Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruští boháči používají sanitky jako taxi

David Bureš
Diskuze (11)
Moskva je proslavená svými dopravními zácpami. Vynalézaví podnikatelé přišli na to, jak je překonat.

V Moskvě začaly fungovat taxi, která se maskují jako sanitní vozy. Takové taxíky se lépe vypořádají se zdejšími vyhlášeními zácpami, stačí jim totiž zapnout sirény a ostatní automobily je pouští.

Podle různých inzerátů stojí jízda v takovémto taxi asi 6.000 rublů na hodinu, což je v přepočtu 3.900 korun. Tato taxi vypadají jako sanitky pouze zvenku, uvnitř není nezbytné lehátko pro pacienta, ale luxusní kabina s pohodlnými sedadly.

I kvůli ceně je jasné, že tento druh taxi není určen pro běžné Rusy, ale pro ty bohatší, kteří jsou ochotni zaplatit za takovou službu. Ta je mimochodem inzerována jako ambulantní taxi.

Moskevská policie se začala tímto problémem zabývat poté, co bylo jedno z takových taxi zastaveno, když porušovalo silniční pravidla. Policistům byl navíc šofér podezřelý, protože „nevypadal jako řidič sanitky.“ Po otevření vozu pak překvapení strážníci zjistili, že se vnitřek podobá limuzíně. Uvnitř přitom místo pacienta byl, zřejmě spěchající, pasažér.

Ulice Moskvy jsou dopravními zácpami nechvalně proslavené. Ruský premiér Dmitrij Medveděv se dokonce nechal slyšet, že bude častěji létat vrtulníkem. Prezident Vladimír Putin zase loni prohlásil, že bude kvůli problémové dopravě raději více pracovat z domova.

David Bureš
Diskuze (11)
Avatar - vabis
1. 4. 2013 10:11
Re: hodnotné víkendové čtení :-D
Komunikace jsou kapitola sama pro sebe ;-\ dopravní inženýři musí do cesty nastavět co nejvíc retardérů, blikaček, zůžení, minikruháčků atd, čím víc podnětů do cesty nastaví, tím víc vykážou činnosti a jsou pak lépe hodnoceni. Proto já už se např na dopravní značky ani nedívám a mnohdy je po pravdě ani netuším, pouze splývám s jízdním proudem. Proč? Protože je umísťují lidé kteří své práci vůbec nerozumějí. Nevystrčí nos z kanceláře a koupí si krátkou Fabii proto, protože s dlouhou neumí zaparkovat (jj až tak). A žeby se zeptali o radu nějakého autobusáka s 30 letou praxí, to né.

Proto se mi jako řidiči daleko líp jezdí autem (akorát třeba SUV, na sedan to není) ve východním bloku než u nás. Tam je rovná krajina, v ní jedna rovná cesta se šotolinovým rozšířením a pohoda. Ze západu se pak dobře jezdí ve Skandinávii, Francie není špatná.

ps: megacruiser je zajímavé auto, viděl jsi to někdy na živo?
Avatar - Ronault.
31. 3. 2013 20:29
Re: Proč někdo nenapíše článek o ČR,
:yes:
31. 3. 2013 20:27
Re: Proč někdo nenapíše článek o ČR,
Nepouštět a hotovo.
31. 3. 2013 19:08
Re: Proč někdo nenapíše článek o ČR,
Je to uvedeno i v tom článku - problém zneužívání majáků se týká hlavně tzv.převozových sanitek, ne těch, co jezdí, když zavoláš na 155. A "fakt mě baví", když do ucpaný Legerky vlítne s puštěnýma majákama sanitka, většinou šrot a má mimopražský číslo. A docela arogantně si vynucuje cestu. A je jasný, že buďto jede prázdná nebo veze někoho jen na normální vyšetření. Ale poslední dobou jsem se několikrát setkal s dobrou brutalitou - když si ty nehodový asistenční služby vynucujou přednost s pomocí oranžovejch majáků. Tak to je už fakt moc ;-\
31. 3. 2013 16:41
Re: hodnotné víkendové čtení :-D
Raději takovou vytřesenou, ale rychlou sanitku než tu naši EU "zklidněnou dopravu". Třeba v Brně Bosonohách předělali silnici takovým způsobem, že jakýkoliv náklaďák musí najíždět na chodníky. Nelze tady v zimě odhrnout sníh ze silnice. Když tudy dřív jela sanitka, zapnula majáky, houkačku a projela klidně stovkou. Dnes? Kdyby tam zkusila kličkovat víc než šedesátkou, převrátí se - slova řidiče. Minimálně dva pacienti s akutním infarktem už kvůli tomu zemřeli - tam jde o každou minutu...