Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruf R Kompressor – exkluzivní 911

Miroslav Kudělka
Diskuze (18)
Německá společnost Ruf si udržuje výjimečnou pozici mezi úpravci vozů Porsche. Dlouhá léta držely její vozy pozice nejrychlejších legálních vozů. Posledním výtvorem této stáje je mechanické přeplňování pro novou Carerru S.

Německá společnost Ruf si udržuje výjimečnou pozici mezi úpravci vozů Porsche. Dlouhá léta držely její vozy pozice nejrychlejších legálních vozů. Posledním výtvorem této stáje je mechanické přeplňování pro novou Carerru S.

Ruf Automobile se věnuje ladění vozů Porsche od roku 1974 a hned její první produkt v roce 1975 vzbudil velkou pozornost, protože díky zvětšenému objemu motoru posunul výkonnost 911 do úplně jiných dimenzí. Nastoupenou cestu si Ruf drží dodnes a každý nově upravený vůz je třídou sám pro sebe. Poslední novinkou je mechanické přeplňování pro Porsche 911 Carerra S. Motor objemu 3,8 litru byl osazen mechanicky poháněnou turbínou, která produkuje přetlak 0,5 baru. Upevněna je na nově vyvinutém sacím potrubí, které obsahuje dva mezichladiče vzduch-voda s vlastním chladícím okruhem a chladičem na přídi vozu. Optimalizovány byly vstřikovače, snížen byl kompresní poměr a o výplach se stará nové výfukové potrubí se sportovními kovovými katalyzátory. Výsledkem je výkon 320 kW (435 k) při 7000 ot/min a točivý moment 470 Nm při 5000 ot/min. S touto výbavou dokáže Ruf vystřelit z 0-100 km/h za vynikající 4,1 sekundy a 200 km/h dosáhne za 13,6 sekundy. Nejvyšší rychlost je podle převodů až 300 km/h.

Upraven byl také podvozek. Osazen byl brzdami s hliníkovými čtyřpístkovými třmeny na všech kolech, které svírají litinové kotouče průměru 330 mm také na všech kolech. Brzdy jsou vystaveny za 19“ koly klasického jednoduchého Ruf designu. Na přední nápravě mají ráfky šířku 8,5“ a pneumatiky 255/35 ZR 19, zadní kola jsou široká 11“ a pneumatiky 305/30 ZR 19. Vzhledové úpravy jsou velmi decentní. Příď zdobí zcela nový nárazník se spoilerem s mohutnými vstupy pro chladící vzduch. Na bocích jsou osazena sportovní zpětná zrcátka. Záď prošla největší změnou. Zadní nárazník byl také nahrazen jiným s integrovanými dvěma mohutnými koncovkami výfuku a otvory odvádějícími teplo motoru. Dominantou zádě je ale bezesporu dvojité křídlo na víku motorového prostoru.

Interiér dostal skořepinová sedadla s lepším bočním vedením, volant a madlo řadící páky s logem úpravce. Celek doplňují hliníkové pedály. Hotový vůz dostává Ruf výrobní číslo a před dodáním zákazníkovi absolvuje testovací jízdu.

Miroslav Kudělka
Diskuze (18)