Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rusko podpoří domácí automobilový průmysl dotacemi ve výši 162 miliard korun

David Bureš
Diskuze (8)
Ruský automobilový průmysl nestačí za tím západoevropským. Zdejší vláda to chce změnit.

Rusko chce, aby jeho automobilový průmysl byl více konkurenceschopný. Proto jej do roku 2016 podpoří dotacemi ve výši 271 miliard rublů (cca 162 miliard korun). Ruská vláda to oznámila v prohlášení zveřejněném na svých webových stránkách.

Dotace budou určeny na oblast výzkumu a vývoje a podporu zaměstnanosti. Část financí má také částečně kompenzovat náklady výrobců na splnění přísnějších emisních norem.

Předloni Rusko zavedlo na dovážené vozy recyklační poplatek, který měl pokryt náklady s budoucím sešrotováním auta. Představitelé Evropské unie se ale proti tomuto poplatku ohradili, podle nich není slučitelné s ruským členstvím Světové obchodní organizace (WTO).

Kvůli stížnostem ruská vláda loni oznámila, že poplatek zavede i pro automobily vyráběné přímo v Rusku. Podle některých názorů nejnovější dotace pomohou domácím výrobcům, které jimi budou moci pokrýt náklady na zavedení recyklačního poplatku pro jejich vozy. Ty by tak následně nemusely zdražit.

Pro ruský automobilový průmysl to v poslední době není první dotace. Před dvěma lety prezidentská kancelář oznámila, že podpoří vývoj nové státnické limuzíny. Na tento projekt podle tehdejších zpráv vyhradila až 40 miliard rublů (při současném kurzu asi 24 miliard korun).

Mnohé zahraniční automobilky v Rusku mohutně investují, protože jej vidí jako perspektivní trh. V loňském roce nicméně zdejší prodeje meziročně klesly o šest procent, a to přestože vláda lákala zákazníky na úvěrové pobídky na nákup auta.

I tak je Rusko po Německu druhým největším trhem v Evropě, v roce 2013 zde bylo podle Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA) registrováno 2,78 milionu aut. Do roku 2020 by se Rusko podle odhadů dokonce mohlo stát evropskou jedničkou.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - Barrichello
22. 1. 2014 16:17
Re: Dobré zprávy
To máš pravdu, o to jsou dnes cennější.....No limuzíny se přestali vyrábět v roce 2002, nepočítáme-li ten ejden kus s kterým přišli loni jako nabídku pro Putina a poslední kabriolety udělali v roce 2010 (3 ks).

Ale oficiálně výroba nikdy ukončena nebyla, pokud by někdo zaplatil, sou schopni mu to vyrobit, ovšem je to dnešního pohledu už takové retro.

Nákladáky sou ale zajímavé, jen by blyo potřeba vrazit víc peněz do distribuční a servisní sítě a přijít ještě s ejdním novým modelem.
22. 1. 2014 15:18
Re: Výborná ilustrace
Proc ne, je to zname Ruske auto a ty investice jsou namirene mimo jine na zvyseni urovne domaci produkce.

Avatar - Barrichello
22. 1. 2014 13:38
Re: Dobré zprávy
ZIL je legenda. To nejlepší z bývalého východní bloku a spolu s čajkami jediná konkurence amerik, pokud se bavíme o limuzínách a minibusech.

A nákladáky mam obecně rád. Pod novým šéfem se tam konečně děje něco k lepšímu, takže proto jim držím palce.
Avatar - Barrichello
22. 1. 2014 10:28
Dobré zprávy
doufám že to bude nějak spravedlivě rozděleno mezi všechny ruské výrobce a tudíž že část peněz dostane i ZIL.