Rozhovor s finalisty designérské soutěže Peugeotu

Rozhovor s finalisty designérské soutěže Peugeotu

 
 
15.6. 2005 Libor Zezulka

Dva Češi, Jan Rambousek a Michal Vlček postoupili se svými návrhy v konkurenci 3800 prací z celého světa do nejlepší třicítky soutěže Design Peugeot. V Brně jsme si s nimi popovídali.

Dva Češi, Jan Rambousek a Michal Vlček postoupili se svými návrhy v konkurenci 3800 prací z celého světa do nejlepší třicítky soutěže Design Peugeot. U příležitosti brněnského autosalonu jsme si s talentovanými českými designéry krátce popovídali.

Byli jste nějak omezení nebo jste dostali od Peugeotu volnou ruku?

Michal Vlček: V podstatě jsme měli volnost. Téma znělo navrhněte Peugeot svých snů a jediné omezení byl rok 2030.

Jak dlouho jste na projektu pracovali?

Michal Vlček: O soutěži jsem se dozvěděl na konci loňských prázdnin a uzávěrka byla někdy na začátku listopadu, takže asi dva měsíce.

Jan Rambousek: Já se tomu věnoval asi půl roku, ale nijak intenzivně, spíš když jsem měl čas.

Přemýšleli jste o praktickém využití vámi navrženého vozu? Například peugeot Honzi Rambouska vypadá jako měsíční vozidlo.

Jan Rambousek: To slyším docela často (smích). Podle mě to zase tak nereálné není. Před chvílí jsme zrovna přemýšleli, že musím jenom vyřešit nastupování a vystupování.

To nás zajímá. Pro koho je vlastně takové auto určeno, kolik uveze lidí?

Jan Rambousek: Takhle, je to auto pro dva až tři pasažéry, kteří budou sedět vedle sebe a zadní část je vyhrazená pro motor. Boční část se odklápí a právě tudy se dostane posádka dovnitř po nějakých schůdkách.

A rozměry?

Jan Rambousek: Uvažoval jsem o výšce okolo dvou metrů, ale upřímně řečeno jsem rozměry předem nijak neplánoval. Nejdřív jsem navrhl kabinu, světla a nakonec z toho vyplynulo, že velká kola jsou jediné východisko.

Co vy Michale? Proč jste zvolil právě tento tvar a proč tři kola?

Michal Vlček: Tvar kapky kvůli aerodynamice, tři kola proto, aby se s tím dobře manévrovalo ve městě. Uvažoval jsem o elektrickém pohonu, takže motory jsou v kolech (stejný systém úspěšně testuje například Mitsubishi - pozn. red.). Počítal jsem s délkou okolo čtyř metrů.

Dovedete si představit vaše studie v běžném provozu?

Jan Rambousek: Docela ano. Nedávno jsem si představoval, když jsem šel ze školy, jak by to vypadalo někde zaparkované. Asi by to bylo obrovský, ale rád bych to někde viděl, to ano.

Pokud vezmeme v úvahu poměr kabiny a kol, asi by to obrovské opravdu bylo, na rozdíl od Michala nic do města.

Jan Rambousek: Já jsem to právě zdůvodňoval i tak, že lidé budou chtít z měst utíkat, a proto jim přijde takové auto vhod.

Michal Vlček: Jo, v tom má Honza pravdu, města asi fakt budou pořádné nacpaná a lidi budou chtít pryč. Své auto si ale v provozu představit dokážu. Jen by bylo potřeba dořešit veškeré technické záležitosti.

Autoři: Libor Zezulka, Tomáš Votruba

Spolupracujeme s TipCars.com
Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční

Denní objem aktivit na kryptoměnových burzách je oproti…

KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman

Prezident Miloš Zeman přijel na sobotní mimořádný sjezd…

Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Dnes 11:26

Wankelův motor. Technologie pohonné jednotky s rotačním pístem, kterou se v automobilovém světě nikdy nepodařilo tak úplně doladit...




Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v Šanghaji devátí, celkově jsou třetí

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v…

Prague Lions znovu skončili v Top desítce. Na třetím podniku série Global Champions League v parkurovém skákání,…

 

Reflex.cz

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se staví k hrdinům

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se…

Včera večer byly do Prahy vládním speciálem z Říma dovezeny ostatky kardinála Josefa Berana. Na mši, kterou za…

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

BSA - Software Alliance - má program pro zvýšení ochoty lidí udávat. Za udání neoprávněného užití software…