Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruská automobilka AvtoVAZ nevylučuje vyhlášení bankrotu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
Bankrot by podle finančního ředitele AvtoVAZu neznamenal zastavení výroby.

Největší ruská automobilka AvtoVAZ by mohla vyhlásit bankrot, pokud se jí nepodaří uzavřít s bankami dohodu o restrukturalizaci dluhu. Uvedl to dnes viceprezident společnosti Oleg Lobanov, který má na starosti finance. Zdůraznil však, že tento krok by neznamenal zastavení výroby.

"V žádném případě nemluvíme o zastavení produkce, ale mluvíme o určitých právních procedurách, jejichž důsledkem bude získání dodatečného času na vyřešení otázky restrukturalizace dluhu," prohlásil Lobanov.

Automobilka, v níž vlastní čtvrtinový podíl francouzská společnost Renault, se nyní potýká s prudkým poklesem domácí poptávky po automobilech v důsledku světové hospodářské a finanční krize.

Firma AvtoVAZ minulý týden oznámila, že její ztráta se v prvním pololetí zdesetinásobila na 19,4 miliardy rublů (11,5 miliardy Kč) z 1,9 miliardy rublů před rokem. Minulý měsíc uvedla, že kvůli slabé poptávce propustí 27.600 zaměstnanců, což představuje 27 % její celkové pracovní síly.

Za prvních 9 měsíců roku se prodej aut v Rusku propadl o 51 %, prodalo se o 1,1 milionu aut méně než ve stejném období roku 2008. Lada, která je v Rusku nejprodávanější značkou, ztratila 44 % loňského odbytu, když se za 9 měsíců prodalo 270 tisíc těchto vozů. Nejprodávanějším modelem je letos Priora (76 tisíc vozů), následovaná řadou Samara (70 tisíc vozů) a na třetím místě je ještě starší řada 2105/2107 (52 tisíc vozů).

Ruský premiér Vladimir Putin nedávno vyzval automobilku Renault, aby AvtoVAZu poskytla finanční pomoc nebo snížila svůj podíl v podniku. Firma Renault poté uvedla, že je připravena do AvtoVAZu investovat, ale upozornila, že investice by nemusela mít podobu hotovostních finančních prostředků.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (8)
Avatar - marek.g
21. 10. 2009 08:06
Re: jojo
ta prémie se prodává dobře předpokládám v evropské části Ruska hlavně Moskva a okolí a domácí produkce spíš za Uralem na vekově a v menších městech
Avatar - pelikoš
21. 10. 2009 07:43
Re: jojo
jezdí tam většinou autas pravostraným řízení a celkem to nikomu neva :-)
Avatar - twistedTSD
20. 10. 2009 17:54
Re: jojo
no jo ja vim, ber to s nadhledem ;-) ...jen mi to prislo zajimavy kdyz jsem si precetl titulek a najednou uvidel tu nadheru
20. 10. 2009 17:53
Re: jojo
To máš na jednu stranu pravdu, na druhou stranu - proč se tam prodává takové množství velice kvalitních a dokonce špičkových prémiových aut?

Kdesi jsem zachytil informaci, že ruský trh byl donedávna největším trhem pro pětkové bavoráky. Větším než vlastní Německo. Spíš je to dáno daleko drastičtějšími sociálními a místními rozdíly. A tahle domácí auta prostě díky své ceně pro většinu populace nemají alternativu. A mají-li být laciná, nemohou být moc sofistikovaná a vyspělá. Pak by byla i drahá. Je to začarovaný trh. Nakonec, známe to i z domova - škodovka už dávno není nejlevnější na domácím trhu (řada lidí to sice nechápe a rozčiluje se nad tím, ale s tím se nic udělat nedá), vyspělá technika a odpovídající kvalita představuje logicky i vyšší cenu. Vždyt i logan je velice jednoduché auto. V Rusku se ovšem prodává pod značkou Renault - jako rumunskou Dacii by ho Rusové nebrali.
Avatar - marek.g
20. 10. 2009 16:14
Re: jojo
chlapi viděli jste někdy po čem tam ty auta jezdí?vzhledem k jejich nízkým příjmům,kvalitě nebo spíš nekvalitě benzínu někde na sibiři a stavu cest jsou to ideální auta pro Rusko.Oni potřebujou bytelnou a hlavně jednoduchou techniku co si spraví sami na koleně a hlavně žádnou elektroniku co by se mohla pos... :-!