Rozhovor s finalisty designérské soutěže Peugeotu

Rozhovor s finalisty designérské soutěže Peugeotu

 
 

Dva Češi, Jan Rambousek a Michal Vlček postoupili se svými návrhy v konkurenci 3800 prací z celého světa do nejlepší třicítky soutěže Design Peugeot. V Brně jsme si s nimi popovídali.

Dva Češi, Jan Rambousek a Michal Vlček postoupili se svými návrhy v konkurenci 3800 prací z celého světa do nejlepší třicítky soutěže Design Peugeot. U příležitosti brněnského autosalonu jsme si s talentovanými českými designéry krátce popovídali.

Byli jste nějak omezení nebo jste dostali od Peugeotu volnou ruku?

Michal Vlček: V podstatě jsme měli volnost. Téma znělo navrhněte Peugeot svých snů a jediné omezení byl rok 2030.

Jak dlouho jste na projektu pracovali?

Michal Vlček: O soutěži jsem se dozvěděl na konci loňských prázdnin a uzávěrka byla někdy na začátku listopadu, takže asi dva měsíce.

Jan Rambousek: Já se tomu věnoval asi půl roku, ale nijak intenzivně, spíš když jsem měl čas.

Přemýšleli jste o praktickém využití vámi navrženého vozu? Například peugeot Honzi Rambouska vypadá jako měsíční vozidlo.

Jan Rambousek: To slyším docela často (smích). Podle mě to zase tak nereálné není. Před chvílí jsme zrovna přemýšleli, že musím jenom vyřešit nastupování a vystupování.

To nás zajímá. Pro koho je vlastně takové auto určeno, kolik uveze lidí?

Jan Rambousek: Takhle, je to auto pro dva až tři pasažéry, kteří budou sedět vedle sebe a zadní část je vyhrazená pro motor. Boční část se odklápí a právě tudy se dostane posádka dovnitř po nějakých schůdkách.

A rozměry?

Jan Rambousek: Uvažoval jsem o výšce okolo dvou metrů, ale upřímně řečeno jsem rozměry předem nijak neplánoval. Nejdřív jsem navrhl kabinu, světla a nakonec z toho vyplynulo, že velká kola jsou jediné východisko.

Co vy Michale? Proč jste zvolil právě tento tvar a proč tři kola?

Michal Vlček: Tvar kapky kvůli aerodynamice, tři kola proto, aby se s tím dobře manévrovalo ve městě. Uvažoval jsem o elektrickém pohonu, takže motory jsou v kolech (stejný systém úspěšně testuje například Mitsubishi - pozn. red.). Počítal jsem s délkou okolo čtyř metrů.

Dovedete si představit vaše studie v běžném provozu?

Jan Rambousek: Docela ano. Nedávno jsem si představoval, když jsem šel ze školy, jak by to vypadalo někde zaparkované. Asi by to bylo obrovský, ale rád bych to někde viděl, to ano.

Pokud vezmeme v úvahu poměr kabiny a kol, asi by to obrovské opravdu bylo, na rozdíl od Michala nic do města.

Jan Rambousek: Já jsem to právě zdůvodňoval i tak, že lidé budou chtít z měst utíkat, a proto jim přijde takové auto vhod.

Michal Vlček: Jo, v tom má Honza pravdu, města asi fakt budou pořádné nacpaná a lidi budou chtít pryč. Své auto si ale v provozu představit dokážu. Jen by bylo potřeba dořešit veškeré technické záležitosti.

Autoři: Libor Zezulka, Tomáš Votruba

Spolupracujeme s TipCars.com
Rusko podle Trumpa zasahuje do vnitřních záležitostí řady států Rusko podle Trumpa zasahuje do vnitřních záležitostí řady států

Rusko zasahuje do vnitropolitických záležitostí zemí po…

Washington a Rada bezpečnosti OSN se kvůli Jeruzalému neshodnou Washington a Rada bezpečnosti OSN se kvůli Jeruzalému neshodnou

Spojené státy vetovaly rezoluci Rady bezpečnosti OSN,…

Bitcoin se dere do nejvyšší politiky. Francouzi o něm chtějí jednat na G20 Bitcoin se dere do nejvyšší politiky. Francouzi o něm chtějí jednat na G20

Francouzský ministr financí, Bruno Le Maire chce…

Volkswagen v USA investuje dvě miliardy dolarů do nabíjecích stanic pro elektromobily Volkswagen v USA investuje dvě miliardy dolarů do nabíjecích stanic pro elektromobily

Německý automobilový koncern Volkswagen chce do června…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 





 



Blesk.cz

Mladou diplomatku (†30) zavraždil řidič Uberu: Přiznal se, že ji chtěl znásilnit!

Mladou diplomatku (†30) zavraždil řidič Uberu:…

Britská diplomatka Rebecca Dykes (†30) si zavolala službu Uber, když se jedné páteční noci vracela domů z…

Podezřelé úmrtí miliardářského páru: Na krku měli známky po škrcení

Podezřelé úmrtí miliardářského páru: Na krku měli…

Záhadná smrt kanadského miliardáře Barryho Shermana (†75) a jeho ženy zamotala hlavu vyšetřovatelům. Média a…

 

iSport.cz

Český plavec v problémech! Šefl měl pozitivní test na kokain

Český plavec v problémech! Šefl měl pozitivní test na kokain

Plavec Jan Šefl měl v listopadu při Velké ceně Brna pozitivní dopingový test na kokain. Českého rekordmana na…

Náhrada, pokud odejde Trpišovský? Na radaru Liberce je i Holoubek

Náhrada, pokud odejde Trpišovský? Na radaru Liberce…

Jak informoval deník Sport již v pátek, David Holoubek se na doporučení ocitl na seznamu vytipovaných trenérů…

 

Reflex.cz

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je předjede culík, ale já si to užívám

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je…

Pouštními dunami v Maroku se řítí čtyřkolka. Od kol odlétávají mračna písku. Stroj skáče a klesá po…

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna, která si pohrávala s drogami a s Rolling Stones

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna,…

Exkluzívní blondýna, o níž se říkalo, že je šestým členem britské skupiny Rolling Stones. Přitom na nic nehrála…