Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ŘSD vypíše stomilionovou zakázku na sčítání dopravy

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připravuje zakázku na sčítání intenzity provozu za horentních 100 milionů korun. Nejsou to vyhozené peníze? Podle nás ano.
Zpět na článek
30. 1. 2015 16:38
Novinářský odpad!
Doteď jsem se v diskuzích, kde se na předvedený novinářský výkon plivalo, choval zdrženlivě, nyní už to ale nejde - podle Vás jsou peníze za sčítání dopravy jen vyhozené oknem, kde máte ale argument??? Tomuto říkáte plnohodnotná informace? Když vy takto, tak to už může kdokoliv a vy nemáte právo ani pípnout: Stojí část redakce ACZ za houno? Ano! A dokonce se stačí kouknout na článek, proč.

Vůbec nerozumíte tomu, proč se sčítání provádí, ani to nevysvětlíte (protože byste museli trošku zapřemýšlet), neuvědomujete si rozsah prací (počet lidí, zpracování, vyhodnocení), prostě vůbec nic. A ještě to bezdůvodně poplivete...

Já osobně se na sčítání nijak podílet nebudu, ale pro mě jako dopravního inženýra je to zásadní podklad, který hlavně slouží pro plánování a výstavbu, tudíž všem motoristům (ano, i Vám).

Toto je poslední vrchol vašeho amaterismu, resp snahy o bulvarizaci, na takové informace se vám tu můžu vykašlat. Konkurence vám roste slušná a odpad jako tento si můžu přečíst jinde, na to jsou vaše "sesterské" servery. Sbohem.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2015 16:57
Re: Novinářský odpad!
ano, to odsouzení je vesměs k podnícení diskuse, která snad jako jediná tak nějak držela tento server.

Nicméně čistě prakticky to není otázka až tak od věci. Není těch 100 mil. vyhozených v situaci, kdy není na opravu stávajících a kdy se vlastně ani nové stavby nestaví? Takže podklad pro projektování ČEHO?

Navíc nezlob se na mě, ale v prvé řadě je třeba dostavět páteřní dálniční síť, úseky i parametry silnic jsou jasné. Kudy přesně povedou, tzn. trasování, je pak beztak mnohem víc odvislé od ekologických teroristů a politických business-lobby stavebních a přidružených firem.

Odhlídni od svého stolu, vytáhni hlavu z kýblu, a rozhlédni se s nadhledem. Není těch 100 mil. vyhozených ;-) ? Není i pro to projektování lepším podkladem konkrétní sčítání v dané lokalitě pro konkrétní investiční záměr, než celoplošné gigantické?
30. 1. 2015 17:12
Re: Novinářský odpad!
Na opravu stávajících peníze jsou, na nové taky, akorát se nestaví a víš proč? Protože se nedávají peníze na přípravu. Když přišel Bárta 5 let zpátky, zastavil financování staveb, ale i přípravy, která se pořád ještě pořádně nerozběhla. Tento rok je 100 mld. na nové silnice, jenže připraveno není prostě nic. Vracíme se do finančně tučných let, jenže není co zahájit.

Sčítání dopravy je jeden z koncepčních podkladů, který ti definuje, jak se ti doprava v letech mění (nárůst, úbytek), jenom díky celostátními sčítání můžeš přesně zjistit přínos nějaké stavby po jejím dokončení (porovnáš si intenzity na okolní sítí - jsou to třeba desítky silnic se stovkami úseků), zároveň slouží jako podklad pro různé studie, kdy nebudeš pokaždé někoho hnát na místo a čekat. Sčítání slouží na 5 let, tzn. je potřeba peníze rozpočítat v čase.

Dálniční síť vymyšlená je, jenže díky sčítání a následného modelu můžeš zjistit, co konkrétně která dálnice potřebuje (počet pruhů, směřování křižovatek, potřeba křižovatek atd), nedělej si iluze, že je všechno už na papíře. Slouží jako ověření toho, co už navrženo bylo, jestli byl výhled správný (každá silnice se plánuje na výhledovou intenzitu) a slouží taky všem nenaprojektovaným obchvatům, kdy nejde jen o počet pruhů, ale taky o jejich šířku, šířku krajnic, uspořádání křižovatek (okružka, semafor, atd) to všechno zjistíš jednoduše z celostátního sčítání

Vzhledem k tomu, že i kdyby sis dělal pro každý projekt samostatné sčítání, hradil by to investor, což je stát, a dost by ses těm 100 mil. za 5 let přiblížil.

Někdy je dobré neradit a opravdu spíš něco vědět.
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2015 19:53
Re: Novinářský odpad!
ano, tohle vše je mi jasné. Nicméně:

1) zhodnocení přínosu té které stavby je s křížkem po funuse, možná hezké vědět, ale reálný přínos nula od nuly pojde

2) netvrď mi, že pro pár konkrétních dopravních staveb je nutné provádět celoplošné sčítání dopravy, to fakt ne. Ano, je to pohodlné pro přípravu projektu, protože někdo (=stát) už tu práci odvedl, ale tím to hasne

3) nemám iluze o přínosu, betonářské a další politické lobby jsou mnohem silnější než nějaký názor projektanta :-!

4) ano, peníze možná jsou k dispozici, ale díky VV a TOP09 je příprava projektů NULA, tudíž není CO stavět. Když nemám co stavět, k čemu mi bude sčítání? Abych připravil projekty, podle kterých se možná za 5, 10 let začne stavět? Ok, jenže za těch 5 let bude doprava opět někde jinde... Není tedy lepší ty peníze v daném čase prostavět v údržbě stávajících tras?
30. 1. 2015 23:19
Re: Novinářský odpad!
Nevíš o tom vůbec nic, nesnaž se :-)

1) jak jinak chceš vyhodnotit přínos, resp předpovídanou schopnost stavby ulehčit některým místům? Např. nový obchvat, nová dálnice a její dopad do okolí? A tím myslím okruh třeba 50 km, kde jsou stovky sčítacích úseků

2) tvých "pár konkrétních staveb znamená ročně stovky projektů v různých fázích přípravy (od studie po realizaci), ty všechny trvají v řádech let a proto potřebuješ rozumně mapovat, co se v republice děje (a to nejen na daném úseku, ale celoplošně - přesun dopravy, omezení, změna vozového parku atd)

Jaksi si neuvědomuješ, že i když si projektant zadá dílčí sčítání, fakturuje to objednateli, a to je v drtivé většíně případů zase stát, je přece jedno, jestli se to zaplatí najednou a dá k dispozici, nebo se to bude platit průběžně - stejné peníze, stejný zdroj

3) žádná betonářská lobby nedokáže prosadit větší dálnici, než právě vychází z dopravního posouzení podle intenzit dopravy, přesně k tomu to sčítání slouží, aby se navrhovalo ekonomicky a nedalo se oklamat - když máš celkový srovnávací podklad, dílčí podklad už našvindlovat nemůžeš, nikdo ti to nesežere. Betonová lobby do přípravy nezasahuje, to ti garantuju, projektant a stavební firma se potká pouze při realizaci (dřív ze zákona nesmí, právě kvůli uzpůsobování projektů) a tam se už vymyslet nic moc nedá (pouze pokud je projekt špatný, nebo u složitých mostů a tunelů).

Není třeba přehánět, betonová lobby není všemocná a to právě jedině díky kvalitním podkladům, což celostátní sčítání je.
4) zastavení přípravy právě znamená, že v době, kdy stavět chci, nemám co. Neber přípravu jako záležitost měsíců, je to proces na roky (nejde o nakreslení čáry na mapě, ale o její projednání se všemi) a jakmile toto zastavíš, tak trvá roky vše zase rozjet (viz dnešní doba).

Nehledě na to, že sčítání se co 5 let provádí odjakživa a vždy to stojí obdobnou sumu, o jeho přínosu se nikdy nepochybovalo, proto nedokážu pochopit, jak si motoristický magazín múže dovolit.
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2015 14:44
Re: Novinářský odpad!
1) špatná otázka. Otázka je - k čemu vyhodnocovat přínos stavby (když už je stejně postavená a nikdo s tím nic nenadělá)

2) ano, samozřejmě že to vždy zaplatí stát, tedy my. Právě proto si myslím, že v době, kdy nejsou peníze na dopravní stavby samotné, je CELOPLOŠNÉ dopravní sčítání prostě zbytečný luxus

3) netvrď mi, že tříproud kolem Lipníka a Nošovic vyšel z nějakého sčítání a návrhové kapacity, to by tu dálnici museli dimezovat na provoz jak u Prahy >:-[] Ano, betonářská a politická lobby dokáže silně ovlivnit podobu dopravní stavby, její trasování, zasazení do krajiny, mnohdy úplně zbytečně komplikované, ... koneckonců tunel Blanka je hezkým příkladem ryze politického rozhodnutí.

4) právě proto je možná vhodnější věnovat těch 100 mil. nebo alespoň část na přípdravu, než na průzkumy, sčítání či studie...
31. 1. 2015 22:28
Re: Novinářský odpad!
Nesnaz se, nastesti tu nikdo neni, uz se jen ztrapnujes:

Jde o overeni predpokladu (na scitani navazuje vzdy model, ktery je ovsem logicky jen teoreticky, scitani je overeni teorie, stejne jako provereni motoru v praxi, jak jinsk si overit predpoklad?

Penize jsou a zacina jich byt dost, na tento rok je to 100 mld, za 5 let tedy cca 350-500 mld a sticani stoji 100 mil, bavime se tu o 0,2 promile (!!!) vyclenenych penez - tohle ti prijde hodne??? Vubec si neuvedomujes narocnost vystavy a pripravy, nic o tom nevis.

Kdybys neco vedel o silnicni siti, u Lipnika je krizeni R35 Pardubice-Slovensko a D1 Brno-Ostrava, nelze stavet stavbu docasne ale prave na kompletni vyhled, tzn oduvodneni to usporadani ma, ale nerozumis tomu, nepochopis to

Podklady, pruzkumy a studie jsou nedilnou soucasti pripravy, scitani je jednim z podkladu, takze ano, na to ty penize jit maji.

Je trapne, kdyz nekdo, kdo vubec netusi, ktera bije, se snazi delat chytreho. Kdyby se radeji rozumne zeptal, nevysel by z diskuze jako trouba