Diskuse

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

21.4.2018

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?

 

  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 21.04.  18:55

    Promluvil odborník!

    Poklona, pane Jajteles. :-)
    • 10 Reagovat !

      foto RADEK1

      RADEK1 21.04.  20:03

      « Re: Promluvil odborník!

      Šokující zjištění, že ten první rychlostí stupeň tam není jen proto, aby měla převodovka víc koleček. Gratuluji...
      Jinak můj dizlovy třílitr spojený s hdm se za normálních okolností rozjíždí jen na dvojku ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 21.04.  19:07

    Proč většina článků na auto.cz končí v půlce ?

    Pokaždé hledám další kapitoly a ony nikde nejsou
    • 00 Reagovat !

      foto brk77

      brk77 22.04.  08:48

      « Re: Proč většina článků na auto.cz končí v půlce ?

      A co by v té další kapitole tak mělo být?
  • 01 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 21.04.  19:56

    záleží na autě.

    Zkuste se rozjet s 1202kou škodovkou na poskakující jedničku a pak už se jinak než na dvojku rozjíždět nebudete. Krom plně naloženého auta a kopců.
  • 20 Reagovat !

    foto bomber187

    bomber187 21.04.  19:58

    WUT?

    Pane Dusile, vy tu děláte humory?
    Co je tohle za bláboly?

    "Spojka má tudíž funkci měniče charakteristiky spalovacího motoru, přičemž v tomto případě se jedná o měnič otáček." -> Měniče? A co kam a jak proboha spojka mění? Spojka je spojka, kdyby to byl měnič, říká se jí měnič.

    "Splnit výše uvedené podmínky při rozjezdu vozidla znamená použít co možná nejnižší (nejlehčí) převod, tedy „jedničku“. Ta totiž přináší také nejvyšší točivý moment na kolech a tím i nejlepší předpoklad pro překonání jízdních odporů, které jsou při rozjezdu vozidla značné." -> A teď se podržte, odpory se s rostoucí rychlostí zvětšují.

    To bych brečel.
  • 10 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 21.04.  21:16

    Klasické dilema

    Auto se v koloně už skoro zastaví, ale ještě velmi pomalu jede, když v tom se kolona rozjede. Hodit tam jedničku, nebo dvojku? Dost často v takové situaci potom hobluju spojku na dvojku. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto RADEK1

      RADEK1 21.04.  22:36

      « Re: Klasické dilema

      Kup auto s automatem. S tím správným tedy hdm. :-) A nemusíš to řešit.
      • 00 Reagovat !

        foto zlysoused

        zlysoused 21.04.  23:13

        « Re: Re: Klasické dilema

        Zrovna letos jsem to řešil a nakonec zvítězilo kvedlání. Ale příště bude asi HDM. ;-)
    • 01 Reagovat !

      foto Zetti

      Zetti 22.04.  07:00

      « Klasické dilema

      Natali mi volal a plakal, ze ji tady dali palce dolu. To fakt necekal ....///preskocilo///
    • 00 Reagovat !

      foto brk77

      brk77 22.04.  08:57

      « Re: Klasické dilema

      Pokud se to "neurve" moc, tak se snažím jet pomaličku pořád na tu jedničku a zastavovat a rozjíždět se co nejmíň. Pokud se v té koleně někdo nesnaží předjíždět, nebo kličkovat z pruhu do pruhu, tak nevidím důvod, proč poskakovat met za autem přede mnou.
  • 00 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 22.04.  01:30

    s citem proč ne

    Občas to asi ničemu neuškodí… u některých aut není potřeba na spojku sáhnout i několik set tisíc km, a že si tento interval trochu zkrátím o pár tisíc km, mě moc netrápí… Když není kam spěchat, tak i na dvojku se dá rozjet ke spojce šetrněji, než se někteří občas rozjíždějí na jedničku. Ale chce to i motor, který kultivovaně a alespoň trochu živě pobere i brzké puštění spojky a nejnižší otáčky blízko volnoběhu... tedy spíš atmosféru než nějaký downsizing s turbem.
  • 10 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 22.04.  05:54

    Tupan a Natál

    Jsem zvědav, kdy někoho z redakce napadne ještě tupější téma...proč ne rozjezd na pětku?

    Je redakce slepá a není schopna zabanovat Natála? To je ten typ fanouška, kterého si chce redakce pěstovat? Internetový rozsévač virů?!

    Hoši, vytáhněte si opět hlavy z otvorů kam nepatří a používejte je k myšlení! :-! 8-s
    • 00 Reagovat !

      foto RADEK1

      RADEK1 22.04.  07:22

      « Re: Tupan a Natál

      Taky jsem včera psal v diskuzi pod Opelem, aby zabránili Natalovi vstup na tyto stránky.
      Možná je Natali některý z redaktorů a jenom řeší letní dovolenou >:D
  • 00 Reagovat !

    foto jenik1

    jenik1 22.04.  08:39

    Dobrý článek

    Ještě lze doplnit, že nejlepší je jezdit tak rychle aby se otáčky motoru pohybovaly při určitém rychlostním stupni okolo údaje nejvyššího točivého momentu udávaného výrobcem auta. Z toho potom logicky vychází, že pokud je rychlost auta nulová, ale otáčky motoru nulové nejsou (auto stojí) je dobré dosáhnout nejvyššího točivého momentu při co nejnižší rychlosti. K tomu právě slouží 1. rychlostní stupeň. Takže otáčkoměr v autě není jenom pro parádu.
    • 00 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 22.04.  09:50

      « Re: Dobrý článek

      Jedna se o nedelni clanek typu, aby na webu neco bylo.
      Neni dobrym ridicem, ten kdo rozjezd na II.nezkusil. :-!
      • 00 Reagovat !

        foto vabis

        vabis 22.04.  12:23

        « Re: Dobrý článek

        Na obrázku zase hranatá koncovka řadící páky, proboha proč? :-O

        Jednou mi Ladě nešlo zařadit nic jiného než trojka. Tak se na ní člověk rozjel, jel celou cestu a dával si velký pozor aby nemusel couvat. I tak se dalo >:D

        Mimochodem v kamionu se pokud to není v kopci a není super naloženo se člověk rozjíždí většinou na velkou dvojku, tedy čtvrtý stupeň ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto rokyta-p

          rokyta.p 22.04.  22:53

          « Re: Re: Dobrý článek

          Já mám automat :-! Hranatá koncovka ...tak VW, tím je řečeno vše >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

Zázračné přežití českého řidiče v Itálii: Poprvé se postavil na nohy a chystá se domů

Zázračné přežití českého řidiče v Itálii: Poprvé se…

Dobrá zpráva! Český kamioňák Martin K. (46), který přežil zřícení mostu v Janově, se už postavil na nohy. V…

 

iSport.cz

Ščasný kroutil hlavou: Závěr? Neuvěřitelné! To nemůžeme dopustit

Ščasný kroutil hlavou: Závěr? Neuvěřitelné! To…

Bídná koncovka i hrubé chyby v defenzivní činnosti. Dva faktory, které Spartu stály v neděli v 5. kole…

SESTŘIHY: Slavia poprvé padla, Spartu obrala Příbram. Plzeň opět o gól

SESTŘIHY: Slavia poprvé padla, Spartu obrala…

Fotbalisté Sparty i Slavie přišli v 5. kole FORTUNA:LIGY o stoprocentní bilanci, tu si drží už jen Plzeň.…

 

Reflex.cz

Muslimové se k nám budou tlačit, až ztratí výhody v Německu. Musí se podřídit, říká Čunek

Muslimové se k nám budou tlačit, až ztratí výhody v…

Zákaz zahalování na veřejnosti je důležitým signálem, že se nám muslimové musí přizpůsobit, budu pro přijetí…

Bojíte se teroristů? Proměňte svůj batoh v neprůstřelnou vestu

Bojíte se teroristů? Proměňte svůj batoh v…

S nápadem navrhnout batoh, který se během několika vteřin stane neprůstřelnou vestou, přišli dva bratři z USA,…