Nabídli jsme vám možnost zeptat se na cokoliv ohledně plánů automobilky Škoda Auto pronajímat soukromníkům vozy formou operativního leasingu. Zde jsou slíbené odpovědi.
Ze dvou příkladů je jasné, že zůstatková hodnota je nastavena dosti zvláštně. Zejména vzhledem k výši splátek a úvodní ceně. Nejvíce mě překvapil model Yeti. Aktuální prodejní cena Yeti 1,2TSi Active je 354 900 Kč, po dvou letech zákazníkova splácení, kdy utratí téměř 125 000 Kč, si jej bude moci odkoupit za cca 320 000 Kč??? Nevím, ale pro toho, kdo umí aspoň mírně počítat, to musí vypadat skoro jako lichva. To raději budu "tradiční Čech", jenž musí mít pocit vlastnictví...
Tohle mě taky překvapilo, vždyť to jsou ceny, za které si člověk koupí nějakou předváděčku - třeba ten Rapid, po dvou letech za 240? To je téměř cena za kterou já měl předváděčku 8-s
Uvidíme jaká bude realita, ale na takové prognózy asi klienty nezískají 8-s
Přesně tak, po dvou letech a 40 tisících bude propad ceny cca 60 tisíc, zákazník zaplatí 120 tisíc. Pokud odečtu dvouleté pojištění v úhrnu za 20 tisíc, pak by v případě odkupu takový vůz vyšel na 340 tisíc 8-s
Toto beru jako vstupní informaci osoby zodpovědné za daný produkt a tedy již reálné hodnoty, jenž jsou takto nyní nastavené. Osobně zcela nechápu výhodu takového druhu "vlastnictví", jde to nějak zcela mimo mě.
Tak ono je to cele o tom, ze cilem nabidky je auto na konci nahradit novym vozidlem ne financovat nekomu auto, ktere si necha. Na to jsou jine produkty. Problem vidim spise v zoufale nabidce motoru, prevodovek a vybav, ktera je zamerena jen na ty nejmene narocne zakazniky.
Ta zoufalá nabídka v podstatě všeho jak píšeš, tak ta mě také zaráží. Ale doufám, že se chytnou za krk, jinak řečeno že z trhu přijde "jasný signál" a že budou muset tu nabídku zlepšit. Jinak s tím velkou díru do světa neudělají.
Ten program má prostě smysl když tam člověk bude každé 2 roky točit "nové" auto, pokud si člověk auto chce koupit a nemá na něj, má si rovnou vzít úvěr. Aspoň takhle si myslím, že to Škodovka zamýšlí a dá se to pochopit. I tak ale po 2 letech pronájmu je nabídka odkupu za takovou cenu zlodějna. Ale jak říkám, realita bude třeba jiná :-)
Asi to vážně beru za špatný konec, jelikož stále mám problém s pochopením podstaty placení téměř poloviny ceny nového auta v prvních dvou letech jeho provozu... :-)
Pokud to myslíš obecně, tak jde o to, že je zůstatková hodnota dopředu určená (odhadli, kolik získají prodejem na konci smlouvy), tedy splátky jsou nižší, protože nehradíš tu část, kterou bys získal zpět prodejem, nemusí tě trápit vývoj cen, jsou tam nějaké daňové/ účetní rozdíly (což zajímá firmy a OSVČ) a veškerá režie spojená s provozem auta je na nich (kupuješ si nějakou službu).
Když se jim chce, tak dokáží ceny stlačit celkem nízko. Nicméně auto vlastníš v době, kdy ztrácí na hodnotě nejrychleji. Je to spíš o pohodlí než o čem jiném.
Firmy a OSVČ sem plést nebudeme, to je jiná kapitola. Jako FO mě zajímá, co zaplatím a co za to dostanu, respektive jaké jiné možnosti mám. Případ Yetiho je děsivý, tam dle nich je propad hodnoty během dvou let cirka 30 tisíc, což mi přijde jako výsměch vzhledem k zaplacenému půjčovnému. Co tedy za mnou zaplacenou částku 125 tisíc dostanu? Pojištění, amortizaci a možnost užívat vůz, bavím-li se o základním balíčku.
Je to zřejmě produkt pro velmi, velmi pohodlné lidi, jenž mají peněz na rozhazování. Osobně nevidím důvod nevyužít raději některou z nabídek financování.
PS: Beru zpět rozdíl v cenách, je pravdou že má pár extras, jenž ceníkovou cenu zvýší na 392 000 Kč. Pak je amortizace stejných 60 tisíc, jako u Rapidu.
Jak jsem napsal, pokud to myslíš obecně. Pokud nechápeš jen tenhle konkrétní produkt, tak ti nepomůžu. ;-)
Jinak ta otázka je, za kolik to auto zvládneš koupit (jakou cenu dojednáš), za kolik ho zvládneš prodat a jestli se do toho podniku chceš pouštět (stojí ti to za případnou úsporu). Za kolik to auto zvládnou prodat, není podstatné.
Nejde o podstatu produktu, to jsem možná uvedl zle, spíše mám na mysli aktuální nastavení produktu.
Ano, vyjednávací prostor zde určitě nějaký bude a co se výkupní ceny týká, pak ta je nastavena vcelku benevolentně, aspoň dle mého názoru.
Uvidíme, jsem sám zvědav, jak se produkt v této konfiguraci chytí. Aby to náhodou nebyla střelba od pasu jako v případě nacenění modelu Rapid v době jeho uvádění na trh. :-)
Jak jsem napsal, s tím ti nepomůžu. Nepřijde mi atraktivní.
Co se vyjednávání týče, takhle od stolu to vypadá, že mají dostatek manévrovacího prostoru. Na českém trhu je však třeba počítat s tím, že nemusí být tak snadné získat slevu (pro nepodnikající FO). Klidně to může být střelba od pasu, jak píšeš - osahávají si trh a zkouší, co bude fungovat.
Celkem zásadní rozdíl mezi operativním a finančním je v tom, že u operativního zůstává předmět leasingovce. Můžeš samozřejmě mít ve smlouvě předkupní právo. Pokud nemáš, tak ho můžou nabídnout k prodeji a utržit, co je trh ochoten zaplatit.
Přesně tak, kdo z nás teď ví co bude za dva roky? Nikdo. Tak nezbývá než věřit, že až se po dvou letech začnou objevovat první ojeté Škodovky, že v duchu jejich motta to vše bude "Bez starostí" >:-[]
No tak píšou letos 1000 a příští rok 5000 smluv, to je dohromady 6000 klientů za dva roky. To je jako kapka v moři, s ohledem na celkový prodeje Škody. Ale přesto - nepočkat spíš, až to auto přejde do Škoda Plus a pak se teprv o něj zajímat? Já bych řekl, že ano.
Speciálně u Yeti 1,2 TSi mě to taky trklo do očí. Koukám do ceníku, že novej stojí cca 355 000 Kč, a oni my ho po dvou letech a 40 000 kilometrech chtějí prodat jen o 35 000 Kč levněji. Přitom to auto bude dva roky někdo drtit, kouřit v něm, bude ochmataný, ošoupaný, odřený atp. To bych čekal, že mi daj dolů aspoň 60-80 tis., pak bych o tom asi i uvažoval. Ale takto nevím nevím, spíš si koupit fungl novou.
Jde v podstatě o šikovně zabalené nakrmení vlastního bazarového programu, které jim zaplatí kdo jiný než zákazník. S ohledem na vlastní business to je zmáknuto takřka skvěle. ;-)
Když se mi něco nelíbí, tak nad tím nemůžu debatovat? Klidně mi můžeš pomoct tento produkt pochopit, nemám s tím nejmenší problém.
Zatím jsem si však vždy dokázal financovat a provozovat vozy z vlastní kapsy, takže pravda nejsem typickým cílem takové zápůjčky. Proto to neber jako pláč, ale jako konstatování či spíše zamyšlení se.
Akosi nerozumiem vyhodnosti a zameraniu tejto ponuky. Vraj ide o to, aby si clovek ktory nema na nove auto nekupoval starsie ojazdene auto. Clovek, ktory nema penazi na rozhadzovanie urcite nepotrebuje nove auto kazde dva roky. Vzhladom na odkupnu cenu po dvoch rokoch si nemyslim, ze je zmysluplne toto auto si odkupit. Ze clovek nema starosti s autom a len jazdi? A ake starosti ma mat clovek s maximalne dvojrocnym autom? Absolvovat jednu servisnu prehliadku? Vybavit si havarijnu a zakonnu poistku? Stoji to za tie nemale peniaze niekomu? Urcite nie priemerne zarabajucemu cloveku. A tie mozne neocakavane vysoke vydavky v pripade kradeze! Preto sa ani nemozu cudovat, ze sa tych 120 zakaznikov rozhodlo pre drahsie specifikacie. Chudaci to asi nebudu. Tento produkt ja nechapem. Asi moja financna gramotnost sa rovna 0 bodov. Budem si musiet este co to dostudovat.
Tohle musel vykoumat někdo, kdo má život v malíčku. Tohle není produkt pro hejly, co si ve frontě na kedlubny zkouší postoje VIP. Tohle JE reálná CESTA k zítřejší důstojné jízdě za důstojný peníz. A v tomto kontextu je potřeba pochválit Škodu za nalezení garážové skuliny.
Samozřejmě se jedná o specifický produkt pro specifickou jízdní skupinu. Člověk se musí smát těm dotazům, zda nabídka obsáhne i octavii v RS na kožené sesli, případně (přeshraničně) v módu exklusiv i jednoho nebo dva caymany. Tohle snad nemá ani význam komentovat, soustřeďme se na reál.
Potřebuješ? Potřebuješ parádní, nové auto? Potřebuješ parádní nové auto a nemáš hotovost? Potřebuješ parádní nové auto, nemáš hotovost a nájezd držíš na uzdě? Potřebuješ parádní nové auto, nemáš hotovost, nájezd držíš na uzdě a nehodláš s jedním autem jezdit čtrnáct let? Potom jsi ideálním adeptem.
Za malé peníze velký vůz. Tohle bych viděl jako ústřední slogan. A negativa? Nespatřuji v tom produktu žádná negativa, která by měla potenciálního zájemce odradit. Zbývá tedy centrální dilema - zda (za vyšší peníz) finanční leaasing, tedy produkt u něhož se s převodem vlastnictví na konci nájmu počítá, či (opět za vyšší peníz) úvěr (vlastníkem hned) nebo tedy za malý peníz (cizí) auto na dva ročky s plánovaným následným repete.
ŠKODA dnes (jako ostatně tradičně) zaslouží jedno velké občansky operativně leasingové - BRAVO :yes::-!
Tak tak.
Spusta lidí tu nepochopilo, že jde jen o další produkt, jak se dostat k automobilu Škoda.
Je jiný, než nabízí konkurence, ale na tom přece není nic špatného, ať se každý rozhodne dle svého vědomí a svědomí a hlavně možností. Že je na výběr další možnost, je přeci pozitivum.
To nikto nepovedal, ze neexistuje clovek, ktory tento produkt nevyuzije... Moja otazka znela inak a bola polozena GTImu, pretoze on na tejto ponuke nevidi nic zle, comu neverim... Normalne diskutujeme... nic za tym nehladaj...
Mozu sa najst stovky a tisice ludi, ktori tuto ponuku vyuziju a nech im dobre auta sluzia, ak budu spokojni a ak budu podmienky primerane tomu, pre co sa rozhodli, len tak dalej...
Sam za seba mozem potvrdit, ze ma tato ponuka nijako neoslovila a takisto si myslim, ze kazdy clovek, ktory aspon trosku uvazuje ekonomicky a efektivne, tak tuto ponuku z mnohych inych foriem financovania automaticky vyskrtne...
Vyuzil by si ju Ty?
Ako by si klasifikoval hypotetickeho a idealneho kupca, ktoreho tato ponuka oslovi?
Vychadzam z predpokladu, ze drviva väcsina zaujemcov a nasledne vyuzivatelov tohto produktu bude chciet neskor auto odkupit, predsa len, v dnesnej dobe je doslova nutnostou nieco vlastnit a sami vidime, ze zvlast v nasich koncinach (ci uz CZ alebo SK) ludia vlastnia väcsinu bytov a väcsinu automobilov (sukromna sfera). To vychadza z ludskej prirodzenosti a z ludskej tuzby nieco vlastnit... To je ale jedno, nebudem filozofovat. Ak nie niekto zoberie PC s excelom a nahadze tam par vzorcov, tak mu jednoducho musi vyjst, ze tato ponuka nie je vyhodna...
To je moj nazor a moj nazor aj je, ze GTI nemoze verit tomu, co napisal, pretoze takto pausalizovat pri tomto produkte je nestastne.
Este raz opakujem, ako volba navyse a alternativa k inym formam financovania, OK, ale urcite to nie je volba, ktora nema ziadne negativum a neverim, ze sa stane hitom a preferovanou volbou. Firmy tu maju operativny lizing, cim dalej tym viac vyuzivany, po 4 rokoch ide auto prec, sukromnici tu maju SKOFIN, tretinky, stvrtinky, pätinky a pod.... Odpocty DPH, ktovie ako to bude pri tejto forme...
Chceš tu po někom, aby ti otevřel vlastní šrajtofli a ukázal daňové přiznání.
Zbytečné se nad tím pozastavovat a ujišťovat sebe či druhého, že to nevyužiješ. O tom to není. To je specifická dobrovolná nabídka a není pro každého. Zkus to tak brát.
Urcite nepotrebujem nazerat niekomu do financii, zdovodnit svoje rozhodnutie pre vyuzitie tohto produktu je mozne aj bez spominania vlastnej ekonomickej situacie, nemyslis?
Som zvedavy, ci GTI odpise, preco nevidi na tejto ponuke ziadne negativa... Lebo ak ich naozaj nevidi, tak som potom presvedceny, ze ekonomika a efektivita nie su jeho silne stranky :-)
Ty se na to díváš pořád ze svého pohledu. Od nás směrem na západ je takovéto financování poměrně běžnou záležitostí. Nikdo to tak neřeší, jako je tomu v této diskuzi. Asi proto, že jsou zvyklí na jiný životní styl, který třeba ohledně vlastnictví a provozování auta, nemusí být ve shodě s tvou představou o efektivitě.
"Vychadzam z predpokladu, ze drviva väcsina zaujemcov a nasledne vyuzivatelov tohto produktu bude chciet neskor auto odkupit.."
V tom je celý problém, vycházíš z úplně špatného předpokladu. Tento produkt se nejvíc hodí těm, kteří auto nebudou chtít po 2 letech odkoupit, ale za stejné (fixované) náklady šáhnou po novém.
Jinak jak píšeš, hitem se zřejmě nestane, své kupce si ale najde.
Poslední dobu je internet zaplaven výstrahami, že většina aut má stočený tachometr, je slepeno z dalších 4 jiných, apod. PR v tomto směru dělají skvělou práci vytvořit klima "ojetina ne", "diesel vás sežere", apod.
Co vlastně současný český spotřebitel požaduje? Auto 1-2 roky staré, nájezd kolem 40.000 km a jasný původ. Tak proč to nenabídnout?
Kdo chce nové, koupí si.
Kdo nemá na nové jde po "zajetém" autě, které má mnohem nižší cenu a zánovní stav.
Kdo si chce každé 2 roky zkoušet jiné auto a bere to jako spotřební zboží volí tento produkt.
Poslední 2 body jasně hrají do karet Škodovce, protože to tento trh vyžaduje, tak proč to nenabídnout.
Z pohledu podnikatele na automobilovém trhu, si myslím, skvělý tah. :yes:
Osobně nevidím výhodu nebo důvod brát si operativní leasing na to, abych auto po 2 letech odkoupil
... otazka do pranice, kdo by na tohle kejvnul? napada me snad jen GTI, ale ten odkejve i nalakovany lejno na koleckach od koncernu, jako ne ze by Skodovky byli spatne, to opravdu nejsou, treba Oktavka RS nebo Superb se me hodne libej a to jak jizdne tak i spracovanim (u RS bych sice trosku slevil na cene, ale co) a nebejt konkurence tak bych je klidne i koupil (jen jedno samozrejme) ale ze bych chtel platit za "holobyt" (vydite tu spojitost s hypotekou >:D ) mesicne celkem slusnej balik a nasledne to ani neodkoupit protoze cena na odkup je neco sileneho, takze jako jo, za treba 10 let vystridam 5 novejch holobytu a nebudu vlastne vlastnit nic a zaplatim za ne jako za garzonku v Praze? jo to je dobrej kauf,......... teda jak pro koho >:D
Jenže ty jsi tak nepochopil, že pokud tohle nevyhovuje zrovna tobě, tak si stále můžeš vybrat jiný produkt pro financování vozu. I ty tu jsou k dispozici.
Tím, co jsi napsal, jsi toho spíš hodně řekl o sobě a své situaci, než o škodovce. :-!
co jsem o sobe rekl? ze se me libej ORS 3 a Superb?
fakt by me zajimalo jak vypada clovek co chce jezdit v "akcni" zakladni vybave a platit zato mesicne mezi 5-9 tisici korunama? ani pri delsim hloubani me nenapadajak by takovej jedinec mohl vypadat, jake ma prijmy a vyhledy do budoucna a tak podobne :-) u firmy to chapu, ale u soukrome osoby s tema podminkama a cenama co maji nastavene?
já věřím že takových lidí bude asi dost, lidi co se aut týče nenároční co potřebují prostě auto , nový auto , nechtějí s tím mít žádný starosti prostě měsíčně zaplatí xxxxkč a jezdí v novým autě , za dva roky zavolají ze škodovky přijeďte si vybrat nový.
spoustě lidí je jedno kolik za co zaplatí když si to berou na splatky, je zajímá kolik budou platit měsíčně a čím míň tím líp a je jedno že tu věc zaplatí třeba 2x. A když jim řekneš že za dva roky jim tu věc vymění za novou... To je velký lákadlo pro některý lidi , jezdit pořád v novým . ;-)
Operativní leasing pro Fo naprosto postrádá význam a nechápu jej! Toto financování je vhodné pro firmy, která mají auta jako výrobní či provozní nástroj. Leasing mají nastavený na cca 4 roky nebo např. 150 tis.km,potom berou nový. Jim se to vyplatí, zaplatí trochu více, ale mají v tom mnoho služeb, žádné starosti, neponižuje se jim CF. Ale pro člověka, navíc když to musí za dva roky vrátit? Co je to za blbost proboha? Proč?
Na to samé se ptám celou dobu také a snažím se najít nějakou kloudnou odpověď, eč zatím bezúspěšně. Navíc při modelové obměně domácí značky nevím, na co je dobré měnit vůz po dvou letech. U firemních zákazníků a mírně jiných podmínkách to svou logiku má. Není moc běžné, že by FO vlastnila vůz méně než dva roky, v soukromých rukou se drží násobně déle. Je tedy otázkou, na koho přesně je produkt namířen?
Není to až tak těžké pochopit. Ale musíš začít tím, že se na to přestaneš dívat svýma očima. Je tady určitá skupina zákazníků, kteří nemají potřebu auto vlastnit, chtějí s tím mít co nejmíň starostí a v pronájmu je pro ně cesta jak jezdit, pravidelně platit a o nic se nestarat. Nemíchej do toho ani ony výpočty zůstatkové hodnoty a podobně. To otázka totiž zní pro klienta této služby úplně jinak. Ta zní: "Kolik jsem ochoten měsíčně za vlastní mobilitu platit?". A pak se do toho ta splátka za konkrétní auto buď vejde nebo nevejde. Drtivá většina těchto lidí si auto po skončení smlouvy neodkoupí, vezme si další.
ŠkoFIN si nastavil nějaké cílové skupiny, já vidím ještě jednu, možná největší. Ti, kteří už nějaká auta měli, ale model vlastnictví je už neláká. Preferují "klid za peníze". Jsou to lidé ve středním věku, kteří prostě jen chtějí mít mladé auto se kterým nebudou s ohledem na jeho věk a kilometry problém a které auto "brzo omrzí", a tak cyklus dvou let přivítají. V tomto cyklu se také lépe reaguje na změny. Vyhodnotit potřeby mobility na dva roky se dá celkem úspěšně, na 5 už je to větší oříšek (počet dětí, potřeba cest souvisejících s prací atp.). Ano, do této skupiny se počítám i já sám. Věřím, že na tento tah zareagují i ostatní a trh s operákem pro FO se pohne směrem k přijatelným cenám za přiměřená auta.
Jaké máš starosti s autem při jeho nákupu a provozu? Bavím se o produktu z hlediska jeho výhodnosti vzhledem k ostatním aktuálně nabízeným možnostem.
Forma výměny vozidel v rámci firemních flotil je pochopitelná, ale tam jsou podmínky odlišné. Zde je nabídka pro FO, řekni kolik znáš lidí, kteří svá nová osobní vozidla mění po dvou letech? Myslím, že jich mnoho nebude... Pokud je člověk ekonomicky gramotný, pak si dokáže spočítat, že tato forma výpůjčky je vlastně nerentabilní a může být určena pro naprosto zhýčkané či líné osoby, jenž mají peníze na rozhazování. A ti zase nebudou pokukovat po základních verzích nabízených v tomto programu.
Ale my se pořád bavíme každý o něčem trochu jiném. Ty pitváš ekonomickou výhodnost či nevýhodnost této konkrétní nabídky, já mluvím o obecných principech. Operativní leasing pro FO nebyl dosud absolutně rentabilní, ŠkoFIN nastavil ceny mnohem blíže realitě trhu.
A co se starostí týče. Měl jsi někdy k dispozici auto nejlepší značky na světě? Tím myslím "služební". Tedy auto, které Ti nepatří, ale máš ho plně k dispozici? Jen si zkus představit, že ráno přijdeš k autu a je odřené. Co udělá s Tvojí nervovou soustavou tato událost, když je to Tvoje auto a když to není Tvoje auto? V obou případech je postup stejný - nahlásit, nechat opravit, jezdit náhradním, zaplatit spoluúčast, zase jezdit původním autem. U vlastního to prostě "s..e", už nemáš netknuté, Tvého mazlíka někdo domrvil. Ale u auta, které Ti nepatří je vliv na vlastní nervy nula. Je to možná drsné, ale je to tak.
Starosti s výměnou auta, pokud Ti patří, taky nejsou nic moc, člověk je od přírody "lakomý", takže obvykle se mu cena za výkup nelíbí a hledá jiné cesty, jak z toho dostat víc. Ale to další čas a peníze a výsledek nejistý. Tady to neplatí. Vezmu, platím, jezdím, odevzdám.
A jsme zase na začátku. Jsme u částky měsíčně, kterou jsem ochoten za určitou úroveň osobní mobility platit. Buď mi vyhovuje nebo ne. Pokud mi vyhovuje, tak do toho další faktory už nevstoupí. Ano, je to dražší než si to koupit, sám pojistit a pak sám prodat. Ale čas jsou taky peníze a pro některé z nás je to pohodlí a čas prostě důležitější než pár potištěných papírků. Ekonomická analýza konkrétního případu je na každém sólo, každý si musí spočítat svoje sám. A právě obtížně vyčíslitelné položky (čas, pohodlnost) u každého ten výpočet nastaví jinak.
Jaké obecné principy? Tady máš nabídku, jasné podmínky a já se snažím pochopit, kdo je ochoten za těchto podmínek na nabídku přistoupit, když již v tuto chvíli máš další mnohem výhodnější možnosti, jak si vůz pořídit?
Takže jsme u toho, v prvním bodě ti jde pouze a jenom o ten pocit, že ti někdo "rozbil" hračku a když je tvoje jsi z toho na prášky a když není, tak si v pohodě? A když tedy budu ty vozy měnit co dva tři rok bez ohledu na nutnost operáku, tak mi to taky bude vadit? Nemyslím si, člověk jdoucí do operáku bude brát auto jako věc spotřeby, pokud bude mít vlastní vůz na podobné použití, bude smýšlet stejně. Za dva roky střelí, koupí nové a jde dál.
Starosti s výměnou auta? Když už bych byl přesný, tak podmínky jsou nastavené tak benevolentně pro Škofin, že takovou výkupní cenu ti dá kdykoliv prakticky jakýkoliv bazarista. Pokud nechceš mít starosti a nevadí ti, že tě mohou trochu "oškubat", jdeš do áček. Postup prakticky shodný s tím, co zde popisuješ u operáku.
Čas a podobné věci nebudeš jako normálně žijící člověk řešit, pokud jetvůj čas tak drahý, že nemáš den na problémy týkající se tvého majetku, pak asi ani nebudeš uvažovat o operativním leasingu. To si prostě logicky odporuje.
Samozřejmě nelze než souhlasit s tím, že každý si musí zvážit své priority a investuje peníze dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Což se ovšem vracím na začátek, kdy mi nedává přílišnou logiku produkt, jenž je v době uvedení nastaven tak, že stávající možnosti jsou výhodnější.
Já se obávám, že asi smysl a cíl tohoto produktu nejsi schopen nebo ochoten pochopit. To asi bude ten problém.
Mám dojem, že Ti ještě nebylo třicet a neživíš se prodejem dražších věcí širší skupině zákazníků. Což není myšleno nijak pejorativně, je to prostě pouze o souboru nějakých zkušeností. Tím, že jsem prodával např. auta, tak mi nečiní problém chápat rozhodovací procesy a nákupní motivy a zvyky hodně širokého spektra lidí (logicky má jiné priority člověk ve dvaceti a člověk v padesáti, stejně jako člověk, který kupuje auto za čtvrt mega a za dvě mega).
Jen dvě poznámky. Starosti s prodejem starého auta? Budu se opakovat, ale když jeho prodej řešíš sám, chceš dostat co nejvíc, je to logické chování. To ale stojí čas. Jsou tací, kteří ho obětovat prostě nehodlají.
Čas má svou hodnotu nejen v penězích. Já sám nedokážu vyjádřit jakou peněžní hodnotu má můj čas, který můžu strávit se svojí čtyřletou dcerou. Ale rozhodně je to pro mě důležitější a cenější než pár potištěných papírků. Ty si můžu vydělat, čas který s ní nebudu už nikdy nedostanu.
To, že pro Tebe je nejdůležitější primární ekonomická výhodnost, tedy co nejmíň vydat neznamená, že jiný to má stejně.
A jsme zase na začátku. Oprosti se od vlastnictví. Tohle je poskytovaná služba (prostředek k osobní mobilitě), která má nějakou cenu. A je jen na koncovém zákazníkovi, jestli mu cena vyhovuje nebo ne.
Tento produkt míří na hodně malou skupinu, jestliže cíl je 5.000 lidí za rok, tak se bavíme o celkové skupině 10.000 zákazníků, kteří točí nová auta pořád dokola. Já se totiž domnívám, že těch, kteří auto odkoupí bude naprosté minimum. Pokud by si auto chtěli nechat, tak půjdou cestou úvěru, ne operáku. Operák je pro ty, kteří auto chtějí vrátit a vzít si zase jiné.
koupit to jako "taxik" do Prahy a pred vracenim do servisu to stocit aby to splnilo podminky, takove auto by se pak v jejich znackovem bazaru krasne vyjimalo (realne najetych XXX km a po 1 majitely) :-!
Tleskam Skodovce a preju uspech. Snad se casem nabidka rozsiri i na jine modely a jine znacky. V jinych zemich ja takhle mozne financovat jakekoliv auto. Prodavam prave 1.5r stare auto a velmi rozumim pristupu "zafixuju si na 2 roky naklady na auto a neresim ztratu hodnoty a nasledny prodej". Mam okolo sebe par lidi, kteri porizeni auta timto zpusobem zvazuji (ne Skodovky :-). Pro nekoho, kdo ma auto na delsi dobu to samozrejme nema smysl. Osobne se divim, ze to Skoda spis nenastavila na 3r - to je obvyklejsi a 2r opravdu spis nahravaji krmeni vlastnich autobazaru.
Napr. forma operativneho leasingu, ktora uz desatorcia funguje v Britanii (hire purchase), zmysel ma pre vacsinu Britov, ktori kupuju auta - aj v pripade odkupenia auta po skonceni programu.
Forma operativneho leasingu, ktory nastavila Skoda, je taka... no, Skodovacka, resp. ceska/slovenska.
Nepochybne to bude pre niekoho vyhodne, ale obavam sa, ze vacsina ludi, ktora do toho pojde, do toho pojde z jedineho dovodu: "lebo Skoda" bez toho, aby si naozaj zvazili a preratali, ci je to pre nich vyhodne.
Pretoze presne tak sa kupuju Skodovky mimo fleetu - lebo Skoda. Pripadne lebo brutalna zlava. Pretoze inak je to vzdy bud holobyt alebo dobre vybavene auto, ktore stoji viac ako japonec Made in Japan.
Automobilka Škoda přišla na trh s produktem, který jako všechny produkty musí generovat zisk. V tomto případě se navíc jedná o jisté novátorství, které s sebou nese i dávku nejistoty, jak jinak, nikdy předem nevíte, jak co dopadne. Nějak to nastavíte a počkáte na reakci.
To, že jde o produkt zajímavý, je nabíledni, mne zaujal a jistě nebudu sám. Nabídka pronájmu auta za částku, kterou si mohu dovolit postrádat, je zajímavá hlavně proto, že odpadají starosti. Pokud bydlíte v nájemním bytě, máte relativní pohodlí, pokud v rodinném domku, máte asi větší pohodlí, avšak vyšší náklady a jako „bonus“ i starosti. Spravit střechu, natřít plot, posekat trávník, zabezpečit psem, živit psa, bát se zlodějů…
Jde jenom o auto a auto mi má sloužit. Ovšem pokud někdo touží po hračce, má možnost si ji koupit a vlastnit ji. Nevím o tom, že by to Škoda někomu zakazovala. ;-)
No jo, jenže kde je to pohodlí? Co za mě udělá tenhle produkt navíc? Že budu doplácet ztrátu ceny auta, když mi ho ukradnou? Že mi milostivě povolí koupit si hned nové a platit obě najednou? Že nedostanu náhradní auto? Celé je to postavené na typickém přístupu "zákazníka je třeba podezírat z nekalosti a nedat mu nic zadarmo".
Když to srovnám se servisem svého auta... teď mám doma opravené auto, i když pojišťovna ještě neposlala ani krycí dopis. Servis prostě věří, že své peníze dostane. Bude třeba tohle fungovat u tohohle leasingu, když jsou povolené jen smluvní servisy a pojišťovnou taky vybírá Škofin?
No, mně třeba občas odveze/přiveou auto ze servisu, prostě protože to jeden servisák má po cestě domů. Zadarmo.
Ale ten povzdech nebyl ani tak nad Škodovkou či jejich servisy, ale nad ŠkoFinem. Jak finanční "žralok" mají tlusté smlouvy a podmínky drobným písmem, a pak třeba při krádeži auta mi milostivě umožní platit dvě najednou.
Tyhle služby servisu jsou zcela bežné a většinou je to rovnou zahrnuto do ceny servisu/prohlídky. Zadarmo to rozhodně není. Jen není fakturována tato položka, ale je rozpuštěna v jiných.
Co se Škofinu týka, nemusíš využívat jeho služby, můžeš sáhnout k jiné společnosti či pro jiný produkt na financování vozu. Stále máš možnost výběru, nikdo tě k ničemu nenutí.
Auto ti má sloužit.Ano.Tak jako veškerý majetek.A když se bedeme řídit moudrostí předků,tak Ti moji také vše vlastnili a to defacto po několik set let.A věděli,že valstnit je lepší než nevlastnit.
Je pravda,že auto můžeš mít na operativní leasing,bydlet v nájmu,ženu si platit každou noc jinou,děti adoptovat..nejlépe už téměř dospělé,co nejméně starostí,že.
Ale,to ale neznají zřejmě všichni.
A co případ ,kdy máš auto na operák a onemocníš,či jinak Ti náhle klesne příjem,nebo naopak neočekávaně vzroste výdaj, tak auto nemáš.
Když si auto koupím,tak bude mé i potom.Obrovská výhoda.
"Když si auto koupím,tak bude mé i potom.Obrovská výhoda. "
Jo, ale musíš na něj mít. Já mimochodem využívám operativní leasing jako soukromá osoba už několik let a jsem spokojen. A to jsem 20 let kupoval nová auta, předtím ojetá. Tedy zkušeností už mám myslím dost.
Stejně tak musíš mít i na ten operativní leasing, toto není produkt pro "chudáky". A pokud na něj máš, tak máš prakticky i na nové auto. V době prakticky "nulových úvěrů" nic nereálného.
ne, to fakt není "úsporná varianta". ;-)
Ale pokud máš slušnej příjem a nechceš riskovat vlastnictví auta s nejistou životností.. pak je to skutečně dobrá cesta.
Za klidně i "jen" 6 tisíc měsíčně můžeš mít nejdéle dva roky staré auto... a když se to poněkolikáte revolučně zmodernizované TSI opět rozpadne, tak to prostě necháš v servisu a odvezeš si jiné...
Kromě toho dva roky a 40 tis km asi vydrží i TSI.
Pro toho, kdo chce to auto vlastnit to není = odpkoupení na konci je nesmysl.
Až půjdu do důchodu, tak si auto koupím, aby bylo moje. Ale to rozhodně nebude Rapid TSI.
S tím rozpadnutým TSI jsi přesně ukázal nesmysl tohodle produktu. Takhle to funguje pro firmy (prostě zvednu telefon, že tam a tam se mi rozbilo auto a oni mi přistaví náhradní vůz). Z vyjádření ale vyplívá, že zde to je jinak. Auto prostě odvezeš do servisu. Tam se v tom budou měsíc vrtat. Ty budeš platit nájem za auto stojící v servisu a zároveň za náhradní vůz. Nikdo ti náhradní vozidlo nedá (pokud teda nemáš nadstandardní vztahy v servisu).
Pak by si měl pan Bláha ujasnit co říká. Cituji jeho odpověď: "Náhradní vozidlo po dobu běžného servisu není součástí produktu Škoda Bez starostí a zákazník si jeho pronájem hradí sám."
Jestli tím "běžným servisem" nemyslí garanční prohlídku nebo opravy na počkání. To bych ještě akceptoval. Ale předpokládám, že při odstavení na více než jeden den ten nárok bude. Jinak by jim do toho málokdo šel.
Ono to není právě tak jednoduché, když se ti rozsype, budeš jej platit dál a k tomu si můžeš pořídit další, za další nájemné. To jen tak na okraj... ;-)
Dle mě, kdo má na operační leasing, má i na jakýkoliv jiný finanční produkt, po kterém ti něco zůstane. Informace o starostech s koupí, administrací a provozem a případným prodejem nového vozu beru jako zajímavý propagandistický prvek z úst těch, jenž vlastní nový vůz ještě nekupovali. :-!
to je jiný rozšířený omyl: oprava rozsypaného motoru není "běžný servis".
Běžný servis je výměna oleje a tak. Servis = obsluha stroje - v daném případku auta.
Rozsypanej motor je závada bránící řádnému užívání - občanský zákoník - není co řešit. ;-)
To je krytý zárukou. Dvouletou. Moje obava směřuje k tomu co po záruce.
Tady nic.
Nový auto. Na dva roky. ;-)
:yes: Tak asi jo.Škoda ví že 2 roky a 40 000km to nějak vydrží a stejně je i 2 roky záruka.
A pak ať se to jako ojetina klidně rozpadne.Prostě dokonalé.
auta v celé sluneční soustavě a za super nájem. Nó nevem te to. Dokonce jsem se dočetl že to co je ve světě běžné je zcela nové a inovativní. Holt je vidět kolik naivů ještě nevytáhlo paty z české kotlinky. ;-)
Ten systém samotnej je dobrej.. zvlášť pro lidi s pochybnost
jako jsem já. ;-)
To, že to tady pár lidí nechápe na tom nic nemění.
Co mě ale znova a znova fascinuje - a mrzí - je padající úroveň tohoto serveru. :-(
Takže oni vybrali 65 nejzajímavějších dotazů z několika set... a proto se tam otázky opakují, a často jde o sekvenci - původní dotaz je doplněn následujícím...
je stejná blbost jako bydlet v nájemním bytě. Někdo sice bude argumentovat, že ani tam nemám žádné starosti a platím jen za službu, ale je to blbost. Když byt (auto) není můj, nemůžu tam defakto ani přitlouct obraz na stěnu, všechno musí povolit majitel. Naproti tomu běžné výdaje (výměna žárovky) stejně platím. A jak přestanu platit, mám prd. Když už mluvíme o těch bytech, hypotéka je sice drahá, ale stejně se vyplatí 100x víc než nájemní bydlení. Tak když nemám na novýho Crapida nebo Yetiho, tak v něm nejezdím. Auto je skutečně služba - přesun z bodu A do bodu B. A na to klidně bude stačit třeba levnější, ale stejně použitelná Dacia nebo Fiat. Platit za mobilitu tak přemrštěnou částku - proč?
Operativní leasing je úžasnou formou používání vozidla, ale omezit nabídkou pouze některými modely????
My nabízíme operativní leasing pro fyzické osoby již rok ve spolupráci s jinou leasingovou společností. Můžete si vybrat jakoukoli značku, jakýkoli model, libovolnou výbavu a nájezd km, který odpovídá Vašim požadavkům.
Zaujaly mne některé věci v tomto článku:
- Platba za víceopotřebení - zde velký pozor, nikdy si nemůžete být jisti v jakých cenách Vám bude vyúčtováno, v cenách nových dílů, nebo amortizovaných (ztráta hodnoty)
- Přečerpané km ano ty se platí, ale pravdou také je, že za nedočerpané km by leasingová společnost měla také vracet
- Odkupní cena na základě regionu a prodejce - to snad nemyslíte vážně a ještě si v odpovědích v tomto ohledu dost protiřečíte???
- Předčasné ukončení nejsou horentní sumy? A co takhle v prvním půl roce, myslím, že by se čtenáři velmi divili.
- Při nájezdu 60.000 km zaplatím 30.000 za více km při ceně jednoho km 1,50Kč, vychází mi to na 45.000Kč bez DPH
Tak to jsou ty nejzásadnější momenty celého rozhovoru.
Naše společnost se zabývá poradenstvím v oblasti leasingového financování, nastavujeme firmám výběrová řízení na nákup a financování vozidel, zabýváme se snižováním nákladů na vozové parky. Já osobně mám praxi 15 let v největších leasingových společnostech na trhu z toho 10 let v operativním leasingu. Můj společník byl aktivní v produktovém managementu leasingových společností a taktéž aktivně působil v asociaci leasingových společností. Nechci si dělat nekalou reklamu na cizích sránkách, ale mé jméno není úplně obvyklé a pokud budete hledat, tak jistě najdete. JUSTICE LINKEDIN FACEBOOK.....
Ale jo nevím proč jsem měl v hlavě celkový nájezd 30.000 km, ale stejně tam chybí volná hranice km, což je u operativního leasingu běžné.
PS: Naše firma má svého analytika (ekonoma a daňaře s kulatým razítkem) a to opravdu já nejsem:-)
To se stane... ale přesto zníš trochu nepřesvědčivě.
Například s těma kilometrama ja to přesně naopak - je zcela běžné dolplácet i za ty neujetý kilometry!
Přejetý se platí vždycky. ;-)
8.4. V případě překročení stanoveného počtu najetých kilometrů uvedeného ve Smlouvě (je-li pronajímatelem stanoven limit) uhradí nájemce pronajímateli poplatek za přečerpané kilometry ve výši dle Smlouvy. V opačném případě bude nájemci dobropisována částka za neujeté kilometry s využitím sazeb uvedených ve Smlouvě, nejvýše však do výše neujetých 10.000 km.
U vyúčtování více/méně najetých kilometrů je brána v úvahu volná hranice z celkového počtu stanovených kilometrů za dobu trvání Smlouvy. V případě přečerpání resp. nedočerpání v rámci limitu volné hranice nejsou účtovány ani dobropisovány žádné kilometrové poplatky. V případě odchylky přečerpaných resp. nedočerpaných kilometrů přes volnou hranici je vyúčtování provedeno z celkového počtu přečerpaných resp. nedočerpaných kilometrů bez ohledu na volnou hranici.
Přejeté km se vždy účtují na klienta, tedy platí leasingovce. Nedojeté kilometry se vždy vrací klientovi (bývá omezeno limitem 10.000km), neznám leasingovou společnost, která by nedojeté km klientovi účtovala.
Ještě je praxe leasingových společností taková, že cena více km je o cca 1/3 vyšší, než cena méně km, protože vracet se jim nechce.
Ano, v kalkulacích operativního leasingu není tato položka upravena znaménkem mínus a je to častý dotaz klientů. Dokonce jsem se setkal se správcem vozového parku (odborníkem), který mi tvrdil, že si určitou leasingovou společnost vybral za poskytovatele operativního leasingu, protože mu nebudou účtovat za nedojeté km. Tak jsem se jeho odbornosti vnitřně zasmál a dál nediskutoval. Je neskutečné čím leasingovky balamutí klienty a jak moc straší před konkurencí.
Znám všeobecné podmínky všech leasingovek, které na trhu něco znamenají, nevím jak je to u operativních leasingů, které nabízejí prodejci a autopůjčovny např. Auto Jarov, Jíša, Klokočka, Autotreid....