Během setkání s Jeanem-Charlesem Lievensem jsme si povídali nejen o sedmileté záruce, ale také o budoucnosti korejských automobilek v Evropě, slovenské automobilce Kia Motors a modelech, připravovaných pro nejbližší měsíce.
ať mi někdo neříká, že Korejci budou mít lepší kvalitu než Japonci a Evropani :no: , nikdy, nikdy...mají co dělat aby dohnali Škodovku, a na tu 7 nebo 8 záruku jsem zvědavej...
No,neber to teď osobně. Shodněme se,že na takový autosalon,jako je v Paříži, dá automobilka perfektní auto.Já si ji pečlivě prolezl,neb tam byl 3 dny.Mohu tě ubezpečit,že bylo trošku odfláklé a nebylo to tím,že se do něj hrnuly davy lidí.Tuto halu(5/2) lidé i o víkendu celkem ignorovali(GM,Opel,Saab,KIA,Cadillac,Cor… pohledu třeba haly č.4(narváno),kde byla obyčejná Škoda.Právě proto,že se píše 2006. Nicméně vizi mají,teď se jen ukáže.Za 5 let uvidíme.
ten výčet značek "sejmul" automat, který hlídá příliš dlouhé řetězce - ty většinou poukazují na záměrné pokusy o narušení vzhledu diskusí (tady tomu tak samozřejmě nebylo). Každopádně by pomohlo, kdyby se za čárkami psaly mezery (tak, jak činíte v druhém příspěvku).
Dnes jako největší problém vidím, krátkou záruční lhůtu u nových vozů. Při našem ročním proběhu u firemních i soukromých vozů (cca 15 - 25.000 km), se většina závad projeví po cca 3 letech, kdy už samozřejmě jsou všechny záruky pryč... Pokud by mi nějaká automobilka nabídla podobně dlouhou záruční dobu (5 a 7 let), potom bych bez problému rád platil dražší práci (garanční prohlídky) v autorizovaných servisech a nějaké závady by mě vůbec nevadily. Je mi jasné, že u každého výrobku se může objevit vada....
Si pamatam ked som pred 6 - 7 rokmi pozeral na Kiu asi by som v nej nenasiel auto, ktore by som chcel a dnes pocnut Picantom, Cee´d, Rio, Carrens, Carnival, Sportage proste nice auta a ta kvalita isla hore o 100% aj ked kvalita plastov a tak trochu pokulhava ale za tie ceny netreba cakat zazraky a myslim ze europskym automobilkam sa kvalitou hravo vyrovnaju. :yes::yes::yes:
Z hlediska nabídky aut žijeme v nádherné době. Vybere si každej. Diamantovej kovboj kraluje na silnici v premiový trojce z Německa, Estét krotí pětimetrovýho Jaguara a horkokrevnej gigolo pase v garáži Maserati. I švorcák nakonec našel auto svejch snů... Ovšem jen slepej nevnímá akceleraci korejské produkce v posledních patnácti letech. Ano. Korejci dokázali strašně moc. Dnes myslím všichni vnímáme tuhle východní produkci jako velmi životaschopnou a nadějnou. Nemít srdce zakleslý hluboko v Evropě, nevědět, co je to image... a mít v podpáždí voperovanej empetrojkovej přehrávač, nemám problém s Ceedem. Ceed je tón nové doby. Mě do ní netahej, ale ty si Ceed klíďo kup. P.S. Registruj prosím novej, důstojnej termín na diskuzi - "KOKO". Ano, Koko - korejskej kovboj. Nic k smíchu. Pozor na něho. Jo, a pozvolna se blíží ještě jedno velké téma autosvěta... zatím pracovně naznačuji ústřední název - Žlutá ponorka, ale o tom až pod aktuálním článkem. BRAVO KOREA :yes:
Kokodák >:D já vím, nic k smíchu, ale přesto... většina fandů většiny značek se rekrutuje z řad...párkrát to tu zaznělo v pejorativním smyslu: "toužičů". Prostě po nějakým autě toužíš a pak si ho nakonec jednou koupíš. U týhle korejský glorioly mám silné podezření, že pořadí je jaksi opačné. Koupíš kvůli peněžence a pak tomu nasazuješ svatozář. :-| Dlouhá záruka je dobrá věc. Vyrábět po všech stránkách obstojný auto...dobrá věc. Ale bude si to kupovat nějakej fanda do aut? Půjdou na dračku angličáky Kia? Budou postávat hloučky teenagerů v posvátném kruhu před panelákem a obdivovat tvojí novou Kia? :-) Kia bude vždycky pro lidi, kteří auta nakupujou stejně složitě, jako já nakupuju ponožky...sakra...nakupoval sem já vůbec někdy v životě ponožky nebo se mi líhnou samy od sebe ve skříni? >:D >:D
Urcite ne, ale uz nyni davaji moznost jezdit autem korejske produkce pred tim, nez si splnis sen. A propos, Hyundai Coupe by kuprikladu u mladych byt imagemakerem mohlo. Panove, modelovou situaci vidim tak...jsem mlady, zacinam vydelavat koupim "Koreu"...postupne se vypracuji ke znacce svych snu. I kdyz ani to nemusi byt pravda, muj stryc dlouha leta kupoval vzdy novou generaci modelu Sonata, pote presedlal na domaci produkci a ouha, pred dvema tydny objednal Santa Fe..."Dobri holubi se vraceji...?". Upozornuji, ze neni fanda do aut, pouze spotrebitel, nepozna rozdil v jizdnich vlastnostech, nebot se v extremech nevyziva... ;-)
odhaduju, že tvůj strýc je průměrem.. a takovejch spotřebitelů je zde dobrá polovina.. auto maj na ježdění a žádnej extrém.. :yes: ten si nikdy nekoupí ani Touarega ani Range.. prostě Santa Fe a navíc, když už vypadá k světu..
Píšeš o image značky, jasne, KIA ešte nemá taký "brink" ako VW, Opel alebo ďalší. Ale čo nie je, môže byť, a prv ako si myslíme. Ale druhou stranou mince je, že napr. Američania nie sú takí patrioti ako my a kúpia, čo je dobré, nie domáce. Napríklad japonské, kórejské a zakrátko možno aj čínske. Kľudne si viem predstaviť, že tento trend ako mnohé iné príde aj sem. V tejto súvislosti ma napadol jeden slogan z reklamy...."imidž je nanič, počúvaj smäd"....nehodí sa aj na autá?
Tak na to musim zareagovat. Vzdyt predevsim SKODU si vetsina kupuje kvuli penezence (mytus levneho provozu), ale navic z jakehosi pseudonarodovectvi (KDO NESKACE NENI CECH). Pokud u meho auto nestoji ZADNY teenanger, potom jsem klidny. Bravo KIA.
At se ty socialne-statni automobilky (predevsim VW) zacnou konecne snazit.
Jaký je tvůj názor na následující modelovou situaci: kdybych měl (čistě teoreticky ano?) v garáži Diamond Series, smím tady napsat že je to pěkné, rychlé a pohodlné auto, technicky na výši?
Píšem o tom jinde. Tak jen rychle. Jistě, ale měl bys mít tolik rozumu, aby ses tu nestal příspěvatelem jednoho příspěvku... vůbec nehraje roli, zda jede o Bentley či o Logana.
kéž bych byl nebo kéž bych nebyl? Abys měl radost, tak sám od sebe nezačnu o subaru jinde než pod subaru... A ty nezačni o mě jinde než na mailu...dohoda? ;-)
Budu rad kdyz se mi nakupni vozik nerozsype s kufrem plnym mlika, ale zajezdit a zuivat si budu chodit jinam. I kdyby davali vsem KOKO dozivotni zaruky
Tedy dlouho jsem nečetl takto dobrý rozhovor. S profíkem, který se nebojí otevřeně prezentovat své názory, které jsou konzistentní, mají hlavu a patu, neutápí se v marketingových klišé.... a pozor, když Big Butch nezná správnou odpověď, řekne že prostě neví. Hej, čeští politikové, kteří jste byli všude, a to nejméně dvakrát, tohle je chlap!!!! Bravo Jean-Charles.. :-)
Idem zopakovat to co som tu pisal.. KOrejci su technologicky dalej ako si mi vieme alebo sme ochotn si predstavit. Je to tak . My s nim robime. Je to strojarina aj ked nie automob. priemysel. V nasej oblasti su korejci daleko pred cimkolvek na svete. A kto nebol v soule alebo koreji nech radsej mlci. Prist do soulu do blavy alebo prahgy je kulturny sok.. prenesies sa o 30 rokov do buducnosti.. Ich vyspelost je zarazajuca. Netvrdim ze si chcem kupit korejca. To nie .. V segmente premiovych znaciek zatial nie su. Ale byt v kozi cloveka ktorý sa rozhoduje niekkde v oblasti strednej triedy (cokolvek od fabie cez renaultika vw az po hoci co ine) by bola kia sakra horuci kanddát. Uz len kia rio s ropakom na hlavu poraza v parametroch vw tdi komlet a tusim aj vacsinu com.r. konkurencie. A na zaver citat s piesne Iva Jahelky : ".....Já, patriot každým coulem, hluboko jsem smek' před Soulem,
olympijský oheň hasnul a já jenom tiše žasnul:
podívejme na Korejce, nejedí jen černá vejce,
červenat se musím studem, kde jsou oni, kdy my budem?
Televizi vypínám - prý motivace chybí nám...."
Jazdil si na Cee´de, alebo na základe čoho súdiš? Pred 30 rokmi taký podvozok na osobáku určite nebol už žiadnej konkurencii. A niektorí nemajú taký ani teraz. Jasné, že Rio by mohlo byť stabilnejšie, ale je z kategórie rodinných áut, kde nie každý jazdí na hranici. Na to sú iné vozy. :-!
těch "30 rokov".. to byl andy příměr.. ;-) ale beru obecně korejce a například Elantru, Accent atd.. A pokud srovnáváš korejce s Ladou, tak věřím, že řekneš, že takový podvozky nemajů ani teraz.. ale srovnávej to s kategorií, se kterou se chtějí rovnat.. a tou je Focus, Astra, Golf apod... A tím, že to je kategorie rodinných aut, tak pak co vím jezdí velmi často plně naložená a to už je téměř na hranici, protože ne zcela ideální podvozek se v plným zatížení rozhodně nevylepšuje.. ;-) A které vozy jsi myslel tím: Na to sú iné vozy. :-!
"Na to sú iné vozy" sú napr. Renault Clio Sport alebo Polo GTI. V roku 2006 môžem kľudne povedať, že kórejčan sa dostal k úrovni francúzov, približuje sa k nemcom a snažia sa dosiahnuť k japoncom. Neplatí to na každý model, ale technicky sú už fakt ďalej, ako si väčšina laikov myslí. Napr. 1,5 CRDi v Riu určite nie je hanbou, mohli by byť na taký motor hrdí aj v Nemecku. P.S.: Cee´d a napr. Astra bude mať k sebe hodne blízko vo všetkých parametroch.
Jízdní vlastnosti navíc přece nejsou univerzální kategorie, liší se model od modelu a uvnitř i mezi verzemi. Takže výroky typu "korejci mají podvozky na pytel" jsou opravdu hodné odborníka. :no: Už třeba to low-endové Rio je dost jiné auto na základních plechových 185/65 14" a na hliníkových 195/55 15", verzi Sport (1,6) jsem neměl možnost zkusit. U korejských aut navíc trvá problém pneumatik - Hyundai za sebou patrioticky táhne Kumho i Hankook, obě značky se hodně zlepšíly (Hankook!), ale můj subjektivní pocit je, že tomu ještě pořád něco chybí. Proto nepřekvapí, že vyšší třídy Kie i Hyundaie alternativně obouvají Micheliny apod., zvláště pak na náročnějších trzích než je zdejší.
Nejen ta nafta 1,5 VGT je sametová pusina, ale i mrně 1,1 CRDi (Picanto) je výborná. A benzinová 1,4/71 je jednak spořivá, jednak má pěkně ostré drápky. To když mluvíme o malých motorech. Hyundaii (a díky tomu i Kie) se prostě velké investice do vývoje motorů začínají vracet jako zlatá vejce. Když porovnám starou matku 1,5 FSI z Ponyho/Excelu, i když přes loudavý krok měla své velké příjemnosti, nebo 1,3 12V, která donedávna poháněla všechny možné generace Accentů, první Getze a spol. a byla to docela čiperná mrška, tak před současnou generací jednoduše smekám čepici. Kia k tomuhle všemu přišla tak trochu zadarmo, ovšem za to ji Hyundai pořádně zapřáhnul a dnes by v Kie těžko někdo poznal tu polomrtvou bankrotářku z roku 1998. V tomhle je ta image, pokud se někdo obtěžuje ji hledat. A právě proto nejsou Francouzovy výroky v interview žádné chiméry, je to jen konstatování toho, co zakrátko bude skutečností. Stejně jako se stal skutečností hyundajský plán 24/7, kterému taky málokdo věřil. A stejně jako dnes skupina tluče na dveře velké pětky největších světových výrobců aut, což byl další plán, kterému se v roce 2000 taky odborníci smáli. Dnes se zase smějou plánu, že skupina v kvalitě dožene Toyotu...
neco na tvych slovech je, ale: svez se obcas i v jinych autech, abys nezapomnel, ze dopredu jdou i jine automobilky a to ze Korejci dohnali to, co uz bylo vyvinuto...budis pochvala, ale je to porad tragedie, i kdyz se jim podarilo par zaseku
Především jsem se včera seknul, ta stará teta Pony měla pre-MPI motor označený jako "FBC", kdepak nějaké FSI! Jsem rád, že mi přiznáváš aspoň kousek eventuálně možného drobku pravdy. Někdy to probereme zas o něco dál - i když bych skoro uvítal, abys měl trošku specifičtější nick, abych příště nemluvil na někoho jiného. Mimochodem, v čem je ta tragédie korejců? Vidiš nějaký rozdíl mezi Daewoo-Chevrolet a Hyundai-Kia? Kdy jsi naposledy řídil nějaké korejské auto z generace 2004/2005 a novější? Tak zatím :-)
blbost, ja som v automotive priemysle a vidim, ze kvality sa dosahuje nie inovaciou, ale premyslenym kopirovanim az do tetailov a spickovanim kvality vyroby. Na inovacie je tu stale stara odbra EU - aj ked za cenu chybovosti.
Preto - novu kiu nie, ale ojazdenu ano. Ked mas na nove - kupujes image, nie kvalitu. Ked na nove nemas - kupujes spolahlivost a trvanlivost...
Good luck Kia, o par rokov si jazdene Semeno rad kupim!
/zatial postaci aj jazdenina z juhu EU.../
Korejské automobilky jsou pro nás (spotřebitele) přínosem i tehdy, pokud jejich auta nekupujeme. Tahle auta nemají v Evropě takovou image, ani nejsou tak dotažená po designové a snad i technické stránce, ale korejci na sobě velmi tvrdě pracují a Evropským automobilkám konkurují také právě těmi zárukami a cenovou politikou. My můžeme jen jásat, že tu tato konkurence je, protože to nutí naše automobilky, aby neusnuly na vavřínech, chtějí-li si udržet technologický náskok a celkovou konkurenceschopnost. Nemluvím teď o prémiovkách (nikdo se nebude rozhodovat mezi Hyundai a BMW), ale o konfekci. Koukali jste se třeba, za kolik se dá pořídit dieselová Laguna? Na stotřicet koníku v naftě ve střední třídě vám dneska stačí půlmilion - a to s Evropským designem (který je v případě Laguny v mých očích dokonce VELMI dobrý).
Re: Koreejské automobilky jsou pro Evropu přínosem
Laguna je predevsim jedno z nejporuchovejsich aut vubec, jestli ne absolutne nejporuchovejsi. Nejen statisticky je na chvostu, ale i subjektivne - brachy kolegy koupil Lagunu... sere se, strasne... Stryc ma Lagunu, koupil zanovni (rok starou)...sere se, strasne... Jeden manager u nas ve firme ma Lagunu...sere se, strasne. A jisty chlapek ze zdejsi prodejny Renault (Prostejov) jen tak na pul huby mi povida.... "O.K., jen bych nebral Lagunu, ta se fakt sere".
Re: Koreejské automobilky jsou pro Evropu přínosem
jj, Laguna neni zrovna dobry priklad...treba tyhle muzou Korejci brzy definitivne polozit na lopatky, ale nemeckej level budou stezi dohanet....ale vysvetluj to Francouzovi;)
Re: Koreejské automobilky jsou pro Evropu přínosem
Můžu potvrdit, mám ve svém okolí dva "spokojené" majitele dieselových Lagun. Oba dva museli zhruba ve 110tkm (tzn. těsně po záruce) měnit turbo. Jeden z nich pak jako náhradní vozidlo dostal základní Modus :-O Prostě Renault :-!
Re: Koreejské automobilky jsou pro Evropu přínosem
Koneckoncu, nasla by se paralela, kdy domaci automobilky (prestoze nejvetsi na svete) stavely hlavne na image a historii, nevenovaly se prilis inovacim a kvalite a nyni jsou v problemech. Doufam, ze evropsti vyrobci budou ostrazitejsi. V kazdem pripade lokalpatriotismus je pekna vec, ale jsem za nej utratit jen konkretni castku, nabidne-li nekdo (ted nemyslim Cinu) o tolik vice/ o tolik levneji...
nevim, nevim...me osobne to pripada jako velika velkohubost, ale uvidime...kazdopadne az v Parizi jsem pochopil, ze se zadna revoluce podle me nekona. Auto ktere tam ukazovali je uvnitr tak osizene, ze si myslim, ze se jedna porad o ty stare zname Korejce, kteri si muzou nechat zdat o konkurenci jako Golf apod.. To co se tu snezi panacek v rozhovoru vnutit, je mozna hezky cil, ale s timhle autem nerealny. Vyrabet skutecne evropska auta temhle prebehlikum z evropskych automobilek skrblici z Koreji nikdy nepovoli, kazdopadne u tohohle auta se jeste nenechali presvedcit. Auto me hodne zklamalo, hezky kabatek, ale uvnitr, uvnitr je to porad Korejecek jako vysitej...sebevedomi je hezka vec, ale vsechno musi mit sve rozumne oduvodnitelne meze....
konkretnejsiho? myslel jsem, ze se tu bavime o aute, ktere ´zname´ (-te) ;) ale jinak priklady: staci se do auta posadit - 1/ sedacky ve stejnem levelu jako doposud, 2/ co me upotalo na prvni, i kdyz mozna nedulezity, pohled - spara kolem popelniku - odhaduju ze mela 5 mm a vice, o pouzitem materialu muzu jen pochybovat, ale vypada to jako plast, ale te nejnizsi kvality 3/ ty spary kolem 5 mm pak opakovaly na nekolika viditelnych mistech a jen si rikate, kde vsude jeste budou kam ani oko nedohledne;( => prave na tomhle jsem pak zacal porovnavat s Golfikem, i kdyz jsem to nemel v planu 4/ schranka pred spolujezdcem - nesla napriklad zavrit bez toho abyste museli do ruky vzit "paku na zavirani" (to slovo "paka" je naprosto vystizne, necekejte zadne sofistikovane provedeni, ale spise provedeni ala Dacia Logan a to nechci Logana urazit a predem se mu timto omlouvam) 5/ ("schalterPAKA";) - opet, samozrejme jsem s tim nejel, takze nechci soudit, ale podle me zustalo na stejne (ne-)urovni jako u Ćerato nebo jak se ty jejich stroje jmenuji => prave tady me to pak na stanku "nastvalo", ze jsem si musel nasledne jit spravit chut a relaxovat na stanku Audi => tuha, nepresna na prvni pohled, k tomu spojka ala blato, sel jsem do ostatnich aut a jako pres kopirak, podle me neni nahoda, navic vsechny ta jejich "zesedmiazdesetiaut" zkopirovane napady, tech.reseni a designy muzete okamzite porovnat v predchozich modelech (dojem z toho jejich noveho auta uplne stejny jako doposud) ....... takze muj nazor: dat 7 nebo 5 let zaruku na neco, co se uz od zacatku vrkla a nefunguje a tvrdit, ze to po sedmi letech bude vrklat a nefungovat stejne, mi prijde "trochu" jako drzost !! ale berte to prosim jako muj nazor, nekomu tyhle auta stacit budou, ja osobne po x-letech vim, ze jen design auta nedela a kdyz uz mam v aute denne travit podstatnou cast dne, chci aby auto slouzilo a bylo v nem trochu preciznosti a napadu
podle popisu ([odkaz] na papire to vypada dobre, ale jak uz tady nekdo zminil, pekny vzhled, ale uvnitr slabe.. uz podle fotek vypada misto ridice nejake preplacane, jak hracka z Ciny.. :-)
cenou se panove budou cpat nekde za Accent, ktery konci s 1.4 nekde na 310k...tam asi bude Ceed startovat..
Tak jen tak aby bylo jasno jakej to tady je vzývač všech kovbojů - kondolence, to je to správné slovo pro smuteční oznámení. Gondolence je možná tak nějákej cár papíru z gondoly a gondola je taková ta lodička v Benátkách, v italskejch Benátkách, jestli to budeš hledat na netu. Takže přeji mlíkovýmu kovboji hodně stylu a hodně pouček o stylu ;-)
barák na hypotéku, pěknej flek, manželka čeká bejby, pátek odpoledne a sobota dálkově management na VŠ, času málo, před barákem stárnoucí felda 1.6, která zrovna nebyla výlupek spolehlivosti... proč by nastávající "akademik" neměl volit 5 let záruky a SW Ceed, auto z německých hlav, vyráběné v evropě za korejské peníze?
Já už jsem tu kdysi psal, že Kia dává na americkém trhu nejdelší záruky na své vozy a musí si být asi celkem jisti, vzhledem k americkým podmínkám... A já osobně znám pár lidí, kteří Kiu mají již delší dobu a neměli nikdy žádné problémy...
Jinak Ceed mám celkem zmáknutý, testují ho tady na středním slovensku a pronajali si prostory hned vedle firmy, takže tady stojí každý den minimálně 3x když se střídají testovací řidiči. Avšak moc sdílní nejsou. Nicméně: překvapuje mě nabídka prostoru vč. zavazadlového prostoru, pěkná přístrojová deska, trošku horší použití plastů (ale to nás nemůže rozhodit), zadní náprava není obyčejná příčka. Pokud bude i za slovenskou cenu jak slibují (akorát nevím co si pod tím přesně představit) a 7 letou zárukou, je to tip na velmi zajímavou koupi. Mám asi 3 fotky nafocené mobilním telefonem, takže na přání zašlu mailem. Jakmile se dostanu i k fotkám vnitřku, rovněž zašlu...
Jde i o cílovou skupinu, protože pokud by to mělo být služební auto na podobné úrovní jako Octavia, Focus, megane atd... tak to s tou zárukou bude jen pozitivní pro vlastníka, nicméně již méně pro fabriku... A koupíš ojetinu po leasingu a ta bude mít nalítáno 150tis, a záruká je ta tam...
jo, to jo, ale pořád je to víc než co ti nabízí konkurence. a aut, které mají po 5 letech najetých 100tis km taky není málo (běžný průměrný řidič nenajede za rok víc jak 20tis km). myslím si, že to bude auto, které se bude pohybovat spíš v soukromých rukou, protože firmy se do korejských aut příliš nehrnou.
Ono s těmi flítkáry jde taky o to, komu patří firma, o zpěv podle chleba a taky o zvyk. V mé bývalé byla většina manažerů sekondovaných z Německa apod., takže znali jen M,Audi, BMW a VW, občas někdo tušil existenci opelů. Škodovky začali později kupovat pro nejnižší management, když zjistili, že je to vlastně VW. Nevím, jak jsou na tom s národní hrdostí třeba u Sony, jestli povinně jezdí hondami a lexusy... Ale nepochybuju, že černovlasí investoři, kteří se sem nově táhnou za Nošovicemi a Žilinou dobře vědí, co za kola mají do firmy nakupovat. Peugeoty to nebudou a, což je horší, ani ty oktávie ne. Mimochodem, jaké LUV vyrábí Škodovka?
Že 7 rokov zaruka? v skusobnej vyrobe ani jedno auto nebolo vporiadku- len pre zmienku nenamontovana pal. nadrž,pri plne obsadenej zadnej sedačke v prudkej zakrute sedacka sa urvala pripadne pri prudkom zbrzdeni sa urval bezpečnostny pas.... :-O
to tedy máte co dohánět, však oni vám kluci šikmooký dají zabrat. matně si vybavuji Š1203 po převedení výroby do BAZ - auto bylo přeřazeno do třetí jakostní třídy - chyběly šrouby v pantech dveří, odlupoval se lak, hlava dotažená různými utahovacími momenty, vyskakovaly rychlostní stupně... no vidíš, a dneska dokonce i VW. přej si sám za sebe, aby se to u Ceed poddalo co nejdříve