Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rusko zváží opatření na podporu automobilového trhu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (67)
Podnikatelská asociace AEB oznámila, že tempo meziročního poklesu prodeje nových osobních automobilů na ruském trhu v červenci zrychlilo na 23 procent z červnových 17 procent.

Ruská vláda zváží opatření na podporu domácího automobilového trhu. Informoval o tom podle tamních médií ruský premiér Dmitrij Medveděv. Poptávku po autech tlačí dolů ukrajinská krize, která má hlavní podíl na prudkém zpomalení růstu ruské ekonomiky a poklesu kurzu rublu.

"Budeme samozřejmě přemýšlet o tom, jak tento trh podpořit," citovala premiéra agentura Interfax. Medveděv prý rovněž uvedl, že hodlá potenciální opatření projednat s ministerstvy hospodářství a průmyslu.

Ruský deník Vedomosti tento týden informoval, že Rusko by mohlo zakázat dovoz aut ze západních zemí, pokud Spojené státy a Evropská unie uvalí další sankce na Moskvu. Případné embargo by se prý netýkalo produkce zahraničních automobilek na území Ruska.

Poradenská společnost PricewaterhouseCoopers (PwC) minulý týden předpověděla, že ruský automobilový trh se v celém letošním roce propadne o osm až 12 procent. Zhoršila tak svou lednovou prognózu, která počítala s tříprocentním poklesem.

Slabá domácí měna v Rusku zvyšuje ceny automobilů a automobilových součástek dovážených ze zahraničí. Navíc stouply rovněž úroky u úvěrů na automobily, protože ruská centrální banka kvůli stoupající inflaci a odlivu kapitálu způsobenému ukrajinskou krizí opakovaně zvýšila svou základní úrokovou sazbu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (67)
21. 8. 2014 14:42
Re: Teď se tu smějeme
Kde tvrdím, že Škodovka je jediná firma kolem které se točí naše ekonomika?
A kde tvrdím, že je naše?
21. 8. 2014 13:39
Re: Teď se tu smějeme
:yes:
Avatar - Ham.
21. 8. 2014 12:46
Re: Teď se tu smějeme
Podstatný je celek, pro nějakou firmu znamená Rusko 90%, pro další 50%, pro Škodovku 10% a pro řadu firem je Rusko zcela nepodstatné. V celku tedy český vývoz do Ruska i kdyby celý zanikl a firmy si nenašly vůbec žádnou náhradu, tak se to dotkne naší ekonomiky, ale nestane se to co tady líčil magacruiser (armáda nezaměstnaných) ani to naše ekonomika neodskáče.
O žádném omezování/neomezování ani autonomnosti Škodovky jsem nic nepsal, nevím na co reaguješ. Pokud spadne vývoz do Ruska, tak je jasné, že VW a potažmo Škoda budou vyvíjet velké úsilí uplatnit se na jiných trzích. A protože to budou pravděpodobně náročnější trhy než Rusko, tak výsledný dlouhodobý efekt může být dokonce pozitivní, u Škodovky, stejně jako u jiných firem.
21. 8. 2014 12:35
Re: Teď se tu smějeme
Existuje tady jeden jediný člověk který si nemyslí že Škoda je jediná naše firma a kolem ní se točí celá naše ekonomika? Ona totiž není ani naše a budeš se divit i bez Škody by ČR existovala stejně jako existuje bez jiných již dávno či nedávno zaniklých firem.A to že se po sametu muselo změnit vše je jen logické to tu nemusíš psát to víme. Taky ne úplně vše se změnilo k lepšímu.
21. 8. 2014 12:30
Re: Teď se tu smějeme
Škodovka je příklad z jedné strany. Pak jsou firmy pro které je Rusko trh číslo jedna tzn. třeba 90% celého vývozu.Nedívej se na věci jednostranně. Matkou Škody je VW takže rozvoj a inovace Škody bude mít takovou rychlost jakou ji dovolí její majitel. Škodovka není autonomní výrobce a když tady čtu kde by Škoda byla kdyby ji VW neomezoval musím se smát. Kdyby ji VW nekoupil byla by dávno v pr....Takže Škoda musí dělat co ji v koncernu je diktováno a konec.