovali?

Michal Vlček: O soutěži jsem se dozvěděl na konci loňských prázdnin a uzávěrka byla někdy na začátku listopadu, takže asi dva měsíce.

Jan Rambousek: Já se tomu věnoval asi půl roku, ale nijak intenzivně, spíš když jsem měl čas.

Přemýšleli jste o praktickém využití vámi navrženého vozu? Například peugeot Honzi Rambouska vypadá jako měsíční vozidlo.

Jan Rambousek: To slyším docela často (smích). Podle mě to zase tak nereálné není. Před chvílí jsme zrovna přemýšleli, že musím jenom vyřešit nastupování a vystupování.

To nás zajímá. Pro koho je vlastně takové auto určeno, kolik uveze lidí?

Jan Rambousek: Takhle, je to auto pro dva až tři pasažéry, kteří budou sedět vedle sebe a zadní část je vyhrazená pro motor. Boční část se odklápí a právě tudy se dostane posádka dovnitř po nějakých schůdkách.

A rozměry?

Jan Rambousek: Uvažoval jsem o výšce okolo dvou metrů, ale upřímně řečeno jsem rozměry předem nijak neplánoval. Nejdřív jsem navrhl kabinu, světla a nakonec z toho vyplynulo, že velká kola jsou jediné východisko.

Co vy Michale? Proč jste zvolil právě tento tvar a proč tři kola?

Michal Vlček: Tvar kapky kvůli aerodynamice, tři kola proto, aby se s tím dobře manévrovalo ve městě. Uvažoval jsem o elektrickém pohonu, takže motory jsou v kolech (stejný systém úspěšně testuje například Mitsubishi - pozn. red.). Počítal jsem s délkou okolo čtyř metrů.

Dovedete si představit vaše studie v běžném provozu?

Jan Rambousek: Docela ano. Nedávno jsem si představoval, když jsem šel ze školy, jak by to vypadalo někde zaparkované. Asi by to bylo obrovský, ale rád bych to někde viděl, to ano.

Pokud vezmeme v úvahu poměr kabiny a kol, asi by to obrovské opravdu bylo, na rozdíl od Michala nic do města.

Jan Rambousek: Já jsem to právě zdůvodňoval i tak, že lidé budou chtít z měst utíkat, a proto jim přijde takové auto vhod.

Michal Vlček: Jo, v tom má Honza pravdu, města asi fakt budou pořádné nacpaná a lidi budou chtít pryč. Své auto si ale v provozu představit dokážu. Jen by bylo potřeba dořešit veškeré technické záležitosti.

Autoři: Libor Zezulka, Tomáš Votruba

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi si nechali vnutit, že je bezpečnost problém, říká mediální analytik Bohumil Kartous Češi si nechali vnutit, že je bezpečnost problém, říká mediální analytik Bohumil Kartous

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita.…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod

Na první pohled to vypadá, že AutoCont po sedmadvaceti…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Piloti Air Berlin udělali na rozlučku kaskadérský kousek. Doplatili na něj

Piloti Air Berlin udělali na rozlučku kaskadérský…

Byl to poslední let zkrachovalé letecké společnosti Air Berlin nad düsseldorfským letištěm. Piloti před…

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20 metrů vysoké rozhledny, zemřela v nemocnici

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20…

Do zoologické zahrady v Praze vyjížděli v neděli dopoledne záchranáři. Z dřevěné rozhledny, která se nachází v…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Messi si zobnul tabletu v 10. minutě. Pak gólem posunul své hranice

Messi si zobnul tabletu v 10. minutě. Pak gólem…

Argentinská hvězda Lionel Messi přispěl jedním gólem ve středečním utkání Ligy mistrů s Olympiakosem Pireus k…

 

Reflex.cz

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním městem. Stát se tak má do roku 2035

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním…

Anglické město Oxford, kde se nachází jedna z nejlepších a nejznámějších univerzit planety, se chce do roku 2035…