jejich TU 144 se náramně podobá Concordu, jejich Buran se náramně podobá Space Shuttle, jejich Putinův pekáč se náramně podobá RR................ a tak bychom mohli pokračovat. Ovšem pozor - tanky a rakety si dělají svoje. :-!
Pre objektívnosť ale treba dodať, že prapôvod síce vynašiel američan a oni si ho poctivo odkúpili a prispôsobili svojim možnostiam a podmienkam. O raketách je rovnaká pesnička ako na západe. Vojnová korisť, kde amíci mali ešte bonus v podobe von Brauna a ďalších 2500 vedcov a konštruktérov V2. Takže nič nie je len čierne alebo biele.
A Kaťuše boli čo? Zo Šturmovikov tiež odpaľovali neriadené rakety, rovnako ako Amíci a Briti na západnom fronte. K riadeným strelám ala V2 to malo rozhodne ďaleko. Týmto smerom ich všetkých najviac posunul von Braun v amerike a špionáž + zvyšky po programe V2 čo našli a zhabali rusi + zopár (niekoľko desiatok) ľudí čo sa podieľali na výrobe či vývoji.
Kaťuše byl zaufale nepřesné, jejich pověst je spíše propagandou. Obdobné rakety USA používalo také, ale díky nepřesnosti spíše jako doplňkové zbraně [odkaz]
u katuší nešlo vůbec o přesnost, ale o fakt, že jich byli schopní vystřelit za 30 minut třeba 1500 ks. A to už němcům způsobovalo poměrně brutální ztráty.....
O raketách to opravdu není stejná píšnička jako na západě. Tam Brauna a spol. nikdo netajil, jako Rusáci, tým ukrajince Koroljova a to, že se snažil okopčit V2.
Nebuď naivný, ani von Braun nemal zo začiatku na ružiach ustlané. Koroljov kopčil tak, že celý program Apollo (a nielen ten) bol vlastne evolúciou von Braunových rakiet. :-)
Netajil nikdo von Brauna? Takže kdyby jsi o tom něco věděl tak Wernera von Brauna a část jeho týmu dovezli do USA v utajení a legalizovali jeho pobyt až po čase,kdy už to dále nešlo tajit, přejezdem hranice s Mexikem a zpátky. >:D
Celkem nahraná komedie.
Jinak pokud jde o rakety tak se v této diskuzi zapomíná na Ciolkovského od kterého čerpal i Braun.A Ciolkovskij určitě nebyl ani američan,ani němec.
Ono možná ani tak nezáleželo na konkrétní osobě,ale prioritách a přiděleném financování.
Jasně, současné tanky maj stejnou techniku jako emerické tanky z 30 let a rakety maj stejný základ jako ty od von Brauna. Amíci vůbec německých vynálezů a vývoje a vědců nevyužili vid, šášulo
Tak sme se zasmáli výplodu pacienta ústavu pro choromyslné(dneska je hezky tak máte vycházku, vid :-) no a budem pokračovat dál ne >:D
Aby nebyl, když byl výsledkem kosmické špionáže a se stavbou začali o 10 let později. Výsledkem je jeden let bez posádky, protože se stejně báli, že si svoje kosmonauty upečou, nebo zabijí havárií. Tak provedli raději automatický let, který se tehdy povedl, tak z toho ruská propaganda dělá bonus. Pak došly peníze, navíc v době, kdy už usa dávno plánovala vyřazení raketoplánů.
Concorde a TU144 jsou si hodně podobně, protože základní drak, který si rusové zvětšili jim raději francouzi prodali. A o tom, že stejně nakonec Concorde byl úspěšný a TU144 ne, snad nemusí být řeč. Až u přepracované TU144 na TU160 může být řeč o úspěchu.
Ruskému trollingu na ACZ holt pšenka nekvete.
nikdo se ničeho nebál, Gorbi to zatrhl protože nebyli peníze, po jeho slavné perestrojce....Energija letěla 2x a vždy spolehlivě.... Buran taky piřistál naprosto bez problémů.
Jasně, Gorbačov - jeden z mála rusů, který měl koule na to s tím komunistickým kolosem něco udělat a měl snahu se s okolním světem nějak domluvit - tak pro vás kované komanče-stalinisty je to špatně. Už jsem všiml několikrát, že na Gorbačova nemáš slušného slova.
Garobačov a Jelcin tu zemi přivedli cugrunt a totálně se to za nich vydrancovalo a ekonomicky to neskutečně upadlo. Co šlo prodat a ukrást se ukradlo, co bylo zajímavý se zastavilo a prodalo američanům a západu a zbyly trosky.
Nevím co bych na těchto dvou pánech měl obdivovat. Stalinista fakt nejsem.
říkám tu celou dobu, že jediný člověk co to za SSSR myslel vážně a chtěl tu zemi pozvednout byl Chruščov.
Toho pokud ti není známo stalinisti nenávidí úplně nejvíc.....
Pro některé by bylo jistě zajímavé se vypravit do ruských automobilek, a to jak osobních tak nákladních. Efektivita je dána vysokou mírou automatizace a lidským faktorem s následnou kontrolou. Mimochodem, v dobách výroby žigulů v Togliatti se prakticky všichni návštěvníci nestačili divit, že je tam více robotů než ve Fiatu... Jinak vlastní levná energie, materiály a pomocné práce - základ efektivity.
trh na to mají? kde? bohatí rusové a národy v zemích ruského vlivu si určitě poběží koupit nějakej pokus o ruský rolls. možná si jich to pár pořídí jako legraci, ale pak se vrátí do svých rollsů, bentley, mercedesů, bmw, případně lexusů a obřích toyot. je to něco jako tatra... prostě nebyl, kdo by si to kupoval. buď to chtělo nadšence nebo spořílka, co ale chtěl víc válců a nějakej ten nádech luxusu.
obaja máte celkom pravdu, myslel som taký predaj a výroba na ruský spôsob. Špeciálne podmienky, ceny, partneri a pod. V takej číne by ich mohli pekných pár umiestniť. Aj kim by jedno vzal :-)
čína, arábie, země třetího světa a někdo kdo chce něco jiného. Staré Zily taky kupují lidi z celého světa a ceny jdou až někam do 15 milionů za kus ;-)
Že to lidi kupují jako sběratelskou raritu je ale úplně jiné téma. To si třeba koupí nějaký šejk do sbírky jako kuriozitu - hele, koukej co mám... já ale myslel reálné prodeje, kde kupec řeší užitnou hodnotu a provozní náklady a tak.
V Rusku si to můžou koupit vlastenci, budiž. Ale Čína už dneska tak vřelý vztah k Rusku nemá a naopak má své vlastní automobilky typu Hongqui, které luxusní auta vyrábějí, když už někdo nechce Rolls... tam podle mě pšenka nepokvete.
S podporou zahraničních partnerů se dá udělat lecos i v Rusku... ale osobně tomu moc nevěřím.
Zil za 15m je zrejme nejaky sberatelsky kus, kde o uroven techniky nejde.
Je naivni se domnivat, ze si to bohaty rus koupi z jakehokoliv jineho duvodu, nez politickeho.
Cele Rusko je takova trosku lepsi benzinka, kde 70% exportu tvori ropa, zemni plyn a spol. Jakekoliv inovace a cokoliv s pridanou hodnotou (krome zbrani) jsou tam pod nulou.
Uz zminivany tucko 144 co jim stejne ve Francii spadlo na hlavu a Buran co horko
tezko dostali jednou do vzduchu nez to odpiskali jsou jen nejviditelnejsimi pripady.
Vpodstatě žádný, tj jakýkoliv ZIL se nedá sehnat pod 4 miliony Kč. A je skoro jedno v jakém je stavu.
Ona to byla ruční výroba specializovaného týmu nejlepších odborníků, a těch aut bylo za celý léta vyrobeno pár tisíc, max desítek tisíc kusů.
Narozdíl od Mercedesů, Cadillaců, Lincolnů, Jaguarů co bouchali na páse a vyrobily se jich stovky tisíc až miliony.
Proto ty ceny víš...
Proč to túčko spadlo jistě víš vid.
Hošani se s tím chtěli předvýst, proušili ochrany a zrovna tu inkrimovanou část montoval někdo jako zástup paní, co šla na mateřskou a blbě to zapojil.
NEBOLI selhání lidského faktoru, nikoliv techniky. Další tučka v pohodě lítaly na linkách po sssr a jeden experimentální s americkým motory dokonce lítal pro NASA v 90. letech.
Jen si tak přemýšlím nahlas. Když selže lidský faktor, tzn. Někdo něco špatně vyrobí či namontuje a to pak selže, jaký je rozdíl při selhání techniky? Tu přeci taky vyrobil nějaký člověk a když selže, tak špatně. Já vím, že u Rusů se to nestává, jen na západě, ale radši se ptám.
Hmm už to asi chápu. V Rusku žádná technika nemůže selhat, protože ji žádný rus nevymyslel, takže za to mohou pouze západní inženýři od kterých ji "koupili" >:D a když už, tak se občas předhodí nějaká špatná ruská montérka, která něco zmršila pod bičem otrokářského systému, lidi chybují, ruská technika ne = protože není ruská technika >:-[]
Ten Zil nekomentuju - to muze mit sberatelskou hodnotu stejne jako Mercedes Grosser (kterej je btw vyrazne starsi a porad mu ani ty ZILy krapy nesahaly ani po kotniky.
TU144 spadlo protoze dementi se chteli nebo museli predvest a protoze bez ohledu na real ej stav veci chteli byt prvni - urizli si ostudu ase zbytkem 144 vozili postu na Sibir protoze to bylo pro civilni dopravu nepouzitelny letadlo.
Takovej Komarov by mohl vypravet (kdyby moh) jak to tam chodi kdyz o projektech rozhoduje vyroci revoluce a podobnejch jeblejch svatku.
Ale u zeme,ktera se neustale opaji vlastni jedinecnosti velebi stale jednoho z nejvetsich masovejch vrahu a na namesti hlavniho mesta stale lezi nabalzamovanej dalsi vrah, to neprekvapi.
Doufam, ze po 50ti letech ted aspon opravi ru rozstrilenou zed Narodniho Muzea co tu ty svine pri posledni navsteve zanechaly.
Zil nění sběratelská kus, tito tupý komuši jako Barichelo dávají odkaz na jeden inzerát, stále dokola, ale to auto na to imzerátu je už neprodejné několik let, nikdo ho nechtěl.
jeho plagiáty byly tragédie, nijak tomu nebude ani s tímto střepem, pokud se pokušejí o vlastní V12, tak to bude tragédie, všechny jejich motory byly licencované nebo ukradené