2.8. 2015

Rozhovor se Simonou Krainovou: Jednou navrhnu auto!

 

Simona Krainová si coby modelka všímá u vozů hlavně ladných tvarů. Je ale také vášnivou řidičkou. „Drzá a dynamická,“ řekla nám o sobě.

Hádáme, že ženy, navíc modelky, na autech láká hlavně design. Je to tak?

Když jsem byla mladší, tak stoprocentně. Věci jako odpich, maximálka, co hned hledají v tabulkách chlapi, mi byly úplně ukradené. Teď se to přece jen mění.

Jak?

Mám dvě malé děti, takže mě logicky zajímá bezpečnost. Nemusí to být sice pravda, ale většina matek má podle mě lepší pocit, když jejich auto vypadá jako obrněný transportér. Je totiž jasné, že na silnici zdaleka nezáleží jen na vlastních dovednostech, ale spíš na tom, jací jsou řidiči kolem. Představa, že auto s dětmi uvnitř skončí zmáčknuté jako krabička cigaret, je totiž strašná.

Takže design už jde stranou?

Úplně ne. Auto musí každopádně dobře vypadat. Estetikou se živím vlastně od šestnácti, takže ji těžko mohu ze svého života jen tak vygumovat. Ale časem jsem pochopila, že nejhezčí věci jsou ty naoko krásné, ale zároveň praktické. Takže auto mi musí sloužit a zároveň přinášet radost – ať ho řídím nebo jen sleduji na silnici.

A jsou dnes vozy takové?

Určitě jsou. Jenže něco jiného vám o tom poví muži a něco jiného ženy. Svět aut se podle mého v tomto směru mění – a odděluje. Vozy pro chlapy jsou dneska o dost jiné než ty pro ženy. A v dalších letech to bude vidět asi ještě víc. Základ se ale nemění: pro chlapy budou dál ikonou mužství. Pro ženy spíš něco jako kabelka, módní doplněk.

Co bylo vaším prvním vozem?

Yaris, malý Japonec. Tehdy šlo vyloženě o pragmatické rozhodnutí. Už jsem nehodlala být obtěžována Araby v pařížském metru, zároveň jsem chtěla coby holka s tříměsíčním čerstvým řidičákem autíčko, s nímž lehko zaparkuji. Takovým tím stylem „hubička dozadu, hubička dopředu“, rozumíte? Potřebovala jsem zkrátka vozítko, u něhož mi nebude líto odřenin, přitom bude dobrým parťákem.

Povedlo se to?

No jasně. A poté, co jsme si s francouzským přítelem pořídili jaguara, ještě dobře sloužilo sestře.

Jaguar? To je od yarisu slušný skok.

Získali jsme ho výhodně v dražbě, ale nakonec se ukázalo, že to nebyl zase tak dobrý obchod. Šlo o děsně nepraktické auto, co jsme jen svátečně vystrkovali z garáže na víkendové projížďky.

První značka z Japonska, druhá z Británie. Co přišlo pak?

Německo. Nejprve audina, poté mercedes. Ty mě provázely životem dost dlouho. A už to vypadalo, že jinam nepřestoupím. Pak ale po tolika letech pod Eiffelovkou přišla konečně na řadu Francie – jmenovitě značka DS – a v myšlení mě zase posunula.

Kam?

Mám DS5 a jsem s tímhle krasavcem děsně spokojená. Jde o velký vůz, přitom mi sedne do ruky. Neřekla bych, že francouzské auto může být tak vymazlené. A pořád mě překvapuje.

Čím třeba?

Jednou jsem omylem zmáčkla knoflík na stropě a najednou mi volala centrála značky, co potřebuji. Šlo totiž o tlačítko pomoci S.O.S. – pro ženské podle mě v autě nejlepší věc na světě.

Co se vám kromě toho na dnešních vozech líbí?

Třeba automat. Manuál je sice klasika, ale když teď s dětmi řeším i během jízdy tolik věcí, náramně se mi hodí, že už na řazení myslet nemusím. A pak detaily. Jsem totiž detailistka. Samozřejmě mě jako jiné zaujmou na autě nejprve hezká velká kola. Ale nakonec skončím u toho, že koukám okýnkem dovnitř právě na detaily.

Hýčkáte si je i ve svém autě?

Ráda bych, ale teď to vůbec nejde.

Proč?

Moje auto, to je aktuálně firma na převoz hlíny. Je rozsypaná všude! Děti jsou zapálení zahrádkáři, takže hezký kyprý kompost můžu vydávat z auta na počkání. A taky bonbony a podobně. Má láska k designu sice dost trpí, ale zase se můžu chlubit, že v mém voze to v těchto měsících vážně žije!

Jaká jste řidička?

Podle mého je každý člověk takovým řidičem, jakou má povahu. A já jsem drzá holka, takže i za volantem určitě působím krapet bezohledně. Občas udělám nějakou botičku, předjedu, kde to ostatní nečekají. Ale nejezdím po lidech, ani na červenou! Řídím jen dynamicky. Když o tom s vámi tak přemýšlím, jsem za volantem spíš chlap než žena.

Takže žádné potíže s parkováním?

Ne! Dneska zaparkuji i tam, kam si spousta mužů netroufne. Stačí mi deset centimetrů rezervy a do malé škvíry uklidím jakékoliv auto. Vážně! Kolikrát už mi chlapi ukazovali: „Tam to nedáš!“ Řekla bych, že za parkování získávám jedno nepodstatné, přesto pěkné plus.

Kdo vás to naučil?

Řídit mě učil samozřejmě táta a pak jeden kamarád – bral mě na okruh, kde jsme nikoho neohrožovali. Ale za parkováním vězí dlouhá praxe v New Yorku, Paříži a italských uličkách.

Zmínila jste města daleko od nás. Máte ráda dlouhé trasy?

Nevadí mi. Yarisem jsme zvládala Prahu – Paříž každý víkend, taky do Florencie jsem jezdila na otočku často. Občas jsem vyjela klidně ještě dál, z Čech až na jih Španělska. Auto si totiž umím vážně užít, navíc letadlem se dost bojím.

Na silnici se nebojíte, nic vás nenervuje?

To zase jo. Hlavně česká naštvanost, jak vám jiní řidiči nechají na silnici sežrat vlastní psychiku. Když někdo spěchá, jednoduše mu uhnu, dělám to automaticky. Takové to blokování „když ne já, ani ty“ mě fakt žere. Jde vlastně o lidi, kteří nemají koule to udělat sami, tak v tom zabrání i vám. Proč proboha? Třeba o Italech se tvrdí, že řídí šíleně, ale tahle česká zášť na jejich silnicích vůbec vidět není.

Kde se tedy ve světě řídí nejhůř?

Nemyslím tím sice nejhůř, ale vyberu Vítězný oblouk v Paříži. Tam platí jediné pravidlo: Kdo dřív. Tenhle kruháč je opravdu vysoká škola řízení.

Co vám v autě nesmí nikdy chybět?

Dobrá muzika, ta mi zní hodně často. Na druhou stranu v autě ráda medituji: vyhodím děti ve školce, jedu dál sama a jen tak si dumám. To mám vážně ráda.

Hrála jste ve filmu Byl jednou jeden polda. Pomohlo vám to někdy i na silnici?

Role agentky mi zůstala dodnes a někteří policisté mě stále berou jako „kolegyni“. Nedělám si legraci! Divili byste se, kolik z nich mě stále vidí spíš jako Simonu Ptáčkovou z FBI!

Řídila jste spoustu aut, zcestovala v nich mnoho zemí. Máte ještě nějaký sen?

Chtěla bych jednou, až se vyhrabu z toho období hlíny, sama navrhnout krásné auto. Snad mi tuhle ideu po rozhovoru ve Světě motorů nikdo nevezme.

Simona Krainová

  • Narodila se v Havířově v roce 1973, kdy v ČSSR pošta zavedla PSČ, televize začala vysílat barevně, premiérově se do barev oblékl i Svět motorů a řidiči se poprvé svezli po Nuselském mostě.
  • Sametovou revoluci zažila jako šestnáctiletá a chytla svobodu za pačesy: po úspěšném castingu v Madison models odjela do Paříže a nastartovala dráhu elitní modelky.
  • Pózovala na titulech časopisů jako Elle, Marie Claire, L’Oficiel, Madame Figaro (snímek titulní strany dole), Biba, Cosmopolitan. Stuff ji v roce 2001 uvedl mezi padesát nej sexy žen světa. Nyní se dostala i na obálku Světa motorů.
  • Spolupracovala se světovými fotografy jako H. Newton, A. Rau, P. Demarchelier, A. Watson či G. Bensimon.
  • Prezentovala díla mnoha módních návrhářů: jmenujme Y. S. Laurenta, C. Montanu, T. Muglera.
  • V Česku se ukázala i ve filmech – třeba Kamarád do deště 2, Byl jednou jeden polda, Vybíjená, aktuálně natáčí snímek Dvojníci.
  • Spolupracovala a je tváří několika značek jako DS, Maspex, Freeport a také ředitelkou projektu Czechoslovak TopModel.
  • Necelých pět let je vdaná, s Karlem Vágnerem ml. vychovávají syny Maxe a Bruna.

Autor: David Šprincl

Foto: Lukáš Kimlička, Radek Čmolík a archiv Simony Krainové

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Rozhovor se Simonou Krainovou: Jednou…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…