Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozhovor s Miroslavem Bláhou, Škoda Auto: 65x téma Operativní leasing

Tomáš Kovařík
Diskuze (108)
Nabídli jsme vám možnost zeptat se na cokoliv ohledně plánů automobilky Škoda Auto pronajímat soukromníkům vozy formou operativního leasingu. Zde jsou slíbené odpovědi.


Úvod


Rozšíření palety o další modely a příplatkové prvky výbavy, pořízení vozu s automatickou převodovkou, překročení limitu ujetých kilometrů, zůstatková cena po uplynutí doby nájmu, doplatky a sankce za eventuelní poškození vozu, postup v případě krádeže nebo havárie, pravidla při odstoupení od smlouvy, přestavba na LPG a CNG... To byly nejčastější dotazy, které jsme zprostředkovaně položili panu Miroslavu Bláhovi (34). Ten od letošního června pracuje u Škoda Auto Česká republika jako vedoucí prodeje, předtím působil třináct let u pražského dealera na Jarově. Coby specialista na operativní leasing stál u zrodu produktu Škoda Bez Starostí připraveném společně s finanční společností Škofin. Z několika set došlých otázek jsme vybrali celkem 65 těch nejzajímavějších, které vám tímto předkládáme včetně odpovědí pana Bláhy. Vzhledem k velkému rozsahu článku jsme jej pro lepší přehlednost rozdělili do sedmi kapitol.


Ve výbavě vybraného vozu mi chybí například parkovací čidla, kvalitnější autorádio a střešní okno, je domontáž těchto prvků u prodejce možná? A pokud ano, jak to bude s platbou? "Rozpustí" se do splátky nebo ji uhradím jednorázově já? (Stephen)

Nabídka je momentálně postavena tak, že vozy jsou nadefinovány podle předem určeného klíče. Pokud se zákazník rozhodne něco nechat dodatečně namontovat, může to provést, ale na vlastní náklady, a to i během trvání nájemní smlouvy. Nesmí při tom však dojít k poškození vozu například vrtáním.


Je možné do nabídky operativního leasingu zařadit i vozidlo vybrané na přání? Například Škodu Octavia s automatickou převodovkou? (Filip Chytrý)

V současné době nikoli. Pokud však přijdou z trhu takové signály ve větší míře, bude nabídka rozšířena, třeba o zmíněný automat a také o turbodiesely. Osobně očekávám, že k tomu dojde již na sklonku letošního roku.


Uzavřel jsem smlouvu v programu Start. Servisní interval je nastaven na 2 roky/30.000 km a já za dva roky celých 30.000 km nenajedu. Budu po dvou letech prohlídku hradit já před vrácením nebo to vlastně "nestihnu" a provedení této prohlídky zůstane na Škofinu? (Stephen)

Každý vůz musí v průběhu operativního pronájmu absolvovat jednu servisní prohlídku a pokud klient neuzavře nabídku Komplet, tak ji bude platit ze svého.


Jak je to s cestováním mimo státy Evropské unie? (zelí)

V tomto směru žádná omezení klienty nečekají. V rámci EU se to týká i Turecka.


Rozhodnu se pro nabídku Start, přijdu k prodejci, vyberu model a barvu a odjíždím s vozem, za který platím nájem a případný servis. Po uplynutí dvou let auto vracím a bez jakéhokoliv doplatku si mohu vzít jiné. Chápu to správně? (Palo)

Ano, je to pochopeno naprosto správně.


Jak často se musí jezdit do servisu na olej a prohlídky, v případě modelu Yeti 1.2 TSi. (Palo)

Podle pravidel výrobce v rámci prodlouženého servisního intervalu je to 30.000 km, nebo 2 roky.


Pokud jsem správně četl, tak zůstatková hodnota pojištěna není (GAP pojištění). Je tomu tak? A pokud pojištěna není, lze toto doplňkové pojištění uzavřít a za kolik? (Stephen)

GAP v nabídce opravdu zahrnutý není, nicméně zákazník si ho samozřejmě může sjednat na základě standardních sazeb pojišťoven u každého dealera Škoda Auto.


Plánujete formou například vyššího měsíčního poplatku nabízet i více kilometrů než 20.000, kdy překročení limitu je de facto sankcionováno poplatkem? (Jan Lump)

Vycházeli jsme z předpokladu, že nabídka je koncipována pro retailové zákazníky, kdy proběh 20.000 km ročně je plně dostačující. Pokud by praxe a požadavky zákazníků ukázaly, že limit nevyhovuje, budeme do budoucna schopni produkt upravit, týkat se však bude pouze nových zákazníků. U stávajících je sankce 1,50 Kč bez DPH za každý kilometr nad limit daný smlouvou.


Kromě měsíčního paušálu, co bude pronájem ještě stát? Narážím na údajné desetitisícové "pokuty" za škrábance, které se v provozu prostě stávají, ať už vůz někdo ojede klíčem, práskne dveřmi na parkovišti, nebo si za to můžete sami. (Jan Lump)

V případě, že se vůz vrátí s poškozením, které lze hradit z havarijní pojistky, například s odřenými nárazníky a blatníky, tak bude pochopitelně opraven. Například propálená sedačka je ale považována za nadměrné poškození a musí ji hradit klient. Každý při podpisu smlouvy dostane vzorový materiál, který jasně definuje, co se považuje za nadměrné poškození a co nikoli.


Pokud se rozhodnu pro nabídku Komplet, ve které je zahrnut i pravidelný servis, přistoupí Škodovka na změnu servisního intervalu včetně výměny oleje z 2 roky / 30.000 km na 1 rok / 15.000 km? Týká se to všech nabízených modelů? (Tomáš)

Budeme dodržovat výrobcem předepsané servisní intervaly, pro klienta z toho neplynou žádné dodatečné náklady.


Otázky 11-20


Proč není možné pronajmout auto pouze na rok? (farm)

Produkt Škoda Bez starostí je koncipován na dva roky, z důvodu zůstatkové ceny vozu. V prvním roce je propad zůstatkové ceny vyšší a náklady by tomu byly úměrně vyšší.


Bude možné tento program využít i ve Slovenské republice? Pokud ano, je už někde zveřejněný ceník pro SK? (Radovan)

Nedokážu hovořit za kolegy ze Slovenska, nicméně program Škoda Bez starostí s námi konzultovali a po zkušenosti z českého trhu lze očekávat zavedení podobné nabídky i tam. Nicméně bych vám doporučil obrátit se na kolegy ze Škoda Auto Slovensko.


U firemních operativních leasingů se při ukončení smluvní doby platí za nevyčerpané nebo překročené kilometry uvedené ve smlouvě. Platí tyto podmínky i pro tento typ operativního leasingu a jaké jsou sazby za 1 km pod a nad limit 40 000 km? (vs66)

Za překročené kilometry se hradí 1,50 Kč bez DPH, za nedočerpané kilometry klientovi žádný nárok na finanční vyrovnání nevyplývá.


Jak se stanoví cena případného odkupu po dvou letech? (Václav N.)

Odkupní cena je stanovena na začátku aktivace operativního leasingu. Finální částku určuje dealer, kterému se vůz vrátí a on v ní pochopitelně kalkuluje i s marží za prodej ojetého automobilu. Zákazník se cenu dozví hned při přebírání nového vozu. Ceny se mohou lišit, protože v každém regionu mají dealeři jinou marži a jinou režii.


Chybí mi v nabídce třeba Superb 4x4 a Octavia RS. Dál by mě zajímalo, jak se bude řešit příplatková výbava? (Petr)

Budeme-li mít v budoucnu signifikantní nárůst požadavků například na model Superb, není vyloučeno, že do nabídky zahrneme i provedení s pohonem všech kol. O příplatkové výbavě zatím neuvažujeme.


Budu mít na vozidle registrační značku mého kraje nebo pražskou? (Tom)

Vozy budou mít pražskou registrační značku podle sídla leasingové společnosti, jiná nebude možná.


Zajímalo by mě, jak se bude určovat cena, za kterou si bude moci zákazník odkoupit vozidlo po skončení pronájmu? Bude na to nějaký vzorec? (Michal M.)

Cena je předem stanovena, přičemž klient se na odkupu vozu může s dealerem dohodnout na začátku při podpisu smlouvy, stejně jako kdykoliv v průběhu operativního leasingu.


Co se s vozy stane po skončení leasingové smlouvy? (Honza)

Cílem je vrátit všechny automobily do našeho certifikovaného programu prověřených zánovních vozů - Škoda Plus. Pokud si klient vůz neodkoupí, stane se garantem zůstatkové ceny Škofin a ten jej dále nabídne dealerům Škoda Plus.


Dojde tímto způsobem k rozpohybování přestárlého trhu s ojetinami v Česku? (Tomáš)

Chceme doplnit nabídku Škoda Plus, která v současnosti primárně zahrnuje roční vozy po zaměstnancích Škoda Auto, jakož i čtyřleté a starší vozy z korporátního operativního leasingu. Dvouleté vozy v nabídce chybějí. Škofin ročně uzavírá přibližně 5000 nových smluv.


Zajímá mě konkrétně cena za vůz Škoda Yeti 1.2 TSI/77 kW Active při pronájmu varianty Komplet. (Radovan)

Zůstatková cena se bude lišit podle regionu a jednotlivých dealerů, v průměru po dvou letech provozu a ujetí 40.000 km se bude pohybovat kolem 320.000 korun.


Hodláte nějak zvýhodňovat "stávající" zákazníky, kteří si znova pronajmou nové auto? (Michal M.)

Uvažujeme o této možnosti, ale rádi bychom danou záležitost přenechali na naší dealerské síti v rámci péče o zákazníka.


Otázky 21-30


Mohu smlouvy ukončit dříve než po dvou letech? (Marian)

Pokud se klient rozhodne smlouvu předčasně ukončit, dojde k doúčtování a vyrovnání zůstatkové ceny podle aktuálního proběhu kilometrů. Nepůjde však o žádné horentní sumy: doplatek nemusí být žádný, anebo ve výši třeba jedné měsíční splátky. V případě, že nejste schopni splácet, máte možnost vůz případně převézt na třetí osobu.


Nemáte obavy, že se vám po dvou letech dostane zpět automobil, který bude mít podezřele opotřebované sedačky, až nápadně poničené díly podvozku a celkově jeho stav nebude odpovídat stáří? Toto vidím jako dobrý a levný způsob, jak zhodnotit jiný vůz prostým přehozením novějších dílů za ty starší, protože se stejně za krátký čas budou vracet zpět. (Pepa T.)

Samozřejmě, že jisté riziko spojené s naším produktem existuje. My se ho však nebojíme, protože Škofin má detailně definovaný a odzkoušený proces kontroly při vrácení vozu a dokáže velmi přesně popsat, co už je nadměrné poškození nebo opotřebení. To pak samozřejmě hradí klient.


Najedu ročně 30.000 kilometrů. Co se pak stane, když za ty dva roky najedu 60.000 km? (Clip)

Momentálně je systém nastavený tak, že zákazník doplatí 1,50 Kč bez DPH za každý kilometr nad rámec smlouvy. V tomto konkrétním případě by se jednalo o 30.000 korun bez DPH.


Jak budete postupovat, když takové auto ukradnou, nebo když ho poškodí vandal, například objede klíčem? (Pavel)

Všechna vozidla jsou standardně pojištěna, a to s jedno- nebo pětiprocentní spoluúčastí. V případě poškození nebo odcizení vozu pojišťovna uhradí Škofinu náklady s tím spojené.


V okamžiku ukradení vozu, dojde k zániku smlouvy? (Michal)

Až do doby ukončení vyšetřování Policií ČR klient hradí splátky podle smlouvy. Teprve po vydání rozhodnutí pojišťovna uhradí Škofinu hodnotu vozu a klient zaplatí spoluúčast. Již během vyšetřování si však může objednat nový vůz, každý klient totiž může mít na sebe přihlášené dva vozy. Musí ale počítat s tím, že bude hradit dvoje splátky. Splátky, které však musel klient hradit za ukradený vůz, mu budou následně poukázány zpět.


Součástí produktu Škoda Bez starostí je také takzvaný Škofin Asistent. O co se jedná? (Petr)

Jedná se o asistenční službu, která je klientům k dispozici jak na cestách po Česku, tak v zahraničí, a jejím úkolem je poskytnout právních informace, administrativně-právní asistenci a poskytnout komplexní servis v oblasti pojištění právní ochrany. Například může jít o běžnou silniční kontrolu v zahraničí, kdy budete s policistou komunikovat řečí, které nerozumíte, při ztrátě či zcizení dokladů se Škofin Asistent postará o rychlé dodání duplikátů, a to včetně třeba takzvané Zelené karty.


Budou se půjčovat vždy jen auta ve standardní výbavě? Co kdyby někdo chtěl nějakou položku výbavy přidat, třeba dvouzónovou klimatizaci nebo tažné zařízení? (Pavel)

Celá nabídka je postavena na aktuálních akčních verzích jednotlivých modelů, které obsahují soubor prvků mimořádné výbavy. Parametry jsou nastaveny tak, aby vyhovovaly většině českých privátních řidičů. Pokud se ukáže, že většina zákazníků chce například tažné zařízení, tak ho do nabídky doplníme.


Jak je to v případě zhodnocení vozu, když třeba přikoupím handsfree, nebo budu chtít nadstandardní výbavu? (Michal)

Klient si doplňkovou výbavu hradí ze svých prostředků, přičemž při skončení smlouvy buď tyto díly zůstanou nedílnou součástí vozu, nebo si je zase demontuje. V tom případě však nesmí dojít k žádnému viditelnému poškození vozu, například u tažného zařízení k vyříznutí nárazníku, nebo u handsfree k provrtání přístrojové desky.


Jaká bude odkupní cena vozu Škoda Rapid se splátkou 4999 korun, když je známá pořizovací cena, maximální nájezd kilometrů, výše měsíční splátky a délka pronájmu? (Leopold Mohyla)

Uvedu modelový příklad: Rapid Spaceback 1.2 TSI/63 kW v akční výbavě Fresh Ambition bude po dvou letech provozu a kilometrovém proběhu 40.000 km stát přibližně 240.000 korun.


Otázky 31-40


Nevadí, když se zákazník rozhodne až v průběhu operativního leasingu, že si vůz koupí? (Jirka)

Doporučujeme, aby se rozhodl hned na začátku. Dealer totiž může Škofinu garantovat, že vůz odkoupí a už ho může mít rezervovaný pro nového, nebo jiného klienta. Ale ano, ta možnost rozhodnout se až později je tu také.


Jak bude postupováno v případě totální škody, když bude vina na účastníkovi operativního leasingu? Dostane jen tak opět nový vůz za nezměněných podmínek? (rohYpnol)

Vůz je pojištěn, takže standardně poškození hradí pojišťovna, podle všech platných pravidel. A pokud jde o nový vůz, samozřejmě se bude přihlížet k tomu, jestli byl řidič v době nehody třeba pod vlivem alkoholu. Posuzovat se to bude případ od případu.


Jak bude postupováno v případě odcizení? Když vůz není můj, stačí přece "známý z amnestie" se správnými kontakty a domluvit si odcizení vozu. (rohYpnol)

Platí totéž co v předešlé otázce: vůz je standardně pojištěn a záleží na vyšetřování Policie ČR.


Jak bude postupováno v případě porušení pravidel silničního provozu, kdy pokuta jde automaticky v některých případech za vlastníkem vozidla? (rohYpnol)

Veškeré dopravní přestupky s daným vozem jsou přeposílány nájemci, pokuty jdou tedy za řidičem vozu.


Češi v sobě mají zakořeněno, že chtějí danou věc vlastnit, v tomto případě automobil. Nebojíte se toho? (Ruda)

Jsme přesvědčeni, že tato nabídka si své příznivce najde, byť si samozřejmě uvědomujeme, že bude nutné zákazníkům dobře vysvětlit, v čem spočívají hlavní výhody tohoto řešení jejich individuální mobility, které je v západní Evropě stále rozšířenější. Pro spoustu lidí a životních situací je mnohem vhodnější objednat si službu, která jim zajistí, že mohou bez starostí využívat nový vůz, než si automobil pořizovat do vlastnictví, mít v něm vázané finanční prostředky či jej s navýšením splácet a starat se o jeho průběžnou údržbu nebo následný prodej. Produkt Škoda Bez starostí je smysluplný především pro nastupující generaci mladých řidičů, kteří si osobní finance řídí operativně dle svých možností a také dle aktuálních potřeb a bez nutnosti jednorázového finančního výdaje. Dále pro všechny, kteří uvažují o koupi ojetého vozu a stojí před situací, zdali koupit ojetinu s nejistou minulostí a skrytými problémy, pro něž může být Škoda Bez starostí zajímavou alternativou. A do třetice: náš produkt může uspět všude tam, kde je zapotřebí druhého, nebo třetího vozu do rodiny bez nutnosti vynaložení značného množství finančních prostředků v podobě počáteční investice. K tomu se přidává komfortní řešení, že si každé dva roky můžete dopřát zcela nový vůz s plnohodnotnou tovární zárukou výrobce. Taková „nekonečná záruka“ rozhodně není k zahození.


Nestane se, že po dvou letech mi vůz zůstane, i když už ho chtít nebudu? (Marian)

V žádném případě, Škofin totiž dopředu garantuje zůstatkovou cenu. Pokud se klient rozhodne, že už vůz dál nechce používat, prostě ho přiveze k dealerovi, ten podle seznamu zkontroluje skutečný stav automobilu a vrátí ho Škofinu, který jej následně nabídne v síti Škoda Plus.


Zákazník se prý může v podstatě kdykoliv rozhodnout, že vůz koupí. Opravdu neexistuje žádná minimální lhůta? (Ivan S.)

V tomto směru žádné omezení neplatí. Klidně i poslední den nájmu vozu se můžete rozhodnout, že si ho koupíte. Pozor ale, aby už dealer neměl vůz prodaný novému majiteli, tady žádné předkupní právo neplatí. Proto doporučujeme, aby se zákazník pro případnou koupi rozhodl hned na začátku.


Pro koho je služba Škoda Bez starostí vlastně určena, komu se vyplatí nejvíce? (Zbyněk Jelínek)

Primárně by měla oslovit mladé lidi, kteří nemají na vůz peníze a nechtějí si někde půjčovat. Sekundárně to může řešit druhý automobil do rodiny, která nechce platit akontaci. A do třetice to vyhoví všem, kteří mají omezený rozpočet a nejspíše by kupovali nějakou ojetinu.


Co když nebude mít člověk na splácení měsíčního nájmu auta? (tomáš)

Pokud se klient dostane do svízelné finanční situace a náhle nemá peníze na splátky, Škofin s ním předčasně ukončí smlouvu. Stejně tak v případě, kdy dojde k vážným změnám v rodině, nebo se musí třeba natrvalo odstěhovat do ciziny. V případě, že nejste schopni splácet, máte rovněž možnost převézt automobil na třetí osobu.


Po kolika kilometrech se dělají servisní podmínky a kolik stojí? (tomáš)

Servisní prohlídky u všech našich vozů s výjimkou modelu Citigo se provádějí po 30.000 kilometrech, nebo po dvou letech. Cena prohlídky se liší podle regionu a dealerství.


Otázky 41-50


Můžu si vzít na nájem auto předělané na LPG, CNG, nebo etanol, případně si auto nechat předělat? (tomáš)

V programu Škoda Bez starosti zatím žádný vůz na alternativní pohon nefiguruje, do budoucna uvidíme podle reakce trhu. Nicméně individuální přestavba v žádném případě není povolena.


Když mi ukradnou vůz v hodnotě 500.000 Kč v operativním leasingu například po třech měsících, pojišťovna uhradí cca 80 % ceny (nikdy 100 %) leasingové společnosti, tj. 400.000 Kč. Těch zbývajících 100.000 korun doplatím já? Nejde místo služby pronájmu spíše o past? (tom)

K takovému doúčtování samozřejmě dojde, nicméně jedná se o identickou situaci jako v případě firemního leasingu.


Prosím o objasnění rozdílu mezi nabídkou Start a Komplet. "Sada zimních kol včetně přezutí" je jasná, nicméně "kompletní servis" je dost obecný pojem. Jelikož jsou vozidla po celou dobu operativního leasingu v tovární záruce, je tedy rozdíl jen v periodických prohlídkách plus případných servisních úkonech po zaviněném poškození? (Columbo)

Hlavní rozdíl je v rozsahu služeb. Základní měsíční splátka programu Start zahrnuje vedle samotného nájmu vozu také komplexní pojištění, tedy povinné ručení, havarijní pojištění, připojištění skel, nárok na náhradní vůz, pojištění právní ochrany Škofin Asistent). Zákazník si musí hradit veškeré servisní úkony. Splátka balíčku Komplet naproti tomu zahrnuje nad rámec tarifu Start veškeré servisní náklady a údržbu vozu předepsanou výrobcem, a to dokonce včetně sady sezónních pneumatik a práce pneuservisu. V takovém případě zákazník hradí navíc pouze pohonné hmoty a případně dálniční známku.


Dostanu v případě opravy k dispozici náhradní vůz, jak už to dnes bývá běžným zvykem? (Martin K.)

Náhradní vozidlo po dobu běžného servisu není součástí produktu Škoda Bez starostí a zákazník si jeho pronájem hradí sám. Automobil se poskytuje pouze v případě nehody, a to na dobu tří dnů u zaviněné nehody a tří týdnů u nezaviněné.


Bude možné v průběhu smlouvy vyměnit vůz za jiný, vyšší kategorie a s vyšším měsíčním poplatkem? (Mirek)

Ano, ale zákazník bude muset podstoupit cestu předčasného ukončení smlouvy stávajícího vozidla, výběr nového vozu a podpis nové smlouvy.


Co musí důchodce doložit při podpisu smlouvy, bude stačit pouze potvrzení o výši starobního důchodu? (api)

V podstatě ano, ale klient k tomu musí připojit dva doklady totožnosti a číslo bankovního účtu.


V jaké výbavě jsou pronajímaná vozidla, například Škoda Octavia 1.2 TSi? (Milanx)

Téměř celá paleta vozů zařazených do programu Škoda Bez starostí je postavená na akčním modelu Fresh. Složení vybav akčních modelů Fresh je k dispozici na našich webových stránkách.


Je možno dovybavit auto tažným zařízením již v okamžiku podpisu smlouvy, nebo je to nutno řešit ex post? (cenekh)

Klient se může s dealerem dohodnout, že si tažné zařízení nechá namontovat hned při podpisu smlouvy, náklady s tím spojené si však hradí sám. Při vracení vozu jej navíc musí uvést do původního stavu, nebo mu bude vyúčtováno případné poškození (proříznutý nárazník, odkryté šrouby atp).


Chystá Škoda pronájem i na delší období, například čtyři roky? (Petr Beran)

Zatím o této možnosti neuvažujeme.


Jak bude stanovena cena pro případný odkup auta nájemcem po dvou letech? Jako pevná cena hned při převzetí vozu, nebo jako cena na základě aktuálního stavu vozidla? (Lukáš)

Zůstatková cena je pevně stanovena v okamžiku převzetí nového vozidla a během operativního leasingu se nemění. Pokud se na voze vyskytnou poškození nad rámec běžného opotřebení, například již zmiňované propálené sedačky, tak ty klient musí uhradit sám.


Otázky 51-60


Jak dlouho se čeká na mnou vybrané auto a ve které prodejně si jej můžu objednat či dohodnout operativní leasing? (Josef)

Vůz lze objednat v celé autorizované síti dealerů Škoda v České republice. Výhodou tohoto produktu je skutečnost, že automobily jsou v jednotné specifikaci a okamžitě k dispozici – tedy skladem.


Kolik bude odkupní cena za vůz Škoda Octavia Combi Fresh v ceně 458.900 Kč po dvou letech nájmu? (O. Novák)

Opět uvedu další z modelových příkladů: Octavia Combi Fresh s turbomotorem 1.2 TSI se po dvouletém nájmu a ujetí 40.000 km bude prodávat za nějakých 345.000 korun.


Budou v nabídce také vozy s automatickou převodovkou? (Jan)

V tomto směru zvažujeme zařazení derivátu Octavie Scout do našeho programu.


Půjde si časem pronajmout také třetí generaci Fabie? (Jan)

Ano, s modelem Fabia třetí generace do nabídky počítáme.


Kolik zákazníků letos/příští rok dokážete oslovit vaší nabídkou na operativní leasing? (Prak)

Do konce letošního roku bychom na české silnice chtěli vypustit zhruba 1000 automobilů. Plány na příští rok jsou výrazně vyšší, počítáme s přibližně 5000 exempláři.


Když dcera bydlí v Německu, může po celou dobu vůz využívat tam? (Dotaz007)

Ano, naprosto bez problému může.


Jak je to s DPH u OSVČ? Dostanu každý měsíc fakturu a je cena včetně DPH? (viki)

Všechny ceny se uvádějí včetně daně z přidané hodnoty a každý měsíc vám bude pravidelně vystavována splátková faktura.


Kolik již máte schválených žádostí a na jaké modely? (mirek)

Jenom za první týden od spuštění služby jsme uzavřeli 120 smluv. Největší zájem zákazníci projevují o vozy Yeti, Rapid Spaceback a Octavia, přičemž překvapivě pro nás se jedná o dražší varianty jednotlivých modelů.


Když si vůz převezmu v průběhu měsíce a ne první den, budu platit navíc 1x poplatek za autorádio a silniční daň? Podle zákona to tak má být. (petr)

Nájemné je splatné vždy k prvnímu dni následujícího měsíce. Pokud si tedy klient vůz převezme třeba třicátého, zaplatí jednu splátku za daný měsíc a hned následující den druhou na následující měsíc. Splátek je ale vždy jenom 24, nikoli 25.


Škofin uvádí, že servis musím dělat u autorizovaného dealera Škoda. Proč tedy nabídka Start, když stejně musím do toho samého servisu? Nebo mohu i do neautorizovaného, abych něco ušetřil? (roman)

Vůz je nutno servisovat v autorizovaném servisu Škoda Auto, jinou variantu nájemní smlouva bohužel nepřipouští. S ohledem na to, že vůz musí posléze sloužit dalšímu majiteli, je logické, že chceme mít jistotu, že o něj bude postaráno přesně, tak jak předepisuje výrobce vozu, tedy s použitím předepsaného dílenského vybavení, opravárenských postupů a originálních náhradních dílů.


Otázky 61-65


Půjde si zvolit Citigo s automatem? Jsem invalidní a automatickou převodovku potřebuji. (Jan Zinke)

O zařazení Citigo s automatem do nabídky Škoda Bez starostí bohužel neuvažujeme.


Jak se posuzují drobná poškození u takových vozidel? Mám na mysli odření z parkování, škrábance na discích, ťupky čelního skla apod. Bude k tomu nějaká vzorová obrázková dokumentace, třeba toho, jaký "škrábanec" je ještě po dvou letech provozu přijatelný? (Vojta)

Každý nájemce obdrží podrobný manuál, ve kterém budou všechna poškození podrobně popsána a zobrazena. Z toho bude jasné, co lze ještě považovat za běžné poškození například sedadel, přístrojové desky, blatníků a vnějších zrcátek.


Může tento produkt využít i fyzická osoba podnikatel? (Lenhy)

Ano, může. Na osobu lze pronajmout maximálně dva vozy.


Škofin má smlouvu s Českou pojišťovnou. Lze si smlouvu převést ke své pojišťovně, kde má klient třeba bonusy? (Jarin)

Produkt musí být vedený u České pojišťovny a v současné době převod smlouvy k jiné pojišťovně není možný. Dokážu si však představit, že do budoucna budou tuto službu poskytovat i jiné pojišťovny.


Jak dlouho bude program Škoda Bez starostí fungovat? (Mirek)

Tento produkt jsme spustili začátkem června a jsme přesvědčeni, že se bude jednat o dlouhodobý projekt. Věříme, že nám pomůže rozhýbat trh s kvalitními a prověřenými ojetými vozy v České republice a vylepší nelichotivé skóre stáří vozového parku osobních automobilů. Ten je s průměrným stářím přes 14 let jeden z nejstarších v rámci Evropské unie a dlouhou dobu vykazuje negativní trend dalšího stárnutí. Každá automobilka by měla svým dílem přispět k tomu, aby se tento nelichotivý trend obrátil. Škoda Auto na sebe vzala zodpovědnost lídra trhu a s produktem Škoda Bez starostí se snaží učinit užívání nového vozu dostupné co možná nejširší skupině českých obyvatel.

Zobrazit celý článek
Tomáš Kovařík
Diskuze (108)
21. 6. 2014 11:59
Re: Nebrat
:yes: :-!
21. 6. 2014 11:54
Re: Produkt
Tyhle služby servisu jsou zcela bežné a většinou je to rovnou zahrnuto do ceny servisu/prohlídky. Zadarmo to rozhodně není. Jen není fakturována tato položka, ale je rozpuštěna v jiných.

Co se Škofinu týka, nemusíš využívat jeho služby, můžeš sáhnout k jiné společnosti či pro jiný produkt na financování vozu. Stále máš možnost výběru, nikdo tě k ničemu nenutí.
20. 6. 2014 21:59
Re: Produkt
No, mně třeba občas odveze/přiveou auto ze servisu, prostě protože to jeden servisák má po cestě domů. Zadarmo.

Ale ten povzdech nebyl ani tak nad Škodovkou či jejich servisy, ale nad ŠkoFinem. Jak finanční "žralok" mají tlusté smlouvy a podmínky drobným písmem, a pak třeba při krádeži auta mi milostivě umožní platit dvě najednou.
anonym
20. 6. 2014 21:54
Re: Odborník na operativní leasing
Cituji VOP, které mám zrovna po ruce

8.4. V případě překročení stanoveného počtu najetých kilometrů uvedeného ve Smlouvě (je-li pronajímatelem stanoven limit) uhradí nájemce pronajímateli poplatek za přečerpané kilometry ve výši dle Smlouvy. V opačném případě bude nájemci dobropisována částka za neujeté kilometry s využitím sazeb uvedených ve Smlouvě, nejvýše však do výše neujetých 10.000 km.
U vyúčtování více/méně najetých kilometrů je brána v úvahu volná hranice z celkového počtu stanovených kilometrů za dobu trvání Smlouvy. V případě přečerpání resp. nedočerpání v rámci limitu volné hranice nejsou účtovány ani dobropisovány žádné kilometrové poplatky. V případě odchylky přečerpaných resp. nedočerpaných kilometrů přes volnou hranici je vyúčtování provedeno z celkového počtu přečerpaných resp. nedočerpaných kilometrů bez ohledu na volnou hranici.
anonym
20. 6. 2014 21:45
Unicreditleasing
Přejeté km se vždy účtují na klienta, tedy platí leasingovce. Nedojeté kilometry se vždy vrací klientovi (bývá omezeno limitem 10.000km), neznám leasingovou společnost, která by nedojeté km klientovi účtovala.

Ještě je praxe leasingových společností taková, že cena více km je o cca 1/3 vyšší, než cena méně km, protože vracet se jim nechce.

Ano, v kalkulacích operativního leasingu není tato položka upravena znaménkem mínus a je to častý dotaz klientů. Dokonce jsem se setkal se správcem vozového parku (odborníkem), který mi tvrdil, že si určitou leasingovou společnost vybral za poskytovatele operativního leasingu, protože mu nebudou účtovat za nedojeté km. Tak jsem se jeho odbornosti vnitřně zasmál a dál nediskutoval. Je neskutečné čím leasingovky balamutí klienty a jak moc straší před konkurencí.

Znám všeobecné podmínky všech leasingovek, které na trhu něco znamenají, nevím jak je to u operativních leasingů, které nabízejí prodejci a autopůjčovny např. Auto Jarov, Jíša, Klokočka, Autotreid....