Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruská automobilka UAZ chce do Afriky a Latinské Ameriky

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
UAZ je divizí průmyslového holdingu Sollers PJSC. Sídlí v Uljanovsku, rodišti Vladimira Iljiče Lenina. Cílem automobilky je zvýšit podíl vývozu na celkovém prodeji v příštích třech až pěti letech ze současných 14 na 30 procent.

Ruská automobilka UAZ chce vykompenzovat slabý prodej na domácím trhu obnovením vývozu do Afriky a Latinské Ameriky, kam dodávala v dobách Sovětského svazu. Uvedla to agentura Bloomberg. UAZ se specializuje na terénní vozy, které mají odolat obtížným podmínkám.

„Zaměřujeme se na rozvíjející se trhy, na mnohé z našich bývalých partnerů z dob Sovětského svazu," řekl finanční ředitel Michail Belobrov. „Snažíme se ty trhy obnovit," dodal.

Ruský automobilový průmysl se vzpamatovává z poklesu, který trvá už čtyři roky a který podle podnikatelského sdružení AEB snížil prodej o více než polovinu. V letošním roce AEB očekává zvýšení prodeje nových aut v zemi o čtyři procenta, zatím je ale jen málo známek toho, že by se trh vrátil k silnému růstu.

„Pokles skončil, ale nevidíme žádný nový spotřebitelský boom," upozornil Belobrov a dodal, že letos očekává slabý růst prodeje. Loni prodej automobilce klesl o 11 procent na 51.000 vozů. Sollers také vyrábí v rámci společných podniků auta pro firmy Ford a Mazda.

Holdingu Sollers loni klesl čistý zisk na 1,6 miliardy rublů (614,2 milionu Kč) z 3,1 miliardy rublů v roce 2015. Příjmy se snížily o sedm procent na 35,6 miliardy rublů. Belobrov očekává, že zisk letos bude stagnovat, konkrétnější čísla však neposkytl. Podíl UAZ na ruském trhu se loni zvýšil na 3,4 procenta za dvou procent v roce 2014.

Automobilka UAZ letos poprvé od roku 1992 obnovila vývoz do Ekvádoru. Cílem automobilky jsou i další trhy v Latinské Americe, včetně Nikaragui, Bolívie a Mexika, a také africké trhy jako je Ghana, Pobřeží slonoviny, Kamerun a Senegal. V Asii loni firma začala prodávat auta v Číně, má zájem ale také o Vietnam a Mongolsko.

Firma počítá s cenovou výhodou díky devalvaci rublu. Její vlajkový středně velký SUV Patriot se v Rusku prodává v přepočtu za 272.000 Kč. Bude ale muset překonat všeobecný dojem, že její auta jsou nižší kvality. Loni, když se ruskému prezidentovi Vladimiru Putinovi nedařilo otevřít dveře nového vozu Patriot pro ruskou armádu, pokusil se situaci napravit jeden z generálů, ten ovšem kliku vozu utrhl.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)