...ty kamazy jsou hodně dobrý náklaďáky, obzvlášť ty sklápěčky a co jezdí v terénu....ostatně to bývala za blahých dob i tatra kdyby to nez*urvili a nenechali to vykrádat. Teď se bude hodně těžko vracet zpátky, když zameškali cca 10 let vývoje a je to hrozná škoda. Dodnes je vidět, že tam kde MAN, Mercedes, ale i Volvo a Scania končí tatra jede dál.
a doby V3S, která byla schopná vyjet i to, kam se nedostala daleko těžší technika taky škoda mluvit....
kamaráde třeba v horách, kterých máme v okolí 400 km několik, při povodních, při stavění sloupů v náročném terénu, na což traktory nestačí, studnaři je hodně používají ještě dodnes....
no, nutno podotknout, že v západních zemích tyhle auta potřeba nejsou, jednak proto, že když se podíváš do mapy, tak od nás na západ takové terény nenajdeš. Proto se ty stroje ani na západ prosadit nemohou, to je prostě holý fakt, ale od nás na východ a hlavně v rusku, kde máš sibiř, nebo i na kavkazu jsou tyhle vozy jediné, které tam obstojí, protože jsou jednoduše postavené a vyjede to všechno.
Teraz som sa z chuti zasmial, vraj smerom od nas na zapad take tereny nenajdes. >:D A najvacsie europske pohorie Alpy prestahovali? >:-[] Okrem ineho je mnozstvo pohori hlavne na Pyrenejskom polostrove. ;-)
Co sem taháš Alpy a Pyreneje???? Co mají Alpy a Pyreneje společného se Sibiří, Kavkazem atd. společného? To jsou přece úplně jiná místa a daleko menší svojí rozlohou....
Precitaj si po sebe, co si pisal, citujem: "že když se podíváš do mapy, tak od nás na západ takové terény nenajdeš." Pisal si o Europe, tak som na to reagoval, o Sibiri si sa ani nezmienil.
ano, ale to už jsou příliš složité a náročné stroje...to iveco dobře, ale ten Unimog, to je tak polovina kamazu a V3S...byť je to dobré, ale na ty to nemá.
Veru. Akurát bola nedávno reportáž že pri požiaroch v slovenských horách boli doteraz nasadzované V3S-ky, lebo jediné dokázali zdolať náročný terén. Teraz ich spolu s ďalšími veteránmi Tatra nahrádzajú CAS-ky 30.
jojo, já to viděl v TV. Bylo úžasné koukat se na to, jak to tam zachránil 50 let starý stroj a ty moderní krámy se tam nedostali....Ten CAS 30 je ale povedená tatrovka, tak doufejme, že se tím tatra zvedne.
Kamazy, stejně jako naprostá většina ruských nákladáků mají vynikající průshodnost terénem, až neuvěřitelnou brodivost, jsou robustní a jednoduché. Jen yaostalí s prominutím pi*omci, krmení yápadní propagandou se tomu smějí, ale stačí si pustit pár videí na Youtube a hned je smích přejde.
Tak ono je to tak, ze Rusove maji Kamazy zatimco civilizovane zeme maji silnice a tudiz nepotrebuji Kamazy. Ono pokud potrebujes v masivnich poctech nakladaky s "vynikajici pruchodnosti terenem a az neuveritelnou brodivosti", tak to znamena, ze si neco podelal pri planovani infrastruktury. :-!
tohle je nehorázná blbost, cos napsal. Rusko je giganticky obrovská země, kterou protínají obrovské změny členitosti terénu, jinou sibiř ani tajgu na světě v takové míře nenajdeš. A na co by jsi tam potřeboval stavět silnice, když by v těch vzdálených místech nikdo nebydlel už jen kvůli klimatickým podmínkám, ale jezdit tam musíš pro suroviny, těžit dřevo, atd.
To cos napsal je naprosto zbytečný příspěvek schovávající svojí nevědomost za politickou situaci, která s tím nemá nic společného.
Oni bude stavět super luxusní silnici pro 20 nákladáků, co tam projede za den. to by se jim fakt vyplatilo, nehledě na náklady na údržbu....
To je asi jako kdyby ti ěnkdo do chatový osady s 5ti chatama postavil 4prodou asfaltku...Leda že by tam bydlel nějaký důležitý potentát, jinak zapomen.....
Rozdíl je akorát v tom, že díky klimatickým podmínkám vypadá ruská polňačka trochu jinak než česká.
Hlavne kto videl kamaza s cisternou uprostred rieky a voda do 3/4 okna tak určite nechápal. >:D V Rusku, v Ázii Kamazy no problem, ale do našich končín? Načo keď tu na ten najnáročnejší terén máme Tatru a všeobecne Kamaz na západe nemá ani zázemie.
Dovolim si oponovat, pretoze tu dochadza k zavadzaniu. U znaciek ako MAN, MB a inych, treba rozlisovat, ci sa jedna o klasicke mestske hasicske modely, ktore su stavane na spevnene cesty, alebo terenne specialy. Uz pri pohlade na kolesa a obutie je evidentne, ktory model je na co urceny. Ver, ze napriklad taky MB Zetros by sa V3S minimalne vyrovnal.
Ano, ale ty auta tam utopíš, nehledě na to, že oprava v terénu je u těchto moderních vozů prakticky nemožná kvůli složitosti vozidla, aby to auto v tom terénu obstálo, jako tatra, V3S nebo Kamazy, tak musí být jednoduchá a hlavně levná. MB je o dost dražší než Kamaz.
Byť ty auta jako MAN, MB IVeco udělali obrovský posun dopředu, tak v těžkých terénech budou pořád jen ty druhá kvůli své složitosti a náročnosti.
Ten Zetros by se V3S vyrovnal v normální jízdě, ale vezmi ho hor a jeď s ním kolmo do kopce, on to prostě nedá....věř mi, já dělal ve firmě, která to zkoušela pro armádu a IZS, na ty tatry a V3S prostě tyhle stroje nestačí, byť mají samozřejmě vše modernější a kultivovanější.
V dnešnej dobe je oprava v teréne veľký problém pre každý nákladiak bez rozdielu značky. Vieš emisné limity dotlačili výrobcov k vývoju/kúpe motorov v spriamym vstrekom, turbom a systémami na očisťovanie výfukových plynov ako SCR a EGR prípadne ich kombinácia podľa emisnej normy. Pokiaľ si dobre pamätám tak spomínaný Kamaz má spoločný podnik s MB, kde Mercedes dodáva kabíny a motory (možno aj prevodovky nepamätám). Síce sú to už poväčšinou staršie komponenty ale tej modernej elektroniky je tam furt veľa na to aby to bolo jednoducho opraviteľné tzv. bez ničoho niekde v lese. Treba sa proste zmieriť s tým, že tie romantické časy kedy ti k oprave V3S alebo Tatry stačilo zopár kľúčov, šroubovák a kladivo sú už dávno preč. To je holý fakt jak na východe, tak na západe.
No Euro 3 bez elektronického riadenia vstrekovania paliva? Okrem Tatry vieš ešte o nejakom inom výrobcovi, ktorý by tú normu splnil s mechanickým čerpadlom?
Re: Zásadní nepochopení principu aktuálního zpravodajství
Možná by pomohlo, kdybys jim založil taky nějakou čmuchací složtičku..... teď vážně: Oni ti dávají takový prostor pro vyjádření a ty jim za to nadáváš. Gilgite, Gilgite, Gilgite.... nezlob nebo si tě odnese na Mikuláše čert!
1. Kdy už konečně začneš psát gramaticky správně, když už jsi ten Ikona žurnalistiky
2. Kdy už konečně navrhneš řešení?
Děkuji Ti uctivě a pokud by ti z jakéhokoliv slova, sousloví, věty či barvy smajlíku vyplývala nějaká pomluva, urážka, narážka, či něco jiného negativního, tak je to pouze tvůj subjektivní sebereflexní vjem.
Re: Zásadní nepochopení principu aktuálního zpravodajství
To že redakce informuje o zprávách pozdě je tu dlouhodobý trend, mě samotnému se podařilo už asi 4x dát na blog článek dřív jak redakce a redkacím konkurence tzpu autoforu, autorevue nebo autoweb se to daří vcelku pravidelně. Zejména na autoforum v rychlosti opravdu nemaj...