Russo-Baltique v Ženevě 2007

Russo-Baltique v Ženevě 2007

 
 

Impression

Znovuzrozená lotyšská značka Russo-Baltique, která je nyní v rukou moskevského A:Level, se prezentovala na ženevském autosalonu svým prvním modelem odmlce, jež trvala několik desetiletí

Impression

Znovuzrozená lotyšská značka Russo-Baltique, která je nyní v rukou moskevského A:Level, se prezentovala na ženevském autosalonu svým prvním modelem odmlce, jež trvala několik desetiletí.

Firma, která své založení datuje roku 1907, přestavila svůj první vůz až o dva roky později. Byl to třicetikoňový dvousedadlový otevřený model Russo-Baltique 24-30, díky kterému si po prvních letech jeho produkce firma Russo-Baltique vysloužila reputaci výrobce spolehlivých a elegantních vozů. V roce 1912 přichází na trh sportovní model Russo-Baltique C24-50, který vyhrál první dvě ceny na Rallye Monte Carlo a o rok později se umístil jako druhý v rally San-Sebastian. Roku 1913 byla značka jmenována jako hlavní dodavatel pro ruský královský dvůr a následující rok zkonstruovala největší letadlo na světě té doby – Ilja Muromjec- vyvinuté špičkovým ruským inženýrem Igorem Sikorskym. První světová válka znamenala zvrat ve vzestupu značky a následná revoluce ukončení produkce Russo-Baltique na mnoho let.

Vůz nazvaný Russo-Baltique Impression je dílem gruzinského designéra Zviada Cikolii a představen byl veřejnosti v roce 2006 na Concorso d´Eleganza Villa d´Este v Italii. Oproti loňské verzi je letos na autosalonu v Ženevě znát jistá modifikace přední části. Prototyp je poháněn dvanáctiválcovým motorem Mercedes-Benz o výkonu 408 kW, přeplňovaným dvěma turbodmychadly. Motor je spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Celkové vnější rozměry vozu měří na délku 5 500 mm, na výšku 1 430 mm a na šířku 1 880 mm. Rozvor činí 3 000 mm. Kola originálního designu mají průměr 22 palců.

Loni v Itálii se hovořilo o plánovaném příchodu nového modelu na trh až v roce 2009, ale tento týden na autosalonu v Ženevě moskevská značka uvedla, že vůz je již připraven k sériové výrobě. Malá firma je schopna uspokojit asi 3 zákazníky ročně. Vzhledem k jedinečnosti každého vozu trvá výroba jednoho exempláře od 12 do 18 měsíců. Výrobce plánuje jen o limitovanou edici, která bude činit nejvýše 10 až 15 vozů.

Ondřej Láník

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky Ženeva 2007

 











Blesk.cz

Andrea Kerestešová ukázala syna Tobiáše: Porod byl komplikovaný!

Andrea Kerestešová ukázala syna Tobiáše: Porod byl…

Ten si ale uměl vybrat. Syn herečky Andrey Kerestešové Růžičkové (33) se narodil den před výročím svatby svých…

Aktivisté vylili z Mánesa barvu do Vltavy: „Čekal jsem, že to přijde dřív,“ říká pražský radní

Aktivisté vylili z Mánesa barvu do Vltavy: „Čekal…

V pondělí večer se Vltava zbarvila do ruda. Červenou barvu do řeky vylili aktivisté ze skupiny Bolt958, aby…

 

iSport.cz

Slušná premiéra s hořkou kaňkou. Pavlenku v bundeslize zaskočila teč

Slušná premiéra s hořkou kaňkou. Pavlenku v…

To zamrzí. Brankář Jiří Pavlenka při debutu v bundeslize 84 minut držel nulu, jenže pak dostal smolný gól a jeho…

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle Slavie, přiletěl mu zpátky

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle…

Příchod Halila Altintopa do Slavie provázela velká očekávání. Turecký záložník, který má bohaté zkušenosti z…

 

Reflex.cz

Strhněme sochy Karla IV.!

Strhněme sochy Karla IV.!

Po hromadném bourání soch národních hrdinů z dob Konfederace, které proběhlo v posledních dnech v USA, by se z…

Snoubenec mi koupil prstýnek s moc malým diamantem, co mám dělat? Žena, která hledala pomoc na mimiblogu, se stala terčem obří kritiky

Snoubenec mi koupil prstýnek s moc malým diamantem,…

„Jeho plat má šestimístnou cifru, připadá vám v pořádku, že ten diamant, který mi koupil, je tak malinký? Vždyť…